Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

salt skrev:hvad med at prøve et nyt gymnasium og så 2 g om igen?

Adin skrev:Jeg tror ikke selv jeg ville have det i mig at gå 2.g om igen, men hvis du har mod på det ville det vel kun være positivt for dig?

kinky_fætter skrev:Jeg synes du skal tage 2.g om igen også få nogle bedre karakter, fordi i sidste ende når du afslutter STX vil dit karakter gennemsnit få betydning for om du kommer ind på dit drømmestudie eller ej.

Milanista skrev:Adin skrev:Jeg tror ikke selv jeg ville have det i mig at gå 2.g om igen, men hvis du har mod på det ville det vel kun være positivt for dig?
Men tror du jeg kan bruge mine nuværende karakterer til noget? Vil for alt i verden også undgå det, for kan godt lide min klasse osv. og ville se det som et kæmpe nederlag, plus at det er spild af tid i princippet. Man skal vel bare have et gennemsnit på 2 for at få sin hue, og det får jeg! Men det er jo ikke ensbetydende med at det kan bruges til noget...

Milanista skrev:kinky_fætter skrev:Jeg synes du skal tage 2.g om igen også få nogle bedre karakter, fordi i sidste ende når du afslutter STX vil dit karakter gennemsnit få betydning for om du kommer ind på dit drømmestudie eller ej.
Ja det er sgu også det jeg e rbange for. Havde jeg ikke dumpet i den her NG-eksamen havde jeg ikke gjort det. Men tror sgu det her er for mange 00-ere.

.

glaes skrev:Start på HF. På den måde er du færdig samme tid uanset om du starter på HF eller 2.G om igen samt at dine karakter vil være "nulstillet" hvis du starter på HF, du får altså på en frisk som muligvis kan hjælpe dig!

Milanista skrev:HF kunne være en mulighed. Men kan jeg godt komme videre i systemet på en HF? Syntes ikke man har så mange fag på en HF og ville være ked af ikke at få min Engelsk- og Samfundsfag A. Men det er jo potenitelt den situation jeg har sat mig i, eller hvad?

Milanista skrev:HF kunne være en mulighed. Men kan jeg godt komme videre i systemet på en HF? Syntes ikke man har så mange fag på en HF og ville være ked af ikke at få min Engelsk- og Samfundsfag A. Men det er jo potenitelt den situation jeg har sat mig i, eller hvad?

Active skrev:Milanista skrev:HF kunne være en mulighed. Men kan jeg godt komme videre i systemet på en HF? Syntes ikke man har så mange fag på en HF og ville være ked af ikke at få min Engelsk- og Samfundsfag A. Men det er jo potenitelt den situation jeg har sat mig i, eller hvad?
Ja selvfølgelig kan du komme videre af en HF, det er jo en gymnasieluddannelse. Du kunne jo evt vælge at tage HF Enkeltfag som jeg selv gør, der kan du søge om merit for de fag som du har afsluttet eller som du har fået gode karakterer i. De fag du har fået dårlig karakterer i, dem kan du tage om over et halvt år. Har stået i præcis den samme situation som dig.

Mikael skrev:Milanista skrev:HF kunne være en mulighed. Men kan jeg godt komme videre i systemet på en HF? Syntes ikke man har så mange fag på en HF og ville være ked af ikke at få min Engelsk- og Samfundsfag A. Men det er jo potenitelt den situation jeg har sat mig i, eller hvad?
engelsk a er ikke adgangsgivende særlig mange steder. Samf A er slet ikke adgangsgivende nogle steder

Klud skrev:På journalisthøjskolen i Århus, skal du bestå en optagelsesprøve for at komme ind. Dine forudgående karakterer er ligegyldige, det kræver blot, at du kan sætte komma, har lidt almen viden/logisk sans og har fulgt med i aviser og andre medier.
Ellers er der jo altid mulighed for at søge en uddannelse på kvote 2, hvor andre ting end blot dit gennemsnit tæller.
Det er dog altid ærgerligt at have dumpet et eller flere fag. Specielt det at du ikke er bestået i matematik, skærer mange uddannelsesmuligheder fra.

MrMøller skrev:hvis du vælger at gå 2g om så ville jeg anbefale at du måske får en til at hjælpe dig med matematik, på mit gymnasie kan du få en lærer til at hjælpe dig helt gratis
Edit: Hvorfor? Matematik er bare rigtig godt at kunne! og det er virkelig ærgerligt at ha dumbet matematik da det giver mange muligheder

jonasdw skrev:Ved ikke om du er klar over det, men du kan altid tjekke http://www.ug.dk for at få en FORNEMMELSE af hvor svært det er, eller mangel på samme, at komme ind på de forskellige videregående uddannelser. Der er en opgørelse over den laveste adgangskvotient fra sidste års optagelse, samt en oversigt over hvor mange ansøgere, der har været og hvor mange, der er blevet optaget.
Just an advice..

fedania skrev:Nu siger du, at du har mange fag, hvor du har fået (for) lav karakter - men hvor mange handler det reelt om, hvis du skærer ind til benet og er ærlig overfor dig selv omkring hvilke fag du rent faktisk er bedre end karakteren viser? Jeg tænker, at du jo altid har lov til at gå til reeksamen næste år i de fag du ikke er tilfreds med karakteren i. Jeg ved ikke, om du kan være så heldig at der kan afholdes reeksamen allerede i denne termin - det kan man nogle gange få lov til, hvis der alligevel afholdes sygeeksamen.
Det vil naturligvis kræve noget ekstra af dig, da det vil være fag du skal læse op på egen hånd i fritiden, og eksamen ligger oveni de andre eksamner til sommer, så du vil nok få ret travlt. Men hvis det "blot" drejer sig om et par stykker, så kan det være en mulighed.
Mit næste fokuspunkt vil være dit "spild af tid"-argument. Som jeg læser det, så ved du endnu ikke, hvad det er du vil bruge din uddannelse til. Hvis du ikke ved det, hvordan kan det så være spild af tid, at du først bliver færdig til at komme videre om 2 år fremfor 1? Måske kunne det ekstra år være rigtig anvendelig på mange punkter - i forhold til at du modnes til et studie/arbejdsliv (at komme op om morgenen, lave lektier mm) samt finder ud af, hvad det er du vil bruge resten af dit liv på. Måske er det bedre at finde ud af det, fremfor at haste sig gennem uddannelsen blot for så at tage et eller flere "fjumreår" inden du går videre.

Milanista skrev:Jeg går pt. på STX andet år. Niveauet er ikke svært for mig, men har bare været enorm dårlig til at møde op og lave mine ting. På det første år scorede jeg nogle dårlige, men dog beståede karakterer i fag som Naturvidenskabeligt Grundforløb (4), Billedkunst (4) og Almen Sprogforståelse (02). Her i 2.g er det dog gået helt galt. Har afsluttet fysik med 02. Dumpet i både skriftlig og mundtlig matematik og er ret sikker på jeg er dumpet i den skriftlige årsprøve også. Naturgeografi på C niveau dumpede jeg i og er lige i dumpet i eksamen i samme fag. Får høje karakterer i mine A-niveau fag (Dansk, Historie, Engelsk, Samfundsfag) på nær Italiensk. Der Vil jeg nok slutte med et 02.
Min situation taget i betragtning, er det så klogest at tage 2.g om igen? Jeg kan jo på ingen måde få et gennemsnit der svare til hvad jeg faktisk kan. Matematik er jeg dårlig til og har altid været det, så der har jeg ingen forhåbninger om en bedre karakter, men kan sagtens trække de andre fag væsentligt op. Det ved jeg. Hvad vil i foreslå at jeg gør? Skal siges at mine mål med studierne er en uddannelse inden for journalistik. Har overvejet politiuddannelsen og en masse andet forskelligt og har slet ikke lagt mig fast på en uddannelse. Journalistik er dog det jeg hælder mest til. Har jeg nogle muligheder for at komme ind på nogle uddannelser, med mine karakterer?
Jeg ved godt jeg har været en kæmpe klovn i hele 2.g og fortryder det nu. Der har dog også været nogle personlige forhold der har besværliggjort det hele for mig og forværret det faktum at jeg er en doven og arrogant idiot, hvis jeg syntes nogle ting er nemme. Så i behøver ikke kommenterer på hvor stor en idiot jeg har været, det er jeg godt klar over.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster