Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Træner jeg for meget ??

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg er en dreng på 16år som er i tvivl om jeg træner for meget.

jeg træner 6 dage om ugen. hvor jeg træner :

Mandag :Ben,Ryg, Biceps,nakke og mave.

Tirsdag :Bryst,skulder,triceps.

Onsdag :Ben,Ryg, Biceps,nakke og mave.

Torsdag :Bryst,skulder,triceps.

Fredag:Ben,Ryg, Biceps,nakke og mave.

Lørdag :Pause

Søndag :Bryst,skulder,triceps.

Skal jeg dele det mere op, så jeg træne noget mere forskelligt eller skal der flere pauser ind? jeg har ingen smerter eller noget.

håber i kan hjælpe..

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan du bedst selv bedømme :) Hvis jeg har været i en periode hvor jeg har trænet for meget kan jeg mærke det - Jeg får ikke de samme gains, jeg begynder at få "begyndende skader" i den forstand at jeg kan mærke ting såsom mine led, og stederne på min krop som er meget udsatte for skader såsom skuldrene ikke er hvad de har været. Jeg er generelt en smule ødelagt, men intet stort problem. Kroppen vil jo "fortælle" én når der er ved at ske skade, og så kan du evt tage en deload uge, mixe træningen op eller bare tage et par dage til en uges hvile afhængigt af hvor meget hvile du føler du har brug for, det vil være mit bedste råd :)

Logbog: Vis logbog

Det klassiske to-split. Hvor mange gange, du kan og vil gennemgå det på en uge, ved kun du. Det eneste, du skal have for øje herudover, er kosten.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1000.00
- Squat: 2000.00
- Dødløft: 35.00

det virker som om du skal beslutte dig for hvilke split du gerne vil kører, da du "kun" er 16 vil jeg råde dig til et simpelt 3 split

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

Husk at skifte øvelser, så du kan give din krop nogle chok
No Pain No Gain
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 110.00

Kostplan: Vis kostplan

versus skrev:det virker som om du skal beslutte dig for hvilke split du gerne vil kører, da du "kun" er 16 vil jeg råde dig til et simpelt 3 split

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

For det første, så kører han allerede 3-split. Han har bare pausedagen om lørdagen.

For det andet, så er dit sidste råd noget af det dummeste man kan gøre.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
versus skrev:det virker som om du skal beslutte dig for hvilke split du gerne vil kører, da du "kun" er 16 vil jeg råde dig til et simpelt 3 split

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

For det første, så kører han allerede 3-split. Han har bare pausedagen om lørdagen.

okay du ved vist intet om træning men det er også fint nok. som du kan se kører han 2 split uden pause (kun lørdag)
og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

Du træner ikke for meget :)

Jeg kører også 2 split, og kører det for tiden faktisk så vidt muligt, 7 dage i ugen.. Det bliver dog sjældent til 7, da der altid er en eller anden dag man ikke kan ;)

Men det fungerer super godt.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

toto_G4M3R skrev:Du træner ikke for meget :)

Jeg kører også 2 split, og kører det for tiden faktisk så vidt muligt, 7 dage i ugen.. Det bliver dog sjældent til 7, da der altid er en eller anden dag man ikke kan ;)

hvor længe træning du af gangen ? har selv kørt 2 split men synes min træning bliver for lang når jeg skal ramme 3+ muskelgrupper
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

versus skrev:
SienZ skrev:

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

okay du ved vist intet om træning men det er også fint nok. som du kan se kører han 2 split uden pause (kun lørdag)
og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere

2-split, selvfølgelig.

Man kan også vende den om og sige at du ikke ved noget om træning, men det er også fint nok ;)
Kroppen skal ikke have nogle chok hele tiden. Når du laver en ny øvelse skal kroppen først "vænne" sig til den. Det sker gennem neurale tilpasninger i nervesystemet. Først efter (typisk) flere ugers brug af samme øvelse, begynder man at få det optimale ud af den. Dvs. det er her du begynder at høste resultaterne, da du nu har nået en vægt som stimulerer mest muligt hypertrofi.

At "chokke" kroppen er altså en dårlig idé.

Til TS:
Du kan kun selv vurdere det. Nogle har work capacity nok, andre har ikke. Personligt kørte jeg det under cut, og det kunne lige gå an, men jeg kunne mærke at jeg ikke skulle have meget mere volumen på, og at det var en god idé at holde en pausedag i ugen :)

versus skrev:
toto_G4M3R skrev:Du træner ikke for meget :)

hvor længe træning du af gangen ? har selv kørt 2 split men synes min træning bliver for lang når jeg skal ramme 3+ muskelgrupper

Se min log :)?
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

SienZ skrev:
versus skrev:
SienZ skrev:

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

2-split, selvfølgelig.

Man kan også vende den om og sige at du ikke ved noget om træning, men det er også fint nok ;)
Kroppen skal ikke have nogle chok hele tiden. Når du laver en ny øvelse skal kroppen først "vænne" sig til den. Det sker gennem neurale tilpasninger i nervesystemet. Først efter (typisk) flere ugers brug af samme øvelse, begynder man at få det optimale ud af den. Dvs. det er her du begynder at høste resultaterne, da du nu har nået en vægt som stimulerer mest muligt hypertrofi.

Til TS:
Du kan kun selv vurdere det. Nogle har work capacity nok, andre har ikke. Personligt kørte jeg det under cut, og det kunne lige gå an, men jeg kunne mærke at jeg ikke skulle have meget mere volumen på, og at det var en god idé at holde en pausedag i ugen :)

som du kan læse i mit tidligere indslag: "og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere"

Du siger selv man skal lade kroppen vænne sig til en øvelse, det vil jeg give dig 100% ret i men med det sagt kommer det med chokket, når kroppen har vænne sig til en øvelse/program vil den med tiden have brug for en ny udfordring. derfor mener jeg man skal skifte ens øvelse ud så man giver kroppen et chok og tvinger den til at vænne sig til den nye belastning og dermed blive stærkere
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere"

Nej, ikke nødvendigvis. Du kan køre det samme program og de samme øvelser mange år i streg, og stadigvæk høste fremgang i styrke og muskelmasse, hvis ens træning er progressiv rent belastnings mæssigt.

Tag eksempelvis styrkeløftere. De er ikke kun stærke, men også ekstremt massive i de større vægtklasser. De følger ofte det samme program og bruger de samme øvelser igennem store dele af deres karriere. Det eneste som de ændrer er antallet af sæt, og vægten på stangen. Sålænge man kan blive ved med at øge vægten, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at variere noget som helst. Mange variere alt for hyppigt og alt for meget.

Variation er godt, for meget variation er MEGET skidt.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Thomas Jagd skrev:
og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere"

Nej, ikke nødvendigvis. Du kan køre det samme program og de samme øvelser mange år i streg, og stadigvæk høste fremgang i styrke og muskelmasse, hvis ens træning er progressiv rent belastnings mæssigt.

Tag eksempelvis styrkeløftere. De er ikke kun stærke, men også ekstremt massive i de større vægtklasser. De følger ofte det samme program og bruger de samme øvelser igennem store dele af deres karriere. Det eneste som de ændrer er antallet af sæt, og vægten på stangen. Sålænge man kan blive ved med at øge vægten, så er der ikke umiddelbart nogen grund til at variere noget som helst. Mange variere alt for hyppigt og alt for meget.

Variation er godt, for meget variation er MEGET skidt.

vi to bliver aldrig enige, men det betyder bare vi har hver vores opfattelses af træning. men synes du skulle læse lidt fra det her link, ved ikke om du kender ham, men han er en af de mennesker som har opnået en af de flotteste kroppe, uden alt det krudt der. http://www.bodybuilding.com/fun/greg-pl ... cetraining især hans 8 lov.
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

men hvis din trænings måde fungere for dig er det jo sådan du skal træne. personlig mener jeg det handler om at finde sin egen trænings stil, en der passer til ens krop, da vi alle er forskellige. det tager tid men det er den eneste måde.
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

versus skrev:
SienZ skrev:
versus skrev:
SienZ skrev:

f.eks.
1. Bryst-ryg
2. Ben-skulder-nakke
3. Biceps-triceps
4. pause
eller
1. bryst-biceps
2. Ben-skulder-nakke
3. ryg-triceps
4. pause

2-split, selvfølgelig.

Til TS:

som du kan læse i mit tidligere indslag: "og det med at give kroppen nogle chok er simpelthen fordi kroppen ikke må blive alt for bekendt med én salgs træningen. hvis du træner det samme program, de samme øvelser hele tiden vil kroppen vende sig til det, derfor skal du stresse den så den kan blive bedre, større og stærkere"

Du siger selv man skal lade kroppen vænne sig til en øvelse, det vil jeg give dig 100% ret i men med det sagt kommer det med chokket, når kroppen har vænne sig til en øvelse/program vil den med tiden have brug for en ny udfordring. derfor mener jeg man skal skifte ens øvelse ud så man giver kroppen et chok og tvinger den til at vænne sig til den nye belastning og dermed blive stærkere

Bang.. Støtter 100 % din sag med variation i træningen, men har selv erfaret at det er en "lost cause" på dette forum. Der er simplethen for mange der tror på den monotone tilgang. Du skulle måske have tilføjet at det ikke er meningen at man skal variere sin træning hver gang, men at man generelt siger at det er godt at krydre sin træning cirka engang hver 6 uge. -> Hvis man altså tror på det hjælper.

Enjoy

har selv den ide at man skal skifte ca. efter 1,5-2 måned. men alt i alt synes jeg mere det kommer ned til hvad der fungere for en. man skal også kunne lide at træne, hvis man hader det man laver men ikke vil skifte mister ihvertfald jeg hurtigt meget af min motivation.

Men sebb00, i din alder er det meget svært at overtræne, men hvis du vil kører et 2 split som du gør nu, vil jeg sige du skulle komme én pause eller to ind. kørte selv 3 split da jeg var 16 og synes det var passende på det tidspunkt :D

Over Annnnnnnnd out!
No Pain No Gain
Brugeravatar

Styrkeliste

versus skrev:har selv den ide at man skal skifte ca. efter 1,5-2 måned. men alt i alt synes jeg mere det kommer ned til hvad der fungere for en. man skal også kunne lide at træne, hvis man hader det man laver men ikke vil skifte mister ihvertfald jeg hurtigt meget af min motivation.

Men sebb00, i din alder er det meget svært at overtræne, men hvis du vil kører et 2 split som du gør nu, vil jeg sige du skulle komme én pause eller to ind. kørte selv 3 split da jeg var 16 og synes det var passende på det tidspunkt :D

Over Annnnnnnnd out!

Jeg har på intet tidspunkt nævnt at der aldrig skal skiftes øvelser? Men at skifte øvelser hver eller hver anden uge er bare dumt. Vent evt. et par måneder eller 3 før du skifter øvelserne ud.

Ps. Gregg Plitt er formentlig IKKE clean ;)

Mht. din kommentar om hans alder og overtræning, så er det direkte modsat. Det er sjældent at en 16-årig har en stor work capacity, sammenlignet med folk som er lidt ældre (og sandsynligvis har været længere i gamet, eller bare generelt har flere hormoner i kroppen).

versus: Hvis din styrke liste passer så har du sagt en mand imod ( TJ ) som er ca dobbelt så stærk som dig selv og har mange års erfaring med træning at gøre, for slet ikke at glemme, en stor indblik i kroppen...
Og at du kan lide at skifte rundt er fint, men du får ikke maks ud af det...

Du kan godt høre, at den er gal allerede der ikke??

Plus nu er Greg Plitt jo heller ikke mass monster, så dårligt eksempel at der er en krudtet amerikaner der gør sådan...

Jeg plejer at holde øvelserne rimelig fast i ca 2 måneder så rykker jeg lidt rundt.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

vi to bliver aldrig enige, men det betyder bare vi har hver vores opfattelses af træning

Nej, det betyder bare at der er ting omkring træning du ikke har forstået endnu. Der er ganske gode fysiologiske grunde til IKKE at variere ens træning for tit. At man skifter øvelser ud hver 3. måned er i princippet fint nok, hvis man har en god grund til at gøre det, og ikke skifter til en øvelse af ringere værdi. Folk som skifter øvelser ud hver 14. dag bør sætte sig mere ind i træning.

Og jeg vil nok være varsom med at lytte til Greg Plitt selvom han har en rigtig flot fysik. Jeg har set og hørt meget vrøvl fra hans side.
Redaktør

Styrkeliste

Hvis man altså tror på det hjælper.

Træning har intet at gøre med tro. Jeg kan tro at dumbell pullovers er en bedre brystøvelse end dumbell bænkpres fra nu af og til jul, men det ændre ikke på, at dumbell pullovers er en skod brystøvelse.

Nu kommer det i høj grad an på hvad det er du varierer hver 6. uge. Men hvis du varierer dine grundøvelser hver 6. uge, så hæmmer du i den grad din fremgang. Hvis vi snakker om at ændre rep-ranges, eller skifte fra dumbell curls til barbell curls, så fred være med det. Men hvis du ikke har en vis kontinuitet i forhold til de store øvelser, så høster du aldrig det masse- og styrkefundament som man kunne hente hvis du kørte længere perioder med de samme grundøvelser.

Det er i realiteten ikke noget som står til diskussion. En person som ikke har 5-10 års træningserfaring har absolut ingen grund til konstant at skifte øvelser. De første 3-4-5 år af ens træningskarriere bør man fokusere på de store vægtstangsøvelser, og progressiv belastning. Hvis man træner korrekt bør man kunne blive stærkere på regelmæssig basis uden nogensinde at skifte øvelserne ud de første mange år af ens træning. Som nævnt er det okay at man skifter mellem højere og lavere reps, og det er også fint hvis man kan holde motivationen ved lige, ved at lege med forskellige isolationsøvelser. Men hvis man tror der er noget smart i at skifte squat og med leg extensions, og bænkpres med cable crossovers, så har man misforstået noget basalt omkring træning.
Redaktør

Styrkeliste

Squat

Squat uden bælte

Squat Box

Squat Box uden bælte

Squat vs bands

Squat reverse band

Squat vs chains

Squat med stop i bund uden bælte

Squat med 3 sekunders stop i bund

Squat 5 sec. excentric

mulighederne for variation er uendelige :D

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Peter Olsen skrev:Squat

Squat uden bælte

Box Squat

Box Squat uden bælte

Squat vs bands

Squat reverse band

Squat vs chains

Squat med stop i bund uden bælte

Squat med 3 sekunders stop i bund

Squat 5 sec. excentric

mulighederne for variation er uendelige :D

Nemlig :D

Men jeg gætter på at det ikke ligefrem er det knægtene mener, når de snakker om variation. De fleste som snakker varmt for variation, snakker om det at få lov til at lave så mange forskellige sjove øvelser som muligt, med det formål at tilfredsstille ens mentale behov, og ikke mikro-variationer som du snakker om, med det formål at optimere.
Redaktør

Styrkeliste

Godt du lige lavede det vigtige om til fed :lol:
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd>> Hvad er så de gode fysiologiske grunde til ikke at skifte?
Det skal på ingen måde forstås som om jeg er uenig, jeg har selv kørt de næsten samme øvelser i over 1år, da jeg har fundet de øvelser jeg kan li.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:Thomas Jagd>> Hvad er så de gode fysiologiske grunde til ikke at skifte?
Det skal på ingen måde forstås som om jeg er uenig, jeg har selv kørt de næsten samme øvelser i over 1år, da jeg har fundet de øvelser jeg kan li.

Den primære årsag til at det ikke er smart at skifte øvelser for tit skal findes på det neurale plan. Neurale tilpasninger er noget der sker over tid, når man laver en øvelse igen og igen. Hvis man skifter øvelser hver 14. dag, så når man aldrig rigtigt at blive "god" til øvelsen, og misser derfor ud på nogle af de neurale tilpasninger man kunne have fået. En vigtig del af det at blive større, er også at blive stærkere, og man bliver meget lettere stærk, hvis man holder sig til de samme grundøvelser, og dermed høster alle de neurale tilpasninger der følger med.

Det man skal huske er, at neurale tilpasninger er yderst specifikke. Selvom der er en vis overførlighed mellem eksempelvis bænkpres med stang og bænkpres med håndvægte, så er der alligevel forskel på den neuromuskulære aktivering de 2 øvelser imellem. Hvis man skifter øvelser hver 14. dag, så svarer det til at tage 2 skridt frem og 1 tilbage, mht. neurale tilpasninger, og man dræber derved al kontinuitet i træningen.

I sidste ende handler det om hvor tit man gør det, og hvad man skifter til. Der sker ikke noget ved at man skifter mellem backsquat og frontsquat hver 3. eller 4. måned (med mindre man selvfølgelig er styrkeløfter, så er snakken en anden). Men det er ikke optimalt at skifte øvelser ud hver 14. dag, eller skifte fra en grundøvelse til en isolationsøvelse. Hvis man skal skifte øvelse, så skal det være til en tilsvarende øvelse, og helst ikke alt for frekvent.

I øvrigt så keder man sig ikke hvis man bliver stærkere. Og det bør man blive regelmæssigt de første mange år man træner. Ellers gør man noget forkert.
Redaktør

Styrkeliste

Jeg har selv studset lidt over dit B2B program TJ, hvor du varierer meget mellem øvelser. Giver denne tilgang stadig optimale tilpasninger, så længe der holdes fast i den samme store variation af øvelser?
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

ThePhoenix skrev:Jeg har selv studset lidt over dit B2B program TJ, hvor du varierer meget mellem øvelser. Giver denne tilgang stadig optimale tilpasninger, så længe der holdes fast i den samme store variation af øvelser?

Det er variation indenfor den samme uge. De samme øvelser fastholdes igennem hele programmet. De enkelte øvelser laves altså på ugentlig basis hele vejen igennem programmet, så lang tid man følger det. Derved fastholdes kontinuiteten.

Problemerne opstår når der går for lang tid mellem at man laver en given øvelse, specielt når man samtidig kun kører den 2 uger af gangen. Hvis man kører bænkpres i 2 uger, decline bænkpres i 2 uger, dumbell bænkpres i 2 uger, incline bænkpres i 2 uger, så laver man reelt ikke bænkpres mere end 2 gange hver 8. uge. Det er ikke optimalt for kontinuerlig fremgang.
Redaktør

Styrkeliste

Thomas Jagd skrev:
ThePhoenix skrev:Jeg har selv studset lidt over dit B2B program TJ, hvor du varierer meget mellem øvelser. Giver denne tilgang stadig optimale tilpasninger, så længe der holdes fast i den samme store variation af øvelser?

Det er variation indenfor den samme uge. De samme øvelser fastholdes igennem hele programmet. De enkelte øvelser laves altså på ugentlig basis hele vejen igennem programmet, så lang tid man følger det. Derved fastholdes kontinuiteten.

Problemerne opstår når der går for lang tid mellem at man laver en given øvelse, specielt når man samtidig kun kører den 2 uger af gangen. Hvis man kører bænkpres i 2 uger, decline bænkpres i 2 uger, dumbell bænkpres i 2 uger, incline bænkpres i 2 uger, så laver man reelt ikke bænkpres mere end 2 gange hver 8. uge. Det er ikke optimalt for kontinuerlig fremgang.

Tak for svar :-)
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

At Gregg Plitt har "Seje Sixpacks" og en flot fysik, betyder nødvendigvis ikke at han ved meget, det er jo genetikken der bestemmer hvordan dine muskler vil se ud, Jay Cutler har skæve sixpack er det fordi han har trænet forkert, nej det er fordi at hans genetik er sådan og det er ikke noget man kan ændre på eller selv vælger.. Enig med Thomas Jagd :D
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 123456.00
- Squat: 786516.00
- Dødløft: 128946.00

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online