Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1392
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1390

Følg bodybuilding.dk på

alkohol

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej allesammen, har læst lidt omkring alkohol og bulking, og har endnu ikke fundet svar på det som jeg ønsker; så her kommer det

Jeg træner mandag-fredag og stort set hver fredag / lørdag drikker jeg omkring 7-10 genstande og tager i byen.

Er det et meget stort problem og burde jeg holde op med det, eller kan det gå an? Jeg ved selvfølgelig, det er bedst at lade være, men man skal jo heller ikke tage alt for mange "glæder" væk fordi man skal træne.

- Så hvor meget "skader" det ens træning?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du i gennemsnittet drikker 1 gang om ugen og det der svarer til 7-10 genstande, med måske højere forstand til flere, da jeg tit kender folk der underdriver det lidt :D. Lad os sige det meget kort. Det er ikke ENORMT meget det vil røre din træning så længe du har styr på din kost og du bliver ved med at spise sundt, få trænet dine træningsdage og for guds skyld spise ordentligt dagen efter du har drukket.

Det "bedste" med bb-brillerne på ville selvfølgelig være at lade være. 1 genstand skader ikke, tværtimod. Men du bedømmer jo selv hvor meget du vil gøre for din træning :). Og hvor meget du er villig til at lade din træning påvirke af en gang sjov og ballade. :wink:
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Logbog: Vis logbog

Det kommer også an på hvordan alkoholen påvirker dig. Altså selve det at din lever kommer lidt på overarbejde har ikke så meget at sige, og det antal ekstra kaloerier du intager kan du kompensere for.

Problemer der kan være lidt mere reelle kan fx være voldsomme tømmermænd der gør at du ikke får spist ordentligt. Eller et problem jeg selv døjede meget med dengang jeg drak, var at jeg max sov 4 timer efter en bytur, og det påvirkede mit energiniveau et par dage ind i den efterfølgende uge. Det går udover restitution samt ydeevne under træningspas.

Men hvis ikke selv du føler det påvirker din træning nævneværdigt, så bare fortsæt. Hvis du derimod føler at det påvirker din træning må du jo gøre op med dig selv hvad der er vigtigst for dig. Byen eller optimal træning.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Store doser af alkohol sænker kroppens niveau af testosteron betydeligt i op til 24 timer, hvilket bestemt ikke er profitabelt. Alkohol hæmmer fedtforbrændingen, og træning med tømmermænd giver langt fra maksimalt udbytte. Derudover har studie vist, at alkohol hæmmer kapillariseringen omkring musklerne, hvilket forringer kroppens evne til at levere ilt og næringstoffer til musklerne. Alkohol går bestemt ikke hånd i hånd med træning, dog er det blevet en stor del af vores kultur, og for mange vil det sandsynligvis have uheldige konsekvenser på det sociale plan at droppe fester og alkohol.
Sidst rettet af Animal 20. jan 2012, 01:11, rettet i alt 1 gang.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Det skader ikke din træning nok til at du skal sidde om 10 år og tænkte tilbage: "Hvorfor var min ungdom ikke vildere, hvorfor drak og festede jeg ikke mere, hvorfor lavede jeg ikke flere søde piger og fyre?" :)
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg drak som et hul i jorden i lørdags, og var stadig halv beruset til familie fødselsdag søndag kl 12. Ren lorte søndag! Mandag var jeg onfire igen mht. energiniveau, ordentlig appetit og gode træningspas op gennem ugen. Alle reagerer selvfølgelig ikke ens mht. bivirkninger, men ville aldrig fravælge de glade aftener, fordi man tager det seriøst i centeret. Mener selv jeg tager min trænings rigtig seriøs, og har ikke noget imod alkohol 1 gang om ugen.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Får du noget ud af din træning på trods af du drikker? I så fald "går det vel an", hvis du er tilfreds med det du får ud af din træning. Vi andre kan jo ikke fortælle dig, hvor stor skade det skal gøre, før du ikke synes det går an. Du ville formentlig få mere ud af det, hvis du drak mindre, men som du siger skal man jo vurdere hvor meget druk betyder for en.

sund skrev:Det skader ikke din træning nok til at du skal sidde om 10 år og tænkte tilbage: "Hvorfor var min ungdom ikke vildere, hvorfor drak og festede jeg ikke mere, hvorfor lavede jeg ikke flere søde piger og fyre?" :)

Kommer an på hvordan det påvirker ens liv, hvis man som jeg har tømmermænd næsten 1 uge og slet ikke træner i 4-5 dage efter, bliver træt og får ondt i maven 3 dage efter, så er det ikke noget man fortryder, gør som mig drik 1 gang hver 2-3 måned, man behøver ikke gøre det hver weekend..

Reputation point: 5

Har du planer om at stå på scenen? Går du i øvrigt meget op i marginaler hvad angår kost og træning (forsøger du at optimere de mindste steder). Sigter du efter at blive professionel i noget?

Hvis du kan svare nej til ovenstående - så tag trygt i byen og drik dine 7-10 genstande og hav det sjovt med vennerne. Det vil have minimal indvirkning på din træning i det lange løb.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Mange tak for svarene alle sammen, det hjalp en del :)..

Det skal lige siges at jeg aldrig træner efter eller lige inden en bytur. :)

Det skal lige siges at jeg aldrig træner efter eller lige inden en bytur.

haha:) Træner inden en bytur. FOR THE PUMP!

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 170.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster