http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article969529.ece
Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 67465 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049924 indlæg i 100472 emner
0 nye indlæg i dag
Fitness-iver skrev:Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne...![]()
cj8000 skrev:Fitness-iver skrev:Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne...![]()
Hm de indeholder jo netop ikke ephedrin?
Men ren koffein og et liggende lovligt stof?
specter skrev:cj8000 skrev:Fitness-iver skrev:Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne...![]()
Hm de indeholder jo netop ikke ephedrin?
Men ren koffein og et liggende lovligt stof?
De kan stadig købes med Effe...
Oka min fejl så
Der er to versioner.. en med og en uden.. en blå og en rød..Fitness-iver skrev:Oka min fejl så
He he.. Tja man kan vist stadig købe dem med efidrin i...
Happy skrev:Der er efedra i de billige termo power, og efedrin i de gode, mener det er 100mg eller 150 mg
Karl Æg skrev:Der er ikke ephedrin, men ephedra i rød Therma Power, som, så vidt jeg har forstået ikke er nær så stærkt. Desuden er koncentrationen latterligt lav, så hvis han virkelig har od'et på rød TP, har han nærmest slugt et helt glas.
8800 skrev:Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv
Thomas Jagd skrev:8800 skrev:Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv
Det er og bliver en dårlig undskyldning, når folk bringer den slags op. Ja, hvis man vejer 180 kg så har man en stærkt forøget risiko for en blodprop i hjertet (det var det han døde af), men det ændrer ikke på det faktum at therma power og lignende produkter, har en stærk og kraftig effekt på hjertet og karsystemet. Og derfor er det altid en risiko at indtage den slags.
miss tmp skrev:Thomas Jagd skrev:8800 skrev:Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv
Det er og bliver en dårlig undskyldning, når folk bringer den slags op. Ja, hvis man vejer 180 kg så har man en stærkt forøget risiko for en blodprop i hjertet (det var det han døde af), men det ændrer ikke på det faktum at therma power og lignende produkter, har en stærk og kraftig effekt på hjertet og karsystemet. Og derfor er det altid en risiko at indtage den slags.
Ja men faktum er også at der INGEN steder står at det er grundet disse produkter at han er død....muligheden kunne også være at han hjerte bare ikke kunne mere....så derfor når de skriver disse artikler så burde give mere baggrund mht personen....
Men lige meget hvad...tragisk...
Man får ikke bare en blodprop af TP...
Thomas Jagd skrev:Med al respekt, så virker det ofte som om brugere af thermo power og lignende produkter forsøger at retfærdiggøre deres brug af produktet, ved at henvise til at det er meget lidt farligt, og at der meget sjældent sker noget ved at indtage det.
Magic-MJ-Music skrev:Jeg har før prøvet at indtage TP.
Ved for mange piller kan der SAGTENS være en risiko
for blodprop i hjertet, Tro mig.
Jeg kan huske den anbefalede dosis var 1 -2 piller.
For at prøve for 1 gangs skyld indtog jeg 3 piller + en kop kaffe, og derefter ud at løbe ca. 8 - 10 km.
Da jeg kom hjem faldt jeg simpelthen om.
Ikke af udmattelse for løbet, jeg kan skam sagtens løbe de 15 - 20 km. uden nogen form for problemer,
men pga. pillerne.
Jeg troede jeg skulle besvime, og jeg lå i sengen i 20 min. og bare hev og hev efter vejret.
Der indså jeg at de kunne være farlige.
Q-Zone skrev:Magic-MJ-Music skrev:Jeg har før prøvet at indtage TP.
Ved for mange piller kan der SAGTENS være en risiko
for blodprop i hjertet, Tro mig.
Jeg kan huske den anbefalede dosis var 1 -2 piller.
For at prøve for 1 gangs skyld indtog jeg 3 piller + en kop kaffe, og derefter ud at løbe ca. 8 - 10 km.
Da jeg kom hjem faldt jeg simpelthen om.
Ikke af udmattelse for løbet, jeg kan skam sagtens løbe de 15 - 20 km. uden nogen form for problemer,
men pga. pillerne.
Jeg troede jeg skulle besvime, og jeg lå i sengen i 20 min. og bare hev og hev efter vejret.
Der indså jeg at de kunne være farlige.
Ikke for at retfærdiggøre din oplevelse med pillerne men....
1) Den daglige dosis bør maks. være 4 piller, fordelt over 2 gange.
2) De skal skylles ned med en masse vædske, deraf mener jeg ikke en koppe kaffe er så smart, ligesom en 1/2 liter fadøl heller ikke er det klogeste! :-)
3) De skal helst indtages med et måltid.
Måske det kunne forklare hvorfor de "slog igennem" på dig?
I mine øjne gælder der for alt "medicin", at man bør holde sig til de foreskrevne regler.
Panodiler har jeg da også en sjælden gang nappet 4 af på en gang, der blev jeg sgu også dårlig! :-)
Som sagt, ikke for at bagatellisere din oplevelse, men man er jo også selv lidt herre over hvordan sådan noget påvirker en....
Folmand skrev:Lidt sjovt at der kun har været 3 indberetninger siden 2006 og herunder et "muligt" mistænkeligt dødsfald. Jeg bestemt ikke fortaler for TP, men finder det bare en anelse paradoksalt når der ikke er mere evidens, at det spå skal have så meget omtale i medierne. Panodil eksempelvis dræber jo flere hundrede mennesker hvert år og kan stadig købes i håndkøb.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster