Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1338
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Træn mindre og VOKS !?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej sikkert på at nogen/mange af jer har hørt om Mike mentzer trænings stil HIT . Han sagde at vi mennesker er forskellig men i bund og grund er vi ens, og at hvis vi ville vokse skulle vi kun træne en gang her uge ?. det vil sige 4 gang om månde. Jeg vil 100 på at nogle vil sige det noget lort det der osv blabla , Men har set folk voks af denne trænings metod. Altså jo mere du hvile din krop jo strækere og større bliv den. Han sagde din eneste mål ved at tag i træningscenter skal være at aktivere din muskel mekanisme, Det vil siges at men kan ikke gå og træn okay osv og regn med at vokse!! . Faktisk kan denne video forklare bedere HIT træning :D http://www.youtube.com/watch?v=tcMOG0ECqDU. Fortæl hvad i sys om denne trænings stil.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

what ?

"Jo mere jeg hviler i min krop desto større bliver den" ?! :lol: #-o

Træn du 4 gange om måneden og se hvor stor du bliver.

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Han har en god pointe i at køre langsomt og kontrolleret, men at der ligefrem bliver sagt at udstrækning er modarbejdende er langt ude. Ja det er klart, at man bør køre fuld ROM, men hvis man ikke er fleksibel nok til det, så kan man jo ikke rigtig gøre det.

Desuden tror jeg lidt, at du misforstår det med at mange gør det forkert, når de går hen og træner - i følge ham i hvert fald. Der bliver sagt, at det er vigtigt at være fokuseret. Meningen med det er jo bare, at man ikke skal bruge meget af sin træning på at stå og small-talke og alverdens andre ting, således at man får alt for lange pauser.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Altså normalt ved HIT træning er det at man træner hver muskel gruppe i gang om ugen til failure.
Kan det ikke være det han mener.?? Så ikke hele filmen. Var ved at falde i søvn.!! :D
GO HARD... OR GO HOME..!!
Brugeravatar

Reputation point: 5

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00

Prøv og søg på HIT. Har været diskuteret før.

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

lol sygt hvor meget hvile han vil have mellem workouts
Brugeravatar

Jeg trænede lidt HIT engang. Som sagt trænede jeg kun hver muskelgruppe direkte 1 gang om ugen.
Ved de store muskelgrupper lavede jeg 2-3 øvelser og kun 2 eller 1 sæt.
Bryst kunne være: 2sæt bænkpres, 1 sæt incline db pres og 2 sæt dips. Alle sæts blev taget til failure, som jeg ramte på 5-7 rep.

Jeg syntes faktisk at det var meget sjovt at træne på den måde. Man er i hvert fald ikke i tvivl om, at man har stimuleret musklerne. Men på den side synes jeg ikke at denne træning til udmattelse, kan forsvare at man skal hvile i en hel uge. Hyppigere træning og non-failure i basis øvelser er imo et bedre valg.

der har været skrevet meget omkring hit træning herinde. og TJ har bla skrevet en lang og god forklaring omkring det, hvor kommer ind på alle de gode og dårlige ting ved den træningsform.
måske du kan søge dig frem til det, eller en anden kan. Måske Tj selv kigger forbi, og kan linke eller citere sig selv.

hiit giver gode resultater vs. den tid du bruger på træningen. Men bedre resultater kan sagtens opnåes med et mere almendeligt program.

men google lidt, du ikke den første der er støt på hit træning. der er skrevet millioner af post rundt om på nettet, hvor det diskuteres til hudløshed. men find nogle af dem skrevet af TJ. Han er ganske velinformeret omkring det, og har god nok viden til at kunne udtale sig, modsat mange andre

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

HIT er efter min mening et kommercielt træningssystem, som er møntet på folk som vil have gode resultater med så lidt træning som muligt. Det er nok det mest tidseffektive træningssystem man kan finde. Men det er IKKE et træningssystem som er anbefalelsesværdigt for folk som er seriøse med at blive store og stærke.

Man kan dog sagtens lave modificerede HIT programmer som fungerer ganske godt. Hvis man eksempelvis tager MAX-OT systemet, så minder det meget om HIT træning. Meget lav volumen og frekvens, tunge vægte, sæt til failure osv. Men modsat rendyrket HIT så fungere det ganske fint, da man trods alt har rimeligt mange træningspas pr. uge.

Hvis vi snakker om HIT ala Mike Mentzer's Heavy Duty system, så er vi ude i noget kommercielt bullshit, som for de fleste vil være tidsspilde. I ekstreme tilfælde anbefaler han at man rammer hver muskelgruppe 1 gang hver 14. dag, med 1 sæt til failure. Det burde stå soleklart for en hver med en gennemsnitlig intelligens, at man ikke bliver stor og stærk af at træne sådan.

Derudover peger stort set alt forskning i retning af at volumen spiller en meget væsentlig rolle i forbindelse med hypertrofi træning. Alle seriøse undersøgelser viser klart at flere sæt er bedre end 1 sæt, og at en muskel skal rammes relativt frekvent, hvis man ønsker optimale resultater. Så der er absolut ingenting som rent videnskabeligt underbygger de mest ekstreme HIT varianter.

Man kan dog som sagt godt få gode resultater med mere moderate HIT variationer. Det er dog stadigvæk min klare overbevisning, at man kommer længere med mere volumiøs træning, og en højere frekvens. Det er bare meget let at lade sig rive med, når man læser om HIT, da det taler til vores naturligt indbyggede dovenskab. Kan man blive stor og stærk ved kun at træne 2 x 30 minutter i ugen, så er det meget let at hoppe på vognen. Det er dog med træning, som med mange andre ting i livet. Hvis man vil have gode resultater, så skal man arbejde for det. Man får ikke noget foræret.

Og inden nogen beskylder mig for kun at betragte det fra en teoretisk synsvinkel, så vil jeg påminde dem om at jeg var meget stor HIT fan da jeg startede med at træne for 20 år siden. Jeg var mega stor fan af Mike Mentzer, Dorian Yates, Ellington Darden osv., men jeg fandt alt for sent ud af at HIT ikke var vejen frem. Da jeg skiftede til styrkeløftstræning, med meget stor volumen, voksede jeg lige pludseligt meget mere i masse og styrke end jeg nogensinde havde gjort på HIT programmer. Og det til trods for at det ikke engang var et bodybuilding program jeg fulgte (var WSB på daværende tidspunkt).
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:HIT er efter min mening et kommercielt træningssystem, som er møntet på folk som vil have gode resultater med så lidt træning som muligt. Det er nok det mest tidseffektive træningssystem man kan finde. Men det er IKKE et træningssystem som er anbefalelsesværdigt for folk som er seriøse med at blive store og stærke.

Man kan dog sagtens lave modificerede HIT programmer som fungerer ganske godt. Hvis man eksempelvis tager MAX-OT systemet, så minder det meget om HIT træning. Meget lav volumen og frekvens, tunge vægte, sæt til failure osv. Men modsat rendyrket HIT så fungere det ganske fint, da man trods alt har rimeligt mange træningspas pr. uge.

Hvis vi snakker om HIT ala Mike Mentzer's Heavy Duty system, så er vi ude i noget kommercielt bullshit, som for de fleste vil være tidsspilde. I ekstreme tilfælde anbefaler han at man rammer hver muskelgruppe 1 gang hver 14. dag, med 1 sæt til failure. Det burde stå soleklart for en hver med en gennemsnitlig intelligens, at man ikke bliver stor og stærk af at træne sådan.

Derudover peger stort set alt forskning i retning af at volumen spiller en meget væsentlig rolle i forbindelse med hypertrofi træning. Alle seriøse undersøgelser viser klart at flere sæt er bedre end 1 sæt, og at en muskel skal rammes relativt frekvent, hvis man ønsker optimale resultater. Så der er absolut ingenting som rent videnskabeligt underbygger de mest ekstreme HIT varianter.

Man kan dog som sagt godt få gode resultater med mere moderate HIT variationer. Det er dog stadigvæk min klare overbevisning, at man kommer længere med mere volumiøs træning, og en højere frekvens. Det er bare meget let at lade sig rive med, når man læser om HIT, da det taler til vores naturligt indbyggede dovenskab. Kan man blive stor og stærk ved kun at træne 2 x 30 minutter i ugen, så er det meget let at hoppe på vognen. Det er dog med træning, som med mange andre ting i livet. Hvis man vil have gode resultater, så skal man arbejde for det. Man får ikke noget foræret.

Og inden nogen beskylder mig for kun at betragte det fra en teoretisk synsvinkel, så vil jeg påminde dem om at jeg var meget stor HIT fan da jeg startede med at træne for 20 år siden. Jeg var mega stor fan af Mike Mentzer, Dorian Yates, Ellington Darden osv., men jeg fandt alt for sent ud af at HIT ikke var vejen frem. Da jeg skiftede til styrkeløftstræning, med meget stor volumen, voksede jeg lige pludseligt meget mere i masse og styrke end jeg nogensinde havde gjort på HIT programmer. Og det til trods for at det ikke engang var et bodybuilding program jeg fulgte (var WSB på daværende tidspunkt).

Du har nogle god point i det du siger vedrørende HIT . Men har altid hørt at volume træning skulle være dårlig eller noget ? faktisk ved jeg ikke engang hvad det er for noget trænings system ?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 85.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster