Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1566
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1564

Følg bodybuilding.dk på

Afstraffelse!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Prøv at læse dette:
http://ekstrabladet.dk/112/article278015.ece
Man skulle sgu finde ud af hvem han var, og så smadre hver en knogle i hans krop.. Fuck hvor sygt ](*,)
George Turner 10x10
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herning

Træner her: Fitness world Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

damn det jo fuldstændigt sygt :S
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: Fitness World Odense

Styrkeliste
- Squat: 80.00
- Dødløft: 85.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Fucking idiot..
Hvis man fandt ham, skulle man... ja i ved jo hvad jeg mener !!!!!!!!!!! NOGLE MENNESKER ER SYGE!

Længere nede :oops:
Sidst rettet af Lenni 11. mar 2007, 11:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland

Fatter ikke hvorfor politiet ikke gør mere ved det.- De skriver han bor forholdsvis tæt på hende i vestjylland.- Hvorfor flytter mann så ikke kvinden over på en af øerne med en ny idensitet.-

Mann kan jo ikke rigtig sige til en person: Du må ikke befinde dig i Vestjylland.- Ellers gælder det vel bare om at finde en masse lort på ham, og få ham ind og sidde igen.- Men der er jo altid noget der hedder forbindelser selvom mann ryger ind.-

Men 5år for at smadre en persons liv.-
:shock: og når der er gået 2/3 dele af han dom, bliver han prøveløsladt og kommer ud før tid, hvis han selvf opføre sig aceptabel derinde.-
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland

Pude skrev:Prøv at læse dette:
Man skulle sgu finde ud af hvem han var, og så smadre hver en knogle i hans krop.. Fuck hvor sygt ](*,)

Ja, for det ville gøre dig til et meget bedre menneske end ham.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Lenni skrev:Men 5år for at smadre en persons liv.-
:shock: og når der er gået 2/3 dele af han dom, bliver han prøveløsladt og kommer ud før tid, hvis han selvf opføre sig aceptabel derinde.-

jah syntes generelt at mange domme i DK er alt for milde :O hvad med ham faderen der solgte sin datter mener de kaldte den "tønder sagen" fik han 10 år? det syntes JEG ikke er særlig længe for at ødelægge sine 2 børns liv på den måde, som far bør man vel for alt i verden beskytte sine børn mod sådan noget?

men efter hans 5 år finder han hende vel bare og gør det om igen, da politiets arbejde ikke kan være så fuldent hvis de kan give lov til at lade dem bo tæt ved hinanden :S
Brugeravatar

Styrkeliste

forstår faktisk ikke hvorfor at nogle af dommene i sager omkring pædofili er lavere end i f. eks. tyveri og andre sager med materiel skade. konsekvensen for udføre pædofili i danmark er simpelthen for lille i danmark!

Geografisk sted: Christchurch New Zealand

Galleri: Vis galleri (1)

Fjappe skrev:forstår faktisk ikke hvorfor at nogle af dommene i sager omkring pædofili er lavere end i f. eks. tyveri og andre sager med materiel skade. konsekvensen for udføre pædofili i danmark er simpelthen for lille i danmark!

jah f.eks pfa sagen "kurt thorsn og rasmus trads" ved dog ikke hvor længe de fik, men bare hele sagen var meget mere fremme end denne om pædofili,! og kunne forestille mig at de har fået omtrnt samme straf som faderen i den anden sag?

ved godt at der var tale om stor svindleri men i min vernden kommer det slet ikke i nærheden af at forulempe et andet menneske!!!

syntes bar ikk det kan være rigtigt :S
Brugeravatar

Styrkeliste

Pude skrev:Prøv at læse dette:

Held og lykke med at smadre en HA,er præsident. :D

Det selvfølgelig synd for hende damen, og kan godt forstå dem af jer der blir sure over at høre det..

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

hehe er nu ikk fordi at JEG vil smadre en rocker MANN men forstår bare ikk de milde domme i DK :)
Brugeravatar

Styrkeliste

raider4life skrev:hehe er nu ikk fordi at JEG vil smadre en rocker MANN men forstår bare ikk de milde domme i DK :)

Det er svært at bevise, at længere straffe skulle gøre folk mindre tilbøjelige til at begå den slags kriminalitet, da voldtægter og mord typisk ikke er rationelle "cost/benefit" beslutninger.
Brugeravatar

TheCzech skrev:
raider4life skrev:hehe er nu ikk fordi at JEG vil smadre en rocker MANN men forstår bare ikk de milde domme i DK :)

Det er svært at bevise, at længere straffe skulle gøre folk mindre tilbøjelige til at begå den slags kriminalitet, da voldtægter og mord typisk ikke er rationelle "cost/benefit" beslutninger.

nej ved jeg nu heller ikke noget om, men længere tid bag tremmer kunne gøre at ofret ville muligvis føle sig mere tryg, have længere tid til at få livet på skinner igen uden at skulle tænke på om man kunne støde på sin voldsmand osv. men mener bare at der bliver lagt så meget i at fanger skal have det så godt som muligt?

hvilket jeg ikke ville mene var meningen med et fængsel.?

selvfølgelig skal de ikke bare ligge på et koldt gulv i en slat halm eller tortureres men det virker nærmere som et hjem en et fængsel efter hånden?

skal dog siges at jeg aldrig selv har været i et fængsel så kun har set det i de altid sande news :roll: :D
Brugeravatar

Styrkeliste

Igen: jeg tror ikke den slags folk, der typisk begår overtrædelser som voldtægt og mord, vil blive mindre tilbøjelige til at begå den slags forbrydelser fremover, fordi de bliver behandlet dårligere i fængslet. Målet er vel at de ikke skal begå den slags kriminalitet igen, og det tror jeg ikke, man opnår ved at give dem dårligere forhold i fængslet.
Brugeravatar

TheCzech skrev:Igen: jeg tror ikke den slags folk, der typisk begår overtrædelser som voldtægt og mord, vil blive mindre tilbøjelige til at begå den slags forbrydelser fremover, fordi de bliver behandlet dårligere i fængslet. Målet er vel at de ikke skal begå den slags kriminalitet igen, og det tror jeg ikke, man opnår ved at give dem dårligere forhold i fængslet.

Tror at dårligere ophold i fængslet vil have negativ virkning, og de "Skyldige" stadig vil have den der har fået dem i fængslet døde. Måske bare mig ?

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

raider4life skrev:
Fjappe skrev:forstår faktisk ikke hvorfor at nogle af dommene i sager omkring pædofili er lavere end i f. eks. tyveri og andre sager med materiel skade. konsekvensen for udføre pædofili i danmark er simpelthen for lille i danmark!

jah f.eks pfa sagen "kurt thorsn og rasmus trads" ved dog ikke hvor længe de fik, men bare hele sagen var meget mere fremme end denne om pædofili,! og kunne forestille mig at de har fået omtrnt samme straf som faderen i den anden sag?

ved godt at der var tale om stor svindleri men i min vernden kommer det slet ikke i nærheden af at forulempe et andet menneske!!!

syntes bar ikk det kan være rigtigt :S

Grunden til at penge-svindel osv. giver længere/hårdere fængselsstraf, end f.eks. pædofili er at penge-svindel er en forbrydelse med selve staten. Pædofili er en forbrydelse mod en eller få personer.

Det er svært at forstå. Og det er svært at retfærdigøre det. Men det er nu engang sådan det fungere.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydney, Australien

Arh det er sgu godt at høre fra de gode gamle rockere igen.. De har gået og gemt sig på det seneste, det virker lidt til invandrerbander har overtaget deres rolle

TheCzech skrev:Igen: jeg tror ikke den slags folk, der typisk begår overtrædelser som voldtægt og mord, vil blive mindre tilbøjelige til at begå den slags forbrydelser fremover, fordi de bliver behandlet dårligere i fængslet. Målet er vel at de ikke skal begå den slags kriminalitet igen, og det tror jeg ikke, man opnår ved at give dem dårligere forhold i fængslet.

Har du så et forslag til, hvad der skulle gøres istedet? Det er meget fint at du kan argumentere for, at længere fængselstraffe eller dårligere forhold ikke dekriminalisere forbryderne. Det er jeg i og for sig fuldstændig enig i. Størstedelen af de kriminelle (så vidt jeg husker), er tidligere dømte. Men hvad forslår du så man gør istedet? Bruger milliarder på psykologer, rehabiliteringsinstitutioner, støtteprogrammer ol. ?

Fængsler har vel 2 funktioner: straffe de dømte, og få dem ud af samfundet. Jeg siger ikke det er særlig smart, men det ville være ekstremt dyrt for staten (og derfor i sidste ende os), hvis man skulle forsøge at redde samtlige forbrydere ud af den kriminelle løbebane. Så kan man jo spørge sig selv om det er en god investering på sigt - men som jeg ser det, er det en ret usikker aktie at sætte sin penge i...
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

Men hvad forslår du så man gør istedet? Bruger milliarder på psykologer, rehabiliteringsinstitutioner, støtteprogrammer ol. ?

Ja, hvis folk har brug for dette, ser jeg det som en udemærket løsning. Det er klart, at det ikke er alle det er muligt at hjælpe ud af kriminalitet, men jeg har absolut ikke noget problem med, at vi hjælper de svageste, der virkeligt har brug for hjælp, for at kunne fungere bare nogenlunde normalt.

Sagen om drengen der skulle have et hav af støttepædagoger omkring sig døgnet rundt, er et meget godt eksempel. Jeg har intet problem med, at der bliver brugt millioner på at støtte sådan en dreng, der har brug for støtte.

Det skal dog blankt indrømmes, at min vidende på dette område er irriterende lille, og at jeg nok ikke er den der sidder inde med de mest fornuftige løsninger.
Brugeravatar

TheCzech skrev:
Men hvad forslår du så man gør istedet? Bruger milliarder på psykologer, rehabiliteringsinstitutioner, støtteprogrammer ol. ?

Ja, hvis folk har brug for dette, ser jeg det som en udemærket løsning. Det er klart, at det ikke er alle det er muligt at hjælpe ud af kriminalitet, men jeg har absolut ikke noget problem med, at vi hjælper de svageste, der virkeligt har brug for hjælp, for at kunne fungere bare nogenlunde normalt.

Sagen om drengen der skulle have et hav af støttepædagoger omkring sig døgnet rundt, er et meget godt eksempel. Jeg har intet problem med, at der bliver brugt millioner på at støtte sådan en dreng, der har brug for støtte.

Og hvad hvis de millioner, som der skulle til for at holde én dreng på ret køl, kunne være blevet brugt på velfærd og husly til hjemløse, medicin til syge, tilskud til uddannelsessystemet osv? Synes du at drengen er millionerne værd?

(Det er essentielt den samme diskussion som man har om fx blødere. Deres medicin er ekstremt dyr, og at holde dem i live, koster staten enorme summer. Og så er der jo mange der mener, at de penge kunne være blevet brugt på mange andre ting, der gav en større "sum af lykke". Det er uttilitarisme og etik for fuld kraft lige nu :) )

TheCzech skrev:Det skal dog blankt indrømmes, at min vidende på dette område er irriterende lille, og at jeg nok ikke er den der sidder inde med de mest fornuftige løsninger.

Det er min også, og det er jeg heller ikke - men det er da en spændende diskussion alligevel :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Og hvad hvis de millioner, som der skulle til for at holde én dreng på ret køl, kunne være blevet brugt på velfærd og husly til hjemløse, medicin til syge, tilskud til uddannelsessystemet osv? Synes du at drengen er millionerne værd?

Ja, jeg synes, tilskud til at prøve at give en dreng et normalt liv er vigtigere, end at øget tilskud til diverse andre velfærdsydelser. Det er klart, at dem der har det støreste behov for hjælp (f.eks drengen der ikke kan fungere normalt, og ikke selv kan finansiere sin "behandling", fattige der har hårdt brug for medicin, men ikke har råd til denne ovs.) er vigtigere i fordelingen af det offentliges penge, end tilskud til folk der sådan set sagtens kan klare sig uden. Danmark er et meget rigt land, og jeg synes, det er helt i orden, at man spenderer store summer på at hjælpe de svageste.

(Det er essentielt den samme diskussion som man har om fx blødere. Deres medicin er ekstremt dyr, og at holde dem i live, koster staten enorme summer. Og så er der jo mange der mener, at de penge kunne være blevet brugt på mange andre ting, der gav en større "sum af lykke". Det er uttilitarisme og etik for fuld kraft lige nu Smil )

Ja, det er også en meget interessant diskussion. Jeg har jo stadig den holdning, at den slags mennesker skal have den økonomiske hjælp, de behøver i en sådan sag, og ikke bare efterlades i rendestenen, fordi de er født på nogle specielle vilkår, der gør at de ikke har samme muligheder for at klare sig selv som andre i samfundet.
Brugeravatar

Spændende diskussion Czech, men vi nok hellere holde her, inden det ryger lidt for way out :wink:

Havde ellers tænkt mig at bringe en diskussion om degeneration af den menneskelige race på banen (når du snakker om at alle svage skal have den hjælp der skal til for at de kan overleve), men det er måske lige at køre topic ud i torvene. :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste

jamand skrev:Spændende diskussion Czech, men vi nok hellere holde her, inden det ryger lidt for way out :wink:

Havde ellers tænkt mig at bringe en diskussion om degeneration af den menneskelige race på banen (når du snakker om at alle svage skal have den hjælp der skal til for at de kan overleve), men det er måske lige at køre topic ud i torvene. :roll:

Haha, jeg havde et kort øjeblik helt glemt, hvad topic egentligt handlede om Billede

Men smid da bare nogle spændende diskussion op i OT (helst i deres egen debat), så vi kan få lidt gang i det.
Brugeravatar

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster