Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 359
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 358

Følg bodybuilding.dk på

En bænkpressers bekendelser

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Så har jeg omsider valgt at oprette en log, mest så jeg selv har styr over, hvad fanden jeg egentlig render rundt og laver, og så gutterne fra AK Nordland (især Fistandantilus) kan følge med og i bedste fald hænge mig op på træningen.

Stats lige og info lige pt.

18 år, 178 cm, 74 kg. Går til dagligt i 2.g på STX. Træner til dagligt i Fitness World i Haderslev (juhuu), og hver anden weekend er planen at jeg tager til Århus og træner både fredag og lørdag, med henblik på optimering af teknik og få et indblik i den alt for fede stemning i AK Nordland (kan helt klart anbefales).

140 i dødløft 3 gange - NY PR - 162,5
120 i squat 1 gang med middelmådig teknik (...........)
120 i bænkpres 1 gang. - NR PR - 122,5 - sat d. 25. april, 2015

140 - 8. august, 2016



Fremtidige mål:
Langsigtede:
Jyllandsmester og Danmarksmester i bænkpres i min klasse.
Opnå at blive en etableret del af AK Nordland!

Korte/mellem:
Få styr på den squat teknik, og nå 140 kg i squat
125 i bænk med pause - 130, 14. oktober, 2015
180 i dødløft
Sidst rettet af Ceneeh 29. sep 2018, 23:04, rettet i alt 13 gange.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning fredag d. 24/10 - Første besøg i Nordland

Dagen før havde jeg instinktivt besluttet mig, at tage kontakt til AK Nordland med henblik på at komme til at træne der i fremtiden, men havde ikke regnet med at det allerede ville blive aktuelt bare 18 timer efter min henvendelse.

Jeg ankom til AK Nordland omkring kl. 17, hvor Fistandantilus tog godt i mod mig! og nåede lige at hilse på Fyrsten, Guldbamsen og et par andre gutter, der lige havde afsluttet deres træning, og så var det ellers igang med min teknik i bænk, så min oprindelige bænk cyklus fra Juggernaut Training Systems blev lagt på hylden.

Bænk
10x20kg
6x60kg
6x60kg
5x75kg
5x80kg
5x90kg
3x95kg
3x100kg
3x105kg (Her havde Fistandantilus indstillet safety barene, på sådan en måde, at når stangen røg i bund, opstod der kontakt til safety baren, hvilket på 2. rep forårsagede at jeg ramte den og røg lidt ud af fokus og opspænd.. men alt i alt, var det fint nok, og jeg kom da igennem det! Blev efterfølgende utroligt øm i nedre ryg af opspændet.

Triceps overhead extension
6x22,5 (tror jeg.. er ikke helt sat ind i håndvægtene i AK Nordland endnu)
6x22,5
6x17,5

Alt i alt en dejlig træning.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning 25/10 - Andet besøg i Nordland, sammen med Fistandantilus

Jeg havde godt hørt, at når man starter i en styrkeløfterklub, så skal man lægge stoltheden på hylden, hvilket jeg fik oplevet.. Jeg vidste godt på forhånd at min teknik i squat kunne optimeres, men vidste ikke jeg skulle gå helt tilbage til begyndelsen, haha. Der blev lært noget teknik i low-bar squat.

Low-bar squat

10x20kg
10x20kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg
6x30kg

^ Faktisk mere krævende end jeg havde regnet med..

-> Planen er at jeg skal starte på en squat progression, hvor jeg langsomt øger fra uge til uge, og får teknikken til at bore sig ind på rygraden.

Sumo dødløft
6x50
6x50
6x50
-Fokus på vinklen på mine knæ
5x90
5x90
3x100
3x110
3x120
3x130
3x140 - her havde Fistandantilus faktisk snydt mig lidt.. for min gamle PR lød på 132,5, og jeg havde grundet koncentration på løftene, ikke bemærket kiloene, så det blev til en flot PR med støtte i form af klask og opmuntrende råb fra Fistandantilus og Dan til nummeret Y'all want a single af Korn.
Mixed grip
3x100
3x100
3x100
3x100
-Skal jeg lige vænne mig til

Efterfølgende blev jeg der sammen med min far og støttede Fistandantilus, der skulle køre 5x5 med 160 kg. hvilket han snildt klarede ;)

Alt i alt en fantastisk lærerig weekend i godt selskab.

Nu venter jeg bare på at få tilsendt et program af ham, og så er jeg klar til at gå amok!
Sidst rettet af Ceneeh 26. okt 2014, 19:42, rettet i alt 1 gang.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fedt med en log, så vi kan følge med! :)

Det er dejligt at arbejde med dig, for du er meget villig til at lytte og lære.
Og så var det jo fedt, at du startede med at lave en kæmpe PR i dødløft fra start.

Jeg regner med at have programmet færdig i morgen.

(det hedder mixed grip i dødløften)
Brugeravatar
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 9. jun 2008, 01:16
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



[quote="Fistandantilus"

Fedt!! Og mange tak. Send så snart du kan.. så jeg bør bare køre lidt progressions squat i morgen? :)

Jeg regner med at have programmet færdig i morgen.[/quote]
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Yes, det er fint.
Brugeravatar
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 9. jun 2008, 01:16
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hej Ceeneh

Jeg er en af de andre gutter ("Nano" på Nordlands hjemmeside), der lige nåede at sige dav i fredags. Velkommen i klubben - jeg træner ons/fre/søn med fokus på de tre store.

Det er dejligt at se en ung knøs, der er entusiastisk med styrkeløft; det er også med til at motivere os andre. Du er allerede kommet langt i bænk, men har noget at arbejde med i squat og død, hvor du nok kommer til at kunne gå hurtigt frem i starten (måske 2½-5 kg om ugen), men hold fokus på teknikken og gå ikke for hurtigt frem. Jeg stiger selv kun ca. 1 kg om ugen i de tre store, men over et par år bliver det jo alligevel til noget.

MIn egen erfaring siger mig også, at det er vigtigt at finde en fast træningsrutine, som du realistisk set vil kunne følge i længere tid (tænk år) uden at lide for store afsavn mht. fx. mad og venner.

Bare et par velmente råd fra en gut, der er dobbelt så gammel som dig selv :)
... and may your journey be long (from "Ithaca")
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. jul 2009, 15:56
Geografisk sted: København V
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Ceneeh

Det var rigtig hyggeligt at møde dig i fredags og jeg glæder mig til at træne sammen med dig i Nordland fremover!

En ide kan være, når ikke du træner i Nordland, at filme nogle af dine løft så har du muliged for at få respons på teknik osv hvis du ligger dem op i loggen her :)

Hvis du også på forhånd skriver hvornår du kommer og træner i Nordland (her eller på Nordlans hjemmeside), vil det være fedt, så er du også sikker på at der er nogle andre :)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 500
Tilmeldt: 1. apr 2009, 11:59
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 255.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



thostrup skrev:Hej Ceeneh



Det er dejligt at se en ung knøs, der er entusiastisk med styrkeløft; det er også med til at motivere os andre. Du er allerede kommet langt i bænk, men har noget at arbejde med i squat og død, hvor du nok kommer til at kunne gå hurtigt frem i starten (måske 2½-5 kg om ugen), men hold fokus på teknikken og gå ikke for hurtigt frem. Jeg stiger selv kun ca. 1 kg om ugen i de tre store, men over et par år bliver det jo alligevel til noget.



Er glad for at du skriver, og håber du vil følge med! :) Har brug for en masse god respons på min vej. :dope:

Det lyder alligevel utroligt.. Men ja, har brug for en god portion tålmodighed.. Men, de fleste af mine mål er også langsigtede, bortset fra det i bænk, så mon ikke det går!

Foreksempel som i dag, når jeg skal squatte 35-40 kg. Det er ikke så accepteret i FW.. hvis det overhovedet er accepteret at køre squat lol
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Eskild skrev:Hej Ceneeh

Det var rigtig hyggeligt at møde dig i fredags og jeg glæder mig til at træne sammen med dig i Nordland fremover!

En ide kan være, når ikke du træner i Nordland, at filme nogle af dine løft så har du muliged for at få respons på teknik osv hvis du ligger dem op i loggen her :)

Hvis du også på forhånd skriver hvornår du kommer og træner i Nordland (her eller på Nordlans hjemmeside), vil det være fedt, så er du også sikker på at der er nogle andre :)



Jo tak, det var også hyggeligt at møde dig.. Fik også et indblik i din uhyggelige styrke, damn.. Vil følge med i din log!

Jeg var forresten utroligt glad for at låne dine sko!! :dope: Gav lige det ekstra, især til squat om lørdagen.

Jeg håber du vil følge med, sammen med de andre, og jeg skal nok lægge videoer op på de lidt tungere løft, så I kan vurdere det :)
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



thostrup skrev:
MIn egen erfaring siger mig også, at det er vigtigt at finde en fast træningsrutine, som du realistisk set vil kunne følge i længere tid (tænk år) uden at lide for store afsavn mht. fx. mad og venner.



Jeg er villig til at ofre en del, også på den lange bane! :) Har jeg længe gjort, men har manglet den rette støtte og det rette program.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Velkommen til :) Godt at du har fundet nogle fornuftige trænere, det er altid en rigtigt god start :) Bliver spændende at følge med i bænken :thumpup:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17370
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Træning mandag d. 27. oktober

Jeg er glad for, at I vil følge med!! Loggen vil dagligt blive opdateret ;) Så vil blive en meget aktuel log, med plads til alle.. tro lo lo lo O:)

Har endnu ikke modtaget mit program, så i dag kørte jeg bare noget progressions squat med henblik på teknikken, som på længere sigt forhåbentligt skal blive en helt del bedre.

Under træningen i dag, havde jeg dog ikke tilgang til de ellers så fine vægtløftningssko, som jeg havde i Nordland, så jeg squattede i mine ER sokker. Før jeg nåede så langt, måtte jeg stå og vente på at et rack blev fri. Sagen er den, at der er 3 racks i mit center, og i dag var alle optaget. Èn squattede, en kørte barbell rows og den sidste kørte biceps curls..... sigh :-k Efter flere mislykkede forsøg på at overtale personen til at indgå forlig om racket, lykkedes det. Det var så fint, at jeg skulle squatte det samme som han curlede, nemlig 35-40 kg.

Low-bar squat

10xbw
10xbw
10x20kg
10x20kg
8x20kg
6x30kg
6x35kg
______
6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg
6x40kg

Teknikken er blevet bedre (no shit, du squatter 40 kg), men til trods for det, så er det faktisk tilpas hårdt. Jeg forsøger på at visualisere hvert løft inde i hovedet. Min underarm begyndte dog at sove under de sidste par sæt, og mit stadig medtagede håndled fra dengang jeg brækkede det, brokkede sig lidt, grundet en måske underlig opsætning.

Stivbenet dødløft

10x60
10x80
10x80
10x80

- Rev godt i baglårene. Jeg kører dem ud i et, altså med touch n go - er det at foretrække?


Alt i alt en okay træning, og konklusionen er nu den, at jeg venter på at Fistandantilus får strikket programmet sammen, så jeg kan komme i gang. Jeg må på samme tid erkende, at jeg allerede savner Nordland, stemningen, menneskerne og stængerne! :drink:
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Friche skrev:Velkommen til :) Godt at du har fundet nogle fornuftige trænere, det er altid en rigtigt god start :) Bliver spændende at følge med i bænken :thumpup:


Ja, værdsætter jeg fandeme også! Velkommen ombord ;)
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Teknikken er blevet bedre (no shit, du squatter 40 kg), men til trods for det, så er det faktisk tilpas hårdt. Jeg forsøger på at visualisere hvert løft inde i hovedet. Min underarm begyndte dog at sove under de sidste par sæt, og mit stadig medtagede håndled fra dengang jeg brækkede det, brokkede sig lidt, grundet en måske underlig opsætning.


Jeg kan anbefale at lægge hænderne halvvejs oven på stangen, specielt fordi du har haft brækket håndleddet. Jeg ved godt, at de fleste delvist hviler stangen i hænderne i squat og derfor bliver nødt til at bruge håndledsbind, men kig her og bliv overbevist: https://www.youtube.com/watch?v=g2tyOLvArw0
... and may your journey be long (from "Ithaca")
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. jul 2009, 15:56
Geografisk sted: København V
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



thostrup skrev:
´Jeg kan anbefale at lægge hænderne halvvejs oven på stangen, specielt fordi du har haft brækket håndleddet. Jeg ved godt, at de fleste delvist hviler stangen i hænderne i squat og derfor bliver nødt til at bruge håndledsbind, men kig her og bliv overbevist: https://www.youtube.com/watch?v=g2tyOLvArw0


Jo tak, det tror jeg helt sikkert jeg vil prøve!! Kan ikke passe at det allerede skal gøre ondt med så få kg. på, haha..
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning tirsdag d. 28. oktober

I dag stod den på noget bænk, som Fistandantilus havde strikket sammen. Meningen var at jeg skulle bænke 8x6 med 75 kg. men var simpelthen umuligt at opkræve 2,50 skiver i centeret i dag, da to BB typer skulle køre dropsæts, hvor de udelukkende brugte 2,50 skiver.. Jeg måtte derfor vælge mellem om det skulle være 70 eller 80 kg, og det endte med sidstnævnte.


Bænkpres med pause på brystet

10x20
10x20
10x40
6x60
6x70
_____
6x80
6x80
6x80
6x80
6x80
6x80
6x80
6x80

- STANGEN FLØJ OP - utrolig god energi i dag. Mit opspænd har forbedret sig, og det har helt sikkert hjulpet at jeg ikke længere presser røven i sædet. På samme tid var det første gang i lang tid, at jeg kørte jeg det meste af træningen igennem uden udløft. Har været meget afhængig af spotter, og er det vel egentlig stadig, men kan nu klare de træninger på egen hånd. Har lidt for vane at ryge ud af mit opspænd, når jeg selv skal un-racke den, men det er helt klart blevet bedre.. Fik dog udløft på de sidste to.

Military press med eksplosiv udførelse
10x20
8x30
10x35
10x40
8x40

- ehm, var lidt i tvivl hvor meget jeg skulle presse citronen her, med hensyn til sets, reps og kilo

Lateral raises - Dan Green style
10x5
10x5
10x5
10x5

- Meget dejligt og let

Dumbell overhead extension
8x16
8x18
8x18

- ikke en favoritøvelse.. søger øvelse, skriv 123 hvis du har en bedre. :-k


Alt i alt en dejlig træning med en masse overskud.. Ser frem til træningen i morgen! Nu vil jeg fordybe mig i en kedelig aflevering.
Sidst rettet af Ceneeh 28. okt 2014, 22:48, rettet i alt 1 gang.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Dumbell overhead extension
8x16
8x18
8x18

- ikke en favoritøvelse.. søger øvelse, skriv 123 hvis du har en bedre. :-k


Det er også en jævn dårlig øvelse.

French press, skull crusher, dips, CG bench press , ... ? Mulighederne mange..
#TeamSjonas
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 3658
Tilmeldt: 6. apr 2008, 15:06
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hey! Det er dig jeg delte bænk med i FW for et par uger siden ikke? Godt at se at du fik kontaktet Nordland!

Træner du i Haderslev på lørdag? Det gør jeg nemlig :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 17. nov 2008, 16:24
Geografisk sted: Haderslev
 
Træner her: fitnessone
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



minihebs skrev:[

French press, skull crusher, dips, CG bench press , ... ? Mulighederne mange..


Vil igang med french press igen så.. mange tak
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Anden skrev:Hey! Det er dig jeg delte bænk med i FW for et par uger siden ikke? Godt at se at du fik kontaktet Nordland!

Træner du i Haderslev på lørdag? Det gør jeg nemlig :D


Det er det da!! Og 1000 tak for rådet ;)

Jeg træner også på lørdag, så mon ikke vi kan strikke noget sammen? Hvornår passer dig bedst? :D
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:
Det er det da!! Og 1000 tak for rådet ;)

Jeg træner også på lørdag, så mon ikke vi kan strikke noget sammen? Hvornår passer dig bedst? :D


Sweet. Jeg tænker ved 15-tiden? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 17. nov 2008, 16:24
Geografisk sted: Haderslev
 
Træner her: fitnessone
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ceneeh skrev:
minihebs skrev:[

French press, skull crusher, dips, CG bench press , ... ? Mulighederne mange..


Vil igang med french press igen så.. mange tak


Rippetoe har sjovt også noget fornuftigt at sige om Lying Triceps Extension, aka French Press :) : https://www.youtube.com/watch?v=-rh3MHnRI_I Igen, det er ikke helt som folk plejer at lave den, hvor de holder overarmen i samme position under hele løftet, men der er åbenbart en god anatomisk grund (nemlig at det lange hoved af triceps krydser skulderleddet) til også at inkludere bevægelse i skulderleddet.
... and may your journey be long (from "Ithaca")
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: 30. jul 2009, 15:56
Geografisk sted: København V
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 126.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Anden skrev:Sweet. Jeg tænker ved 15-tiden? :)


Tjo, det bør ikke være et problem :)!
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



thostrup skrev:
Rippetoe har sjovt også noget fornuftigt at sige om Lying Triceps Extension, aka French Press :) : https://www.youtube.com/watch?v=-rh3MHnRI_I Igen, det er ikke helt som folk plejer at lave den, hvor de holder overarmen i samme position under hele løftet, men der er åbenbart en god anatomisk grund (nemlig at det lange hoved af triceps krydser skulderleddet) til også at inkludere bevægelse i skulderleddet.


Oh.. Har før set folk lave den sådan, men har altid været spektisk.

Jeg vil prøve det næste gang, og så vende tilbage med respons :D
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kørte du 6 eller 8 sæt i bænkpres?

Prøv at køre de forskellige øvelser, som Minihebs foreslår, og find ud af, hvad du bedst kan lide.
Minihebs er i øvrigt også nordlænder.

I min mening er Fitness One det bedste center i Haderslev, og de har lavet en satsning på mere tung og seriøs træning. Derfor synes jeg faktisk, at du skal overveje et skifte. Ccbb træner også i Fitness One, og træner styrkeløft. Han er endda tidligere medlem af Nordland.

Anden<< Hvorfor er du skiftet til Fitness World?
Brugeravatar
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 9. jun 2008, 01:16
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fistandantilus skrev:Kørte du 6 eller 8 sæt i bænkpres?

Prøv at køre de forskellige øvelser, som Minihebs foreslår, og find ud af, hvad du bedst kan lide.
Minihebs er i øvrigt også nordlænder.

I min mening er Fitness One det bedste center i Haderslev, og de har lavet en satsning på mere tung og seriøs træning. Derfor synes jeg faktisk, at du skal overveje et skifte. Ccbb træner også i Fitness One, og træner styrkeløft. Han er endda tidligere medlem af Nordland.



Er faktisk en fejlskrivning fra min side af, jeg kørte 8 sæt..

Kan være jeg skal tage kontakt til ham så!
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Træning onsdag d. 29. oktober

Fik så sent som igår aften tilsendt programmet fra Fistandantilus, så i dag var jeg ready to rumble

I dag var en kort skoledag, 2 moduler alt i alt, der blev tilbragt til et foredag, hvor vi hørte om midtvejsvalget i USA, så jeg følte mig oplagt til en god portion træning!! Det skulle dog vise sig, at træningen var hårdere end forventet


Dødløft
10x60
6x70
6x80
3x90
3x100 - Reverse grip herfra
--
6x110
6x110
6x110
6x110
6x110
6x110 - filmet
6x110
6x110

Hold nu fucking kæft, hvor var det dog fucking hårdt. Først og fremmest var det hårdt, fordi musikken der kom ud af højtalerne i centeret var fra Medina, Rasmus Seebach og hende med den store røv, Nicki Minaj, men det skal ikke ene og alene være en undskyldning.

Allerede efter første sæt brokkede min lysken sig, og det var svært at finde fodfæste, da stangen let kom til at rutsje frem og tilbage, men jeg bed det i mig, og holdt middelmådige pauser på 3-5 minutter. Pauserne brugte jeg på at revurdere mit liv, høre KoRn og pille i mine mange vabler i håndfladen og på fingerne, da de havde formeret sig, og forhindrede mig i at bibeholde et solidt greb, så de måtte dø.

De 110 var ganske vist en udfordring, og skal helt sikkert vænne mig til volumen.

Forsøgte mig med pendlay rows, men efter at have ledt efter centerets 15kg. skiver i 6 minutter, opgav jeg og kontaktede centerlederen, der grinte og sagde at jeg måtte blive stærkere, så jeg ikke behøvede at bruge 15 kilos. ha ha ha ha, hvor var det SJOVT.

Jeg forsøgte mig med 10 kg. og 5 kilo, men skiverne gav mig ikke den ønskede højde, så efter 2 sæt opgav jeg og kørte istedet t-bar rows

Pendlay
8x50
8x50

T-bar rows
10x80
8x80
8x90
8x90

- forsøgte konstant at fokusere på at "trække" med ryggen, og det fungerede ganske godt, lader til at være let for mig at aktivere

Pulldowns (((POUND)))
10x87,5
8x100
8x100
8x100
8x87,5
8x,87,5

Barbell curls (i powerRACK :o)

10x20
8x25
8x25
8x25 - mine biceps var ved at dø
8x20
8x20

- Biceps har aldrig rigtig været mig, men eftersom at Guldbamsen kører biceps, så gør jeg også.


ALT i alt en god træning, men også den hårdeste i flere måneder.. Er fuldstændig smadret, og havde svært nok ved bare at cykle hjem fra stationen. Applaus til Fistandantilus. :lol:

Nu vil jeg drikke økologisk minimælk og ta' mig en lur.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Godt kæmpet! :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 9. jun 2008, 01:16
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fistandantilus skrev:I min mening er Fitness One det bedste center i Haderslev, og de har lavet en satsning på mere tung og seriøs træning. Derfor synes jeg faktisk, at du skal overveje et skifte. Ccbb træner også i Fitness One, og træner styrkeløft. Han er endda tidligere medlem af Nordland.

Anden<< Hvorfor er du skiftet til Fitness World?


Jeg er flyttet til Århus, men når jeg er hjemme indimellem veksler jeg også typisk mellem de to steder :)

CcBB er blevet fisker på fuldtid har jeg hørt :roll:
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 17. nov 2008, 16:24
Geografisk sted: Haderslev
 
Træner her: fitnessone
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster



cron