Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1691
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Billig vs. dyre vitaminpiller

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej Alle Sammen

Jeg skal ud og købe vitaminpiller, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe de billige eller de dyre. Er de dyre virkelig så meget bedre?

Dem jeg har set på koster 199 kr. for 100 stk. Synes det lyder vildt, hvad mener I?

:)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jensagv skrev:Hej Alle Sammen

Jeg skal ud og købe vitaminpiller, men er i tvivl om, hvorvidt jeg skal købe de billige eller de dyre. Er de dyre virkelig så meget bedre?

Dem jeg har set på koster 199 kr. for 100 stk. Synes det lyder vildt, hvad mener I?

Kig på indholdet.. Normalt er der ingen grund til at købe de dyre..

Reputation point: 65

Kostplan: Vis kostplan

Stenalt skrev:
jensagv skrev:Hej Alle Sammen

Kig på indholdet.. Normalt er der ingen grund til at købe de dyre..

De indeholder det samme. Men de dyre skulle være såkaldt "organiske"?
Brugeravatar

Såfremt du stoler på systemet og at der bliver foretaget tilstrækkeligt med kontrol for sådanne produkter, ser jeg ingen grund til at vælge de dyre.. Køber selv budget vitaminpiller i føtex til 25 kr. (eller noget i den stil) for 200 stk. :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Logbog: Vis logbog

Bruger selv Opti Men multivitamin, da prisen er okay, og har alt mellem himmel og jord i dem, har kørt Animal Paks, men 11 piller hver morgen blev sku for meget, og de var lidt dyre :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Fint, så køber jeg bare de helt billige.
Brugeravatar

Det er fuldstændig som med biler, fiat og mercedes er ens....
Ironi kan forekomme...

Personligt mener jeg at pris og kvalitet hænger sammen....

andersen2009 skrev:Personligt mener jeg at pris og kvalitet hænger sammen....

Og nogle mener healing virker, men det er ikke ensbetydende med at det gør..

andersen2009 skrev:Det er fuldstændig som med biler, fiat og mercedes er ens....
Ironi kan forekomme...

Personligt mener jeg at pris og kvalitet hænger sammen....

Så du mener altså at f.eks. jern fra en dyr vitaminpille er bedre end jern fra en billig?
Det er de samme stoffer der er i. Er der en kvalitetsforskel mellem de dyre og billige må den ligge i hvor "rene" pillerne er. Altså mængden af ekstra stoffer, der ikke lige er blevet sorteret fra.. Og i så fald kommer det vel an på om man stoler på at systemet foretager tilstrækkeligt med kontrol. Stoler man på de gør det, er der vel ingen grund til at vælge de dyre?

Jeg er uddannet matas-dulle (materialist),, og vil vove at påstå, at der ER en forskel.. men det er nu mere mængdemæssigt mht de forskellige vitaminer og mineraler.. Når du træner, er der jo nogle vitaminer og mineraler, som du har brug for i en højere dosis.. Jeg ville anbefale Opti-men eller Omnimin (biosym) .. Sidstnævnte fra matas eller helsekostbutikker :-)
Brugeravatar

Christapigen skrev:Jeg er uddannet matas-dulle (materialist),, og vil vove at påstå, at der ER en forskel.. men det er nu mere mængdemæssigt mht de forskellige vitaminer og mineraler.. Når du træner, er der jo nogle vitaminer og mineraler, som du har brug for i en højere dosis.. Jeg ville anbefale Opti-men eller Omnimin (biosym) .. Sidstnævnte fra matas eller helsekostbutikker :-)

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_ ... 258589.ece

Der er altid for og imod :-)
Brugeravatar

Christapigen skrev:Der er altid for og imod :-)

Lægger selv større vægt på Per Brændgaards argumenter end en matas-dulles :wink:

hahaha..fair nok :-)
Brugeravatar

Christapigen skrev:Der er altid for og imod :-)

Så argumenter dog frem for det der lidt ligegyldige statement :)

Hvilken baggrund har en matas-dulle for at vide mere om vitaminpiller end Per Brændgaard?
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Årh, så slap dog af..det var en mening..ikke andet... Rooolig nu..Har ikke påstået at mit ord var lov! Skal man jordes herinde, når man ytre en mening? Bevares!....
Brugeravatar

Christapigen skrev:Årh, så slap dog af..det var en mening..ikke andet... Rooolig nu..Har ikke påstået at mit ord var lov! Skal man jordes herinde, når man ytre en mening? Bevares!....

Det var nu ikke sådan ment, men det kunne da være en spændende diskussion :)

Hvis man går ned i matas og beder om vejledning om vitaminpiller, giver du så ud fra dine egne erfaringer med vitaminpiller?
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Nåh, det glæder mig at det ikke var et "angreb"...

Jeg er ikke i matas længere :-) ..Men før i tiden, ville jeg anbefale ud fra egne oplevelser såvel som det jeg havde lært.. Men i dag må man sådan set dårligt sige noget, om de enkelte produkter. Så der ville det være køberens eget ansvar....
Brugeravatar

Christapigen skrev:Nåh, det glæder mig at det ikke var et "angreb"...

Jeg er ikke i matas længere :-) ..Men før i tiden, ville jeg anbefale ud fra egne oplevelser såvel som det jeg havde lært.. Men i dag må man sådan set dårligt sige noget, om de enkelte produkter. Så der ville det være køberens eget ansvar....

Den var måske også lidt offensivt formuleret, det beklager jeg :)

Ikke desto mindre er det jo rart nok at vide hvilken baggrund der rådgives på i forretningerne. Hvorvidt en vitaminpille "virker" kan, i min verden, være ret svært at vurdere ud fra egne erfaringer :) Men ja, generelt er jeg også enig i at man som hovedregel selv bør sætte sig ind i hvad man propper i munden.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Egne erfaringer kan ikke bruges til det helt store hvis man ser lidt videnskabligt på det.. Forestil dig at du under en forkølelse beslutter dig for spille guitar hver morgen.. 2 uger efter er du ikke forkølet mere og hvis man blot brugte egne erfaringer kunne man foranlediges til at tro at det at spille guitar hjalp på forkølelse.. Men for at kunne sige dette skal man kunne sammenligne to grupper (med en hvis størrelse - ved testning af lægemidler kan der godt være op til 5-10000 i hver) en hvor personerne spillede guitar og en hvor de ikke gjorde.. Selv vil jeg være tilbøjelig til at tro at det ikke havde den store effekt..

Ka vi ik få matas dullen til at uploade nogle billeder af sin form det ville da være på sin plads :dance:
I dream of a perfect world, where people of all cultures, all nationalities, can come together, unite as one, and spot each other at the gym and smash protein shakes together.

Welcome to the new Brociety.

Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydsjælland

Træner her: DTU fitness
Alcons Fitness
Motionskælderen
HGVS
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Stenalt skrev:
Christapigen skrev:Jeg er uddannet matas-dulle (materialist),, og vil vove at påstå, at der ER en forskel.. men det er nu mere mængdemæssigt mht de forskellige vitaminer og mineraler.. Når du træner, er der jo nogle vitaminer og mineraler, som du har brug for i en højere dosis.. Jeg ville anbefale Opti-men eller Omnimin (biosym) .. Sidstnævnte fra matas eller helsekostbutikker :-)

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_ ... 258589.ece

Det er egentlig lidt morsomt at så mange herinde spiser Omnimin, og så får den 1 ud af 6 stjerner i den "anmeldelse".

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Friche skrev:

Ikke desto mindre er det jo rart nok at vide hvilken baggrund der rådgives på i forretningerne. Hvorvidt en vitaminpille "virker" kan, i min verden, være ret svært at vurdere ud fra egne erfaringer :) Men ja, generelt er jeg også enig i at man som hovedregel selv bør sætte sig ind i hvad man propper i munden.

Hvis du vil have den korrekte vejledning, gå ned på apoteket og køb vitaminpiller, de er uddannet i at vide hvad der er i deres varer og hvad det er godt for osv, kender en der er i gang med uddannelsen, kan da godt spørge ham hvis du mangler svar?

Reputation point: 5

androide skrev:
Friche skrev:

Hvis du vil have den korrekte vejledning, gå ned på apoteket og køb vitaminpiller, de er uddannet i at vide hvad der er i deres varer og hvad det er godt for osv, kender en der er i gang med uddannelsen, kan da godt spørge ham hvis du mangler svar?

Helt enig :)

Det var nu heller ikke som sådan kun for at diskuttere vitaminpillen, det var mere et generelt spørgsmål om hvilket grundlag man vejleder på. Tit bliver man jo set lidt som en faglig autoritet når man arbejder med tingene, og derfor tages rådene ofte for gode varer. Jeg synes det er lidt forkert, uanset hvor flink man er og hvor godt man mener det, at man vejleder ud fra hvad man selv synes der virker; i situationer hvor kunden ønsker faglighed :)

( selvfølgelig kan alle tage fejl, huske forkert osv engang imellem)
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Jeg har været glad for Opti Men, men økonomien har ikke rigtig rækket til det på det seneste, eftersom jeg er begyndt at studere og er flyttet fra reden. Så nu bruger jeg Lekaform multivitamin fra føtex, som egentlig har alt det essentielle. Optimen har dog meget meget mere, men kan ikke rigtig finde ud af om det gør noget for mig, udover at give mit pis en pæn, radioaktiv, gulgrøn farve.
Jeg følger med i tråden.
Brugeravatar

Da vitamin pillen jo ikke skal dække ens totale behov for vitamin indtag gennem en hel dag, så syntes jeg personligt ligesågodt man kan købe de billigere som indeholder en smule mindre, og så æde fornuftigt og få sine vitaminer og mineraler den vej.. Vitamin pillen er jo trods alt kun ment som et suplement og ikke en erstatnings pille....
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

sund skrev:Ka vi ik få matas dullen til at uploade nogle billeder af sin form det ville da være på sin plads :dance:

Kan kun sige hendes form er top dollars , :-)
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Lenned skrev:Da vitamin pillen jo ikke skal dække ens totale behov for vitamin indtag gennem en hel dag, så syntes jeg personligt ligesågodt man kan købe de billigere som indeholder en smule mindre, og så æde fornuftigt og få sine vitaminer og mineraler den vej.. Vitamin pillen er jo trods alt kun ment som et suplement og ikke en erstatnings pille....

+1

Argh, det kommer an på, hvad der menes med dyre vitaminpiller. Vitaminpiller der er fremstillet mht. fysisk aktivitet som Opti-men - jo, de er langt bedre end billige. Grundet, at de fleste 'dyre' vitaminer fra ON eller Universal eller Dymatze har lagt vægt på et større indhold af Selen, zink og magnesium, alt sammen de mineraler du bruger til at danne T3 og T4 = testosteron = + muskler/ - fedt. Samt højere end normal indhold af krom, der regulerer stofskiftet, og til sidst, flere antioxiderende vitaminer som E og C end hvad du ville finde i de billigere. I min personlige mening, jo, det kan betale sig at erhverve sig de lidt dyre, hvis man ønsker det bedste til sin krop. Samme grund, som man ville købe 80% rent protein over 70% rent. Det er bare lidt bedre.

Toomuchswag skrev:Argh, det kommer an på, hvad der menes med dyre vitaminpiller. Vitaminpiller der er fremstillet mht. fysisk aktivitet som Opti-men - jo, de er langt bedre end billige. Grundet, at de fleste 'dyre' vitaminer fra ON eller Universal eller Dymatze har lagt vægt på et større indhold af Selen, zink og magnesium, alt sammen de mineraler du bruger til at danne T3 og T4 = testosteron = + muskler/ - fedt. Samt højere end normal indhold af krom, der regulerer stofskiftet, og til sidst, flere antioxiderende vitaminer som E og C end hvad du ville finde i de billigere. I min personlige mening, jo, det kan betale sig at erhverve sig de lidt dyre, hvis man ønsker det bedste til sin krop. Samme grund, som man ville købe 80% rent protein over 70% rent. Det er bare lidt bedre.

Nu er der jo stor forskel på at være i mangel af visse vitaminer og mineraler og at pøse på med doseringer for hvilke der ingen evidens er.

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster