Bondi skrev:Hvorfor det - Sådan fungere det jo ikke i andre sport grene, så hvorfor i BB og Fitnness. Det gør jo sporten extrem lille og er en af grundene til at DBFF kun har omkring 200 medlemmer. Iøvrigt, kan det give problemer med doping, hvis standarden absolut skal være så høj.
Jeg så gerne at man bla. indførte begynder mesterskaber eller lign. igen og man fik standarden lidt ned så flere kunne være med

Jeg tror ikke jeg 'gad' tage på et 4-6 måneders lang diæt såfremt jeg ikke selv regnede med, at kunne blande mig i toppen, men jeg er også generelt doven..!
Syntes ikke det kan sammenlignes med eksempelvis fodbold, hvor man jo som bekendt spiller i serier/rækker med hold på lige fod som andre. Desuden kræver en fodboldkamp langt fra den samme forberedelse..
Selvfølgelig er der konkurrence erfaringen man kan tage med sig, jeg siger netop heller ikke man skal
forvente en topplacering, blot at man nok bør overveje, hvorvidt det slidet og slæbet værd, hvis ikke man selv regner med at kunne blande sig i toppen.
Konklusionen mht. doping problemerne syntes jeg er lidt malplaceret, da det ikke er hos folks 'vindermentalitet' dopingen skal bekæmpes.Det er dog en helt diskussion og problematik.. Jeg så da også helst, at ingen til DM var dopet.
Det kunne være interessant med begynder konkurrencer, i hvert fald i BB