Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1539
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1536

Følg bodybuilding.dk på

vil værnepligt være noget for mig?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej gutter.

Her når sommeren er ovre tænker jeg virkelig meget over hvad jeg så skal i gang med. Uddannelse? arbejde? rejse?

tænkte så HVA MED VÆRNEPLIGT?!!?!? ind og få lidt hår på brystet, nogle nye venskaber, lidt oplevelser og tjene en lille skilling imens.

Mener kun det er 3-4 måneder man er inde nu?

Men vil gerne høre om der nogen af jer der har været inde? om det noget i kan anbefale eller at det bare er spild af tid? :-k

Takker :D
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

4 måneder er standard, alt efter hvor du søger ind.

"lønnen" er i alt 40.000, og så 5000 skattefri ( til mad )
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kan kun anbefale det. Det er ikke mange skillinger du får ud af det dog.
Dog er det imo en super oplevelse og du når på de kun 4 måneder at få lidt ting med i rygsækken til senere i livet. Selvfølgelig alt efter din indstilling til det. Måske finder du også ud af at livet i det grønne lige er noget for dig og søger videre i systemet.
Giv det et skud :hihi:
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Jeg vil også anbefale det.

Oplevelserne derinde er nogle man aldrig glemmer, og man får nogle gode venner/bekendtskaber igennem det.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Aftjente 4 måneder ved Slagelse Garderhusarregiment, og det er helt klart en oplevelse du kan tage med dig. Du får en 10-11.000 udbetalt pr. måned, afhængig af dit fradrag, så det er ikke noget man bliver millionær på (husk, du skal selv betale for mad - og den er dyr). Men det er en fed oplevelse :-)
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 222

Jeg har også kun hørt positivt oplevelser fra forsvaret fra venner og bekendte. Jeg ville gerne selv derind men desværre var der meget lang ventetid.

Reputation point: 5

Jeg har kun hørt positivt om det. Men jeg tror faktisk at der er ventetid på de fleste kaserner? Er ikke sikker, men da jeg var inde til session blev vi vidst fortalt at der oftest var ventetid på alt udover beredskabskorpset.

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00

Jeg skal ind og aftjene værnepligt i den kongelige livgarde her fra d. 2. April. Det er over 8 måneder. Og der er halvandet års ventetid dengang jeg var til session :)
After workout, i like to take a hot shower. I'ts like a normal shower, but with me in it.
Brugeravatar

Fedt, en masse positive meninger :D

Jeg var inde og trække frinummer tilbage for 2-3 år siden. Problemet var at jeg havde allerede planlagt min tid dengang og jeg ikke ligefrem havde den rette indstilling til det.

Jeg tænker hvis jeg søger nu kunne der være god mulighed for at komme ind ved Januar/februar næste år.

Men vil også høre om hvordan aldersgruppen er? er nemlig 22 år nu, så vil høre om det er helt nyklækket 18-årige drenge jeg skal rende rundt med eller om det er mere blandet? :lol:
Brugeravatar

narvs skrev:Fedt, en masse positive meninger :D

Jeg var inde og trække frinummer tilbage for 2-3 år siden. Problemet var at jeg havde allerede planlagt min tid dengang og jeg ikke ligefrem havde den rette indstilling til det.

Jeg tænker hvis jeg søger nu kunne der være god mulighed for at komme ind ved Januar/februar næste år.

Men vil også høre om hvordan aldersgruppen er? er nemlig 22 år nu, så vil høre om det er helt nyklækket 18-årige drenge jeg skal rende rundt med eller om det er mere blandet? :lol:

Well, jeg skal ind til februar 2013, der er jeg 19.. Og et halvt ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Dødløft: 200.00

Det er for det meste 19-21 årige der hvor jeg var anyways men der var også 4-5 stykker på 25+ i min deling det er lidt forskelligt. Tror ikke du skal regne med at kunne komme ind til januar februar, alt efter hvor du søger ind der kan hurtigt være 18 måneders ventetid
IIFYM Supporter.
Brugeravatar

Geografisk sted: Greve

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 205.00

Kender et par stykker der først har prøvet da de var 22, så det kan du sagtens.

Mange på 18 har stadig nogle år på gymnasiet/handelskolen osv. endnu.

Reputation point: 60

JannikJ skrev:Tror ikke du skal regne med at kunne komme ind til januar februar, alt efter hvor du søger ind der kan hurtigt være 18 måneders ventetid

Awws! jaa det kan selvfølgelig ødelægge planerne en del ](*,)

Så må jeg sku bare se at få skabt noget kontant og se hvad der kan være muligt! :D
Brugeravatar

Når du ligger i mudderet, en råkold decembernat, med gennemblødt tøj og vabler på fødderne, kan du ærgre dig over at du ikke tog på fire måneders rundrejse i sydøst-asian i stedet.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Blå Time skrev:Når du ligger i mudderet, en råkold decembernat, med gennemblødt tøj og vabler på fødderne, kan du ærgre dig over at du ikke tog på fire måneders rundrejse i sydøst-asian i stedet.

haha! nej det kan du have ret i. Men nu laver man jo også andet i hæren end at ligge i mudderet og snøfte :wink:
grundet til min interesse for at komme i hæren er blandt andet også den udfordring det vil blive, fysisk såvel som psykisk :D
Brugeravatar

Blå Time skrev:Når du ligger i mudderet, en råkold decembernat, med gennemblødt tøj og vabler på fødderne, kan du ærgre dig over at du ikke tog på fire måneders rundrejse i sydøst-asian i stedet.

Men når man kommer hjem fra sådan en tur så lærer man at sætte pris på ting man normalt tager for givet. Tag over hovedet, varme, mad, tørt tøj osv. Det tror jeg nu kun er en sund oplevelse. Man har en speciel følelse i kroppen efter at have gennemført sådan nogle ting. Det er som oftest røv at stå i det men fantastisk bagefter. Sådan havde jeg det i hvert fald :wink:
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar

Dahlen skrev:

Men når man kommer hjem fra sådan en tur så lærer man at sætte pris på ting man normalt tager for givet. Tag over hovedet, varme, mad, tørt tøj osv. Det tror jeg nu kun er en sund oplevelse. Man har en speciel følelse i kroppen efter at have gennemført sådan nogle ting. Det er som oftest røv at stå i det men fantastisk bagefter. Sådan havde jeg det i hvert fald :wink:

Se det er LIGE præcis det jeg mener! :D En stor del af min lyst for værnepligt er netop pga. den udfordring det vil være og hvordan det vil hærde en som menneske :wink:
Brugeravatar

Dahlen skrev:

+1 ... Jeg oplevede selv de mest negative indstillinger til det, fra "nægtere" som blev direkte omvendt, til at elske det, og endda fortsætte i systemet efterfølgende. Personligt kan jeg også kun sige at en kort periode på 4mdr i grønt, er godt givet ud, og de fleste udvikles på flere punkter i raketfart.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00