Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1414
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1412

Følg bodybuilding.dk på

Værnepligt

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Heeey fellas :freak:

Jeg skal ind til militæret om ik så længe og aftjene min værnepligt.
Er der nogen som har erfaringer med at holde fast i "BB way of life" ](*,) :lol: mens man aftjener?.
Og om der overhovedet er energi og tid nok til den nødvendige træning?..
Kunne være fedt hvis nogen havde været igennem det kunne fortælle lidt..
I WONT FUCKING BACK DOWN! HIT ME HARDER!
yeeeeah-buddy-t52335.html

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du får ikke muligt for det nej.
Du har frie træningsfaciliteter men det er kun meget meget sjældent du vil have energi til at holde nogen form for fokus under en træning ved siden af den daglige drill.
Desuden så vil du næsten ikke tænke på det, det eneste du basalt tænker på efter dagens strabadser er mad og søvn, ofte vil nu formentlig ikke engang kunne overskue mad og vil hellere direkte i søvn, så al fornuft forfalder du vil højest sandsynligt ende med at spise ekstremt usundt, da din krop skriger efter kalorier ;)
Men det er da set at nogle kan holde formen, kosten og sixpacken intakt. personligt ville jeg ikke kunne.
men udholdenhed og psykisk vilje vil dog næsten med garanti blive forstærket under dine 4 mdrs. ophold. Så det er lidt godt i posen til når du kommer hjem og igang med dine daglige træningsrutiner igen.

Logbog: Ingen logbog

hvis du er i god form er det ikke noget problem da de værnepligtige slet ikke må presses som de måtte før hen, alle de gamle skræk historier om man skal løbe til man brækker sig og alt det passer ik. man må maks gå tolv km afgangen med fuld oppakning.
de må ikke (sergenterne) straffe en med armbøjninger. de må faktisk ikke tvinge dig til noget.

Geografisk sted: kalundborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 92.00
- Squat: 140.00

shakur skrev:hvis du er i god form er det ikke noget problem da de værnepligtige slet ikke må presses som de måtte før hen, alle de gamle skræk historier om man skal løbe til man brækker sig og alt det passer ik. man må maks gå tolv km afgangen med fuld oppakning.
de må ikke (sergenterne) straffe en med armbøjninger. de må faktisk ikke tvinge dig til noget.

Butikkerne må heller ikke pakke kød om.. Sandheden er dog blot en anden derude :mrgreen:
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

TRUE TRUE, MEN overskrider de grænsen er der noget der hedder en talsmand men kan gå til og klage (hvis man er en tøs)

Styrkeliste

shakur skrev:TRUE TRUE, MEN overskrider de grænsen er der noget der hedder en talsmand men kan gå til og klage (hvis man er en tøs)

Præcis, hvor mange 'kommer levende tilbage' efter at have talt med talsmanden :o
De der er stærkere end dig, er dine venner.

Geografisk sted: Århus

Træner her: Harboøre Fitness
Fitness World (Viborgvej)

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 250.00

det er jo så det.
siger bare men sagtens kan træne selv om man er pligtig

Styrkeliste

Det er noget vrøvl at man ikke kan opbygge masse samtidig med man aftjener værnepligt. Ja, det kræver at man må presse sig selv, men nej det er ikke umuligt. Mht kosten er der rig mulighed for at få den dækket i caf, der er flere varme retter og også mulighed for at blande salater med masser af kød og kulhydratsprodukter. Personligt formåede jeg at tage 4 kg på, samtidig med jeg fik trænet 4-5 gange om ugen(ink weekend).

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 90.00

shakur skrev:hvis du er i god form er det ikke noget problem da de værnepligtige slet ikke må presses som de måtte før hen, alle de gamle skræk historier om man skal løbe til man brækker sig og alt det passer ik. man må maks gå tolv km afgangen med fuld oppakning.

Nej og man må heller ikke løbe med støvler på, men det synes jeg da sjovt nok vi gjorde alligevel. Ude i krigen siger man jo heller ikke "Vent lige med at skyde , man må nemlig ikke løbe med støvler på".
Strafstrækkere hedder bare "ekstra idræt" så det er som det plejer at være :)
Men lad nu være med at tude på forhånd og nyd det imens du er inde. Det er hårdt, men nok mest for folk der har behov for at hævde sig selv hele tiden og brokke sig, lissom Bubber der altid har en forestilling om at nogen som helst interesserer sig for at høre hans mening, når han bliver stillet overfor en udfordring :-({|=
Man kan dog godt komme ud i at knække sig til morgen-fredags-løb efter en vild bytur om torsdagen :drink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

BHedegaard skrev:
shakur skrev:Man kan dog godt komme ud i at knække sig til morgen-fredags-løb efter en vild bytur om torsdagen :drink:

Haha, Kunne jeg godt forestille mig..
Vi er 8 gutter som skal aftjene samme sted og 6 af os er ret seriøse med træningen.. Kunne man eventuelt forstille sig at man havde et par spande protein med ind på kasernen og forhåbentlig fik indtaget nok kalorier til stadigvæk at være i den gode side af kalorieindtaget...?

Styrkeliste

IwantUtoGetMAD skrev:
BHedegaard skrev:
shakur skrev:Man kan dog godt komme ud i at knække sig til morgen-fredags-løb efter en vild bytur om torsdagen :drink:

Haha, Kunne jeg godt forestille mig..
Vi er 8 gutter som skal aftjene samme sted og 6 af os er ret seriøse med træningen.. Kunne man eventuelt forstille sig at man havde et par spande protein med ind på kasernen og forhåbentlig fik indtaget nok kalorier til stadigvæk at være i den gode side af kalorieindtaget...?

Hvis du skal have noget proteinpulver med skal du sørge for at det kan være i din sportstaske du har på din seng, for det skal nok ikke lige stå i skabet ihvertfald, ikke noget privat gejl der fedter rundt i skabet. Husk "kulørte blade" til under madrassen til stuekontrol :lol:
Brugeravatar

Mon ikk de blade finder vej helt af sig selv ;)
- En anden ting, min kondition er ](*,) -.- og jeg vil til at træne en smule inden jeg skal aftjene, bare lige 1½ måned så jeg har en grund form... Er der nogen speciel form for cardio jeg skal benytte for ikk at smide unødig e kg, eller er det bare op på xfit eller op på løbesvinet.. samtidig med jeg propper 500 kal mere på kostplanen? :´)

Styrkeliste

IwantUtoGetMAD skrev:Mon ikk de blade finder vej helt af sig selv ;)
- En anden ting, min kondition er ](*,) -.- og jeg vil til at træne en smule inden jeg skal aftjene, bare lige 1½ måned så jeg har en grund form... Er der nogen speciel form for cardio jeg skal benytte for ikk at smide unødig e kg, eller er det bare op på xfit eller op på løbesvinet.. samtidig med jeg propper 500 kal mere på kostplanen? :´)

Løb dreng !!! Der er masser af løb, ihvertfald i starten. Derudover er det altid godt at blive god til at tage nogen strækkere, og bronzecirkel er chins, strækkere, mavebøjninger osv. Men hvis du ikke er god til det bliver du det :)
Brugeravatar

IwantUtoGetMAD skrev:Heeey fellas :freak:

Er der nogen som har erfaringer med at holde fast i "BB way of life" ](*,) :lol: mens man aftjener?.

Da jeg var inde mener jeg at jeg havde tid til 2 FB pass om ugen. Man skal bare sørge for at time det ift til ens skema. Der var dog rigtig mange der hellere ville bruge deres aftner på netcafé eller ligge og fede den på værelserne.
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 167.50

jamand skrev:
IwantUtoGetMAD skrev:Heeey fellas :freak:

Da jeg var inde mener jeg at jeg havde tid til 2 FB pass om ugen. Man skal bare sørge for at time det ift til ens skema. Der var dog rigtig mange der hellere ville bruge deres aftner på netcafé eller ligge og fede den på værelserne.

Nej det er bestemt ikke umuligt, men det kan godt blive presset og ekstremt hårdt. efter en lang tur ude på march og øvelses terrænet
og man kommer hjem kl 19, så skal man lige have lidt at spise, og bagefter pudse støvler, uniform, rense gevær osv, så bliver klokken hurtig 10, og siden man skal op kl 5 om morgenen, så vil de fleste gerne have ihvertfald 6 - 7 timers søvn inden det går løs igen, så kan det sku godt virke uoverkommelig at smutte ned og tage 1 times FB :) det er ihvertfald sådan jeg kan huske det

Træner her: Fitness World Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 160.00

Så vidt jeg husker var der også masser af dage hvor man ikke lavede en dyt og havde masser af overskud om aftenen :)
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 167.50

Du må kun gå 800 meter med rygsæk! Men blev sku ikk overholdt i Holstebro, og især ikke i Finderrup! :S
Men kommer lidt an hvor du skal ind henne, var selv i Holstebro og vi havde lange dage i forhold til mine venner som var i nørresundby og kaarup :?
No Pain, No Gain

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 180.00

Jeg skal i beredskabsstyrelsen (6 måneder), altså ikke hæren, er der andre boller på suppen i denne afdeling?? :roll: Jeg havde stærkt regnet med at jeg kunne køre lean bulk igennem i hvertfald 4 ud af de 6 måneder, så kunne man eventuelt cutte ned i de sidste 2. Skal ind i Februar og slipper ud engang i Juli, ville ikke være dårligt hvis det var en strandløve som blev lukket ud af buret :D Man kan nok godt forberede sig på, at kosten ikke bliver optimal, men man får vel 3 måltider i form af morgenmad, frokost og aftensmad på hvilken som helst kaserne. Et par WG-shakes og et par barer i lommen, så vi kørende eller hvad?? Kunne være lækkert med lidt feedback fra nogen som har været i beredskabsstyrelsen, kunne godt lide at vide hvor udkørt man er og hvor meget fritid der er?
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

mazeing skrev:

Du må kun gå 800 meter med rygsæk! Men blev sku ikk overholdt i Holstebro, og især ikke i Finderrup! :S
Men kommer lidt an hvor du skal ind henne, var selv i Holstebro og vi havde lange dage i forhold til mine venner som var i nørresundby og kaarup :?

Hvor i alverden står det, at man kun må gå 800 meter med fuld oppakning? Det lyder jo fuldkommen tåbeligt.
Personligt var jeg da ude for, at vi blev smidt afsted på en 7km ildmarch med fuld oppakning efter at have været i felten gennem de sidste 72 timer. Der var dog ikke nogen, der døde eller led varig overlast.
Den dag man som Rekrut kun må gå 800 meter med rygsæk, kan man sq ligeså godt flytte værnepligten til hjemmeværnet. :)

@Shakur: Mht. det med, at Sergenter ikke må "tvinge" dig til noget - det er jo lidt både og.
Han må rigtigt nok ikke misbruge sin magt og beordre dig til fx at pudse hans støvler eller andet pjat, men som din overordnede må han jo godt tvinge/beordre dig til at stå klar på et givent tidspunkt, eller hvad det nu måtte være, som er relevant i forhold til tjenesten. :)
SandyFrink skrev:Jeg kan ikke godkende denne log. Decideret træningsfanatisme.

Reputation point: 73

Den dag man som Rekrut kun må gå 800 meter med rygsæk, kan man sq ligeså godt flytte værnepligten til hjemmeværnet. :)

+1
Viljen til at ville skaber evnen til at kunne !

Træner her: Fitness World Assens

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 200.00

Nu var jeg selv inde i februar her i år.

Det sværeste bliver sku nok at få kosten til at spille. Kan huske de første par uger derinde. 200 mennesker der skulle presses igennem en kantine på 20 minutter. Flere gange var der tops 2-3 minutters tid til rent faktisk at få kørt noget indenbords inden man skulle være klar igen. Et par dage på den her måde fra 7-23 og så æder du bare hvad du lige kan komme i nærheden af og der er mindst kø til :P!

Træningen kan du sagtens finde tid til hvis du virkelig vil. De første 2-3 uger ville jeg nok til gengæld ikke sætte forhåbningerne for højt, programmet er ret tæt pakket. Jeg var først færdig tæt ved midnat de første 2 uger

Rent konditionsmæssigt har du ikke så meget at frygte for. Rigtig mange af de værnepligtige er jo ikke i verdens bedste form. Mindes ikke vi havde en løbetur over 6 km udover vores halvmaraton

steveowe skrev:Jeg skal i beredskabsstyrelsen (6 måneder), altså ikke hæren, er der andre boller på suppen i denne afdeling?? :roll: Jeg havde stærkt regnet med at jeg kunne køre lean bulk igennem i hvertfald 4 ud af de 6 måneder, så kunne man eventuelt cutte ned i de sidste 2. Skal ind i Februar og slipper ud engang i Juli, ville ikke være dårligt hvis det var en strandløve som blev lukket ud af buret :D Man kan nok godt forberede sig på, at kosten ikke bliver optimal, men man får vel 3 måltider i form af morgenmad, frokost og aftensmad på hvilken som helst kaserne. Et par WG-shakes og et par barer i lommen, så vi kørende eller hvad?? Kunne være lækkert med lidt feedback fra nogen som har været i beredskabsstyrelsen, kunne godt lide at vide hvor udkørt man er og hvor meget fritid der er?

Lytter med her. Skal i beredskabsstyrelsen til august.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Har selv lige været inde og aftjene værnepligt i beredskabet. Du har masser af overskud til at træne derinde og spise godt. Man har fri kl 16. Ps. Maden er rigtig god derinde og store portioner. ;-) var i haderslev

Storpump skrev:Har selv lige været inde og aftjene værnepligt i beredskabet. Du har masser af overskud til at træne derinde og spise godt. Man har fri kl 16. Ps. Maden er rigtig god derinde og store portioner. ;-) var i haderslev

Lyder godt :) Tak for hjælpen, skal også til Haderslev :p

edit: er der et træningscenter på kasernen, eller skal man bare selv finde et center i Haderslev?
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Der er et på kasernen. Det er sku udemærket. Ikke noget stort, men de har hvad man skal bruge. Ellers er der et center i nærheden. :-)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster