Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Alex789 skrev:Lidt for meget protein og for lidt fedt.
Desuden er der ikke noget galt i at spise mer protein end kulhydrater.
Hvis du cutter skal du bare ligge i kalorieunderskud og dække fedt og proteinen du har behov for. Derfor er det klogest at skære i kulhydraterne når du skifter mellem cut/bulk

Oliverg skrev:Jeg vil dog påstå, at han sagtens kan indtage den mængde valleprotein, som han nu engang gør. Personligt indtager jeg selv omkring ~100gram hver dag. Såfremt hans mikronæringsstoffer er dækket, i form af f.eks. vitaminpille mv. så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være særlig fordelagtigt med kød fremfor valleprotein.
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

kostplan skrev:Hey, jeg er lige begyndt på en kostplan der ser således ud:
VÆGT: 73
HØJDE: 1.79
TRÆNER 6-7 GANGE OM UGEN ( MOTION CIRKA 50 MIN )
STYRKETRÆNER EKSPLOSIV ( 4 GANGE OM UGEN )
1 måned hvor jeg kun spiser/drikker:
- rå pålæg
- kylling
- oksekød
- fisk
- æg
- Frugt ( en til to frugter om dagen ) ( Banan/Gulerodsaft)
- Protein bar ( Cirka en om dagen )
- Proteinshakes ( BodyShaper, LOC CARB PROTEIN SHAKE ) ( Cirka en om dagen )
Jeg holder mig væk fra alt andet, som pasta, kartofler, ris, sodavand, slik, chokolade, mælkeprodukter osv osv..
Jeg har nu kørt i 1 uge, og kan se meget lidt resultat. Jeg vejer 72 kg og er 1.79 - jeg er begyndt på denne kostplan for at tabe de sidste fedt jeg har nederst på maven, og det ude i "siderne" og for at "hakke" resten af kroppen op?
Mit spørgsmål lyder så... HAR JEG GANG I DET RIGTIGE, KAN JEG TILFØJE NOGET MERE TIL.. ELLER SKAL JEG FJERNE NOGET, HVORDAN KAN JEG FORBEDRE DET?
:-)

Euphorica skrev:kostplan skrev:Hey, jeg er lige begyndt på en kostplan der ser således ud:
VÆGT: 73
HØJDE: 1.79
TRÆNER 6-7 GANGE OM UGEN ( MOTION CIRKA 50 MIN )
STYRKETRÆNER EKSPLOSIV ( 4 GANGE OM UGEN )
1 måned hvor jeg kun spiser/drikker:
- rå pålæg
- kylling
- oksekød
- fisk
- æg
- Frugt ( en til to frugter om dagen ) ( Banan/Gulerodsaft)
- Protein bar ( Cirka en om dagen )
- Proteinshakes ( BodyShaper, LOC CARB PROTEIN SHAKE ) ( Cirka en om dagen )
Jeg holder mig væk fra alt andet, som pasta, kartofler, ris, sodavand, slik, chokolade, mælkeprodukter osv osv..
Jeg har nu kørt i 1 uge, og kan se meget lidt resultat. Jeg vejer 72 kg og er 1.79 - jeg er begyndt på denne kostplan for at tabe de sidste fedt jeg har nederst på maven, og det ude i "siderne" og for at "hakke" resten af kroppen op?
Mit spørgsmål lyder så... HAR JEG GANG I DET RIGTIGE, KAN JEG TILFØJE NOGET MERE TIL.. ELLER SKAL JEG FJERNE NOGET, HVORDAN KAN JEG FORBEDRE DET?
:-)
Du kan starte med at tilføje grøntsager.

The Rookie skrev:Oliverg skrev:Jeg vil dog påstå, at han sagtens kan indtage den mængde valleprotein, som han nu engang gør. Personligt indtager jeg selv omkring ~100gram hver dag. Såfremt hans mikronæringsstoffer er dækket, i form af f.eks. vitaminpille mv. så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være særlig fordelagtigt med kød fremfor valleprotein.
Grønsager & frugt er jo bedre end en vitaminpille.
Kød har en større mæthedsfornemmelse end proteinpulver. Derfor er det blandt andet bedre.
OT. Færre carbs, mere fedt.

Lothario skrev:The Rookie skrev:Oliverg skrev:Jeg vil dog påstå, at han sagtens kan indtage den mængde valleprotein, som han nu engang gør. Personligt indtager jeg selv omkring ~100gram hver dag. Såfremt hans mikronæringsstoffer er dækket, i form af f.eks. vitaminpille mv. så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være særlig fordelagtigt med kød fremfor valleprotein.
Kød har en større mæthedsfornemmelse end proteinpulver. Derfor er det blandt andet bedre.
Du må gerne uddybe hvorfor frugt&grønt er "bedre" vitaminer end en vitaminpille, for jeg har aldrig nogensinde hørt at de skulle være det.
Derudover vil jeg mene at "mæthedsfornemmelse" er irrelevant såfremt at OP kan lade være med at cheat-meale alt for meget.
Til OP:
Så længe du har styr på dine mikro- og makronutrienter, så ser jeg intet problem så længe du selv kan holde det.
Tror selv at grunden til at så mange spiser grønt, er at det stort set ikke indeholder nogle kalorier pr. 100 gram, og derfor ikke behøver gå sultne i seng. Kan du godt gå sulten i seng, så spis lige præcis det du vil, så længe du dækker dine mikro- og makronutrienter.

Alex789 skrev:Hvis han også undgår for mange carbs så får han ikke nok fibre.
Antioxidater er der også i frugt/grønt
Forskere har ikke kunne bevise hvorfor frugt og grønt er bedre, men de ved at det er det.

Lothario skrev:Alex789 skrev:Hvis han også undgår for mange carbs så får han ikke nok fibre.
Antioxidater er der også i frugt/grønt
Forskere har ikke kunne bevise hvorfor frugt og grønt er bedre, men de ved at det er det.
Så der er intet belæg for at det er bedre, sådan er det bare?
Nice
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

Stenalt skrev:Spis gerne lidt mere sundt fedt. Du kan evt skære en anelse i prots og carbs. Jeg ville selv undgå det meget carbfyldte måltid du har mellem 20 og 22 og erstatte den med proteiner og fedt og i stedet for godt med carb post WO.
Pind skrev:Det ser fornuftigt ud..
Der er dog 150 kcal for lidt i dit regnskab ifht. havde du beskriver til at starte med. Der kan du evt. hælde noget mere sundt fedt på på den konto.

Nickwan skrev:Stenalt skrev:Spis gerne lidt mere sundt fedt. Du kan evt skære en anelse i prots og carbs. Jeg ville selv undgå det meget carbfyldte måltid du har mellem 20 og 22 og erstatte den med proteiner og fedt og i stedet for godt med carb post WO.
Hva kan man spise for at få protein sammen med SUND fedt? syntes ikke jeg har kunne finde noget?

Nickwan skrev:Hva kan man spise for at få protein sammen med SUND fedt? syntes ikke jeg har kunne finde noget?
Nickwan skrev:Skal ligge på 2700 hvis det er rigtigt men skærer ned til 2500, burde ikke betyde der store? ellers kan det være jeg rammer de 2700 nu her hvor jeg skal ha lidt mere sundt fedt på.

Nickwan skrev:Så er den rettet til, er vi ved at være i mål?:)

Lothario skrev:The Rookie skrev:Oliverg skrev:Jeg vil dog påstå, at han sagtens kan indtage den mængde valleprotein, som han nu engang gør. Personligt indtager jeg selv omkring ~100gram hver dag. Såfremt hans mikronæringsstoffer er dækket, i form af f.eks. vitaminpille mv. så kan jeg ikke se hvorfor det skulle være særlig fordelagtigt med kød fremfor valleprotein.
Du må gerne uddybe hvorfor frugt&grønt er "bedre" vitaminer end en vitaminpille, for jeg har aldrig nogensinde hørt at de skulle være det.
Derudover vil jeg mene at "mæthedsfornemmelse" er irrelevant såfremt at OP kan lade være med at cheat-meale alt for meget.
Til OP:
Så længe du har styr på dine mikro- og makronutrienter, så ser jeg intet problem så længe du selv kan holde det.
Tror selv at grunden til at så mange spiser grønt, er at det stort set ikke indeholder nogle kalorier pr. 100 gram, og derfor ikke behøver gå sultne i seng. Kan du godt gå sulten i seng, så spis lige præcis det du vil, så længe du dækker dine mikro- og makronutrienter.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster