Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

Alkhol og vægtræning

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Har lige læst artiklen her artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/alkohol-vaegttraening.html.
Jeg synes at artiklen er meget subjektiv, og glemmer det sociale aspekt ved alkohol. Har selv blacklistet alkohol i over 3 måneder nu, og ja.. man bliver bare mere asocial hvad enten man vil det eller ej. Derfor vil jeg gerne høre jeres mening om alkohol og vægtræning. Jeg har set mange venner få gode resultater selvom de gik i byen hver weekend - hvilket jeg ikke selv gør, og aldrig har gjort

Så hvor meget tror/mener i at alkohol påvirker træningen så længe man indtager det 1 gang i måneden max 2? Herunder skal der tages forbehold for, at min spørgsmål indebærer at der er 100% styr på kosten(og at man tager hensyn til de ekstra kcal alkohol giver), træningen og søvnen(undtagen de dage man fyrer den af).

Sæt i gang!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FLEXfitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hey jeg har selv lagt det TOTALT på hylden siden nytår og tror faktisk jeg er færdig med at drikke forever. Det var jeg personligt nød til. Asosial ja, det har du ret i men de positive ting overskykker det negative
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Kasper1983 skrev:Hey jeg har selv lagt det TOTALT på hylden siden nytår og tror faktisk jeg er færdig med at drikke forever. Det var jeg personligt nød til. Asosial ja, det har du ret i men de positive ting overskykker det negative

hvis det er dig på dit avatar, så er du også en del ældre en mig, og derfor kan jeg også godt forstå dig. Men i min alder, mener jeg ikke at de positive ved ikke at indtage alkohol overstiger det negative. Vores kultur er jo nu engang som den er.
Brugeravatar

Styrkeliste

rba skrev:
Kasper1983 skrev:Hey jeg har selv lagt det TOTALT på hylden siden nytår og tror faktisk jeg er færdig med at drikke forever. Det var jeg personligt nød til. Asosial ja, det har du ret i men de positive ting overskykker det negative

hvis det er dig på dit avatar, så er du også en del ældre en mig, og derfor kan jeg også godt forstå dig. Men i min alder, mener jeg ikke at de positive ved ikke at indtage alkohol overstiger det negative. Vores kultur er jo nu engang som den er.

Helt enig, man skal huske at leve. Man skal sku fyre den lidt af i sin ungdom.
Brugeravatar

Styrkeliste

Personligt drikker jeg sjældent, 1 gang om måneden. Jeg tager så med til fester uden at drikker i stedet for, så er du jo stadig social, og sammen med vennerne. Det gør jeg ikke sover hele dagen væk, får mine måltider og får trænet.

Ellers så hold dig til maks 3-4 genstande.

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 102.50

1 - 2 gange om måneden betyder vel intet, eller stort set intet hvis der er styr på kost/søvn/træning. Self betyder det noget hvis det er inden konkurrence oglign.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kasper1983 skrev:1 - 2 gange om måneden betyder vel intet, eller stort set intet hvis der er styr på kost/søvn/træning. Self betyder det noget hvis det er inden konkurrence oglign.

Deler igen samme mening som dig.

Gimli2830 skrev:Personligt drikker jeg sjældent, 1 gang om måneden. Jeg tager så med til fester uden at drikker i stedet for, så er du jo stadig social, og sammen med vennerne. Det gør jeg ikke sover hele dagen væk, får mine måltider og får trænet.

Ellers så hold dig til maks 3-4 genstande.

jeg drikker heller ikke mere end dig. der kan sagtens gå over 1 måned i mellem turene. Jeg gider nemlig ikke det der med at holde forfest og så tage i byen bare for at gøre det. privatfester, koncerter og lignende er en hel anden sag.

Og 3-4 genstande er jo ikke specielt meget. og hvis man ikke drikker mere end det, hvorfor så gøre det?
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er fandme tyndt at give den manglende alkohol skylden for, at du er blevet asocial. Det kan godt være du har oplevet det sådan, men det er udelukkende din egen skyld. Man kan sagtens være social på trods ingen alkohol.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Når jeg siger asocial, så mener jeg at man mandag morgen ikke kan snakke med når de andre snakker om hvor fed en bytur de har haft.
Men det er ikke det topic går på-
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er 1½ år siden jeg droppede alkohol - først skulle det bare være for en periode men tiden gik og nu er der gået 1½ år og jeg har helt mistet lysten - prøvede med en øl omkring juletid men efter en lille slurk så stillede jeg flasken fra mig og forsatte med vand resten af den fest uden at den blev mindre sjov af den grund.

Det er stadigvæk sjovt at gå ud uden at drikke og jeg savner det ikke - tværdigmod - nu nyder jeg det bare at være den eneste der er ædru og klar i bolden.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Jeg føler bare ikke at en fest uden alkohol kan måle sig med en der ar alkohol. Og jo, jeg kan sagtens more mig uden alkohol, men det gør det bare lige lidt sjovere.

Er der ikke nogen derude som har fået gode resultater til trods for alkoholindtag i ny og næ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså jeg drikker hver/hveranden weekend. Mandagen er da til tider ret hård, og dagen derpå er som regel vammel med hensyn til mad osv. Men anyways, så går det hele alligevel. Jeg når mine mål uanset. Jeg sørger bare for (er i cut) at være i kalorieunderskud de dage hvor jeg drikker.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Og du mener ikke at det tager længere tid at opnå dine mål selvom du indtager alkohol?
Brugeravatar

Styrkeliste

rba, jeg har det lidt på samme måde. Jeg er 16 år, og har blacklistet alkohol siden nytår. Jeg giver dig ret i, at det bare ikke er helt det samme, når man ikke drikker. Men, jeg kan simpelthen ikke styre mig, når jeg drikker, så det er vel egentlig meget godt.
Men, jeg synes alligevel ikke jeg har noget problem med at være social. Jeg hænger bare ud med vennerne om dagen, i stedet for at gå i byen om aftenen :)

Geografisk sted: Frederiksværk

chrizz96 skrev:rba, jeg har det lidt på samme måde. Jeg er 16 år, og har blacklistet alkohol siden nytår. Jeg giver dig ret i, at det bare ikke er helt det samme, når man ikke drikker. Men, jeg kan simpelthen ikke styre mig, når jeg drikker, så det er vel egentlig meget godt.
Men, jeg synes alligevel ikke jeg har noget problem med at være social. Jeg hænger bare ud med vennerne om dagen, i stedet for at gå i byen om aftenen :)

Er glad for du forstår! :) har også en ven som har smidt utallige mobiler, nøgler og punge væk i fuldskab( ](*,) ), og hvis du er bare halvt så blæst som ham når du er fuld, så er det vel for alles bedste ;)
- Har du tænkt dig at begynde og drikke igen? hvorfor? Hvorfor ikke?

Jeg har også formuleret mig uklart med hensyn til det at være social. personligt gider jeg ikke med til fester ædru, da jeg synes det er træls at høre på fulde mennesker. Det er egenlig ikke der problemet ligger. Det ligger mere når jeg fks var på jensen idag med 3 venner efter skole. De skulle jo have forret i form af nachos og dessert i form af is. Og man kan ikke undgå at føle sig udenfor når de siger "mmhm nam nam nam nogle gode nachos og is" + man får stikpiller om hvorfor man vælger det fra.

men måske man selv skulle være bedre til at tage initativer til sociale arangetatenmer hvor der ikke var alkohol indblandet? paintball med rengene og lignende. hvem ved :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Altså man kan jo sagtens hygge sig i weekenderne med alkohol og stadig få en masse ud af sin træning. ALT MED MÅDE selvfølgelig. Det kommer igen helt an på, hvad dine reelle mål er. Jeg ved ikke om min fremgang kunne have set anderledes ud, da jeg som sagt regelmæssigt går i byen.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

rba skrev:
chrizz96 skrev:rba, jeg har det lidt på samme måde. Jeg er 16 år, og har blacklistet alkohol siden nytår. Jeg giver dig ret i, at det bare ikke er helt det samme, når man ikke drikker. Men, jeg kan simpelthen ikke styre mig, når jeg drikker, så det er vel egentlig meget godt.

Er glad for du forstår! :) har også en ven som har smidt utallige mobiler, nøgler og punge væk i fuldskab( ](*,) ), og hvis du er bare halvt så blæst som ham når du er fuld, så er det vel for alles bedste ;)
- Har du tænkt dig at begynde og drikke igen? hvorfor? Hvorfor ikke?

Jeg har også formuleret mig uklart med hensyn til det at være social. personligt gider jeg ikke med til fester ædru, da jeg synes det er træls at høre på fulde mennesker. Det er egenlig ikke der problemet ligger. Det ligger mere når jeg fks var på jensen idag med 3 venner efter skole. De skulle jo have forret i form af nachos og dessert i form af is. Og man kan ikke undgå at føle sig udenfor når de siger "mmhm nam nam nam nogle gode nachos og is" + man får stikpiller om hvorfor man vælger det fra.

men måske man selv skulle være bedre til at tage initativer til sociale arangetatenmer hvor der ikke var alkohol indblandet? paintball med rengene og lignende. hvem ved :)

Jeg er nok også selv lidt blæst. Jeg havde i hvert fald sidste år lige fået ny mobil, så skulle jeg til fest, og hvad gør idioten? - Smadrer den selvfølgelig fuldstændig. Dog har jeg ikke rigtigt haft problemer med ikke at drikke. Det er egentlig dejligt ikke at vågne op til dødstømmermænd og have resten af dagen smadret :)

jeg morer mig fint med at være den eneste ædru til en fest.

1 grund: stive tøser er nemme ofre :P

2 grund: du opdager hvor meget lort man lukker ud når man har drukket for meget, og så har man slet ikke lyst til at røre det lort..

3 grund: du smider ikke alle dine ting væk

4 grund: du kan være ham den irriterende der er vågen kl 9-10 og sidder og prikker til de andre med et koste skaft som man ville gøre med en sulten løve ( det er pisse sjovt når folk har tømmermænd og man selv har spist morgen mad og lign :D )

5 grund: du har trænings centret for dig selv til kl 14-15 stykker da de fleste stadig er druk syge der til...

god fest fremover ;D

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

marc0911 skrev:jeg morer mig fint med at være den eneste ædru til en fest.

2 grund: du opdager hvor meget lort man lukker ud når man har drukket for meget, og så har man slet ikke lyst til at røre det lort..

4 grund: du kan være ham den irriterende der er vågen kl 9-10 og sidder og prikker til de andre med et koste skaft som man ville gøre med en sulten løve ( det er pisse sjovt når folk har tømmermænd og man selv har spist morgen mad og lign :D )

5 grund: du har trænings centret for dig selv til kl 14-15 stykker da de fleste stadig er druk syge der til...

god fest fremover ;D

+1 :D

god fest fremover ;D

:D =D>
Brugeravatar

Styrkeliste

rba skrev:Og du mener ikke at det tager længere tid at opnå dine mål selvom du indtager alkohol?

Selvfølgelig gør det da det :)
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

Træner her: AK Odin

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 240.00

god fest fremover ;D

Trolling is an art :D
J. Tyler skrev:
rba skrev:Og du mener ikke at det tager længere tid at opnå dine mål selvom du indtager alkohol?

Det kunne godt være han ikke mente det hæmmede ham :)
Selvfølgelig gør det da det :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Bixen skrev:http://www.bodybuilding.dk/god-artikel-om-alkohol-fedttab-og-muskelvaekst-t38368.html :)

Sindsyg god artikel - spændende læsning der vækker stof til eftertanke :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har i et par år været på druk én gang i måneden ca. - Lige pt. er det tal steget til 3-4 gange. Jeg mærker INGEN forskel i min styrketræning til daglig. Jeg er i gang med at cutte, og det generer det ikke, man må bare sørge for at ligge i underskud de andre dage, som sædvanligt. På bytursdagene skal man bare holde sig væk fra alt det junk, så spiller det.
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

rba skrev:
chrizz96 skrev: Det ligger mere når jeg fks var på jensen idag med 3 venner efter skole. De skulle jo have forret i form af nachos og dessert i form af is. Og man kan ikke undgå at føle sig udenfor når de siger "mmhm nam nam nam nogle gode nachos og is" + man får stikpiller om hvorfor man vælger det fra.

Det handler om prioritering og selvkontrol. Du bliver simpelthen nødt til at gøre op med dig selv, hvor meget træningen betyder for dig, i forhold til at tage til fester og drikke alkohol. Da jeg var 16 og gik i gymnasiet var valget let for mig. Jeg hverken trænede eller motionerede på nogen måde og jeg havde det FEDT! (nu træner jeg mere, men fester også endnu mere :lol: )
At du er i tvivl om din livsstil skader dit sociale liv, lyder på mig som om du allerede kender svaret. Vi kan godt fortælle dig at alkohol ikke skader din træning så meget, men i bund og grund er du nødt til at gøre op med dig selv hvad der er vigtigst. For mig var det ikke svært ;)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 150.00

Altså nu har jeg da stortset drukket tors, fred, lørdag i over et halvt år har så her de sidste par måneder skåret torsdagen væk pga arbejde... men altså jeg stiger da stadig fin og gainer da også masse :) det er bare at passe sin træning i hverdagene og så gå til den der så drik du bare de par gange i måneden du sku få lyst :D
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: skive

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (3)

Blå Time skrev:
rba skrev:
chrizz96 skrev: Det ligger mere når jeg fks var på jensen idag med 3 venner efter skole. De skulle jo have forret i form af nachos og dessert i form af is. Og man kan ikke undgå at føle sig udenfor når de siger "mmhm nam nam nam nogle gode nachos og is" + man får stikpiller om hvorfor man vælger det fra.

Det handler om prioritering og selvkontrol. Du bliver simpelthen nødt til at gøre op med dig selv, hvor meget træningen betyder for dig, i forhold til at tage til fester og drikke alkohol. Da jeg var 16 og gik i gymnasiet var valget let for mig. Jeg hverken trænede eller motionerede på nogen måde og jeg havde det FEDT! (nu træner jeg mere, men fester også endnu mere :lol: )
At du er i tvivl om din livsstil skader dit sociale liv, lyder på mig som om du allerede kender svaret. Vi kan godt fortælle dig at alkohol ikke skader din træning så meget, men i bund og grund er du nødt til at gøre op med dig selv hvad der er vigtigst. For mig var det ikke svært ;)

Du har ret. Det er bare svært at vælge. Men det er også fordi jeg har haft den tilgang til det hedder enten eller. Går selv på gymnasiet, og har ikke lyst til at sidde som 60 årig og blive spurgt om hvordan min gymnasietid var, og så svare "jeg festede ikke. jeg trænede".
Tråden her har virkelig ændret mit syn på træning kontra fest og farver.
Tror jeg i fremtiden vil hygge med med alkohol og vennerne når jeg har lyst, men stadig gøre det med måde, holde min træning og kost. Også selvom man ikke har det godt. Men omvendt. hvis man ikke drikker sig fra sans og samling, så har man det heller ikke dårligt næste dag.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online