Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Vægt øgelse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej Bodybuilding folk :)

Jeg er en dreng på 19 år, som i de sidste 4-5 år, under voksefaserne, kun vokset mig i højde som også er til at se da jeg er 1.92-1.95 m høj.

Jeg har det problem at jeg virkelig bare ikke kan tage på i vægt.. Og virkelig ikke kan presse mere mad ned end jeg gør i forvejen.. Jeg har lige prøvet den sidste 1½ måneds tid taget weightgainer (Mutant gainer) 2.3 kg. Hvor jeg er omkring de 2 kg fremme. Jeg har det problem med weightgainer (åbenbart) at jeg får virkelig slem mave, og også tit ondt i maven.. Så dette heller ikke er den bedste mulighed at tage på i vægt.

Er det måske bedre at gå på en mcDonalds kur? eller hvad skal jeg gøre? :S

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tving dig selv til at spise mere mad.

Kostplan: Vis kostplan

Hvor meget vejer du nu ?
Sødmælk med blendet havregryn, har været gode til mig, er ca. 195 og er det sidste år gået fra cirka 83 kg til 94,2.

har heller ikke den vilde appetit, men de 1-2 liter sødmælk om dagen har gjort det godt :)

Hvor meget mad presser du ned pt. ? Har du tracket dine indtag ? Gør det, og fyld så mere på.

Reputation point: 200

Cas skrev:Tving dig selv til at spise mere mad.

Du kan med fordel drikke en liter sødmælk gennem dagen så er du fri for, at det bliver ubehageligt for maven. Og så undgår du også "mutant mass" stadset

Reputation point: 25

Minipurz skrev:Hvor meget vejer du nu ?
Sødmælk med blendet havregryn, har været gode til mig, er ca. 195 og er det sidste år gået fra cirka 83 kg til 94,2.

har heller ikke den vilde appetit, men de 1-2 liter sødmælk om dagen har gjort det godt :)

Hvor meget mad presser du ned pt. ? Har du tracket dine indtag ? Gør det, og fyld så mere på.

Ja sødmælk blendet med havregryn er nok det der er mest brugt eventuelt med Jordnøddesmør

Syntes ikke man bør tvinge det i sig men kan så forstå du har kæmpet med det længe så er det måske sidste udvej
Men er der virkelig ikke noget mad du ikke kan modstå?

Jeg har ikke noget problem med at få mad nok men hvis det var mig så rugbrød med det tykkeste lag peanutbutter :-D
Eller rugbrød med mørkt chokolade
Eller bedre i nu hjemmelavet kage med nødder proteinpulver kokos OG en ordentlig omgang peanutbutter :-) Ja det er jo drømme land for os uden stop knappen

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Logbog: Vis logbog

Jeg vejer pt. 76 kg.. og har faktis tabt mig 1 kg den sidste månedstid. selvom jeg har været på weightgainer.

Jeg må prøve noget mere havregryn og sødmælk så. Da jeg faktis spiser havregryn hver morgen og aften, så det må jeg da prøve. Har lige lavet peanutmuffins med weightgainer og det hele.. de smager skam fint nok, men ja jeg må bare presse på og lade maven kæmpe og så spise en masse æg osv.. :D

Hej Mads. Mange unge har den opfattelse at de "spiser rigtig meget" og bare ikke kan klemme mere ned, eller at de "bare ikke kan tage på". Det er dog blot et spørgsmål om vaner. Alle kan tage på, og alle kan spise mere. Der er dog heldigvis også nogen genveje, til dem som har nogen barrierer de har svært ved at bryde. Energitætte fødevarer såsom nødder, peanutbutter, smør el. olie kan hurtigt give dig nogen kalorier, hvis du mangler ift. dit kalorieregnskab. Herudover kan det være en ide at drikke nogen kalorier. De fleste kan hurtigt drikke en liter mælk eller to i løbet af en eftermiddag/aften. Drikker du så sødmælk har du hhv., 600/1200kcal. Med dine 76kg så skal du altså ikke indtage meget mad i løbet af dagen før det bør bringe dig i kalorieoverskud. Vi snakker muligvis om 1500-2000kcal i yderligere mad/drikke eller noget i den dur. Det kan være det er en fordel for dig at lave en kostplan. Det letteste ville være at taste det ind du indtager på en almindelig dag. Ikke nødvendigvis for at du absolut skal følge den til punkt og prikke, men for at give dig et overblik over hvad du pt indtager, samt over hvilke timer hvor du med fordel kan supplere op med ekstra kcal. Struktureringen vil samtidig sikre at du tager på, til trods for at det selvfølgelig føles besværligt for mange i starten.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Du skal spise mere.

Det kan være svært, men prøv at spis ofte og blend din havregryn + mælk og skyd det ned som en shake.

Det kan hjælpe at spise som det første når du vågner om morgenen og spise inden du går i seng.

Et par forslag til mellemmåltider:

30 g valnødder
1 banan
250 g cheasy hytteost 1,5%
= 516 kcal

50 g Marie kiks
25 g Philadelphia classic ost
300 g Minimælk
1 spsk. rapsolie
= 508 kcal

Reputation point: 10

King Edward skrev:Du skal spise mere.

Det kan være svært, men prøv at spis ofte og blend din havregryn + mælk og skyd det ned som en shake.

Det kan hjælpe at spise som det første når du vågner om morgenen og spise inden du går i seng.

Et par forslag til mellemmåltider:

30 g valnødder
1 banan
250 g cheasy hytteost 1,5%
= 516 kcal

50 g Marie kiks
25 g Philadelphia classic ost
300 g Minimælk
1 spsk. rapsolie
= 508 kcal

I så fald, tag den første mulighed :)

Reputation point: 20

Start med at spise et måltid hver 2. time - bare for at prøve at spise regelmæssigt. Og lad være med at fylde dig med lort.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Halløj Mads-#postnummer til Bodø, Norge

Nu er weightgainer jo sjældent kuren mod at tage på alene :D det er oftest bare std. produkter du selv kan købe og så mixe.

Hvis at du oplever mavekneb kan du evt overveje Optimum Nutritions variant istedet, den indeholder fordøjelses enzymer.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHMO_daDK512DK512&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=serius%20mass

Men som sagt, de produkter gør det ikke alene. Jeg har gjort det som en tommelfinger regel at undgå kosttilskud for så vidt muligt. Jeg er nu 182'ish og knap 100 kg relativt lean. Jeg har ikke haft behov for hverken weight gainer eller prot pulver endnu. Lad være med at spise dig så mæt at du får kvalme og ondt, lad være med at lave "kedelig" bb mad uden krydderier og lad være med at starte med at drikke 3 liter sødmælk fra dag 1 :D

Ting tager tid. Beregn dit ligevægtsindtag og lav en oversigt over hvad du burde spise for at ramme dit samlede kcal indtag. lad være med at falde i fælden om min. 2gr prot pr kg kropsvægt. Det behøver ikke at være en decideret plan, men blot en "ramme" der kan fungere som vejledning i løbet af din dag.

http://www.weightrainer.net/calcalcs.html <-- en personlig favorit

Når at det så er sagt har jeg en række kombinationer jeg ynder; Ris & piskefløde, Pasta & ost, Æg & bacon, Tun og fucking mayo! listen kunne blive ved da jeg er ret så glad for mad. Den røde tråd er her at lave lækker mad! brænd karryen af, køb god ost, få maden til at være så velsmagende at du bare må spise den ekstra portion :wink:
The World will look up and shout; "Save Us" and I'll whisper..."NO..."
Brugeravatar

Reputation point: 790

Geografisk sted: Migrant

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 222.50
- Dødløft: 255.00

kør en pakke prince chokoladekiks, og en liter sødmælk ned i løbet af aftenen, så skal du bare se løjer :P

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster