Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

anvendelse af protein pulver?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

I dag kom der ind af døren, 2kg proteinpulver whey 100 + en smartshaker 400ml fra bodylab. Dette er så første gang jeg har købt mig nogen former for pulver-kosttilskuds produkter og er faktisk lidt i tvivl om hvordan det skal gøres?

Kan man frit tage en shake hver dag, eller skal det være efter ens træning? Jeg tænker at tage en shake efter træningen og så ellers bruge det som et eksta måltid på offdays hvor jeg blander det op med mælk og spiser lidt ved siden af.

Hvor meget bruger man af pulver pr. shake? der er en scopp måler med i bøtten, hvor mange gram svare sådan en til?

håber I kan hjælpe

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er da en af de bedre køb. Du har simpelthen købt noget, du absolut intet aner om?

Du har købt et kosttilskud. Det kosttilskud skal du bruge til supplere din nuværende kost. Hvis jeg var dig så vil jeg blande x antal gram med væske efter eget ønske, og drikke det umiddelbart efter træning.

Derudover synes jeg du skal læse nogle artikler her fra siden, så du får styr på det basale. Der er faktisk også en newbies help file et sted, som kunne være fordelagtig at læse.
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Vis kostplan

Din vægt divideret med 2 = det antal gram du skal bruge af protein pulver i din shake. Husk det ikke nytter noget med bare en shake efter træning - men rolig nu, alle skal starte et sted :-)

Vejer du f.eks 70 kg. skal du bruge 35g pulver til en shake. (Det svarer til en scoop, som er den som du får med) Du bestemmer selv hvor meget vand, det er efter eget ønske.
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

MadPanda skrev:Det er da en af de bedre køb. Du har simpelthen købt noget, du absolut intet aner om?

Du har købt et kosttilskud. Det kosttilskud skal du bruge til supplere din nuværende kost. Hvis jeg var dig så vil jeg blande x antal gram med væske efter eget ønske, og drikke det umiddelbart efter træning.

Derudover synes jeg du skal læse nogle artikler her fra siden, så du får styr på det basale. Der er faktisk også en newbies help file et sted, som kunne være fordelagtig at læse.

Ja hva fanden har jeg gang i.

DonKahle skrev:Din vægt divideret med 2 = det antal gram du skal bruge af protein pulver i din shake. Husk det ikke nytter noget med bare en shake efter træning - men rolig nu, alle skal starte et sted :-)

Vejer du f.eks 70 kg. skal du bruge 35g pulver til en shake. (Det svarer til en scoop, som er den som du får med) Du bestemmer selv hvor meget vand, det er efter eget ønske.

Er det en skrøne, at man ikke kan optage mere end 20 g protein af gangen?

Jeks skrev:I dag kom der ind af døren, 2kg proteinpulver whey 100 + en smartshaker 400ml fra bodylab. Dette er så første gang jeg har købt mig nogen former for pulver-kosttilskuds produkter og er faktisk lidt i tvivl om hvordan det skal gøres?

Kan man frit tage en shake hver dag, eller skal det være efter ens træning? Jeg tænker at tage en shake efter træningen og så ellers bruge det som et eksta måltid på offdays hvor jeg blander det op med mælk og spiser lidt ved siden af.

Hvor meget bruger man af pulver pr. shake? der er en scopp måler med i bøtten, hvor mange gram svare sådan en til?

håber I kan hjælpe

Læs dog på bøtten - det står tydeligt bag på.. du kunne spare dig selv for en masse besvær - blot ved at bruge øverste etage!

Logbog: Ingen logbog

slap nu af man, svar dog på hans spørgsmål istedet for at opføre som en flok einsteins

Kagemand123 skrev:slap nu af man, svar dog på hans spørgsmål istedet for at opføre som en flok einsteins

Alt står på bøtten som han søger svar på. Kan ikke se problemet

chestbrah123 skrev:
Kagemand123 skrev:slap nu af man, svar dog på hans spørgsmål istedet for at opføre som en flok einsteins

Alt står på bøtten som han søger svar på. Kan ikke se problemet

Det er ikke det du siger, men måden du siger det på.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

du godeste hvor er jeg træt af det her forum allerede... lidt begynder nysgerrighed er bare på ingen måde velkommen. SES!

Jeks skrev:du godeste hvor er jeg træt af det her forum allerede... lidt begynder nysgerrighed er bare på ingen måde velkommen. SES!

Hvis jeg var dig ville jeg tage ca 30-40 gram af gangen - det ville være bedst efter træning, men der er intet galt i at indtage det på dage hvor du ikke træner :)

Og ja, det er en udbredt misforståelse at man kun kan optage 20g af gangen - så ville keg ihvertfald være på spanden, med Line 500g oksekød i et måltid :) det behøver man ikke tænke så meget over, det vigtigste er kalorieoverskud hvis man vil have fremgang ! Håber du kan bruge mit svar :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 242.50

Jeks skrev:du godeste hvor er jeg træt af det her forum allerede... lidt begynder nysgerrighed er bare på ingen måde velkommen. SES!

Begyndere er meget velkommen, men når man ikke ved særlig meget om et emne, så bør man starte med at læse nogle artikler, og søge i forumet før man begynder at stille en masse spørgsmål.
Kan du forestille dig hvor mange der kommer af sådan nogle posts her om ugen, fra folk der lige så godt kunne have lavet lidt research? :)

Læs nogle af artiklerne herinde på siden, de hjælper virkelig meget til at forstå alt det basale med kost, træning og tilskud :)

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hobro

Træner her: Hobro Helse Sport

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Man kan lære meget af at blive på forummet. Nogle gange skal man så høre på nogle som er trætte af de samme spørgsmål, men sure med det søde.

Og det sjovt at dem med den grove tone alligevel ikke har været på boardet så lang tid? Hmm.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

husk at få hurtige kulhydrater ned efter træningen også.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Kan ikke helt sætte mig ind i at folk bliver irriterede over spørgsmål som de synes er dumme. Hvorfor lister de så rundt inde på begynder forum og venter på der kommer en uden erfaring som de lige kan nedgøre..... dårlig stil efter min mening

Styrkeliste
- Squat: 90.00

dette er et begynderforum dvs. folk der ikke ved særlig meget og folk som gerne vil vide mere. Så folk som ikke kan klare såkaldte "dumme spørgsmål" bør holde sig væk fra begynderforumet !!! det eneste der sker er at folk dropper bodybuilding.dk :/

Jeg vil så mene der er en betydelig forskel på at være nybegynder og selv gøre en indsats for at fremsøge viden, inden man inddrager andre personers ressourcer - eller at være total hjælpeløs og bare forvente at man bliver taget i hånden og ført igennem ens udfordringer.

Jeg har en svigerfar der konsekvent nægter at læse brugervejledninger og i stedet har mit nummer på speeddial... han er ikke videre populær.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 210.00

jo men begynderforumet er jo en måde at søge information på. Derudover er brugervejledninger tit fyldt med shit :) og så er alle kroppe ikke ens så det er ikke altid man skal følge det som står på bøtten blindt det er bedre at høre erfarne om deres erfaringer.
Sidst rettet af Kraniet 7. feb 2013, 11:18, rettet i alt 1 gang.

At være begynder betyder jo ikke at man skal overlade alt til andre og ikke tænke selv. Hvorfor unge drenge køber protein pulver og lign uden at vide hvad det er, hvordan det skal bruges ja faktisk uden at vide en skid om det, det siger for mig at de blot jagter en genvej til at vokse og at de tror at ved at bruge pulver så bliver de nogle fandens karle. Det er fandme for Paradise agtigt at købe et produkt og derefter spørge, øhh hvordan virker det og hvordan skal det bruges?
Begynder forummet har sin fordel for dem der faktisk gider at sætte sig ind i træning, kost og ernæring men blot har nogle spørgsmål til noget de enten ikke forstår eller gerne vil optimere, kost træning eller vidensmæssigt.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

hvor skal de finde informationerne??? hvis man nu er nybegynder !! ??

Kraniet skrev:jo men begynderforumet er jo en måde at søge information på. Derudover er brugervejledninger tit fyldt med shit :)

Jeg tror ikke du fanger pointen. Man skal første inddrage andre personers ressourcer - når man selv ikke kan komme videre. Skal man spilde andre folks tid - er det nødvendigt at man selv har gjort en betydelig indsats.

Forestil dig du sidder i en matematiktime - og konstant spørger sidemanden om løsningen inden du selv har forsøgt. :^o

Du beder jo heller ikke om hjælp for at komme på toilettet før du selv ligger i gips... :whistle:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 210.00

du besvarede ikke mit spørgsmål??
hvis folk synes det er spild af tid så lad vær at besvare på spørgsmålene hvor svært kan det være!!!!!!!

Kraniet skrev:hvor skal de finde informationerne??? hvis man nu er nybegynder !! ??

Der hvor man begynder at kigge efter produkterne er der som regel også en kort beskrivelse af hvad det er, hvordan det skal indtages osv. Nybegyndere magter jo tydeligvis at finde både det ene og det andet produkt og jeg antager derfor at deres google skillz er helt tiptop og at det derfor at bevidst at de køber et produkt uden at vide hvad det overhovedet er.
Det er denne tankegang jeg er imod.

Kraniet, hvorfor købe et produkt som man ikke aner hvad gør.? Du har forstået at det hedder kosttilskud ikke? selv 14årige piger ved hvad tilskud betyder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Kraniet skrev:du besvarede ikke mit spørgsmål??
hvis folk synes det er spild af tid så lad vær at besvare på spørgsmålene hvor svært kan det være!!!!!!!

Du må lige styre hormonerne. Som Phindborg overover skriver, Så skal man jo selv prøve før man begynder at kigge ved sidemanden. Det er almindelig pli at man ikke bebyrder andre med dumme spørgsmål fordi man ikke selv gider at læse lidt. Hvis man så ikke forstår det man læser efter flere gange, eller har spørgsmål til det så kan man spørge andre, som garanteret gladeligt vil øse ud af bro science og andet godt :)
Brugeravatar

Styrkeliste

i har ret i at han bør stille spørgsmål inden han køber produktet med derfor skal han behandles ordentligt alligevel!!!! og er også selv imod tankegangen. derudover er nettet fyldt med en masse shit som man ikke bør stole blindt på !!!
og hvor finder man mere utroværdigt information end ved at spørge folk med en hvis erfaring? det er jo det forumet er til for, at dele viden og hjælpe nybegyndere.
Sidst rettet af Kraniet 7. feb 2013, 11:38, rettet i alt 1 gang.

Kraniet skrev:i har ret i at han bør stille spørgsmål inden han køber produktet med derfor skal han behandles ordentligt alligevel!!!! og er også selv imod tankegangen. derudover er nette fyldt med en masse shit som man ikke bør stole blindt på !!!

Hvor læser du at han ikke bliver behandlet ordentligt?? Han får bare at vide at han lige skal huske nogle små ting før han bebyrder andre med spørgsmål. Du skal tænke på at det er tid for herinde bruger på at hjælpe og at de gør det fordi de gerne vil. Kald det gratis konsulent hjælp.
Nettet er netop fyldt med en masse lort og derfor skal unge mennesker også være kritiske i deres søgen efter genveje til træning. Måske de skal lære at kravle før de kan gå? Læs det som at de skal lære basal træning og basalt mad og ernærings viden før de begynder at overbygge med diverse tilskud. alt andet er stupidt.
Brugeravatar

Styrkeliste

folk behandler ikke hinanden ordenligt når 100.000 mennesker siger det samme og man for lyst til at droppe forumet fordi man bliver latterliggjort :)

I spilder ikke mere tid på at hjælpe end i selv bruger på det, selvfølgelig regner folk vel ikke med at alt bliver serveret på et sølvfad. Men derfor skal man da ikke gøre noget større ud af det med at rage over at folk vil have lidt uddeling af erfaring. Godt nok var det ikke det smarteste at købe et produkt han ikke vidste hvordan han skulle bruge. Men hvad er begynderforummet så til hvis man ikke har lov til at stille spørgsmål? Og igen som kraniet også sagde. Lad spørgsmålet stå og se fint ud uden svar hvis at i ikke vil "spilde" tid på det. Hvis i føler at de beder jer om at gøre alt arbejdet uden at bidrage det mindste til det selv, så lad en anden svare. Det andet skaber bare dårlig stemning :)

Styrkeliste
- Squat: 90.00

tak mini :)

Tilbage til Begynder forum