Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1277
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1274

Følg bodybuilding.dk på

60 dages ekstra seriøs træning, kost osv.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey boys

Jeg er 23år, 84kg, en lille ølmave. Jeg har trænet sådan forholdsvis seriøst i 1år nu. Og har skam opnået fornuftige resultater.
Men i weekenderne er jeg Bartender, og så ved vi vidst alle hvordan weekenderne går, det er med fest og farver og seriøse mængder alkohol.

Men nu har jeg så lavet et væddemål om ikke alkohol i 60dage. Så tænkte nu ville være et rigtigt godt tidspunkt at smide lidt overflødige kg, og tage træningen ekstra seriøst !

Jeg træner et 2split program, 6 dage om ugen. Når det kan lade sig gøre ( Er en travl ung mand )
Dag 1,3,5
Bryst, arme, øvre ryg, skuldre osv. Altså alt over maven.
Dag 2,4,6
Mave, ben, nedre ryg ( lend osv ). Dvs. mave og ned.

Jeg kører opvarmning ca. 10-15min stille og roligt, ikke fuld knald på men en puls på 140-150.
Så kører jeg styrketræning i 1times tid ca.
Og så 20-40min med diverse kondi maskiner ( Løb, cykle, ro, step eller crosstrainer )

Kostvanerne lyder sådan her :

kl 6.00 morgenmad bestående af noget lyst brød uden smør. Men som reelt med en skive ost.

kl. 9.00 mellem måltid med frugt, nogle gange en skive rugbrød hvis jeg er meget sulten her.

kl 11.30 middagsmad m. 2-3 skiver rugbrød m. div pålæg ( leverpostaj, div kød. ) og 1-2 stykker frugt

kl. 14 mellem måltid m. noget lettere brød. ( Grovbolle eller lign ) og lidt frugt.

kl 16.00 Træning m. protein shake efterfølgende.

kl. 19 aftensmad. gerne noget kød m. kartofler eller pasta. og salat til. Desuden køres der fiskeolie, og vitaminpiller her også.

kl. 22. en protein shake.

Chips, slik, sodavand rører jeg ikke. Jeg drikker juice, mælk, massere vand, kaffe og på arbejdsnætter ( Bartender fra 20-07 ) kan jeg drikke en eller 2 cult energidrik !

Hvordan syntes i det lyder? Kom gerne med ris/ros eller ting som i ikke syntes om !
Som sagt jeg har 60 dage ( Begyndende idag d. 2/1-2010 ) til at give den ekstra pedal. Og der er NUL alkohol i disse 60 dage.

Mvh Jonas

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Kosten ser fornuftig ud, men ville være lidt mere overskueligt hvis du smed det ind i kostplan under side funktioner.
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Kostplan: Vis kostplan

Lyder overall fornuftigt, men drop det lyse brød om morgenen og spis eksempelvis havregryn m. rosiner/mandler/whatever
eller noget a38 med müsli (det uden sukker og chokolade)
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Logbog: Vis logbog

Du får ikke særlig mange proteiner inden din frokost, knap så smart! Du har heller ikke brug for al den frugt, heller nogle gode grøntsager (kan blandes med tun e.l., så der også kommer proteiner med)...
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Hvordan man kan sige at kostplanen lyder fornuftig, når trådstarter ikke har angivet en eneste mængde på hvad han indtager af de forskellige fødevarer, er mig virkelig en gåde?

Hvad er dit kcalindtag, protein,kulhydrat,fedt?

Lyst brød med smør til morgenmad?
Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?
Hvorfor vil du indtage cultshaker?
Brugeravatar

Træner her: WT Center

mind_body_soul skrev:Hvordan man kan sige at kostplanen lyder fornuftig, når trådstarter ikke har angivet en eneste mængde på hvad han indtager af de forskellige fødevarer, er mig virkelig en gåde?

Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?

Bare fordi han ikke angiver mængden af indtag, kan kosten stadigvæk være fornuftig. (Morgenmaden halter rigtig nok).
Den sidste tosse er ikke født endnu ...

Styrkeliste
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

mind_body_soul skrev:Hvordan man kan sige at kostplanen lyder fornuftig, når trådstarter ikke har angivet en eneste mængde på hvad han indtager af de forskellige fødevarer, er mig virkelig en gåde?

Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?

Han skriver godt nok lyst brød uden smør OG cult energidrik, ikke shaker..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 70.00
- Dødløft: 100.00

Olaan skrev:

Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?

Begge dele er stadig elendige. Franskbrød (eller lignende) til morgenmad er ikke en fis værd. En cult energidrik? Så kunne man ligeså godt drikke cola til morgenmad :?

Få noget rugbrød, noget havregryn, rigtig müsli eller andet og noget A38 eller andet syrnet mælkeprodukt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Olaan skrev:

Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?

Begge dele er stadig elendige. Franskbrød (eller lignende) til morgenmad er ikke en fis værd. En cult energidrik? Så kunne man ligeså godt drikke cola til morgenmad :?
Få noget rugbrød, noget havregryn, rigtig müsli eller andet og noget A38 eller andet syrnet mælkeprodukt.

Han snakker ikke om han drikker det til morgenmad. Men når han er på arbejde da han arbejder som bartender.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Hvilke øvelser vil du køre i programmet?
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

New Dude skrev:Kosten ser fornuftig ud, men ville være lidt mere overskueligt hvis du smed det ind i kostplan under side funktioner.

Man skal tit og ofte (ja, faktisk stort set altid) spise MEGET mere end man tror, hvorfor din udtalelse er lidt forkert. Man kan absolut ikke sige at kosten ser fornuftig ud, når der ikke er angivet mængder mm.

Desuden vil jeg faktisk sige, at din kost minder mest om noget fra en KZ-lejr: "en skive rugbrød, når jeg er rigtig sulten" - Så vil du ikke se, når jeg har 10 skiver rugbrød med i skole :D

Altså; selvom der ikke er angivet mængder, så vil jeg vove den påstand, at du får alt for lidt. - Få det skrevet ind i kostprogrammet, så vi kan vurderer det ordenligt.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Kardon93 skrev:Han snakker ikke om han drikker det til morgenmad. Men når han er på arbejde da han arbejder som bartender.

Ah, jeg ku ik lige finde stedet hvor det stod så troede det var om morgen da snakken lige var der.
Men at have cult energi drik i sin plan er stadig weird. Han skriver at han kan drikke en masse mælk osv. Nu synes jeg også at energi drikke er fis i en hornlygte, fordi jeg synes ikke det er andet end placebo og et sugarrush i dem, som ikke har en synderlig god effekt. Så hellere få noget ordentligt at køre på, som samtidig har noget ordentlig næring i.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:...Nu synes jeg også at energi drikke er fis i en hornlygte, fordi jeg synes ikke det er andet end placebo og et sugarrush i dem, som ikke har en synderlig god effekt. Så hellere få noget ordentligt at køre på, som samtidig har noget ordentlig næring i.

Et par redbulls på en morgenvagt på Shell, giver godt nok en helt anden følelse i kroppen :mrgreen:
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't
Brugeravatar

Styrkeliste

Zaulich skrev:
Man skal tit og ofte (ja, faktisk stort set altid) spise MEGET mere end man tror, hvorfor din udtalelse er lidt forkert. Man kan absolut ikke sige at kosten ser fornuftig ud, når der ikke er angivet mængder mm.

Desuden vil jeg faktisk sige, at din kost minder mest om noget fra en KZ-lejr: "en skive rugbrød, når jeg er rigtig sulten" - Så vil du ikke se, når jeg har 10 skiver rugbrød med i skole :D

Altså; selvom der ikke er angivet mængder, så vil jeg vove den påstand, at du får alt for lidt. - Få det skrevet ind i kostprogrammet, så vi kan vurderer det ordenligt.

Tja ! Det er sku svært at opgive mængder når man ikke tæller op !
Men ja kan godt se hvor i vil hen :)

Btw. Jeg kan fx. ikke spise 10skiver rugbrød. Så ville min mave satme eksplodere hehe !

Og hvad er det kostprogram i alle snakker om ( Er ny herinde )

Bay skrev:Hvilke øvelser vil du køre i programmet?

Bruger mange forskellige øvelser, da jeg syntes det er dybt kedeligt og køre det samme hver evigt eneste dag ! Så har en hel masse forskellige øvelser til de forskellige muskelgrupper.

TS ->

Du finder kostplansfunktionen ude i venstre side af skærmen. Tryk opret ny kostplan, og så er det bare at skrive ind.

Du kan sjusse dig lidt frem til mængder eller prøve at veje det fx. dagen i morgen, så kan vi tage den derfra :)
Brugeravatar

Styrkeliste

oppe i menuen til venstre står der "side funktioner" og derunder: kostplan

Zaulich skrev:TS ->

Du finder kostplansfunktionen ude i venstre side af skærmen. Tryk opret ny kostplan, og så er det bare at skrive ind.

Du kan sjusse dig lidt frem til mængder eller prøve at veje det fx. dagen i morgen, så kan vi tage den derfra :)

Sejt ! Det bliver lige mandag så vejer jeg ALT jeg spiser ;)

Kardon93 skrev:
Dingo skrev:
Olaan skrev:

Hvor er dine grøntsager?
Hvor er det sunde fedt?

Han snakker ikke om han drikker det til morgenmad. Men når han er på arbejde da han arbejder som bartender.

Fordi jeg starter med at stille spørgsmålstegn til morgenmaden betyder det jo ikke de andre spørgsmål også er relateret til morgenmaden! Om det er med eller uden smør er lyst brød hvertfald ikke en, i min verden, optimal måde at starte dagen op på.

Undskyld så cult energidrik og ikke shaker, jeg vil stadig gerne vide hvad der ligger til grund for at indtage disse?

New Dude skrev:Bare fordi han ikke angiver mængden af indtag, kan kosten stadigvæk være fornuftig. (Morgenmaden halter rigtig nok).

Omvendt kunne man jo også mene, at det er temmelig tosset, at begynde at fortælle manden at hans kost ser fornuftig ud, når man nu rent faktisk ikke får et præcist billede af den. Det er da muligt, at jeg vil ændre mit billede af den når mængderne kommer på, jeg tvivler.

Jeg synes stadig der mangler sund fedt og nogle grøntsager, især i forhold til mængden af frugt.

Men lad os nu se hvordan det ser ud når topicstarter får brugt kostplansfunktionen.
Brugeravatar

Træner her: WT Center

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster