Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

peterrm skrev:Sådan da...
Lad være med at gå så hårdt til den, for det går hurtigere end du tror, før det har udviklet sig til et problem for hhv. forbrug/misbrug og sundhed. Det er der ikke ret mange, der tror på, men det passer. De symptomer du nævner er generelle kriterier for depression. Ensomhed... Mjaeh hør Måske du skulle tage en lille slapper?

kaspeeer skrev:peterrm skrev:Sådan da...
Lad være med at gå så hårdt til den, for det går hurtigere end du tror, før det har udviklet sig til et problem for hhv. forbrug/misbrug og sundhed. Det er der ikke ret mange, der tror på, men det passer. De symptomer du nævner er generelle kriterier for depression. Ensomhed... Mjaeh hør Måske du skulle tage en lille slapper?
Du bliver nødt til lige at uddybe lidt. Den tristhed, jeg oplever, kan den udvikle sig til et problem for hhv. forbrug/misbrug og sundhed? Jeg synes netop, at mit lyst til at drikke mig fuld forsvinder, når jeg ved, at jeg har det så dårligt dagen efter?

A Menace To Chicken skrev:du kunne også spørge dig selv hvorfor det er nødvendigt, at drikke på en måde der har en direkte negativ konsekvens for dig - og meget få positive, iogmed at du aligevel ikke husker en nitte?
Cost/benefit: er det nedturen værd?

kaspeeer skrev:A Menace To Chicken skrev:du kunne også spørge dig selv hvorfor det er nødvendigt, at drikke på en måde der har en direkte negativ konsekvens for dig - og meget få positive, iogmed at du aligevel ikke husker en nitte?
Du har helt retDet er også den overvejelse, jeg er nået til. Men det tog desværre lige overhånd igår. Så fremover må jeg stoppe drikkeriet imens jeg har kontrollen og dermed eliminere tristheden dagen efter.

androide skrev:kaspeeer skrev:A Menace To Chicken skrev:du kunne også spørge dig selv hvorfor det er nødvendigt, at drikke på en måde der har en direkte negativ konsekvens for dig - og meget få positive, iogmed at du aligevel ikke husker en nitte?
Du har helt retDet er også den overvejelse, jeg er nået til. Men det tog desværre lige overhånd igår. Så fremover må jeg stoppe drikkeriet imens jeg har kontrollen og dermed eliminere tristheden dagen efter.
Tristhed og alkohol behøver bestemt ikke at hænge sammen, men lyder til det gør det i dit tilfælde, måske roder alkoholen ved din bevidsthed og giver dig dårlig samvittighed over du drikker dagen efter?
Jeg har ikke drukket noget alkohol i 2 måneder hvilket er rekord da jeg de sidste mange år har drukket 3-4 gange om måneden, og jeg kan da stadig godt være trist nogen dage..
Det gode ved alkohol er man kan forsvinde for en nat og glemme alle ens bekymringer osv og hygge sig, det tror jeg er svær at undvære når man først har gjort det mange gange..
Edit: måneden
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

Critter skrev:Jeg mener det har noget med receptorerne i hjernen at gøre. The Juice eller var det Essensen, har før omtalt det. Og det er en ren fysisk påvirkning, uanset om man har moralske tømmermænd eller ej.

The Juice skrev:Critter skrev:Jeg mener det har noget med receptorerne i hjernen at gøre. The Juice eller var det Essensen, har før omtalt det. Og det er en ren fysisk påvirkning, uanset om man har moralske tømmermænd eller ej.
Det er egentlig en teori jeg har tyvstjålet fra Smeden.

dwellengers skrev:Til TS:
Jeg oplever det også fra tid til anden, har ikke rigtigt psyken til at være super blæst mere. Jeg er både træt af at spilde en hel dag på sofaen når jeg hellere kunne bruge tiden på at træne/løbe/spille musik, og så får stort set altid et minor mood-dip - både pga man er inhiberet i at foretage sig noget som helst fornuftigt og ellers bare en lille smule livslede.
Det skal noteres at jeg aldrig kan sove en brandert ud. Vågner senest kl ni dagen derpå og jeg tror bestemt at søvn-manglen er en faktor der spiller ind.
Min løsning. Jeg drikker mig ikke totalt blæst mere - tager bare et par øl og får opbygget en lille buzz. Jeg har også droppet hygge-bajerene i øveren, så er det nemmere at tage lidt færre når man endelig er ude:)
Det fungerer. Der er spildt dage nok på sofaen!

Duffman skrev:lol troede jeg var den eneste der følte sig lidt depri dagen efter druk haha men der er altså en forklaring på hvorfor man kan have det sådan

Casper H. skrev:som nogen også påpeger kan alkohol påvirke forskellige signalstoffer og deres receptor, hvis jeg ikke husker forkert fra biologi timerne. dette resultere i et lavere niveauer af disse stoffer, som medføre tristhed, aggressioner, rastløshed etc. løsningen er mindre alkohol

The Juice skrev:Jeg lavede engang et længere indlæg om det, hvori jeg opsummerede mine erfaringer med emnet. I den forbindelse lavede jeg en liste med et par punkter om, hvad der fungerer for at holde depressionen på et minimum:
1) Læg dig til at sove med tændt fjernsyn. Depressionen er værst når man lægger sig til at sove. Husk at sætte noget behageligt på.
2) Drik mindre. Især mindre frekvent. Jo flere dage i træk og jo mere du drikker ad gangen jo værre bliver det.
3) Hold din hjerne beskæftiget mens du er vågen. Enten med en form for arbejde (gerne akkompagneret af musik).
4) Vær sammen med andre mennesker. Helst piger.
5) Fortæl dig selv at det hele kun er kemi. Kemi som går væk igen temmelig hurtigt.
6) Fysisk aktivitet + bad + sund kost.
Især punkt 6 er væsentlig. Man får det betydeligt bedre af at en omgang wok'et kylling+grønt end en stor BigMac menu. Desuden er punkt 5 også rigtig god at have i baghovedet. Når man har overbevist sig selv om, at det bare er kemi, bliver det alt andet lige lettere at få depressionen til at gå væk af sig selv.

kaspeeer skrev:Super indlæg! Skal da helt sikkert afprøves nogle af de ting der

SandyFrink skrev:kaspeeer skrev:Super indlæg! Skal da helt sikkert afprøves nogle af de ting der
Du kunne også prøve punkt nummer 7: drik noget mindre.
SandyFrink skrev:kaspeeer skrev:Super indlæg! Skal da helt sikkert afprøves nogle af de ting der
Du kunne også prøve punkt nummer 7: drik noget mindre.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster