Umiddelbart synes jeg det lyder som møgmeget? Kan man drikke for meget vand?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

jeg drikker ca. 1-1,5 liter pr. træning 
SGA skrev:Hej,
1t 45min lyder som lang tid for et 2-split program. Enten holder du meeget lange pauser, eller også kører du for mange øvelser.
Og ja - 2 liter lyder af meget. Måske endnu en grund til, at træningen varer så længe

Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
- og hvordan hjælper vandet på dine propper i ørerne?

Andersbr skrev:Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
hvad ville du drikke hvis ikke du havde propper i ørerne Egon?- og hvordan hjælper vandet på dine propper i ørerne?

Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Andersbr skrev:Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
hvad ville du drikke hvis ikke du havde propper i ørerne Egon?- og hvordan hjælper vandet på dine propper i ørerne?
hvis ikke jeg havde propper i ørerne ville jeg nok ikke dikke noget som helst, kun bagefter træning, men hvis man har propper i ørerne hjælper det at synke, at jeg så kun fatter at synke, hvis jeg dikker noget er bare fordi jeg er underlig
Det hjælper ikke at udligne trykket forsigtigt i ørene ? (hold dig for næsen med munden lukket og press lungerne forsigtigt sammen, som om du skal udånde)
(i hate you høfeber), det er også stoppet næse, kombineret med tung træning der forårsager propperne i første omgang

Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Andersbr skrev:Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
hvis ikke jeg havde propper i ørerne ville jeg nok ikke dikke noget som helst, kun bagefter træning, men hvis man har propper i ørerne hjælper det at synke, at jeg så kun fatter at synke, hvis jeg dikker noget er bare fordi jeg er underlig
Det hjælper ikke at udligne trykket forsigtigt i ørene ? (hold dig for næsen med munden lukket og press lungerne forsigtigt sammen, som om du skal udånde)
det vil jeg prøve til næste træning, men jeg behøver ikke at holde mig for næsen for den er nemlig stoppet(i hate you høfeber), det er også stoppet næse, kombineret med tung træning der forårsager propperne i første omgang
jo du skal holde dig for næsen - der må ikke slippe luft ud (så stoppet er din næse aldrig)
prøv det nu evt. du vil kunne mærke det i ørene hvis du gør det korrekt - men lad være med at trykke sindsygt hårdt - prøv forsigtigt

Cykelmyggen Egon skrev:Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Andersbr skrev:Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
det vil jeg prøve til næste træning, men jeg behøver ikke at holde mig for næsen for den er nemlig stoppet(i hate you høfeber), det er også stoppet næse, kombineret med tung træning der forårsager propperne i første omgang
jo du skal holde dig for næsen - der må ikke slippe luft ud (så stoppet er din næse aldrig)
prøv det nu evt. du vil kunne mærke det i ørene hvis du gør det korrekt - men lad være med at trykke sindsygt hårdt - prøv forsigtigt
fedsest jeg kan få det til at pivedet kunne godt gå hen og blive en vane

Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Lithium skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Andersbr skrev:Cykelmyggen Egon skrev:jeg drikker også mindst 2l per træning mest på grund af propper i ørerne
fedsest jeg kan få det til at pivedet kunne godt gå hen og blive en vane
Inden du gør det - så hør lige din læge ad om ikke der er en bedre løsning, jeg tror ikke det er hensigtmæssigt at gå og udligne trykket konstantog hvis det ligefrem piver så tror jeg sgu det er skidt i længden

Thomas Jagd skrev:Det er IKKE rigtigt at man ikke kan drikke for meget vand. Alt for mange drikker alt, alt for meget vand, fordi de er blevet tudet ørene fulde med at man skal drikke meget når man træner hårdt, da præstationsevnen ellers sænkes. Problemet er bare, at når man drikker FOR meget, så risikerer man flere forskellige ting.
Det største problem er at man risikere at få hyponatriæmi, som er en tilstand hvor saltniveauet i blodet sænkes. Og det er faktisk en ond cirkel, for når saltniveauet sænkes, så mindskes kroppens evne til at optage vand, og så opnår man stik det modsatte af det man ønsker at opnå. Nemlig at hydrere kroppen.
Når folk siger de drikker 2-3 liter vand under træning, så er det TOTALT overkill. Det er sågar mere end man har brug for på en hel dag, når man også medregner den væske der er i vores kost. Ved meget hård træning mister man faktisk ikke mere end op til ½ liter. Så det burde være alt rigeligt for de fleste som træner hårdt med vægte, at drikke en halv liter vand eller deromkring.

Smeden skrev:Det burde aldrig være nødvendigt at drikke mere end en halv eller en hel liter vand på en træning, naturligvis afhængigt af hvor varmt det er, hvor meget man går til den og hvor længe.
Thomas: hvem har nogensinde fået hyponatriæmi ved at drikke 3 liter vand?

StefanM skrev:Thomas Jagd skrev:Det er IKKE rigtigt at man ikke kan drikke for meget vand. Alt for mange drikker alt, alt for meget vand, fordi de er blevet tudet ørene fulde med at man skal drikke meget når man træner hårdt, da præstationsevnen ellers sænkes. Problemet er bare, at når man drikker FOR meget, så risikerer man flere forskellige ting.
Det største problem er at man risikere at få hyponatriæmi, som er en tilstand hvor saltniveauet i blodet sænkes. Og det er faktisk en ond cirkel, for når saltniveauet sænkes, så mindskes kroppens evne til at optage vand, og så opnår man stik det modsatte af det man ønsker at opnå. Nemlig at hydrere kroppen.
Når folk siger de drikker 2-3 liter vand under træning, så er det TOTALT overkill. Det er sågar mere end man har brug for på en hel dag, når man også medregner den væske der er i vores kost. Ved meget hård træning mister man faktisk ikke mere end op til ½ liter. Så det burde være alt rigeligt for de fleste som træner hårdt med vægte, at drikke en halv liter vand eller deromkring.
Har du nogen artikler eller undersøgelse, der uddyber det, Thomas?

Karl Æg skrev:Én ting er overkill, noget andet er hvad der er direkte sundhedsskadeligt. Hvis den eneste risiko ved for højt vandindtag er hyponatriæmi er jeg i hvert fald helt rolig.
Hvis hyponatriæmien udvikles akut (over mindre end 48 timer), når de kompenserende mekanismer ikke at få fuld effekt, og symptomerne kan være alvorlige: koma, kramper, respirationsstop. Når hyponatriæmien udvikles langsomt, kan symptomerne mangle eller være beskedne: anoreksi, kvalme, hovedpine og koncentra- tionsbesvær, men kan udvikle sig til egentligt akut delir med hallucinationer og forvirring [33, 34]. Symptomerne er principielt reversible, men akut delir kan have langvarige og alvorlige følger [35].

.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster