Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1256
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1254

Følg bodybuilding.dk på

50 fed og færdig eller hva ??

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hej med jer hjemme i stuerne....

Nu løber tasterne med mig og jeg ved sgu ikke rigtig hvorfor jeg har lyst til at delagtiggøre jer i min ånd svage tanker :oops: men jeg gør det alligevel.
"50 fed og færdig eller hva ??" kunne være en beskrivelse af mig og er det til dels også, men jeg tror ikke jeg er den eneste blandt brugere af dette forrum der har de samme tanker som mig, vi er bare meget anonyme.
Nu har jeg fulgt dette forrum i en del år efterhånden og op til flere gange har misundelsen vokset mig så stor i knolden på mig at jeg har sagt til mig selv at nu skal piben fandme have en anden lyd hvad angår min livsførelse, og hvad sker der så, det bliver ved tankerne og når det går højest varer min nye livsførelse en uge til fjorten dage og så plumper jeg i igen med begge ben.
Jeg har trænet rimeligt aktivt styrketræning for en del år siden og nød den livsførelse og min træning i fulde drag, og fik faktisk uden at prale en rigtig pæn krop. Så sker der desværre det at jeg begynder at få voldsomme smerter i min højre skulder (har været opereret for en vandcyste i skulderknoglen) og får besked på at dæmpe min skuldertræning kraftigt, og der gik luften totalt ud af ballonen og jeg stoppede med at træne, lidt åndsvagt for jeg kunne bare have taget den med ro i en periode og så startet op igen, men sådan gik det ikke.
Og så sker det at man bliver gift med en dejlig pige og langsomt begynder man at få andre interesser og det fylder det meste af vores tid, så derfor går træningen og i det hele taget fysisk aktivitet i stå og den fede mad og lidt for meget alkohol gør sit indtog.Det gør så at jeg på en periode på ca10-15 år ingen motion får udover det på lagnet med min bedre halvdel :lol: og det er desværre ikke nok til at holde fedtet og dårlig domme på afstand, så fra en kampvægt på 73 kg stiger den til 116,8 kg, en voldsom belastning for kroppen og jeg har på nuværende tidspunkt stadigvæk scener af min overvægt, skal måske lige indskyde at min vægt nu siger ca. 111 kg, stadigvæk alt for meget !! :cry:
Nu er jeg så nået en alder af snart 49 år og ligner en fodbold, mit fedtdepot sidder på maven og under hagen som en pelikan og jeg er led og træt af min vom og den livsførelse jeg hidtil har ført, det fører kun til dårligheder at fortsætte på den måde og det ser jeg ingen grund til også af hensyn til mine kære.
Så er det jo at man nogen gange bliver i dårligt humør når man ser mange af jer unge mennesker (kan jeg vist godt tillade mig at kalde jer) når man ser jeres gå på mod og de resultater i opnår, det er flot gået og jeg ved om nogen at der ligger sved og arbejde bag jeres resultater, hatten af for det =D>
Og hvor vil jeg så hen med alt det jeg her har skrevet ?? Jo, jeg vil have et positivt spark bagi, for det forpligter, og hvorfor så det?? Jo for nu har jeg taget skeen i den anden hånd og har sagt til mig selv at fra 1 Juli starter mit nye liv, jeg savner det ad helvede til og nu skal det være, jeg meldte mig ind i fitness world i morges og har første træningsdag Tirsdag den 3 Juli, det bliver fedt at komme ned og træne igen og håber så at jeg holder denne gang, for det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg elsker mad og fed mad, og jeg er bygget sådan at jeg skal sige nej tak, det næste halve år, ellers ved jeg med mig selv at jeg dumper i igen.
Jeg sletter min logbog og starter på en frisk igen,igen, for denne gang vil jeg sgu have det skal lykkes !! [-o<

Nu løb tasterne sgu med mig, sorry... :oops: Er der nogen der kan genkende bare en smule af det jeg skriver, så lad mig høre her i tråden også gerne hvor i står i dag, for det giver appetit og tænder mig.....

Tak for jeres opmærksomhed !!

Reputation point: 90

Geografisk sted: Vanløse

Træner her: Fitness World Frederiksberg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

:dope:
Jeg synes det er alt for fedt, at du har besluttet dig for at gå igang, det er aldrig forsent :D

Ønsker dig held og lykke... :dance:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Held og lykke med det!

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Fedt at du selv tager intiativ. Ønsker dig alt held og lykke med projektet. :dope:

Et lille tip ville være at cutte massivt taget din vægt i betragtning, så du får hurtige resultater, der med garanti vil opretholde eller øge din motivation. Som sagt, med din vægt i betragtning og at du formentlig ikke har nogen nævneværdig muskelmasse at skulle forsøge at holde på, så ville jeg mene, at du sagtens kan cutte med et underskud på 2000kalorier e.l. hvis hele din diæt består af næringsrig mad.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Svendborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Flot beslutning, al held og lykke herfra :)

Hvis jeg må komme med et råd ville det være at finde ud af, hvad det er, der får dig til at falde i, så du kan forberede dig denne gang. Er det fx at du starter for hårdt ud, mangler en plan, mister motivationen, bliver for sulten, har for negative tanker om dig selv eller noget helt andet? Uanset hvad er det væsentligt at finde grunden, så du har løsningen klar allerede inden problemet opstår :)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 105.00

Har selv lige cuttet 12kg og det kan være hårdt, især det sidste stykke.
Nogle ting der hjalp mig var:
Ingen kalorievæsker eller kulsyre. Dvs. kun vand, light saftevand og 2 shakes med fersken/appelsin dagligt.
Ingen hvidt brød. Kun rugbrød eller knækbrød med f.eks. tun, makrel, kødpålæg osv.
Aftensmåltidet skal primært være grøntsager og kød. (meatza er super lækkert). Frisk lækker frugt til dessert.
Programmet man følger skal helst være simpelt, kort og effektivt. (ikke drænende)
F.eks.et fullbody styrkeprogram kun med basis øvelser og evt. som godbid nogle favorit øvelser.
Opvarm og nedvarm gerne med 15-20min mild/medium cardio og/eller cykel til og fra træning.
FIND EN TRÆNINGSMAKKER, DER KONSEKVENT KOMMER AF STED, DER KAN HJÆLPE DIG.
Ovenstående er bare ting der hjalp mig, men er absolut ikke den hellige gral.

Held og lykke med det!
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Jeg holder nu på at man skal styrketræne hele livet, og det er aldrig for sent at starte, bedre sent end aldrig. Mange ældre mennesker kan få en langt større livsglæde, og kan længere oppe i årene klare sig uden hjælp fra andre i meget længere tid, hvis de styrketræner. Jeg læste engang en artikel om at man i mange tilfælde kunne udsætte plejehjemmet med 10 år, hvis man lavede regelmæssig styrketræning, derudover øger det kroppens modstandskraft imod andre ikke muskel og knoglerelaterede sygdomme.
I use muscle confusion.
I load up the bar in the squat rack with plates and I get under it, but then suddenly I run to the dumbbell rack and start doing curls instead.
Surprise Bitch, We trainin' arms today.  So much gains.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Ingen kostplan

It's never too late bro! Never
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Har selv lige cuttet 12kg og det kan være hårdt, især det sidste stykke.[...]

Det er, udover dine kostvaner, det vigtigste for at lave gode fremskridt og for ikke at falde i. (min mening)

Held og lykke, bedre sent end aldrig - Og husk nu at holde ved denne gang :)
Brugeravatar

Samt artikler/diverse/hold-styr-p-dine-fremskridt.html

Derudover handler det sgu også bare om priotering i sidste ende.. personligt er jeg ikke heller ikke vild med noget vildt 2 split 7 gange om ugen. Derfor har jeg udelukkende holdt mig til FB; og regner med at det skal forblive således. 3 * 1t 15m om ugen med forskellig intensitet og volume gør altså underværker. Det er under 6 timer inkl. transport per uge, altså 300 timer om ÅRET.. det burde alle kunne finde tid til.

Jeg kan godt lide et af Arnolds citater: “The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something, you can do it, as long as you really believe 100 percent.”

Personligt har min motivation bare været at jeg gerne vil gå fra den fede til den muskuløse, og det har været rigeligt for meget(man lever fandeme kun en gang!!!), samt når jeg bare minder mig selvom at det faktisk ikke er flere timer end det er.

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Hej med jer....

Først vil jeg sige tusind tak for feed back !! Lækkert med lidt opbakning :dance: Det giver sprit på bålet !!

newbiepumper skrev:Fedt at du selv tager intiativ. Ønsker dig alt held og lykke med projektet. :dope:

Et lille tip ville være at cutte massivt taget din vægt i betragtning, så du får hurtige resultater, der med garanti vil opretholde eller øge din motivation. Som sagt, med din vægt i betragtning og at du formentlig ikke har nogen nævneværdig muskelmasse at skulle forsøge at holde på, så ville jeg mene, at du sagtens kan cutte med et underskud på 2000kalorier e.l. hvis hele din diæt består af næringsrig mad.

Præcis det jeg vil gøre de næste tre måneder og så se hvor jeg ender i første omgang, tak !!

BettinaL skrev:Flot beslutning, al held og lykke herfra :)

Hvis jeg må komme med et råd ville det være at finde ud af, hvad det er, der får dig til at falde i, så du kan forberede dig denne gang. Er det fx at du starter for hårdt ud, mangler en plan, mister motivationen, bliver for sulten, har for negative tanker om dig selv eller noget helt andet? Uanset hvad er det væsentligt at finde grunden, så du har løsningen klar allerede inden problemet opstår :)

Hej Bettina,,,
Det har jeg faktisk allerede fundet ud af, jeg er der hvor jeg skal have en bred elastik på ryggen, for jeg er den type der skal sige nej hver gang, ellers falder jeg i igen, jeg kan simpelthen ikke styre det at springe over hvor gærdet er lavest en dag eller to, for så kører ruletten igen, så frem over er det største og den største udfordring for mig at sige nej hver gang, for sådan skal det være.
Jeg var igang sidste år og holdt faktisk tre måneder og tabte ligeved 15 kg, nåede ned på ca. 101,5 kg og så tænkte jeg ved mig selv,,arhhh en enkelt off day går nok, men det jorde det bare ikke ](*,) og det ved jeg nu !!
Jeg mangler ikke selvtillid eller er flov over min krop, men mangler et regulært spark bagi, og jo selvfølgelig er det pinligt når man smider blusen nede i haven og bolden springer frem.

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Har selv lige cuttet 12kg og det kan være hårdt, især det sidste stykke.
Nogle ting der hjalp mig var:
Ingen kalorievæsker eller kulsyre. Dvs. kun vand, light saftevand og 2 shakes med fersken/appelsin dagligt.
Ingen hvidt brød. Kun rugbrød eller knækbrød med f.eks. tun, makrel, kødpålæg osv.
Aftensmåltidet skal primært være grøntsager og kød. (meatza er super lækkert). Frisk lækker frugt til dessert.
Programmet man følger skal helst være simpelt, kort og effektivt. (ikke drænende)
F.eks.et fullbody styrkeprogram kun med basis øvelser og evt. som godbid nogle favorit øvelser.
Opvarm og nedvarm gerne med 15-20min mild/medium cardio og/eller cykel til og fra træning.
Ovenstående er bare ting der hjalp mig, men er absolut ikke den hellige gral.

Held og lykke med det!

Hej Kenny...

Tak for rigtig brugbare råd !!

Oliverg skrev:Samt artikler/diverse/hold-styr-p-dine-fremskridt.html

Derudover handler det sgu også bare om priotering i sidste ende.. personligt er jeg ikke heller ikke vild med noget vildt 2 split 7 gange om ugen. Derfor har jeg udelukkende holdt mig til FB; og regner med at det skal forblive således. 3 * 1t 15m om ugen med forskellig intensitet og volume gør altså underværker. Det er under 6 timer inkl. transport per uge, altså 300 timer om ÅRET.. det burde alle kunne finde tid til.

Jeg kan godt lide et af Arnolds citater: “The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something, you can do it, as long as you really believe 100 percent.”

Personligt har min motivation bare været at jeg gerne vil gå fra den fede til den muskuløse, og det har været rigeligt for meget(man lever fandeme kun en gang!!!), samt når jeg bare minder mig selvom at det faktisk ikke er flere timer end det er.

Hej Oliver...

Det er nemlig rigtigt !! Det handler i bund og grund om at priotere, og jeg har sgu masser af tid til rådighed så det kan jeg ikke bruge som undskyldning, og ja vi lever kun en gang så vi skal passe på os selv og ydermere nyder man jo selve træningen og det der kommer ud af det !!

Endnu engang tak for opbakning !!

Angående din alder, så viser nyere forskning at man ikke behøves at blive svag og ugidelig, når man bliver ældre. Pensionister (jeg ved godt du ikke er der endnu, men stadig), som har trænet mange år fungerer markant bedre i hverdagen og deres styrkekurve behøver ikke at falde så drastisk, som man ellers ser det. Så det kan være motivation for at træne, at du så undgår at blive svag og gammel. Men i stedet kan blive stærk og leve længere.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med dårlig selvtillid og hvor meget det slår dig tilbage. Men Fitness World kører meget med unge lækre modeller i deres reklamer, som langt fra ligner den almindelige fitness-bruger. Det kan give en et tilbageslag, hvis man føler at man nærmest er en anden art end dem. SATS kører fx med nogle gange decideret grimme, eller "gamle" modeller, så brugerne kan tænke: "Hey, i forhold til hende/ham er jeg da ikke så slem".
"Ronnie Coleman, it's not gay to love him. It's gay not too!"
Brugeravatar

Træner her: S.A.T.S Hvidovre
Dansk Fitness Vanløse

syndes det er sejt at du går i gang! keep at it!

mit lille råd er tag nogle billeder af hele din krop nu før du går i gang og så ellers med 4-6 ugers mellemrum
og også nogle mål
dem kan du så se tilbage på og se at der rent faktisk er sket noget for det kan være meget svært at se en udvikling når man ser efter hverdag :wink:

og så ja gå kun på vægten en gang om ugen ikke oftere
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar

Geografisk sted: RAW Fitness

Træner her: Raw Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Sej beslutning. Jeg er selv igang med noget lignende og ved udemærket hvor du kommer fra. Jeg smed 26 kg. de første 4 mdr. af 2012 fra 112 til 86,4, for ikke at fylde helt din tråd med hvordan jeg har gjort det, så kan du læse det her

Det sværeste er at komme igang, uden tvivl, men når det først er blevet en fast del af ens hverdag, det med kosten og træningen, så kører det sgu på skinner synes jeg. Men som sagt det sværeste er at gå fra at have motivationen til at få det til at blive til en vane at træne. Selv styrketræner jeg ca. 10 timer og kører spinning 3-4 timer om ugen. Lige nu dog ikke rigtigt noget styrketræning pga. mindre skade som kræver 10 dages pause og jeg er ved at gå til fordi jeg ikke kan komme afsted og det påvirker mit humør at jeg ikke kan træne det jeg vil :)

Men som sagt, det sværeste er at komme igang men så snart man kan se resultaterne giver det bare en lyst til at forsætte :) Held og lykke med projektet :)
Logbog for gamle mænd - Persistence beats even talent!

Dtrip650 skrev:Jeg tænker ofte på, at prøve Jack3d eller kokain, tage det hver dag, så jeg kan gå amok og vise folk at jeg ikke giver en fuck... Men det virker bare forkert et eller andet sted.
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Aalborg

DClaville skrev:syndes det er sejt at du går i gang! keep at it!

mit lille råd er tag nogle billeder af hele din krop nu før du går i gang og så ellers med 4-6 ugers mellemrum
og også nogle mål
dem kan du så se tilbage på og se at der rent faktisk er sket noget for det kan være meget svært at se en udvikling når man ser efter hverdag :wink:

og så ja gå kun på vægten en gang om ugen ikke oftere

Hej DClaville..

Sjovt nok for jeg var faktisk ude og købe ny mobilos af samme grund, så jeg kan tage en masse billeder og ydermere købte jeg en dagbog hvor jeg kan skrive hvad jeg spiser, mål , dagbog og lignende....

Flotfyr20 skrev:Angående din alder, så viser nyere forskning at man ikke behøves at blive svag og ugidelig, når man bliver ældre. Pensionister (jeg ved godt du ikke er der endnu, men stadig), som har trænet mange år fungerer markant bedre i hverdagen og deres styrkekurve behøver ikke at falde så drastisk, som man ellers ser det. Så det kan være motivation for at træne, at du så undgår at blive svag og gammel. Men i stedet kan blive stærk og leve længere.

Nu ved jeg ikke hvordan du har det med dårlig selvtillid og hvor meget det slår dig tilbage. Men Fitness World kører meget med unge lækre modeller i deres reklamer, som langt fra ligner den almindelige fitness-bruger. Det kan give en et tilbageslag, hvis man føler at man nærmest er en anden art end dem. SATS kører fx med nogle gange decideret grimme, eller "gamle" modeller, så brugerne kan tænke: "Hey, i forhold til hende/ham er jeg da ikke så slem".

Hej Flotfyr20

Nej du har ret, man bliver aldrig for gammel til at dyrke motion, tværtimod !! Hvad selvtillid angår, nej jeg får ikke nykker når jeg ser alle disse billeder af fitness mænd/kvinder, det er kun lækkert at se der er nogen der ofre tid og andet på deres krop, jeg må dog indrømme at jeg godt kan blive særdeles misundlig og lidt ærgelig over at jeg ikke har plejet min egen krop som jeg burde, men det tænder mig kun af nu for jeg ved jeg selv kan ændre på mit eget udseende ved at yde en indsats, og det gør jeg nu !!

ThomasMN skrev:Sej beslutning. Jeg er selv igang med noget lignende og ved udemærket hvor du kommer fra. Jeg smed 26 kg. de første 4 mdr. af 2012 fra 112 til 86,4, for ikke at fylde helt din tråd med hvordan jeg har gjort det, så kan du læse det her

Det sværeste er at komme igang, uden tvivl, men når det først er blevet en fast del af ens hverdag, det med kosten og træningen, så kører det sgu på skinner synes jeg. Men som sagt det sværeste er at gå fra at have motivationen til at få det til at blive til en vane at træne. Selv styrketræner jeg ca. 10 timer og kører spinning 3-4 timer om ugen. Lige nu dog ikke rigtigt noget styrketræning pga. mindre skade som kræver 10 dages pause og jeg er ved at gå til fordi jeg ikke kan komme afsted og det påvirker mit humør at jeg ikke kan træne det jeg vil :)

Men som sagt, det sværeste er at komme igang men så snart man kan se resultaterne giver det bare en lyst til at forsætte :) Held og lykke med projektet :)

Hej Thomas..

26 kg :shock: det var sgu ikke så lidt !! Stærkt gået !! =D> Ja du har så sandelig ret, det sværeste er dælme at få smidt flæskebjerget over i motions centret første gang, men denne gang lykkedes det faktisk allerede her til morgen at komme igang, mere om det i min logbog senere i dag. Og tak for lykke ønskningerne !!

Lav nogle konkrete mål både kort- og langsigtet. Hav altid dine mål i baghovedet og tænk på hvorfor du gør det her. Alt det hårde arbejde vil betale sig i sidste ende og du vil aldrig fortryde det. Den tankegang altid været motivation nok for mig i hvert fald.

Held og lykke! :)
Kig forbi min log

Det er aldrig for sent at komme i gang. Jeg er selv 51 år, og har været 6 år undervejs fra scratch...
http://imagecdn.bodybuilding.com/img/us ... O1565.jpeg

Op på hesten og i gang..
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Galleri: Vis galleri (2)

Du skriver at du har haft problemer med at du falder i, bare ved én enkelt cheat dag.
En af de ting man oftest hører og ser om folk, der vælger at gøre noget ved kroppen, er at de tit har en alt eller intet tilgang, hvor et enkelt lille sidespring, ødelægger alt for dem, og de ender ud med et resultat der var værre end før.

Jeg ved ikke hvor drastisk du laver om i din daglige rutiner; træning, kost mv. men hvis man laver en radikal ændring fra dag til dag, kan det jo blive ret så svært at holde den strikte dagsorden ved lige.

Jeg vil forslå, at du finder en gylden mellemvej, hvor du på en eller anden måde, får indlagt en snydedag(e) i dit program, måske hver 14/21 dag, her i starten, og når du er ved at komme længere ned i kilo, jamen så måske en gang om ugen.
Eller et snyde måltid, et par gange i ugen.
Du skal ikke gå all out, men holde dig ca. indenfor dit kcal. max.

Lyle Mcdonald, skrev i en af sine bøger, om en undersøgelse, hvor man fandt ud af, at folk der havde et planlagt diæt break(2-3uger mener jeg det var) ikke steg særlig meget i kropsvægt. Udelukkende pga. det var en planlagt diæt break, og ikke noget spontant, fordi man psyken knækkede og man gik all out på sin mad.

Jeg ved ikke om du har gjort dig nogle tanker i forbindelse med dette, men jeg synes det er værd at overveje, og så altid huske på, at hvis man kommer til at spise noget man ikke burde. Jamen så stop i god tid, inden man får fortæret 6000kcal snoller, og husk på, at i det lange løb(mange år forhåbentligt) så gør de par stykker slik, eller den sodavand, ingen forskel. Og dagen efter, er man oppe på hesten igen.
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster