Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?

Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Efter hvad jeg har læst forskellige steder (bla. herinde), er det muligt at gaine ca. 500 g. muskel på en uge hvis træning, kost, restitution mm. er godt planlagt; det forudsætter derudover også at man er i besiddelse af begyndergains.. Så ja, det er kan vel godt lade sig gøre!

Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Efter hvad jeg har læst forskellige steder (bla. herinde), er det muligt at gaine ca. 500 g. muskel på en uge hvis træning, kost, restitution mm. er godt planlagt; det forudsætter derudover også at man er i besiddelse af begyndergains.. Så ja, det er kan vel godt lade sig gøre!

MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?

MulleC skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
- så vidt jeg husker var forsøgspersonerne personer der i forvejen vægttrænede. Ser lige om jeg kan finde et link til det på Dr.dk..

sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Niks, det kan simpelthen ikke lade sig gøre.. Ingen kan gaine 26kg (500g pr. uge) ren muskelmasse på et år selvom de er nybegyndere eller træner og spiser rigtigt.

Macdoody skrev:sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Niks, det kan simpelthen ikke lade sig gøre.. Ingen kan gaine 26kg (500g pr. uge) ren muskelmasse på et år selvom de er nybegyndere eller træner og spiser rigtigt.
Rolig nu - der er ikke snak om at gaine 2kg ren muskel masse konstant hver måned i et år! Programmet var viden om - og så vidt jeg fangede var personerne utrænede og under kontrol af diætister, trænere og forskere!

Macdoody skrev:sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Rolig nu - der er ikke snak om at gaine 2kg ren muskel masse konstant hver måned i et år! Programmet var viden om - og så vidt jeg fangede var personerne utrænede og under kontrol af diætister, trænere og forskere!

Omerta skrev:Macdoody skrev:sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Det ændrer ikke på kroppens fysiologi. Det er ganske enkelt umuligt at gaine så meget muskelmasse så hurtigt clean. Jeg vil sætte en max grænse på det halve, altså 250g om ugen, og det er højt sat. Under gode (ikke optimale) forhold, skal man nok ikke regne med mere end 100-200g muskelmasse om ugen.

MulleC skrev:Macdoody skrev:sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Jep - programmet var viden om. Men personerne der deltog i forsøget er jeg ret sikker på var folk der i forvejen trænede. - og naturligvis var de ikke på krudt .

sebbt skrev:MulleC skrev:Macdoody skrev:sebbt skrev:Macdoody skrev:MulleC skrev:Har netop set et program på Dr, der omhandlede test-niveauet i kroppen. Der nævnes på et tidspunkt at forsøget foretaget i programmet har omhandlet to grupper af personer - den ene gruppe har trænet 8 uger uden kroppens test-produktion. Den anden gruppe har trænet 8 uger, og det nævnes at de gennemsnitligt har taget 1,5 kg muskelmasse på. Det nævnes i samme sammenhæng at den maksimale muskelvækst var på 4 kg. Kan det virkelig passe?
Jep - programmet var viden om. Men personerne der deltog i forsøget er jeg ret sikker på var folk der i forvejen trænede. - og naturligvis var de ikke på krudt .
Hvem ved.. DR har vel sine forbindelser

Xiva skrev:Ja, men så er det hvertfald 100% umuligt medmindre at der var været ulovlige midler i brug.
Med god kost, søvn, gener og hård træning alt iorden, kan man gaine 12k ren musklemasse om året (det er hvertfald hvad jeg har læst)
Det er da ret indlysende at der altid vil være nogen som gainer mere end 12 kg, også nogen som gainer meget mindre end 12 kg.
Misterhamper skrev:Xiva skrev:Ja, men så er det hvertfald 100% umuligt medmindre at der var været ulovlige midler i brug.
Med god kost, søvn, gener og hård træning alt iorden, kan man gaine 12k ren musklemasse om året (det er hvertfald hvad jeg har læst)
Hvorfor sætter folk overhovedet sådan nogen grænser - også tilmed følger dem også?Det er da ret indlysende at der altid vil være nogen som tager steroider, også nogen som ikke gør.

- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm
sebbt skrev:Niks, det kan simpelthen ikke lade sig gøre.. Ingen kan gaine 26kg (500g pr. uge) ren muskelmasse på et år selvom de er nybegyndere eller træner og spiser rigtigt.

Dingo skrev:sebbt skrev:Niks, det kan simpelthen ikke lade sig gøre.. Ingen kan gaine 26kg (500g pr. uge) ren muskelmasse på et år selvom de er nybegyndere eller træner og spiser rigtigt.
Hvorfor begynde at gange det op på års basis? Det kunne være teorien kun gjaldt x antal uger.
Bare en bemærkning for jeg går ikke op i den slags tal

ALV skrev:Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm

sebbt skrev:ALV skrev:Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm
Det synes jeg også var ret interessantDer blev også sagt noget med, at et højere testosteron-niveau gav en bedre rumlig inteligens, som gjorde at man tænkte mere systematisk. Generelt er det også min opfattelse, at piger er bedre til de sproglige fag, mens drenge er bedre til de matematiske fag

sebbt skrev:ALV skrev:Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm
Det synes jeg også var ret interessantDer blev også sagt noget med, at et højere testosteron-niveau gav en bedre rumlig inteligens, som gjorde at man tænkte mere systematisk. Generelt er det også min opfattelse, at piger er bedre til de sproglige fag, mens drenge er bedre til de matematiske fag

NoGood skrev:sebbt skrev:ALV skrev:Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm
Vil det sige at hvis man er god til matematik har man sikkert høj test?

ALV skrev:jeg så også programmet "viden om".
Det var forsøgspersoner som ikke var vant til fysisk træning. Den ene gruppe blev medicinsk sterile i den periode, og den anden var på placebo. De trænede ligemeget. Så der er nok tale om begyndergains.![]()
Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm

ALV skrev:NoGood skrev:sebbt skrev:ALV skrev:Noget andet der var tankevækkende ved udsendelsen var, at en forsker mente at "folk med højt testosteronniveau var dummere end dem med lavt."- og det var bygget over en kvalitativ undersøgelse på 3500 mænd! hm hm
Vil det sige at hvis man er god til matematik har man sikkert høj test?
hm det blev stillet op sådan, at der blev lavet IQ tests af forskellig sværhedsgrad. I de lette sværhedsgradstests var der mange med højt testostetonniveau. I de meget svære tests var der meget få mænd men de havde så tilgengæld et lavt niveau.( correct me if I remember wrong)

NoGood skrev:Vil det sige at hvis man er god til matematik har man sikkert høj test?

Martin G skrev:NoGood skrev:Vil det sige at hvis man er god til matematik har man sikkert høj test?
Næh, det dogme betyder i stedet, at hvis du er en savlende amøbe der dog alligevel er en helt eminent stifinder, så behøver du bare løfte en håndvægt og så er din biceps helt automatisk 50cm i omkreds.
Dog ved jeg godt, hvad du mener med dit indlæg, og ja, det beyder GENERELT, at du har en promille eller to mere testosteron i kroppen end de andre, som ikke kan løse en ligning.
Mindes at man har fundet ud af, at det kun er i fosterstadiet, at testosteron får betydning for, hvilke type intelligenser vi udvikler. Men har ikke set studier på pubmed niveau der underbygger hverken det ene eller andet i synderligt stor grad.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster