Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 67465 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049924 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1926
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1924

Følg bodybuilding.dk på

Therma power

Udskriv emne

Diskussion af doping og konsekvenserne heraf

Tilbage til Doping

Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne... :roll:

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article969529.ece

Reputation point: 0

Træner her: OBBC
Chandre Fitness
Fitness4All

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (5)
Kostplan: Ingen kostplan

Fitness-iver skrev:Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne... :roll:

Hm de indeholder jo netop ikke ephedrin?

Men ren koffein og et liggende lovligt stof?
Månedens skribent: December 2007

Galleri: Intet galleri

cj8000 skrev:
Fitness-iver skrev:Nå så skete det sgu... 36 årig mand fra Vejle døde sandsynligvis af pillerne... :roll:

De kan stadig købes med Effe...
Brugeravatar

Reputation point: 80

Geografisk sted: Kaas City

Kostplan: Vis kostplan

specter skrev:
cj8000 skrev:

De kan stadig købes med Effe...

Oka min fejl så #-o
Månedens skribent: December 2007

Oka min fejl så #-o

He he.. Tja man kan vist stadig købe dem med efidrin i... :cry:

Træner her: OBBC
Chandre Fitness
Fitness4All

Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Fitness-iver skrev:
Oka min fejl så #-o

He he.. Tja man kan vist stadig købe dem med efidrin i... :cry:
Der er to versioner.. en med og en uden.. en blå og en rød..
Brugeravatar

Lidt sjovt at der kun har været 3 indberetninger siden 2006 og herunder et "muligt" mistænkeligt dødsfald. Jeg bestemt ikke fortaler for TP, men finder det bare en anelse paradoksalt når der ikke er mere evidens, at det spå skal have så meget omtale i medierne. Panodil eksempelvis dræber jo flere hundrede mennesker hvert år og kan stadig købes i håndkøb.
TIl daglig arbejder jeg med den Online spil branche. Har lavet alt alt for mange sider der fx minder om denne: Book of Ra .
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Der er ikke ephedrin, men ephedra i rød Therma Power, som, så vidt jeg har forstået ikke er nær så stærkt. Desuden er koncentrationen latterligt lav, så hvis han virkelig har od'et på rød TP, har han nærmest slugt et helt glas.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

lidt mere oplysende artikel, ikke meget men lidt

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/sund ... 464799.ece
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Der er efedra i de billige termo power, og efedrin i de gode, mener det er 100mg eller 150 mg

Geografisk sted: slagelse

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 170.00

Happy skrev:Der er efedra i de billige termo power, og efedrin i de gode, mener det er 100mg eller 150 mg

De hedder Therma power og dem jeg har set er der kun 24mg efedrin i..

Reputation point: 260

Karl Æg skrev:Der er ikke ephedrin, men ephedra i rød Therma Power, som, så vidt jeg har forstået ikke er nær så stærkt. Desuden er koncentrationen latterligt lav, så hvis han virkelig har od'et på rød TP, har han nærmest slugt et helt glas.

Der er skam rigtig effe i den anden slags..
Brugeravatar

8800 skrev:Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv

Det er og bliver en dårlig undskyldning, når folk bringer den slags op. Ja, hvis man vejer 180 kg så har man en stærkt forøget risiko for en blodprop i hjertet (det var det han døde af), men det ændrer ikke på det faktum at therma power og lignende produkter, har en stærk og kraftig effekt på hjertet og karsystemet. Og derfor er det altid en risiko at indtage den slags.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 168

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:
8800 skrev:Kunne være spændende at høre noget omkring manden fysiske form. Altså om han var overvægte osv

Det er og bliver en dårlig undskyldning, når folk bringer den slags op. Ja, hvis man vejer 180 kg så har man en stærkt forøget risiko for en blodprop i hjertet (det var det han døde af), men det ændrer ikke på det faktum at therma power og lignende produkter, har en stærk og kraftig effekt på hjertet og karsystemet. Og derfor er det altid en risiko at indtage den slags.

Ja men faktum er også at der INGEN steder står at det er grundet disse produkter at han er død....muligheden kunne også være at han hjerte bare ikke kunne mere....så derfor når de skriver disse artikler så burde give mere baggrund mht personen....

Men lige meget hvad...tragisk...
Så går vejen til DM 2011:-)

Hjemmeside:
http://www.tinamilton.dk

sponsore: Glamourama.dk
link slettet.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: valby

Træner her: WT Center
Fitness World Valby

Galleri: Vis galleri (15)

miss tmp skrev:
Thomas Jagd skrev:

Ja men faktum er også at der INGEN steder står at det er grundet disse produkter at han er død....muligheden kunne også være at han hjerte bare ikke kunne mere....så derfor når de skriver disse artikler så burde give mere baggrund mht personen....

Men lige meget hvad...tragisk...

Nu var det en blodprop i hjertet, og ikke et hjertestop han døde af, så det har nok ikke noget at gøre med at hjertet ikke kunne mere :wink:

Men okay det er selvfølgelig ordkløveri. Og du har da 100 % ret i at man på ingen måde ved om det er pillerne som er skyld i dødsfaldet. Det er jo på inden måde umuligt at få en blodprop i hjertet som 36 årig. Det er dog noget som sker sjældent, så når man kan registrere store mængder effedrin i hans krop, og man samtidig ved hvilken negativ effekt det kan have på hjerte og karsystem, så er det jo nærliggende at kæde det sammen.
Redaktør

Styrkeliste

Det lyder lidt som om at han sansynligvis nok havde fået den blodprop af hvilket som helst anden slankemiddel eller af en overanstrangelse på et tidspunkt.. Man får ikke bare en blodprop af TP...

Problemet er bare at mange der tager TP, er overvægtige og i dårlig form og kan nemt stresse kroppen så den ikke kan følge med. Og de bliver ofte så desperate at de tager ALT for mange af den anbefalende dosis..

DERFOR burde de ikke være let tilgængelig, det er ikke legetøj for folk i dårlig form..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Galleri: Vis galleri (2)

Man får ikke bare en blodprop af TP...

Det passer simpelthen ikke. Både koffein og efedrin har en negativ effekt på puls og blodtryk. Nogen reagerer kraftigere end andre på det område. Det i sig selv kan være nok til at give en blodprop. At det ikke sker for 99 % af dem som anvender therma power, gør det jo ikke mere klogt af den grund.

Iøvrigt så forstår jeg ikke din argumentation for at folk i dårlig form skulle være mere udsat end folk i god form, når de tager therman power ? Hvor har du det fra ? Det er rigtigt at folk som er meget overvægtige sikkert har en højere risiko for at komme galt afsted, da disse mennesker ofte har blodtryksproblemer i forvejen, og en større risiko for blodpropper. Men om de har en god kondition eller en dårlig kondition, eller om de er stærke eller svage, kan jeg ikke se har nogen relevans.
Redaktør

Styrkeliste

Med al respekt, så virker det ofte som om brugere af thermo power og lignende produkter forsøger at retfærdiggøre deres brug af produktet, ved at henvise til at det er meget lidt farligt, og at der meget sjældent sker noget ved at indtage det.

Det kan godt være det kun er mig som ser på det på den her måde, men for mig, så er et hvilket som helst produkt, med en bivirkningsprofil som potentielt set kan være farlig, noget som man bør undgå at indtage. Specielt når det er hamrende unødvendigt.

For mig handler træning om sundhed og velvære, og hvis der er 0,01 % risiko for at få en blodprop, ved at indtage thermo power, hvorfor så gøre det ? Det samme kan alligevel opnåes ved fornuftig diæt praksis og kardio-træning.
Redaktør

Styrkeliste

Jamen gir dig ret i at det er ikke er ufarligt at indtage TP og der er en gund til at det er ulovligt herhjemme...

Men mente bare at "ofte" dem der har et uheld ved brug af den slangs er i dårlig form (overvægtig, dårlig kondi osv.) og at der ikke skal meget til at "stresse" deres kop..

Jeg er ikke fortaler for dem, fordi de har også andre bivirkninger som heller ikke er sjove..
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Galleri: Vis galleri (2)

Jeg vil dog sige 1 ting til forsvar for thermo power, hvis man kan kalde det et forsvar. Medierne er ufatteligt hurtige til male et billede når den slags sker. Skræmmekampagner virker nu engang bedst. Det er bare ikke med til at give et sageligt billede. Men så er det jo godt at vi kan gøre det her på forummet :wink:
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:Med al respekt, så virker det ofte som om brugere af thermo power og lignende produkter forsøger at retfærdiggøre deres brug af produktet, ved at henvise til at det er meget lidt farligt, og at der meget sjældent sker noget ved at indtage det.

Hvordan vil du ellers retfærdiggøre de meget marginale effekter TP har? Jeg er fuldstændig enig, men det er vel standardsvaret fra folk, der benytter ulovlige præstationsfremmere; at de ved hvad de gør og at det ikke er så farligt som det bliver gjort til.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

hvis man skal have et "højst" indhold af eff. i blodet må han sq da have skovlet dem ind som m&ms eller bare ikke taget pauser nok?
Jeg ville skrive noget klogt og indsigtsfuldt her, men beskeden var for lang.

Geografisk sted: Birkerød

Jeg har før prøvet at indtage TP.

Ved for mange piller kan der SAGTENS være en risiko
for blodprop i hjertet, Tro mig.

Jeg kan huske den anbefalede dosis var 1 -2 piller.
For at prøve for 1 gangs skyld indtog jeg 3 piller + en kop kaffe, og derefter ud at løbe ca. 8 - 10 km.

Da jeg kom hjem faldt jeg simpelthen om.
Ikke af udmattelse for løbet, jeg kan skam sagtens løbe de 15 - 20 km. uden nogen form for problemer,
men pga. pillerne.
Jeg troede jeg skulle besvime, og jeg lå i sengen i 20 min. og bare hev og hev efter vejret.

Der indså jeg at de kunne være farlige.
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Magic-MJ-Music skrev:Jeg har før prøvet at indtage TP.

For at prøve for 1 gangs skyld indtog jeg 3 piller + en kop kaffe, og derefter ud at løbe ca. 8 - 10 km.

Ikke af udmattelse for løbet, jeg kan skam sagtens løbe de 15 - 20 km. uden nogen form for problemer,
men pga. pillerne.
Jeg troede jeg skulle besvime, og jeg lå i sengen i 20 min. og bare hev og hev efter vejret.

Ikke for at retfærdiggøre din oplevelse med pillerne men....

1) Den daglige dosis bør maks. være 4 piller, fordelt over 2 gange.

2) De skal skylles ned med en masse vædske, deraf mener jeg ikke en koppe kaffe er så smart, ligesom en 1/2 liter fadøl heller ikke er det klogeste! :-)

3) De skal helst indtages med et måltid.

Måske det kunne forklare hvorfor de "slog igennem" på dig?

I mine øjne gælder der for alt "medicin", at man bør holde sig til de foreskrevne regler.

Panodiler har jeg da også en sjælden gang nappet 4 af på en gang, der blev jeg sgu også dårlig! :-)

Som sagt, ikke for at bagatellisere din oplevelse, men man er jo også selv lidt herre over hvordan sådan noget påvirker en....

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

Q-Zone skrev:
Magic-MJ-Music skrev:Jeg har før prøvet at indtage TP.

men pga. pillerne.

Ikke for at retfærdiggøre din oplevelse med pillerne men....

1) Den daglige dosis bør maks. være 4 piller, fordelt over 2 gange.

2) De skal skylles ned med en masse vædske, deraf mener jeg ikke en koppe kaffe er så smart, ligesom en 1/2 liter fadøl heller ikke er det klogeste! :-)

3) De skal helst indtages med et måltid.

Måske det kunne forklare hvorfor de "slog igennem" på dig?

I mine øjne gælder der for alt "medicin", at man bør holde sig til de foreskrevne regler.

Panodiler har jeg da også en sjælden gang nappet 4 af på en gang, der blev jeg sgu også dårlig! :-)

Som sagt, ikke for at bagatellisere din oplevelse, men man er jo også selv lidt herre over hvordan sådan noget påvirker en....

Undskyld, det burde jeg måske lige have skrevet.

Jeg indtog et æble, ca. 400 ml. vand og proteinpulver sammen med ovenstående...

Men et sted så har du måske nok ret :)
Brugeravatar

Træner her: Hulen

Oh boy.... Endnu en efedrin debat? Og det uden at invitere mig? :P. Ej men... Helt ærligt. Han er DØD af therma power? Jeg mener.... Wow.... Hvor er sansynligheden for det. Tror min pointe er: Der er LANGT større sansynlighed for at hans helbred iforvejen var noget lort, inden han begyndte på pillerne, og de DERFOR dræbte ham.

Og så er der selfølgelig også den mere Usansynlige, som medierne fremstiller det som, at han er en af de UTROLIGT få mennesker som er død af efedrin selvom han var absolut 110% sund og rask, og ikke ''meget-overvægtig''.

og til ham der åd 3 piller (overdosering) og en kop kaffe, og så løb en tur lige efter, er nok heller ikke den smarteste vel? #-o

Men okay.... Fair nok, et eller andet sted syntes jeg også TP/letigen og andre efedrin produkter, er fremstillet til de FORKERTE mennesker. TP/letigen m.m. var tilsyneladende oprindelig talt opfundet til folk som ville TABE vægt, hvor smart er det så lige, at de eneste som kan bruge produktet ''noglelunde sikkert'', er folk som slet ikke har brug for det, for at tabe sig de sidste par få kilo. #-o

Folmand skrev:Lidt sjovt at der kun har været 3 indberetninger siden 2006 og herunder et "muligt" mistænkeligt dødsfald. Jeg bestemt ikke fortaler for TP, men finder det bare en anelse paradoksalt når der ikke er mere evidens, at det spå skal have så meget omtale i medierne. Panodil eksempelvis dræber jo flere hundrede mennesker hvert år og kan stadig købes i håndkøb.

Hvordan kan man dø af Panodiler?
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Doping

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster