Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bjarke Andersen skrev:Medierne maler fanden på vægen, det er min mening.
Prøv at overvej hvor sjældent du ser banderelaterede folk, og her mener jeg ikke bare de hårde gutter længere nede ad vejen ;)
Vi har jo nærmest ingenting af sådan noget i Danmark, og hvis man sørger for ikke at omgås personer der tiltrækker opmærksomhed fra sådan nogle, så bliver man jo heller ikke indblandet i det.
Og dem der så er, de er jo ikke ligefrem onde mennesker der dræber folk for sjov, hvis man lader dem være, så lader de også dig være i fred.

Kidd skrev:Det er ikke fordi det vælter med ressourcer i det danske politi, så hvis man legaliserede hash-handlen og skubbede nogle af de midler over mod bekæmpelsen/hjælp/uddannelse til folk i bande regi, ville det måske være et skridt i den rigtige retning?
Man kunne også indsætte et task-force på christania, få politikere til at rejse til NY for at få inspiration til håndtering af bander og forsat spare på uddannelsesområdet?
Det er selvfølgelig groft stillet op ;)

Moody skrev:Det er at gribe problemet forkert an at give flere ressourcer til politiet. Årsagsbehandling mine damer og herrer derimod, se det er en glimrende løsning.
Legaliser narko og prostitution, bekæmp kvindehandel, ungdomsarbejdsløshed, ghettoisering, øg antallet af fritidstilbud til unge knægte, forbedre integrationen. Ikke fordi det skal lyde let, det er sådan noget sjældent, men som tendensen er nu, forstår jeg sku godt det kun bliver værre.

Moody skrev:Legaliser prostitution, bekæmp kvindehandel, ungdomsarbejdsløshed, ghettoisering, øg antallet af fritidstilbud til unge knægte,

Pzyrex skrev:Moody skrev:Legaliser prostitution, bekæmp kvindehandel, ungdomsarbejdsløshed, ghettoisering, øg antallet af fritidstilbud til unge knægte,
Det ér lovligt og det er alt sammen noget man allerede gør.

A Menace To Chicken skrev:Hvis hash blev legaliseret, ville politiet måske kunne bruge skatteborgernes penge på noget mere givende, end at rende rundt på Christiania og lede efter urter og tæve drankere.

Dingo skrev:Jeg må ærligt indrømme at de for min skyld gerne må skyde hinanden og stikke hinanden ihjel. Problemet opstår når der ryger uskyldige med i svinget, som det desværre ses nogle gange. Og når de begynder at afpresse almindelige mennesker.
Om to bander udrydder hinanden, tja...

Guitar Slim skrev:A Menace To Chicken skrev:Hvis hash blev legaliseret, ville politiet måske kunne bruge skatteborgernes penge på noget mere givende, end at rende rundt på Christiania og lede efter urter og tæve drankere.
En legalisering af hash vil næppe betyde, at banderne opløser sig selv og stiller sig i kø på det nærmeste jobcenter.
Det vil snarere resultere i en stigning af opkrævninger af beskyttelsespenge hos de lovlige erhvervsdrivende.

Det er et problematisk argument, den logiske konsekvens er at man ligeså godt kan give op og lægge sig til at dø. Hvis det at bekæmpe et onde blot ville medføre et andet onde af samme omfang, ville al kriminalprævensiv indsats jo være meningsløs.Guitar Slim skrev:En legalisering af hash vil næppe betyde, at banderne opløser sig selv og stiller sig i kø på det nærmeste jobcenter. Det vil snarere resultere i en stigning af opkrævninger af beskyttelsespenge hos de lovlige erhvervsdrivende.
.

MasterYoda skrev:Det er et problematisk argument, den logiske konsekvens er at man ligeså godt kan give op og lægge sig til at dø. Hvis det at bekæmpe et onde blot ville medføre et andet onde af samme omfang, ville al kriminalprævensiv indsats jo være meningsløs.Guitar Slim skrev:En legalisering af hash vil næppe betyde, at banderne opløser sig selv og stiller sig i kø på det nærmeste jobcenter. Det vil snarere resultere i en stigning af opkrævninger af beskyttelsespenge hos de lovlige erhvervsdrivende.
.

Mrjones skrev:Dingo skrev:Jeg må ærligt indrømme at de for min skyld gerne må skyde hinanden og stikke hinanden ihjel. Problemet opstår når der ryger uskyldige med i svinget, som det desværre ses nogle gange. Og når de begynder at afpresse almindelige mennesker.
Om to bander udrydder hinanden, tja...
Men når politiet generer folk, så er det okay?
Og når politiet slår ihjel eller tæver folk som ikke har gjort noget forkert, så er det ok?
Den største og farligste bande i verden, er politiet.. De er i flertal og tungt bevæbnet..
Hvor mange HA'ere er der i DK, 400-500? Hvor mange betjente er der? 14.000 i 2009 ( se her : http://da.wikipedia.org/wiki/Politiet ).
Kan ikke se problemet, eller jo, der er for mange betjente..
Og inden folk går i selvsving, så er jeg ikke selv med i nogen bande, eller på anden måde voldelig eller stofsælgende..

Guitar Slim skrev:A Menace To Chicken skrev:Hvis hash blev legaliseret, ville politiet måske kunne bruge skatteborgernes penge på noget mere givende, end at rende rundt på Christiania og lede efter urter og tæve drankere.
En legalisering af hash vil næppe betyde, at banderne opløser sig selv og stiller sig i kø på det nærmeste jobcenter. Det vil snarere resultere i en stigning af opkrævninger af beskyttelsespenge hos de lovlige erhvervsdrivende.
Jeg tror, at en legalisering kun vil være til gavn for de, der har brug for at dulme den dårlige samvittighed over, at de giver penge til kriminelle, men det har jo hele tiden været deres eget valg.

Guitar Slim skrev:MasterYoda skrev:Det er et problematisk argument, den logiske konsekvens er at man ligeså godt kan give op og lægge sig til at dø. Hvis det at bekæmpe et onde blot ville medføre et andet onde af samme omfang, ville al kriminalprævensiv indsats jo være meningsløs.Guitar Slim skrev:En legalisering af hash vil næppe betyde, at banderne opløser sig selv og stiller sig i kø på det nærmeste jobcenter. Det vil snarere resultere i en stigning af opkrævninger af beskyttelsespenge hos de lovlige erhvervsdrivende.
.
Hvis en kriminalpræventiv indsats består i at gøre en ulovlig handling lovlig. så må den logiske konsekvens være, at hvis vi afskaffer lovene, vil der ikke være kriminalitet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster