Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Macdoody skrev:Er det ikke bare en dokumentation af at iskæmiske sæt virker - hvilket vel ikke er noget nyt? Eller misforstår jeg noget

TheCzech skrev:Her er forsøgspersonerne efter de havde gennemført programmet:

Bork skrev:Rigtig godt fund Hamper. Ret interessent faktisk.

BodyHack skrev:Venter til lidt flere kvalificeret personer har kommentere på studiet inden jeg vil gøre brug af metoden. Det hele lyder sku lidt underligt.![]()
30% er jo en vægt man burde kunne løfte godt over 30 gange, nok nærmere 50. Det vil vel fokusere mere på type 1 muskelfiberne, som har et meget dårligt væsktpotentiale sammenlignet med type 2. Men det hele lyder som sagt lidt underligt.

BodyHack skrev:Prøv at læs denne: http://videnskab.dk/content/dk/krop_sundhed/forskere_sma_vagte_giver_store_muskler
Synes han kommer godt ind på nogle af problemerne ved denne undersøgelse

BodyHack skrev:Selvfølgelig er han i tvivl. Denne nye videnskab modsiger både tidligere videnskab samt flere årtiers generel træningsviden. Jeg siger heller ikke han har ret og studiet er noget BS, men man bliver da nød til at se lidt kritisk på sådan et studie.
Du ser dig slet ikke enig i nogle af hans kommentarer til studiet?

BodyHack skrev:Så du er klar til at omlægge hele din træning, så det bliver 30% belastning med masser af gentagelser ?![]()
Jeg har selv prøvet at køre rigtig high rep ved læg, hvor jeg endte op med omkring 300 - 400 reps i alt, og omkring 50-100 reps pr. sæt. Det virkede faktisk fint, men det var sammen med normal lægtræning, så kan ikke vurdere om det havde en stor indvirkning.
Med mindre studiet bliver betegnet som BS i nærmeste fremtid, så kan jeg da godt sige, at jeg er villig til at smide et sæt eller 2 ind på leg extension m. 30% belastning.

vmax32 skrev:det kan da godt være at man skal prøve at experimentere lidt med det.

Personer som ældre mennesker, kræftpatienter og personer, der er i genoptræning efter ulykker, der ikke kan løfte særlig tunge vægte, kan stadig opbygge den nødvendige muskelmasse ved at løfte lette håndvægte eller vægtstænger med flere gentagelser.

Dingo skrev:http://go.tv2.dk/article.php/id-3293781 ... -jern.html
10 reps med 90% af 1RM? Det er rimelig godt løftet alligevel. Enten er repsne lavet med ekstremt dårlig ROM eller også er 1RM sat for lavt.Personer som ældre mennesker, kræftpatienter og personer, der er i genoptræning efter ulykker, der ikke kan løfte særlig tunge vægte, kan stadig opbygge den nødvendige muskelmasse ved at løfte lette håndvægte eller vægtstænger med flere gentagelser.
Det er jo så retarderet skrevet. Her tillægger de begrebet "tungt" en objektivitet hvorimod de selv tidligere i artiklen tillægger det subjektivitet. "De kan ikke løfte særlig tungt". Hvis de ikke kan løfte mange kg i sæt pga. en sygdom, så er deres 1RM heller ikke særlig høj, ergo vil deres løft faktisk være tunge set fra et %-mæssigt synspunkt.

Ruddi skrev:Fed undersøgelse

Alien skrev:Well min mor har haft kræft, og hun MÅ ikke løfte noget tungt, så hun skal også løfte lave %-dele af sit max som i forvejen er lavt...

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster