Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

En mand, der for ikke at gå med kompromis med sin sag om ærligt at give deltagere i underholdningsprogrammet X Factor besked om deres manglende kunnen

+Faktor skrev:Han er grunden til, at jeg faktisk har set X-faktor i år. Han er nu en ganske underholdende mand.
Jeg kan ikke forstå, hvordan hende moderen kunne blive sur over, at han bad hende undskylde til sin datter, fordi hun ikke beskyttede hende. Det kan godt være, at man skal støtte sine børne, men man behøver ikke støtte dem, så de er garanteret at møde nederlag - det er jo heller ikke sjovt for dommerne at skulle såre et barns følelser.

ThirtyEight skrev:+Faktor skrev:Han er grunden til, at jeg faktisk har set X-faktor i år. Han er nu en ganske underholdende mand.
Jeg kan ikke forstå, hvordan hende moderen kunne blive sur over, at han bad hende undskylde til sin datter, fordi hun ikke beskyttede hende. Det kan godt være, at man skal støtte sine børne, men man behøver ikke støtte dem, så de er garanteret at møde nederlag - det er jo heller ikke sjovt for dommerne at skulle såre et barns følelser.
Tænkte på præcis samme episode:
Men alligevel en rigtig god griner![]()
![]()
![]()
![]()

hjarsoe skrev:Nu prøver jeg på ingen måde at retfærdiggøre moderens handlinger, da hun virker som en idiot, men tænk lige over hvad det er i slubrer i jer.
Tror i det er alle der kommer videre til de 3 'hoveddommere?'
- Nej! Det er kun de ekstremt dårlige, og dem man ved går videre.
Vi står altså med en hel gruppe folk, som bliver udstillet i ugens bedste sendetid, til offentlig skue for alt og alle. En kammerat viste mig ham der Franz (ser ikke selv x-faktor normalt) og har da gjort mig mine overvejelser, og tror kun han blev sendt videre til dommerne, for at være endnu en ny person ddr kan hænge ud.
i lol'ed.

Og hvor er det lige, du ved det fra?

Lagge skrev:Jeg kender en der har deltaget sidste år. Der er en audition før man kommer ind til selve tv-auditionen.

det viser jo bare, at DR tænker på seertal, ligesom alle andre TV-kanaler.

Hippo skrev:det viser jo bare, at DR tænker på seertal, ligesom alle andre TV-kanaler.
Og længere er den bare ikke. Selvfølgelig gør de det. Og selvfølgelig er alt ved det koncept
planlagt ned i mindste detalje. At tro andet er idioti. Man skal jo enten elske eller hade
den rolle han har påtaget sig. Folk der tager det alvorligt og bliver stødt for alvor kan man kun lolle af. Man kan måske diskutere at det er en "syg" udvikling, men der er jo idioter nok der melder sig,
og det må stå for deres egen regning.

Maskinen skrev:Hippo skrev:det viser jo bare, at DR tænker på seertal, ligesom alle andre TV-kanaler.
Og længere er den bare ikke. Selvfølgelig gør de det. Og selvfølgelig er alt ved det koncept
planlagt ned i mindste detalje. At tro andet er idioti. Man skal jo enten elske eller hade
den rolle han har påtaget sig. Folk der tager det alvorligt og bliver stødt for alvor kan man kun lolle af. Man kan måske diskutere at det er en "syg" udvikling, men der er jo idioter nok der melder sig,
Men skal vi virkelig udstille samfundets idioter, så vi andre kan få det bedre med vores egen tilværelse?

Dingo skrev:Maskinen skrev:Hippo skrev:det viser jo bare, at DR tænker på seertal, ligesom alle andre TV-kanaler.
Men skal vi virkelig udstille samfundets idioter, så vi andre kan få det bedre med vores egen tilværelse?
Ja self. tænker DR på seertal. Hvad pokker sku de ellers tænke på? Det er det de lever af. Er det også skidt at føtex tænker på deres omsætning?
Folk melder sig selv til det. EOD.
Jeg ved jeg ikke synger særlig godt eller er en stor artist på en scene. Derfor melder jeg mig ikke.
Jeg kan overhovedet ikke have ondt af de fjolser der stiller op og fremfører det mest ringe stykke optræden nord for ækvator. Det handler om at være ærlig overfor sig selv inden man stiller op, og omkring at se på sig selv med kritiske øjne.
"Alle mine venner og min familie siger jeg synger godt". Ja det skal de sgu da. Min mormor fortæller da også mig at jeg synger godt selvom jeg ligger et pænt godt stykke under middel.
Hvis jeg så vælger ikke lige at prøve f.eks. at optage mig selv på bånd og lige lytte lidt kritisk til det og melder mig til x factor, så er det ikke DRs problem, det er ikke Blachmans problem, det er ikke Hr og Fru Jensens problem; det er MIT problem!
Som Blachman tit har sagt: Vi fortæller jer det jeres forældre ik tør sige. Og det skal de også.
Skulle Blachman og andre dommere pakke det sødt ind i vat og sige "jo lad os arbejde lidt med dig selvom du lyder som en kat der bliver sprættet op med en sløv hækkesaks".
Det er et talent show og størstedelen af dem der optræder har ikke skyggen af talent. Det er ikke showets skyld, det er folks skæve opfattelse af evner.
Jeg synes det er fint at Blachman er direkte. Folk VED hvordan han er og de ved at showet er et sted hvor man får den rå sandhed, så hvis de ikke kan klare det, så skal de ikke stille op.
Sådan er det sgu da i alle andre situationer. Hvis jeg kommer til jobsamtale omkring et IT job (jeg aner intet om IT hvis det rækker længere end office pakken), skulle chefen i stolen så gøre andet end bede mig forlade stedet fordi jeg faktisk har spildt hans tid på FULD hammer?
Folk er så vant til at få alt pakket pænt ind, overtrukket med chokolade og så lidt drys på.
Når der så endelig kommer en situation hvor de faktisk får noget direkte at vide, så kan de slet ikke håndtere det.
Misforstå mig ikke, det er da aldrig sjovt at få at vide "Det der, det stinker du fandme til!", men igen: så må man holde sig fra sådanne steder hvor man ved at det sandsynligvis sker.
Et glimrende citat fra "60 seconds" dækker det godt:
"I know I can't swim, so I keep my god damn black ass out of the pool!"

Dingo skrev:Ja self. tænker DR på seertal. Hvad pokker sku de ellers tænke på? Det er det de lever af. Er det også skidt at føtex tænker på deres omsætning?
Folk melder sig selv til det. EOD.
Jeg ved jeg ikke synger særlig godt eller er en stor artist på en scene. Derfor melder jeg mig ikke.
Jeg kan overhovedet ikke have ondt af de fjolser der stiller op og fremfører det mest ringe stykke optræden nord for ækvator. Det handler om at være ærlig overfor sig selv inden man stiller op, og omkring at se på sig selv med kritiske øjne.
"Alle mine venner og min familie siger jeg synger godt". Ja det skal de sgu da. Min mormor fortæller da også mig at jeg synger godt selvom jeg ligger et pænt godt stykke under middel.
Hvis jeg så vælger ikke lige at prøve f.eks. at optage mig selv på bånd og lige lytte lidt kritisk til det og melder mig til x factor, så er det ikke DRs problem, det er ikke Blachmans problem, det er ikke Hr og Fru Jensens problem; det er MIT problem!
Som Blachman tit har sagt: Vi fortæller jer det jeres forældre ik tør sige. Og det skal de også.
Skulle Blachman og andre dommere pakke det sødt ind i vat og sige "jo lad os arbejde lidt med dig selvom du lyder som en kat der bliver sprættet op med en sløv hækkesaks".
Det er et talent show og størstedelen af dem der optræder har ikke skyggen af talent. Det er ikke showets skyld, det er folks skæve opfattelse af evner.
Jeg synes det er fint at Blachman er direkte. Folk VED hvordan han er og de ved at showet er et sted hvor man får den rå sandhed, så hvis de ikke kan klare det, så skal de ikke stille op.
Sådan er det sgu da i alle andre situationer. Hvis jeg kommer til jobsamtale omkring et IT job (jeg aner intet om IT hvis det rækker længere end office pakken), skulle chefen i stolen så gøre andet end bede mig forlade stedet fordi jeg faktisk har spildt hans tid på FULD hammer?
Folk er så vant til at få alt pakket pænt ind, overtrukket med chokolade og så lidt drys på.
Når der så endelig kommer en situation hvor de faktisk får noget direkte at vide, så kan de slet ikke håndtere det.
Misforstå mig ikke, det er da aldrig sjovt at få at vide "Det der, det stinker du fandme til!", men igen: så må man holde sig fra sådanne steder hvor man ved at det sandsynligvis sker.
Et glimrende citat fra "60 seconds" dækker det godt:
"I know I can't swim, so I keep my god damn black ass out of the pool!"

Maskinen skrev:Min pointe er ikke så meget DR ikke burde sende det, det er mere det at der er et stort markede for denne type programmer - hvad siger det ikke om os?
Det er IMO det samme som folk der stopper og ser på ulykker, der er en skræmmende tendens til mennesker vil se folk som har det dårligere end en selv, måske for at få bekræftet deres eget liv ikke er så lort som de reelt set føler ?

Dingo skrev:Maskinen skrev:Min pointe er ikke så meget DR ikke burde sende det, det er mere det at der er et stort markede for denne type programmer - hvad siger det ikke om os?
Det er IMO det samme som folk der stopper og ser på ulykker, der er en skræmmende tendens til mennesker vil se folk som har det dårligere end en selv, måske for at få bekræftet deres eget liv ikke er så lort som de reelt set føler ?
Kig på alle TV programmer der ikke er fiktion.
Vi kan godt lide at se folks op- og nedture og måske ind i mellem spejle os selv i dem og jeg kan virkelig ikke se hvad der er galt i det.

Vi(TV-seere gennem TV-selskaber) udnytter altså et menneskeligt behov hos svagere stillet end os selv.

Maskinen skrev:Det er naturligt at spejle sig selv i andre, men tvivler på folk sidder og identificere sig med dem som gør sig selv til grin i alle de forskellige reality programmer som efterhånden eksisterer.
Skal man tro på Maslow og hans behovspyramide har mennesket et selvrealiserende behov, og ikke alle har evne til at kunne skrive en bog, eller blive en ekspert på et eller andet område - derfor vil mange efterhånden bare være kendte.
Og når så der findes disse muligheder til selvrealiseringen som X-faktor, Paradise Hotel, Singleliv(you name it!) virker disse da klart nemmest.. men hvad har disse programmer tilfælles?
I.

+Faktor skrev:Ja mennekset har(ifølge Maslow i hvert fald) et behov for selvrealisering, men du fanger altså ikke helt hans pointe. Han mener ikke, at man har et behov for at udstille sig selv; han mener, at man har et behov for at realisere ens medfødte evner(eller evner man har erfaret senere hen) og samtidig nå så langt, som man kan. Det er altså at man søger udfordringer og har trang til at udvikle sig - ikke at man har behov for at udstille sig.
Medmindre man føler, at man har et medfødt talent for at drikke sig stiv og have sex på TV, så tvivler jeg på, at man melder sig til Paradise Hotel for at realisere sig selv
EDIT:
Desuden så melder et behov sig først, når det foregående er opfyldt. Behovet inde selvrealisering er selvværdsbehov, hvor man har behov for at præstere, have ansvar og indflydelse, samt føle sig unik og være påskønnet. Man melder sig altså ikke til X-faktor(hvis vi ser på Maslow), fordi man gerne vil være unik og præstere, fordi man mener, at man har et talent.

SandyFrink skrev:Det er sjovt i videoen. Allerede i den unge alder pigen har kan man ane det begyndende fysiske forfald og de karakteristika der kendetegner moren. Som man siger. Hvis man vil se hvordan en pige ser ud om 30 år, så se på hendes mor.

Det er en ting i tiden, at kan man ligne en eller noget, der kan noget, så er det næsten lige så godt, som det at rent faktisk at kunne. Så må man bare håbe hele verden bare blinker på samme tid, så de ikke lægger mærke til at man ikke kan en skid. Vi blinker bare ikke her, vi ser det som det er.. Det er fit n' want it

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster