Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.

kramnik skrev:Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.
Og hvad gør det sådan helt bestemt godt for?

kramnik skrev:Hejsa Allesammen..
Jeg har set en nede i mit center, han laver Shrugs lidt specielt synes jeg..
Han køre nakken op og holder lige 1-1½ sek pause på toppen også køre han ned igen, også forfra, det gør han sådan 8-10 rep og efter det så tager han de normale hvor man bare køre op og nede sådan i et okay tempo..
Mit spg er så hvad gør det godt for på den måde?
kan man ikk bare køre normalt som anvist øvelsesbibloteket?
Vi har tale om denne øvelse:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Tra ... Shrug.html
I må meget gerne forklare mig dette.
Mvh
Kramnik.

M.R.J. skrev:kramnik skrev:Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.
Fylder musklen med blod, og øger stresset => syretræning.

kramnik skrev:
Men hvorfor er det godt lige fro nakken? forstår det ikk helt.

Mini-Fisker skrev:M.R.J. skrev:kramnik skrev:Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.
Forkert. "Pump" eller i dette tilfælde "squeeze" betyder ikke at man fylder musklen med blod.

kramnik skrev:Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.

Mini-Fisker skrev:M.R.J. skrev:kramnik skrev:Nders skrev:Han holder den i toppen - ergo laver han 'squeze'. Det er en betegnelse for at holde vægten i slutposition i et par sekunder. Man kan også lave det i mange andre øvelser.
Forkert. "Pump" eller i dette tilfælde "squeeze" betyder ikke at man fylder musklen med blod.

Moody skrev:arh menace, det var vidst lige en omgang broscience![]()
Squeeze er som du siger ikke det samme som pump, men squeeze afføder iskæmi/pump, og iskæmi er en vigtigt for hypertrofi, altså helt almindelig forøgning af proteinstrukturer. Sarkoplasmisk hypertrofi er meget lidt relevant i denne, såvel som alle andre, sammenhænge.

A Menace To Chicken skrev:Moody skrev:arh menace, det var vidst lige en omgang broscience![]()
Squeeze er som du siger ikke det samme som pump, men squeeze afføder iskæmi/pump, og iskæmi er en vigtigt for hypertrofi, altså helt almindelig forøgning af proteinstrukturer. Sarkoplasmisk hypertrofi er meget lidt relevant i denne, såvel som alle andre, sammenhænge.
Selvfølgelig er det broscience, men det betyder ikke nødvendigvis at det er heeelt forkert. Vi siger jo næsten det samme; at hold'n squeeze er medvirkende til at give et pump - og at Teh Påmph er en god ting, i hypertrofi-sammenhæng. Dén med sarcoplasmisk hypertrofi må stå for min egen regning, det medgiver jeg prompte. Grunden til at jeg tror det, skyldes min tro på teorien (mér broscience) om at et godt pump strækker fascia'en, og dermed tillader yderligere muskelvækst, altså sarcoplasmisk hypertrofi modsat myofibrilær ditto.
Jeg ved det, jeg svømmer rundt på dybt vand... - men jeg ser skidegodt ud i mine neonfarvede speedos.

A Menace To Chicken skrev:Glimrende indlæg, fyren fra kropblog.dk kommer med. Han beviser dog ikke noget empirisk, men fremsætter blot en mod-teori til den gængse opfattelse, og argumenterer ganske godt for den. Jeg mangler dog noget konkret videnskab på området, før jeg helt vil erklære mig druknet. So far er det ny, velargumenteret broscience mod gammel, velargumenteret broscience.
Og mit synspunkt vedr. stræk af fascia qua pump, ser jeg ikke udfordret nogen steder.

8800 skrev:A Menace To Chicken skrev:Glimrende indlæg, fyren fra kropblog.dk kommer med. Han beviser dog ikke noget empirisk, men fremsætter blot en mod-teori til den gængse opfattelse, og argumenterer ganske godt for den. Jeg mangler dog noget konkret videnskab på området, før jeg helt vil erklære mig druknet. So far er det ny, velargumenteret broscience mod gammel, velargumenteret broscience.
Og mit synspunkt vedr. stræk af fascia qua pump, ser jeg ikke udfordret nogen steder.
http://www.kropblog.dk/om-bloggeren

A Menace To Chicken skrev:8800 skrev:A Menace To Chicken skrev:Glimrende indlæg, fyren fra kropblog.dk kommer med. Han beviser dog ikke noget empirisk, men fremsætter blot en mod-teori til den gængse opfattelse, og argumenterer ganske godt for den. Jeg mangler dog noget konkret videnskab på området, før jeg helt vil erklære mig druknet. So far er det ny, velargumenteret broscience mod gammel, velargumenteret broscience.
iNCOGNiT0EZZZ
Well, hvis min overordnede respekt for bemeldte herres viden om fysiologi skulle medføre en godtagelse af hans argument; at der ikke eksisterer henholdsvis sarcoplasmisk og myofibrilær hypertrofi (hvilket er meget nærliggende at tro, ud fra hans argumentationsrække) så mangler jeg kun at få skudt mit argument om stræk af fascia qua pump ned, før jeg råber efter Hasselhoff og hans livredderteam.
Men heller ikke før.

Nick9000 skrev:A Menace To Chicken skrev:8800 skrev:A Menace To Chicken skrev:Glimrende indlæg, fyren fra kropblog.dk kommer med. Han beviser dog ikke noget empirisk, men fremsætter blot en mod-teori til den gængse opfattelse, og argumenterer ganske godt for den. Jeg mangler dog noget konkret videnskab på området, før jeg helt vil erklære mig druknet. So far er det ny, velargumenteret broscience mod gammel, velargumenteret broscience.
iNCOGNiT0EZZZ
Well, hvis min overordnede respekt for bemeldte herres viden om fysiologi skulle medføre en godtagelse af hans argument; at der ikke eksisterer henholdsvis sarcoplasmisk og myofibrilær hypertrofi (hvilket er meget nærliggende at tro, ud fra hans argumentationsrække) så mangler jeg kun at få skudt mit argument om stræk af fascia qua pump ned, før jeg råber efter Hasselhoff og hans livredderteam.
Men heller ikke før.
Jeg opponérer ikke mod strækning af fasciaen, i hvert fald ikke med noget konkrekt![]()
Watch out, shark!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster