Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Bay skrev:Den skal selvfølgelig helt ned til brystet.

Tobias Kokholm skrev:Vil helt klart også mene den skal ned til brystet. Men en af mine venner har fortalt at det belaster skuldrene meget mere, når man tager den helt ned til brystet. Synes jeg dog ikk rigtig det gør..

the_lion_ skrev:hej jeg har hørt mange forskellige meninger om hvor lang ned stangen skal sænkes når man løfter bænkpress, nogle siger helt ned til bryst andre siger min. syv cm over bryst osv.
vil gerne høre jeres erfaring??
mvh..

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Hexi skrev:Jeg kørte b;nk igår, og der kom en fyr over til mig og sagde at jeg ikke måtte sveje i l;nden for det var farligt, og n;ste gang skulle jeg lige huske at ligge med fødderne oppe på selve b;nken![]()

Det er på ingen måde et krav nogen steder at røre brystet.
Tror de udtalelser kommer fra folk der er bange for at blive "overgået" i bænk og håber de er nødt til at smide lidt at for at få den helt ned.
Når der laves opspænd mindskes ROM jo også. så det kunne være det samme.
Lidt opspænd giver for mig bare meget bedre stabilitet.
vil mene at der i princippet ikke er nogen grund til at den skal helt ned til brystet, man kan med fordel stoppe en cm over for at have en højere TUT, desuden undgår man også at man lige bokser stangen lidt op med brystkassen

J - LAuGE skrev:Self. skal den helt ned og gerne en pause på 1 sek i bunden inden den skal op igen. og fødderne skal være solidt plantet på jorderen, ikke noget med og have dem svævene i luften.

Illisher skrev:J - LAuGE skrev:Self. skal den helt ned og gerne en pause på 1 sek i bunden inden den skal op igen. og fødderne skal være solidt plantet på jorderen, ikke noget med og have dem svævene i luften.
og bare lige for at følge op, så der ikke er nogle tosser der misforstår: Så skal den ikke ligge og hvile på brystet, men kun lige røre, sådan at spændet holdet 100%

J - LAuGE skrev:Illisher skrev:J - LAuGE skrev:Self. skal den helt ned og gerne en pause på 1 sek i bunden inden den skal op igen. og fødderne skal være solidt plantet på jorderen, ikke noget med og have dem svævene i luften.
og bare lige for at følge op, så der ikke er nogle tosser der misforstår: Så skal den ikke ligge og hvile på brystet, men kun lige røre, sådan at spændet holdet 100%
Selvfølgelig

bds1 skrev:nogle film med partial bænkpres?
stangen må da aldrig røre brystet

StefanM skrev:TUT har ikke en lineær sammenhæng med ROM. Tænk over det. Bliver tiden under spænding større eller lavere, hvis bevægelsen forkortes?

Moody skrev:StefanM skrev:TUT har ikke en lineær sammenhæng med ROM. Tænk over det. Bliver tiden under spænding større eller lavere, hvis bevægelsen forkortes?
TUT bliver naturligvis mindre ved et kortere ROM, men det er ikke det essentielle her. Ved et kort hvile ved brystet, eller et skub med brystet er time under tention lavere, derfor kan man IMO med fordel droppe den sidste cm ned til brystet

Moody skrev:StefanM skrev:TUT har ikke en lineær sammenhæng med ROM. Tænk over det. Bliver tiden under spænding større eller lavere, hvis bevægelsen forkortes?
TUT bliver naturligvis mindre ved et kortere ROM, men det er ikke det essentielle her. Ved et kort hvile ved brystet, eller et skub med brystet er time under tention lavere, derfor kan man IMO med fordel droppe den sidste cm ned til brystet

Duffman skrev:hvem snakker om at man SKAL køre med pause på patten eller at den SKAL bounce, nej ned at røre uden bounce op igen FÆRDIG

Moody skrev:Duffman skrev:hvem snakker om at man SKAL køre med pause på patten eller at den SKAL bounce, nej ned at røre uden bounce op igen FÆRDIG
læs mit første indlæg, helt ærligt så tror jeg ikke der er den store forskel på vækstpotentialet om du har en ROM på 36 cm eller 37 cm... min pointe er at man undgår at komme til at bounce den op eller et kort hvil på brystet
men må alligevel give equus ret, få styr på teknikken så kan du tosse rundt med variationer senere

Moody skrev:Duffman skrev:hvem snakker om at man SKAL køre med pause på patten eller at den SKAL bounce, nej ned at røre uden bounce op igen FÆRDIG
læs mit første indlæg, helt ærligt så tror jeg ikke der er den store forskel på vækstpotentialet om du har en ROM på 36 cm eller 37 cm... min pointe er at man undgår at komme til at bounce den op eller et kort hvil på brystet
men må alligevel give equus ret, få styr på teknikken så kan du tosse rundt med variationer senere

Duffman skrev:lol undgår... man kan jo bare lade være med at gøre det

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster