Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1517
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1514

Følg bodybuilding.dk på

Valg af Asus bærbar

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey!

Jeg håber der er nogle computernørder hinanden, som evt kan hjælpe mig lidt med at vælge den rette computer for mig.

Jeg har 2 valgmuligheder, de koster 'næsten' det samme : Tjek deres specs her.
1. http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=64 ... 34E45CBAB6 (Den har 8 gb ram, ikke 4 som der står)
2. http://www.happii.dk/product.aspx?uid=3 ... did=442254

Jeg leder efter en bærbar som kan det hele, specielt indenfor gaming. Jeg skal både bruge den derhjemme og have den med i skole, den skal kunne holde batteri i ok tid. Hvad vil være dne bedste computer overall, hvad ville i vælge?

Hvad siger i? Det er en kæmpe hjælp hvis i kunne give nogle inputs, da jeg er så meget i tvivl.
Tak. (:
Sidst rettet af Active 9. jan 2012, 10:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: København

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

14" og gaming

Nej.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Altså den skal jo stort set bruges til det hele, gaming er bare en del af det. Det er ikke optimalt på en 14 tommer?

Nogle andre inputs?
Brugeravatar

Styrkeliste

Begge har dårlige harddiske.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Nders skrev:Begge har dårlige harddiske.

Hardisken går jeg nu ikke meget op i (:
Brugeravatar

Styrkeliste

Active skrev:

Det burde du måske. Med 5400 rpm kommer harddisken til at være det svageste led og så kan de jo sådanset være ligemeget hvor godt alt det andet hardware er.
Ville foretrække en SSD harrdisk i en bærbar der er til gaming.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

M_Eriksen skrev:
Active skrev:

Det burde du måske. Med 5400 rpm kommer harddisken til at være det svageste led og så kan de jo sådanset være ligemeget hvor godt alt det andet hardware er.
Ville foretrække en SSD harrdisk i en bærbar der er til gaming.

Jeg får bare aldrig brugt alt den plads, men ja valget står altså mellem de 2 computere der.

Hvilken ville i fortrække, det er alt hvad jeg spørger om :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Det handler ikke om pladsen. Det handler om læse hastigheden.

5400 rpm er for lidt. Minimum 7200 rpm, gerne en 7200 rpm SSHD eller helst en ren SSD hardisk.
Brugeravatar

Moderator

Kender en der lige har købt den her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=647628
den er på tilbud :D
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Brugeravatar

Moderator

Du kunne jo også bare selv smide en SSD disk i Asus maskinen. Desuden kan man sagtens spille på en disk med 5400 rpm
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

http://www.wupti.com/Produkter/Computer ... 143eo.html
har selv lige købt den, og er rigtig glad for den.. der får du rigig god hardware til en god pris. og god til gaming :)
Flæsk

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 172.50

Meldgaard skrev:http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/513495/HP-Pavilion-dv76143eo.html
har selv lige købt den, og er rigtig glad for den.. der får du rigig god hardware til en god pris. og god til gaming :)

For guds skyld, lad nu vær med at råde folk til at købe HP dv-series laptops!
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Afhængig af hvilke spil, du vil spille, er det sikkert ikke nødvendigt med en SSD.

En SSD er klart en fordel, idet den øger hastigheden for at hente filer fra harddisken til dit ram gevaldigt. Men generelt er det altså ikke flaskehalsen i mange spil. Et spil hvor den vil være en flaskehals er f.eks. WOW, hvor der vil stå en masse mennesker samlet, her skal den hente væsentlig mængder data fra din harddisk(wow fylder nærmest 20GB), her kan du undgå de forfærdelige lag spikes. Dog vil spil såsom BF3 og ligende FPS, hvor der ikke bliver trukket meget data på noget tidspunkt(andet end loading screen), på ingen måde blive forbedret andet end hurtigere loading tider mellem spil osv.

Når det er sagt, så går jeg udfra dit budget ligger på omkring 5-7k. Indenfor den prisrate får du ikke nogen vild gaming computer, og det skal siges at du får en computer som har ydeevne på 1/3 eller mindre svarende til stationær indenfor samme prisrate.

Du kan enten købe en bærbar med GTX 540 / 550m(f.eks. den asus 14", du selv linker til), som ligger på 8k til 9k score i 3dmark06. Alternativet er som en anden har linket, den fine HP-bærbar, som har en grafikkort med et 3dmark06 score på omkring 10k.

Nu ved jeg ikke hvad dit behov er, men du kan med stor fordel investere i en stationær til omkring 4k - f.eks. http://www.komplett.dk/k/ci.aspx?sku=10494 (som har en 3dmark06 på 30k+, dv.s. ydeevne som er nærmest 3 gange så stor). Dernæst kan du købe en billig bærbar til 3k(f.eks. http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=4846745), uden grafikkort, som er lettere og bruger mindre strøm.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Det er ikke tit man høre laptop og gaming i samme sætning.

Du er nød til at specificere hvilke spil du vil spille. Og om du vil have max settings eller low settings.

De to laptops du har kigget på køre begge på det absolutte low end af Nvidia's nyere gpu's. Jeg vil råde dig til at købe en billig laptop med minimum i3 processer til studie hvis du skal have det. Ellers køb en stationær til gaming for en 6-7k

Ellers er den stationær Oliverg henviser til faktisk rigtig god til prisen og med 560 korten kan den trække selv de nyeste spil på rigtigt gode settings.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (1)

AndreasKnudsen skrev:Det er ikke tit man høre laptop og gaming i samme sætning.

Du er nød til at specificere hvilke spil du vil spille. Og om du vil have max settings eller low settings.

De to laptops du har kigget på køre begge på det absolutte low end af Nvidia's nyere gpu's. Jeg vil råde dig til at købe en billig laptop med minimum i3 processer til studie hvis du skal have det. Ellers køb en stationær til gaming for en 6-7k

Ellers er den stationær Oliverg henviser til faktisk rigtig god til prisen og med 560 korten kan den trække selv de nyeste spil på rigtigt gode settings.

Nogle af de bedste bærbare, som ikke koster over spidsen af jetjager, f.eks. http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... id=5516976, til 9k kr, har kun en 3dmark06 score på 17k ca. hvor den jeg har linket til har en score på 30k, og koster 4k. Alternativ er en dell laptop alienware til omkring 22k kr, med en 3dmark06 på 22k. Men pointen er altså som Andreas også siger, at laptop og gaming hører man ikke tit i samme sætning.

Derudover synes jeg personligt 15.6" er alt for småt til bare en smule seriøs gaming. F.eks. starcraft2 på en 13.3 er stort set umuligt spille, på grund af den lave opløsning.

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Jeg har denne model, som pt. er på tilbud: http://www.dustinhome.dk/asus-u46sv-ci5 ... ider_dacsa
Jeg bruger den bl.a. til gaming, og det fungerer den ganske udemærket til. Skærmen er overhovedet ikke for lille, og den kører alt hvad der smides efter den - regn dog ikke med vildt høje settings i de nyeste spil. Den holder strøm i omkring 8 timer takket være sandy bridges indbygge intel hd 3000 grafikkort, og til dels også på grund af i5 processoren, som kræver en del mindre strøm end en i7. Den har desuden 8 gigabyte 1333 mhz ram, og en 500 gb 7200 omdr. harddisk.
Sidst men ikke mindst har den et rigtig lækkert design samt godt keyboard og touchpad.

Hvis du vil rå-game, og kræver høje settings er en bærbar på ingen måde valget, hvis du samtidig søger mobilitet og batteritid; så skal du søge over mod en stationær, og så evt. købe en billig netbook ved siden af. Ovenstående asus, er nok noget af det tætteste du kommer på performance, mobilitet og batteritid i én, til rimelig penge.

Jeg har i øvrigt prøvet den asus, du kigger på, med gt 550. Den har et elendigt keyboard, som flexer så det halve kunne være nok. Jeg tror i øvrigt også, at du kan regne med ret høje temperaturer, da gt 550 er et overclocket gt540. Den asus jeg har, kører med ca. 80 grader under max belastning, hvilket er ganske forsvarligt. Regn med at et gt550 nok vil medføre en 5-10 grader højere temperatur.
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster