Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

christian223 skrev:Hvorfor er wheight gainer et lorte produkt?
christian223 skrev:Og det ville heller ikke være i orden at lave en shake på protein pulver, mælk og diverse kaloriefyldte produkter? Jeg troede det var ligemeget om det var mad eller en shake bare man får de rigtige kalorier fra sunde kilder som f.eks. havregryn nødder osv.

Sakin skrev:Jeg vil hermed tillade mig at forklar det på en lidt mere pædagogisk måde![]()
Grunden til at WG er noget "lort" er at de kulhydrater som er i WG mere eller mindre er sukker, det er en billige måde for firmaerne at fremstille WG på, men ikke specielt godt for en der prøver at gøre noget ud af sin kost. Det skal dog siges at der findes WG hvor kulhydraterne stammer fra f.eks. pulveriseret havregryn og så burde der ikke være noget i vejen for at benytte sig af det.
Dog synes jeg li så godt selv du kan lave din egen WG, en blender er selvfølgelig et krav.
Men du har selv været inde på det rigtige, nemlig havregryn, peanutbutter, frosne bær, solsikkeolie, proteinpulver, skyr osv.
Du styre jo selv hvordan du vil blande det, har selv haft blandet 300ml mælk, 100g havregryn, 50g peanutbutter og en scoop proteinpulver. Gode stuff og kan med sikkerhede sige at det smager bedre end de WG produkter du kan købe

christian223 skrev:Jeg plejede at bruge bodylabs wheight gainer da der er proteiner og kulhydrater i og derfor får jeg flere kalorier end med whey. Jeg tænker at gøre det samme. Og for at få nogle ekstra kalorier smide nogle flere ting i som havregryn, peanutbutter, frosne bær, solsikkeolie osv. Lyder det som en god plan?

fedania skrev:christian223 skrev:Jeg plejede at bruge bodylabs wheight gainer da der er proteiner og kulhydrater i og derfor får jeg flere kalorier end med whey. Jeg tænker at gøre det samme. Og for at få nogle ekstra kalorier smide nogle flere ting i som havregryn, peanutbutter, frosne bær, solsikkeolie osv. Lyder det som en god plan?
Det er billigere at bruge whey (for proteiner) og blendede havregryn (for kulhydrater) og så smide de ekstra ting i du har lyst til (peanutbutter, olie, nødder mm). Og sundere, da weight gainere som regel er fyldt med sukker.

Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat

Legend skrev:Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat
Det er en skam at moderatorerne på boardet her ikke giver advarsler og banner folk der skriver fordrukkent sludder og vrøvl.

Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat

Legend skrev:Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat
Det er en skam at moderatorerne på boardet her ikke giver advarsler og banner folk der skriver fordrukkent sludder og vrøvl.

Chelsea2013 skrev:Legend skrev:Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat
Kroppen reagerer ikke anderledes på kulhydratet om du får det fra slik eller havregryn. I kunne jo prøve at deltage i debatterne på bodybuilding.com.

Carbs will be carbs 

Chelsea2013 skrev:Legend skrev:Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat
Kroppen reagerer ikke anderledes på kulhydratet om du får det fra slik eller havregryn. I kunne jo prøve at deltage i debatterne på bodybuilding.com.

BloodJunkie skrev:Chelsea2013 skrev:Legend skrev:Chelsea2013 skrev:Kulhydrat er kulhydrat. Om du får det fra sukker, mel eller slik. Så er kulhydrat stadig kulhydrat
Du kunne jo prøve at læse fakta istedet for amerikansk bro-science. Nogensinde hørt om complex-carbs? Eller simple-carbs? Eller GI? Eller blodsukker? Eller insulin-spikes?

malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs

Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Ja. Jeg hælder da selv en halv liter vanillecreme ned i mavsen hver dag. Du vokser eller mere eller mindre hvis du får 80 gram kulhydrat fra slik eller 80 gram kulhydrat fra pasta. Det er noget værre broscience der foregår herinde.

hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Ja. Jeg hælder da selv en halv liter vanillecreme ned i mavsen hver dag. Du vokser eller mere eller mindre hvis du får 80 gram kulhydrat fra slik eller 80 gram kulhydrat fra pasta. Det er noget værre broscience der foregår herinde.
Hvis du er af den overbevisning, hvad er så formålet med topic?

hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs

Chelsea2013 skrev:hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Hvad mener du?
PS. Det har ingen indflydelse på musklerne hvor du får dit kulhydrat fra.

BloodJunkie skrev:Chelsea2013 skrev:hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Hvad mener du?
Hvorfor undgår du at svare mit spørgsmål mr.fact-man?

Chelsea2013 skrev:BloodJunkie skrev:Chelsea2013 skrev:hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Hvad mener du?
Det kan jeg da også sagtens gøre, haha :-). Nu handler det om hvad TS kan spise i stedet for weightgainer. Om han drikker en WG og får protein og 40 gram kulhydrat den vej, eller om han drikker en proteinshake og får 40 gram kulhydrat gennem pasta, eller om han drikker en proteinshake og får 40 gram kulhydrat gennem slik er sådan set ligegyldigt. Kroppen indtager kulhydrat som kulhydrat, og det gør ingen forskel på væksten af musklerne om du får kulhydrat fra frugt, slik, pasta eller whatever. Det er noget broscience hvis man siger det, og gud hvor jeg hader det ord.
Kroppen reagerer ikke anderledes på kulhydratet om du får det fra slik eller havregryn.
Nogensinde hørt om complex-carbs? Eller simple-carbs? Eller GI? Eller blodsukker? Eller insulin-spikes?

Jmt skrev:IF IT FIT MY MACROS
Diæt baseret udelukkende på svinekød (for dat fats and brotein) og chips, sodavand og slik (for dat carbs). Det er det nye.

BloodJunkie skrev:Chelsea2013 skrev:BloodJunkie skrev:Chelsea2013 skrev:hr_bjoern skrev:Chelsea2013 skrev:malte-8900 skrev:så tror jeg da jeg vil begynde at spise wienerbrød til morgen istedet for havregrynCarbs will be carbs
Hvad mener du?
Det kan jeg da også sagtens gøre, haha :-). Nu handler det om hvad TS kan spise i stedet for weightgainer. Om han drikker en WG og får protein og 40 gram kulhydrat den vej, eller om han drikker en proteinshake og får 40 gram kulhydrat gennem pasta, eller om han drikker en proteinshake og får 40 gram kulhydrat gennem slik er sådan set ligegyldigt. Kroppen indtager kulhydrat som kulhydrat, og det gør ingen forskel på væksten af musklerne om du får kulhydrat fra frugt, slik, pasta eller whatever. Det er noget broscience hvis man siger det, og gud hvor jeg hader det ord.
Det var ikke spørgsmålet.
Du skrev:Kroppen reagerer ikke anderledes på kulhydratet om du får det fra slik eller havregryn.
Og jeg sporgte:Nogensinde hørt om complex-carbs? Eller simple-carbs? Eller GI? Eller blodsukker? Eller insulin-spikes?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster