Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1544
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1542

Følg bodybuilding.dk på

VLCD + cardio træning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle

Jeg har prøvet en VLCD med stor succes. http://en.wikipedia.org/wiki/Very-low-calorie_diet

Jeg har gået fra en vægt på 104 kg til 80 kg nu.

Jeg indtager ca. 5-600 kcal pr. døgn + vitaminpiller + fiskeolie.

Kalorierne får jeg fra proteinpulver (4 x 35 g dagligt).

Nu får min diæt sikkert rigtig mange hug og advarsler, men jeg kan kun sige, at det virker og jeg har holdt min vægt efterfølgende.

Mit spørgsmål går på, at når kroppen er gået over i ketonisk tilstand, forbrænder den fedt og derefter muskelmasse. Men for at minimere tabet af muskler frem for fedt, har jeg tænkt mig at dyrke cardio træning, for at vedligeholde musklerne.

Jeg har tidligere løbetrænet i min VLCD hvilket har virket fint. Desuden dyrker jeg også Muay Thai x2 ugentligt.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

tror du får modsatte effekt. Hvis du instager 600kcal pr. dag, og løber omkring 50 min, så forbrænder du alt igen..

Reputation point: 140

Good bye health....

Du gør intet andet end at ødelægge din krop ved så lav kcal indtag.
Alle løft RAW !!
-83kg Klasse - 82.85kg
(Stævne / Træning)
PR:
Squat 257,5kg / 260kg
Bænkpress 147,5kg / 142,5kg
Dødløft: 255kg / 255kg
Total: 660kg / 440,550 Wilks

Reputation point: 25

Geografisk sted: Næstved (Aalborg)

Træner her: HGVS
Sportshøjskolen

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 260.00
- Dødløft: 255.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Desuden er Nupo diæten baseret på VLCD. Det har ikke ødelagt nogen menneskekroppe, nok mere tværtimod.

Det komiske er, at når man indtager færre kcal end kroppen har brug for, booster det ens energiniveau helt vildt. Dog bliver ens fysiske præstations evner svækket pga. glykogendepoterne er tomme.

Jesper88S skrev:Hej alle

Jeg har prøvet en VLCD med stor succes. http://en.wikipedia.org/wiki/Very-low-calorie_diet

Jeg har gået fra en vægt på 104 kg til 80 kg nu.

Jeg indtager ca. 5-600 kcal pr. døgn + vitaminpiller + fiskeolie.

Kalorierne får jeg fra proteinpulver (4 x 35 g dagligt).

Nu får min diæt sikkert rigtig mange hug og advarsler, men jeg kan kun sige, at det virker og jeg har holdt min vægt efterfølgende.

Mit spørgsmål går på, at når kroppen er gået over i ketonisk tilstand, forbrænder den fedt og derefter muskelmasse. Men for at minimere tabet af muskler frem for fedt, har jeg tænkt mig at dyrke cardio træning, for at vedligeholde musklerne.

Jeg har tidligere løbetrænet i min VLCD hvilket har virket fint. Desuden dyrker jeg også Muay Thai x2 ugentligt.

Dit daglige indtag ligger væsentligt under dit basale stofskifte forbrug, og dette er i sig selv alarmerende, at lægge i et så stort underskud, 7 x ugentligt er dersværre sundhedsmæssigt uforsvarligt.
Derudover skal du ikke dyrke cardio for at minimere muskeltab, men derimod implementere masser af tung vægttræning.
Du er nede på 80 kg nu, hvor høj er du :-k
Kalorierne fra protein pulver, hvad med bare at indtage almindeligt føde, når du alligevel er helt dernede, det burde da ikke være svært at konsumere den lille mængde kød ca 500 g. dagligt.
Få nu gang i en forsvarlig kost istedet for at ligge og lege med dit helbred.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Jeg er 1.84 cm høj. 22 år. Mand.

Der er ingen der har noget videnskabeligt belæg for hvad de siger, kun noget de har fået af vide. Søg læge. Han vil nok også råde dig til hvilke ting der er essentielle at få ned, når du har så stort et underskud. Flot arbejde iøvrigt!
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

August har allerede dækket meget af det jeg ville pointere.

Jesper88S skrev:Nu får min diæt sikkert rigtig mange hug og advarsler, men jeg kan kun sige, at det virker og jeg har holdt min vægt efterfølgende.

Når man sulter sig selv, taber man sig. Jovist!

Jesper88S skrev:Mit spørgsmål går på, at når kroppen er gået over i ketonisk tilstand, forbrænder den fedt og derefter muskelmasse. Men for at minimere tabet af muskler frem for fedt, har jeg tænkt mig at dyrke cardio træning, for at vedligeholde musklerne.

Hvis du absolut vil fremprovokere ketose og bibeholde så meget muskelmasse som muligt hvorfor pokker sulter du så nærmest dig selv snarere end at køre low carb?

Og hvem har givet dig den geniale idé at vedvarende aerob aktivitet med en katabolsk effekt kombineret med et tordnende kalorieunderskud skulle bevare muskelmasse? Jeg kan ikke komme i tanker om en bedre måde at skille sig af med den på!
Sidst rettet af ntp9 11. sep 2011, 16:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 5

STOP !! gå dog i gang med vægtene xD! du skal sgu da ikke være model-seize?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Der er ikke noget sært i at du taber dig på en VLCD. Generelt er det ikke svært at få folk til at tabe sig, men det er svært at få dem til at holde vægten, særligt i yngre mennesker. Dit problem er at en sådan tilgang til diæt vil forholdsvis selektivt gå efter dine muskler ganske snart og du derfor sænker dit ligevægtsindtag, hvad der i sidste ende vil gøre det sværere at holde vægten. Udover det, så er en skrap omgang for kroppen, og kan godt give nogen uheldige men.

Nu linkede du til en artikel der i sit udgangspunkt er korrekt, men du er hverken stærkt overvægtig, har diabetes eller har en læge til at undersøge dig. Jeg kan ikke se hvad relevansen for denne diskussion er.

Iøvrigt, hvad har du tænkt dig at gøre når du rammer din idealvægt? Du får svært ved at spise 'normalt' igen uden at tage på.
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Kidd skrev:Der er ingen der har noget videnskabeligt belæg for hvad de siger, kun noget de har fået af vide. Søg læge. Han vil nok også råde dig til hvilke ting der er essentielle at få ned, når du har så stort et underskud. Flot arbejde iøvrigt!

Der er faktisk et lille statisktisk overtag ved folk der spiser få kalorier ( ca. 700 om dagen) de lever længere end folk som spiser mange kalorier.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Blunt skrev:
Kidd skrev:Der er ingen der har noget videnskabeligt belæg for hvad de siger, kun noget de har fået af vide. Søg læge. Han vil nok også råde dig til hvilke ting der er essentielle at få ned, når du har så stort et underskud. Flot arbejde iøvrigt!

Der er faktisk et lille statisktisk overtag ved folk der spiser få kalorier ( ca. 700 om dagen) de lever længere end folk som spiser mange kalorier.

Og er det så fordi man sammenligner folk der er på hyperkaloriske diæter? For så er det vel klart.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Hvorfor linker du til en artikel, der skal understøtte din sag, når den siger ting som

- Diæten blev kun brugt for at teste hypotesen om, at hvis diabetikere taber i vægt, så forsvinder diabetes, siger han

- Sådan en drastisk diæt bør kun gennemføres under lægelig overvågning

Forskerne siger, at der nu er brug for mere forskning for at finde ud af, om helbredelsen er permanent.

Professor Roy Taylor, leder af forskningsprojektet, siger til BBC, at resultatet ikke betyder, at diabetikere skal kaste sig over diæten.

Derudover er der ikke rigtig noget nyt i at mange diabetikere, der taber sig, får insulinfølsomheden tilbage og får øget sekretion af insulin efterfølgende. Her har man bare skulle finde ud af det hurtigt, og derfor har man sultet dem.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online