Men hvad mener I herinde, er det fint nok eller mener i også at det bare skulle afskaffes ??

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1677822.ece

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nders skrev:Penge i statskassen...

Acid skrev:Kører næsten dagligt ulovligt på cykel, og har da kørt forbi en politibil et par gange i akten. De har aldrig gjort noget, og jeg antager at det først og fremmest er fordi jeg aldrig gør noget ulovligt i trafikken hvis det er til gene for andre, og andenmest fordi de sikkert har haft andet at give sig til.
De overtrædelser jeg snakker om har fx været at køre i fodgængerfelt, køre langsomt på (næsten) tomme fortov, eller ikke at signalere.
Det indikerer så min generelle holdning til cyklister og fodgængere i trafikken. Kør/gå fornuftigt, og lad være med at gå så fandens meget op i regler. Fx hvis man skal over gaden og der er en fodgængerovergang 50 meter væk, og man sagtens kan krydse gaden uden at være i vejen for nogle biler, så kan jeg ikke se noget problem i det...

Kører uden lys i lygtetændingstiden: 700 kr.
Kører over for rødt: 1000 kr.
Kører mod færdselsretningen: 1000 kr./Cykler på cykelstien i venstre side: 700 kr. (kan ikke lige se forskellen her, bortset fra bødens størrelse)

Mr Statue skrev:Brug pengene for de forhøjede bøder til at forbedre betingelserne for cyklister så er den hjemme men ikke for at få mere penge i statskassen...
SCHAAP skrev:Nu repræsenterer jeg både fodgænger, cyklist og billist en gang imellem, men jeg mener at fodgængerne er alt for udsatte i dette samfund og cyklisterne er de lovløse der slipper af sted med stort set altKører uden lys i lygtetændingstiden: 700 kr.
Kører over for rødt: 1000 kr.
Kører mod færdselsretningen: 1000 kr./Cykler på cykelstien i venstre side: 700 kr. (kan ikke lige se forskellen her, bortset fra bødens størrelse)
Når dette sker simultant, har man slet ingen chance som billist. Jeg har godt nok været udsat for dette utallige gange både som billist og fodgænger. 2700 kr for denne simultane forseelse er ikke en krone for meget - tvært imod
Jeg mener godt bødernes størrelser kunne være større, så mangler vi bare ressourcer til at håndhæve dem.

Mr Statue skrev:Brug pengene for de forhøjede bøder til at forbedre betingelserne for cyklister så er den hjemme men ikke for at få mere penge i statskassen...

Asomugha skrev:Nogle af reglerne er absurde, det der med reflekser er da fuldstændig latterligt, lys på cyklen må vel være rigeligt... Desuden er det vel ligegyldigt om man kører i højre side eller i venstre side på en cykelsti, det er jo ikke en motorvej.
Det er sku lige før det bedre kan betale sig at tage imod de bøder der end at gå ud og investere i reflekser og lys, det løber sku op til sidst.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Asomugha skrev:Desuden er det vel ligegyldigt om man kører i højre side eller i venstre side på en cykelsti, det er jo ikke en motorvej.

Acid skrev:Har før haft diskussioner omkring cykelkørekort, og problemet i det er at der ikke er nogen aldersgrænse for cyklister. Hvornår er man så for ung til at tage et cykelkørekort? Lad os sige at man som 8-årig er gammel nok til at tage et cykelkørekort, må man så som 7-årig ikke cykle hen til sine venner i samme kvarter uden følge af voksen/person med cykelkørekort? Kan godt lide idéen, men synes der er mange detaljer der ikke helt går op. Kan det give mening i praksis?
Derudover synes jeg den bedste måde at lære at cykle pænt i trafikken på er ved også at være rutineret billist. Ligeså er rutinerede cyklister også generelt bedre billister, efter min erfaring. Men det kommer man jo ikke langt med, da det - efter min erfaring - hovedsageligt er unge der er elendige cyklister, og de har oftest ikke kørekort til personbil.

SCHAAP skrev:Kan godt se din problemstilling, men nogle små må lide for det større bedre i denne sammenhæng.
Det sker som nævnt at jeg er billist og da hader jeg busser der fra stilstand bare pludselig svinger ud uden at give tegn

Det sker som nævnt at jeg er billist og da hader jeg busser der fra stilstand bare pludselig svinger ud uden at give tegn

SCHAAP skrev:Jeps, men det var også det jeg skrevDet sker som nævnt at jeg er billist og da hader jeg busser der fra stilstand bare pludselig svinger ud uden at give tegn

Dingo skrev:Asomugha skrev:Nogle af reglerne er absurde, det der med reflekser er da fuldstændig latterligt, lys på cyklen må vel være rigeligt... Desuden er det vel ligegyldigt om man kører i højre side eller i venstre side på en cykelsti, det er jo ikke en motorvej.
Det er det jo ikke i praksis, folk kører som brækkede arme i forvejen...Det er sku lige før det bedre kan betale sig at tage imod de bøder der end at gå ud og investere i reflekser og lys, det løber sku op til sidst.
30-40 kr for et par reflekser (der som oftest faktisk sidder på cyklen når du køber den), 299 for et par kvalitets magnetdrevne lygter der holder i flere år vs. flere tusinde kr i bøde for gentagne gange at køre uden lys, sammenlagt med relativt stor risiko for at blive mejet ned af biler og busser. Du har overbevist mig.

Poul Haacker skrev:SCHAAP skrev:Jeps, men det var også det jeg skrevDet sker som nævnt at jeg er billist og da hader jeg busser der fra stilstand bare pludselig svinger ud uden at give tegn
Hey, nu skal du ikke spille smart!![]()

SCHAAP skrev:Om du mener det er en bagatel må være din sag. Om du vælger at bryde en lov må også være din sag. Men at kalde en bøde absurd fordi den er for høj, giver ingen mening for mig. Ville det ikke være endnu mere absurd med en for lav bøde?

SCHAAP skrev:Om du mener det er en bagatel må være din sag. Om du vælger at bryde en lov må også være din sag. Men at kalde en bøde absurd fordi den er for høj, giver ingen mening for mig. Ville det ikke være endnu mere absurd med en for lav bøde?

Det vil da altid være en større krænkelse af retsikkerheden at straffe for hårdt, frem for for lidt?
Om man sidestiller absurd i denne sammenhæng med en krænkelse af borgerne og retsikkerheden er et tolkninsspørgsmål. Jeg kan dog godt se et alvorligt problem i uforholdsmæssigt voldsomme straffe.

SandyFrink skrev:SCHAAP skrev:Om du mener det er en bagatel må være din sag. Om du vælger at bryde en lov må også være din sag. Men at kalde en bøde absurd fordi den er for høj, giver ingen mening for mig. Ville det ikke være endnu mere absurd med en for lav bøde?
Det er vel naturligt nok, hvis du ikke ved hvad ordet absurd betyder.

En gang imellem må man vel nok spille smart.Poul Haacker skrev:...Hey, nu skal du ikke spille smart!![]()

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 82 gæster