men er lidt usikker på at lave et program med fokus på bryst/biceps, har søgt lidt men uden held
Er mest i tvivl om ME øvelserne.
Og så vil jeg også lige høre, om det betyder noget at kører WSB; mandag, tirsdag, torsdag og fredag?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

minimee skrev:SimonJ - har lige luret dit program ;) - og det er da meningen at ME øvelserne skal være forskellig fra de tre store?

SimonJ skrev:minimee skrev:SimonJ - har lige luret dit program ;) - og det er da meningen at ME øvelserne skal være forskellig fra de tre store?
Man designer ME cyklussen ud fra ens svagheder eller behov, så man kan da godt have de tre store med? Hvis du har læst andet, må du meget gerne citerer.

minimee skrev:SimonJ skrev:minimee skrev:SimonJ - har lige luret dit program ;) - og det er da meningen at ME øvelserne skal være forskellig fra de tre store?
Man designer ME cyklussen ud fra ens svagheder eller behov, så man kan da godt have de tre store med? Hvis du har læst andet, må du meget gerne citerer.
svagheder nemlig. se evt her:
viewtopic.php?t=16549&highlight=wsb
hvis du har en svaghed i dødløft i eks bunden af løftet, laver du en variation af denne, hvor du fokusere på bunden af løftet. men ikke selve løftet, det køre du på VA dagen, eller DE dagen hvis det er styrke "programmet" der køres.

SimonJ skrev:minimee skrev:SimonJ skrev:minimee skrev:SimonJ - har lige luret dit program ;) - og det er da meningen at ME øvelserne skal være forskellig fra de tre store?
svagheder nemlig. se evt her:
viewtopic.php?t=16549&highlight=wsb
hvis du har en svaghed i dødløft i eks bunden af løftet, laver du en variation af denne, hvor du fokusere på bunden af løftet. men ikke selve løftet, det køre du på VA dagen, eller DE dagen hvis det er styrke "programmet" der køres.
Men hvad skulle problemet være, i at køre samme øvelser, på ME og VA dagen være da?

Kenni H Eliasen skrev:Pointen i WSB er ikke, at man fokuserer på sine svagheder som hele løft, men som dele af et løft. Hvis man f.eks. er svag i bunden af sin bænkpres, men man er meget stærk i toppen, vil man hurtigt kunne øge sit max ved at forbedre styrken i bunden af løftet. Grunden til at man ikke laver sine VA løft på ME dagen er, at hvis man blot bliver ved med at træne som altid, vil den forskel der er opstået mellem top og bund i løftet af den tid man har trænet ofte blive forøget. Man vil derfor kunne få mere ud af at udligne forskellene i sine løft.
En kæde er ikke stærkere end sit svageste led.

Mind-Muscle skrev:Lol, et af "mine" gamle indlæg du hiver frem her.
Floor press, bænkpres med pause i bunden og incline bænkpres er oplagte muligheder.
Jeg har selv tidligere benyttet mig af floor press til at styrke min bundstyrke, og det hjalp gevaldigt. Her skal man dog huske, at du skal have stangen ned og ligge død, hvis du for alvor vil have udviklet din bundstyrke, da det gælder om så vidt muligt at "slukke" for muskuluturen, inden du løfter.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster