Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

og så smid nogle kilo af, og udfør øvelsen ordentligt 

ntp9 skrev:Boxsquat er en glimrende øvelse til at sikre bundstyrke og til at hjælpe folk, der har problemer med dybden. Hvor mange af disse fordele forventer du at høste når du bruger en absurd høj bænk til at squatte til halv dybde?

The Rookie skrev:ntp9 skrev:Boxsquat er en glimrende øvelse til at sikre bundstyrke og til at hjælpe folk, der har problemer med dybden. Hvor mange af disse fordele forventer du at høste når du bruger en absurd høj bænk til at squatte til halv dybde?
Har dog ikke problemer med dybden pt i squatten, mere min bundstyrke.
Dog er der intet lavere, som kan fungere som hjælpemiddel.
Hvad kunne ellers hjælpe på problemet?

Men din bundstyrke bliver ikke bedre, når du slet ikke træner bunden af bevægelsen. Som de andre påpeger, skal du finde dig en lavere box og så skal du holde en kort pause, når du sætter dig. Derudover kan du roligt arbejde mere med dit opspænd herunder albuernes position og din overkrops holdning - som du selv er inde på.The Rookie skrev:Har dog ikke problemer med dybden pt i squatten, mere min bundstyrke.

Biiver skrev:Men din bundstyrke bliver ikke bedre, når du slet ikke træner bunden af bevægelsen. Som de andre påpeger, skal du finde dig en lavere box og så skal du holde en kort pause, når du sætter dig. Derudover kan du roligt arbejde mere med dit opspænd herunder albuernes position og din overkrops holdning - som du selv er inde på.The Rookie skrev:Har dog ikke problemer med dybden pt i squatten, mere min bundstyrke.
Det vil nok gavne dig at se Poul fortælle om teknikken i box squat:

De kg som er på stangen skal i hvert fald tilpasses til din styrke og teknik. Det vigtigste for dig, er den tekniske udførsel - dvs. du skal længere ned, du skal sidde stille på boksen mv. Skiver på gulvet, en stepbænk med nogle skiver på el.lign., vil formentlig være en fin løsningThe Rookie skrev:Ja, videoen var til mere gavn, end de andres fortællinger.
Så i bund og grund ville det være bedre, at halvere kiloerne og smække nogle skiver på gulvet og udføre øvelsen således?
Albuernes position? Skal presses tættere mod kroppen eller?

Poul Haacker skrev:Hvis det er helt umuligt at bygge en boks så lav bare pause squats hvor du pauser 2-6 sekunder i bunden af hver rep.

The Rookie skrev:Poul Haacker skrev:Hvis det er helt umuligt at bygge en boks så lav bare pause squats hvor du pauser 2-6 sekunder i bunden af hver rep.
Kan godt være, at mit spørgsmål er stupidt, men. Hvad ville være, at foretrække, pause squats eller box squats?

The Rookie skrev:Poul Haacker skrev:Hvis det er helt umuligt at bygge en boks så lav bare pause squats hvor du pauser 2-6 sekunder i bunden af hver rep.
Kan godt være, at mit spørgsmål er stupidt, men. Hvad ville være, at foretrække, pause squats eller box squats?

Lang tid! 
Legend skrev:Jeg vil mene at det er alt alt for tidligt at begynde at bekymre sig om "manglende bundstyrke". Det du mangler er teknik og styrke.
Biiver er inde på nogen ting om opspæd, men jeg synes også din fart vs kontrol er en vigtig pointe. Det ligner ikke en kontrolleret bevægelse ned til en bænk og så op igen. Det ser ud som om at du bare slipper kontrollen, crasher ned og så trykker op når røven mangler bænken. Det er ikke meningen.

The Rookie skrev:Legend skrev:Jeg vil mene at det er alt alt for tidligt at begynde at bekymre sig om "manglende bundstyrke". Det du mangler er teknik og styrke.
Biiver er inde på nogen ting om opspæd, men jeg synes også din fart vs kontrol er en vigtig pointe. Det ligner ikke en kontrolleret bevægelse ned til en bænk og så op igen. Det ser ud som om at du bare slipper kontrollen, crasher ned og så trykker op når røven mangler bænken. Det er ikke meningen.
Min styrke er over mit tekniske niveau. Ville det så være en fordel, at anvende box squatten i stedet for alm. Squat i en periode, for at få teknikken på plads? Eller lave en blanding, ala Squat den ene gang og box squat hver anden gang?

The Rookie skrev:Min styrke er over mit tekniske niveau.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster