Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1138
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg er en dreng på 16 år. jeg vejer 89 kilo og vil gerne af med 15-16 kilo hurtigst muligt. jeg har lagt et program for mig selv der lyder sådan her. Jeg træner vægte mandag, onsdag og fredag sammen med min kammerat i et fitness center. tirsdag og torsdag løber jeg cirka 3.6 kilometer. lyder det ok eller skal der mere til?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Adsersen skrev:Jeg er en dreng på 16 år. jeg vejer 89 kilo og vil gerne af med 15-16 kilo hurtigst muligt. jeg har lagt et program for mig selv der lyder sådan her. Jeg træner vægte mandag, onsdag og fredag sammen med min kammerat i et fitness center. tirsdag og torsdag løber jeg cirka 3.6 kilometer. lyder det ok eller skal der mere til?

Du skal jo først og fremmest i kalorieunderskud... Det hjælper ikke at træne hvis du fortsat spiser for meget så:
1) Estimer dit ligevægtsindtag
2) Lav en kostplan, sigt efter et kalorieunderskud på omkring 500 kcal, svarende til 0,5kg vægttab om ugen

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Tror du vil have godt af at læse den her

newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

:wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Logbog: Vis logbog

Jeg har selv tabt mig 10 kilo, og i starten havde jeg svært ved at forstå hvorfor jeg ikke tabte mig noget videre, pga. den sukkerfire sodavand. Efter jeg stoppede med at drikke dem og self dyrke en masse interval træning gik det ret hurtigt.

Mit tip er, når du er sulten så drik endten Kaffe eller vand. :D

Også bare tænk over hvor meget du spiser det løber hurtigt det opad.
Good Luck :D

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Jeg spiser også så sundt som jeg kan. Men hvis jeg fortsætter med det program som jeg skrev tidligere, hvor hurtigt vil der så gå før jeg kan tabe mig 15 kilo?

Først vil jeg sige motionen er den mindste ting i en kur først og fremmest maden.
Men vil regne med at du træner en del vægte samtidig kunne du tabe 10 kilo på omkring 14-16 uger :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

stjakobsen skrev:Først vil jeg sige motionen er den mindste ting i en kur først og fremmest maden.
Men vil regne med at du træner en del vægte samtidig kunne du tabe 10 kilo på omkring 14-16 uger :)

Og det konkluderer du ud fra hvad? Hvis han tager på med hans nuværende kost, hvordan skal han så tabe sig 10 kilo?

Summa summarum: Så længe vi stort set ikke har nogle forudsætninger for at vurdere dig, kan vi ikke rigtig give et kvalificeret bud. Mit bud er derfor, at du taber mellem -10kg og 10kg.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

tusinde tak for hjælpen. men altså, angående maden. jeg står op om morgenen og spiser et stykke frugt. så spiser jeg 1-2 stykker frugt ved frokost og så spiser jeg aftensmad. lyder det ok eller skal jeg spise mere eller mindre hvis jeg skal tabe mig så hurtigt som muligt?

Adsersen skrev:tusinde tak for hjælpen. men altså, angående maden. jeg står op om morgenen og spiser et stykke frugt. så spiser jeg 1-2 stykker frugt ved frokost og så spiser jeg aftensmad. lyder det ok eller skal jeg spise mere eller mindre hvis jeg skal tabe mig så hurtigt som muligt?

Med den "kostplan" forudser jeg, at du lynhurtigt går kold, falder i og begynder at snakke usunde ting. Nu spørger jeg bare, men hvorfor ikke forsøge at tabe sig stille og roligt via en holdbar kostplan?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Garik skrev:
Adsersen skrev:tusinde tak for hjælpen. men altså, angående maden. jeg står op om morgenen og spiser et stykke frugt. så spiser jeg 1-2 stykker frugt ved frokost og så spiser jeg aftensmad. lyder det ok eller skal jeg spise mere eller mindre hvis jeg skal tabe mig så hurtigt som muligt?

Med den "kostplan" forudser jeg, at du lynhurtigt går kold, falder i og begynder at snakke usunde ting. Nu spørger jeg bare, men hvorfor ikke forsøge at tabe sig stille og roligt via en holdbar kostplan?

Jeg vil gerne tabe mig så hurtigt som muligt. Jeg synes selv jeg er overvægtig og jeg blev mobbet da jeg var yngre. Jeg vil gerne tabe mig hurtigt, og den "kostplan" jeg har lagt selv var også bare en start.

Flyttet til begynderforummet :)

Derudover så gå i krig med artikelarkivet, der er masser af guldkorn som de andre har nævnt :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Adsersen skrev:
Garik skrev:

Jeg vil gerne tabe mig så hurtigt som muligt. Jeg synes selv jeg er overvægtig og jeg blev mobbet da jeg var yngre. Jeg vil gerne tabe mig hurtigt, og den "kostplan" jeg har lagt selv var også bare en start.

Først vil jeg lige sige, at jeg aldrig vil anbefale den plan, du selv har lagt.

Men hvis det er det, du vil, og du kan følge den uden at føle sult eller "falde i", så er det vel bare at prøve? Jeg forudser bare, at det går galt - hurtigt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

okay. men hvor lang tid tror du ca. der vil gå hvis jeg

hvor lang tid tror du der vil gå hvis jeg følger den plan jeg har lagt?

Din kostplan ligner en sulte kur. Du kan tabe dig latterligt hurtigt hvis du gør det på den måde men hvis du ikke har en god muskelmasse gemt inde bag fedtet så kommer du altså bare til at se sjov ud, sikkert også tyndfed.

Spis en fornuftig kost i et højere kalorieunderskud, få den rette næring, træn tungt, dyrk din cardio og så tror jeg at du vil blive meget mere glad for det endelig resultat.

Reputation point: 10

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster