Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1862
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1858

Følg bodybuilding.dk på

Billigt hakket oksekød / reducere fedt i oksekød

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej gutter! jeg leder og leder men kan sgu ikke finde noget sted der vil sælge mig oksekød så billigt som jeg gerne vil have det med den lave fedtprocent som jeg godt vil have.

1. Så hvis I kender nogen der vil sælge billigt hakket oksekød, gerne i 100 kg's mængden så sig endelig til :D

Ellers har jeg en der vil sælge mig 4 kg hakket oksekød m. 16-18 procent fedt til en god pris- dette er lidt højt for mig, så vil høre om nogen kan nogle tricks til at reducere fedtprocenten? :D

Reputation point: 15

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du nævner ikke prisen?

Føtex har 2 kg. oksekød - 3-7% til 90 kr.
Sometimes to stay alive, you gotta kill your mind.
Min logbog
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Olympia-Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Lidl 3-7%
400 gram 19 kr
47,5 kr/kg
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

Flakes skrev:Hej gutter! jeg leder og leder men kan sgu ikke finde noget sted der vil sælge mig oksekød så billigt som jeg gerne vil have det med den lave fedtprocent som jeg godt vil have.

1. Så hvis I kender nogen der vil sælge billigt hakket oksekød, gerne i 100 kg's mængden så sig endelig til :D

Ellers har jeg en der vil sælge mig 4 kg hakket oksekød m. 16-18 procent fedt til en god pris- dette er lidt højt for mig, så vil høre om nogen kan nogle tricks til at reducere fedtprocenten? :D

Rensebenzin
Brugeravatar

Reputation point: 200

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 200.00

Bosse101 skrev:
Flakes skrev:Hej gutter! jeg leder og leder men kan sgu ikke finde noget sted der vil sælge mig oksekød så billigt som jeg gerne vil have det med den lave fedtprocent som jeg godt vil have.

Rensebenzin

tak for dit gode og meget konstruktive indslag :-)

Til jer andre - Leder efter priser billigere end 40 kr. kiloet, med en lav fedtprocent :-)

Flakes skrev:Til jer andre - Leder efter priser billigere end 40 kr. kiloet, med en lav fedtprocent :-)

Held og lykke.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Er selv udlært butikslagter+ arbejdet i det private. Og det kan dårlig nok svare sig. HVIS overhoved svare sig, og selve så lav % til under 40 kr kg lol

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

ZinK_ skrev:Er selv udlært butikslagter+ arbejdet i det private. Og det kan dårlig nok svare sig. HVIS overhoved svare sig, og selve så lav % til under 40 kr kg lol

Men hvad er en realistisk pris hvis man gerne vil ind i storkøbs markedet? OP er ikke den eneste der godt kan aftage 100 Kg god kvalitets oksekød om året ?

Hvis du kender pris på Kylling i storkøb også ville det være lækkert (jeg ved godt kylling bliver dårligere efter 2 måneder i fryseren men hvis det er god kvalitet regner jeg med at det er bedre end billig netto kylling der allerede har været frosset i gud ved hvor lang tid?)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Jeg har god erfaring med at spise kylling der har været i fryseren i 4-5 måneder. Hvor har du det med 2 måneder fra?

Reputation point: 140

Du skal nok formentlig igang med at hakke hele kødstykker selv førend at du får det til den pris. Måske du skal prøve slagteren i Fullhouse i Kødbyen (hvis du er fra kbh) og spørge efter okseklump (el lign.) og så sige du skal bruge 100 kg - så er det muligt han kan hjælpe dig. Normalpris pr. kg er vist 55-60 kr på tilbud

Ellers ville jeg gå på datotilbudsjagt i diverse butikker. Har et par gange fået kg priser på 10 kr, hvis de er kommet til at købe alt for meget hjem og ikke fået det solgt. Men det kræver et vist detektikarbejde at gennemsøge diverse supermarkeder omkring den tid hvor de sætter datovarene ned (tidspunktet kan variere)...

Happy hunting :-)

Reputation point: 5

Mikael skrev:Jeg har god erfaring med at spise kylling der har været i fryseren i 4-5 måneder. Hvor har du det med 2 måneder fra?

Jeg har nu også hørt, at man ikke skal opbevare kød i mere end 2-3 måneder i fryseren* i forhold til at bevare smagen. Men ved ikke, om det passer.

*ændret
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Garik skrev:
Mikael skrev:Jeg har god erfaring med at spise kylling der har været i fryseren i 4-5 måneder. Hvor har du det med 2 måneder fra?

Jeg har nu også hørt, at man ikke skal opbevare kød i mere end 2-3 måneder i køleskabet i forhold til at bevare smagen. Men ved ikke, om det passer.

Håber du mener fryseren.
Men når det er sagt, så er de 2-3 måneder ikke helt forkert, men det afhænger af frostgraderne. Hvis vi snakker om -5 grader er tre måneder det der anbefales. Hvis man har en fryser ned til -18 grader er det seks plus måneder samt en -21 grader, kan den trækkes endnu mere. Har hørt alt fra 6-18 måneder. Husk dog at pakke kødet ordentlig ind, ellers bliver det frostskadet, hvilket mange ikke rigtig forstår, og bagefter undre sig over, at det ikke smager godt.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Jeg tror min er til -18. Det skal dog siges at det billige kyllingebryst på frost på netto ikke bugner med smag i forvejen, så det kan være det er derfor jeg ikke har mærket den store forskel. Konsistensen er dog af og til lidt off.

Reputation point: 140

Min far har kødkvæg, du skal gå efter limousine fars. det er utroligt lavt indhold af fedt. hakket kødet er mellem 1-3% .
Nogen gange kan du slet ikke forme bøfferne da der intet fedt er til at holde kødet sammen :D
det smager utroligt godt, og det er virkelig lækkert.
jeg ved han sælger kvarte og halve køer eller tyrekavle til private som koster mellem 50-60 kr pr kg.
der får du omkring 50kg fars og en masse andet blandet med gode stege osv :) skriv pb hvis det har interresse.
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)

Angående holdbarhed af kød, så er der som sådan ikke noget der sundhedsmæssigt forskel i 2 kontra 12 måneder opbevaring på -21 grader. Det springende og afgørende punkt den sensoriske kvalitet, og her spiller specielt fedt% ind, da fedt harskner.

Fed fisk som laks bør derfor (af sensoriske og altså smagsmæssige grunde) kun opbevares 2-3 måneder på frost. Hakket kød med 3-6% mener jeg man siger op til 6 måneder.

Man må vist i øvrigt også gerne (jvf. fødevarestyrrelsen) genfryse optøet kød SÅ LÆNGE temperaturen i kødet ikke har været over 5 grader. Dog er der en væsentlig ringere kvalitet ved genindfrosset kød (igen ingen sundhedsmæssige kvaler, blot sensoriske)

Er det her en tråd fra 90erne der er genopstået? Skulle man tro med det usandsynligt store fokus på kød total uden fedt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Er det her en tråd fra 90erne der er genopstået? Skulle man tro med det usandsynligt store fokus på kød total uden fedt.

"Like!"

Reputation point: 65

Dingo skrev:Er det her en tråd fra 90erne der er genopstået? Skulle man tro med det usandsynligt store fokus på kød total uden fedt.

Anne Larsen har da ikke vasket oksekød forgæves... :lol:

kasperkirk skrev:Min far har kødkvæg, du skal gå efter limousine fars. det er utroligt lavt indhold af fedt. hakket kødet er mellem 1-3% .
Nogen gange kan du slet ikke forme bøfferne da der intet fedt er til at holde kødet sammen :D
det smager utroligt godt, og det er virkelig lækkert.
jeg ved han sælger kvarte og halve køer eller tyrekavle til private som koster mellem 50-60 kr pr kg.
der får du omkring 50kg fars og en masse andet blandet med gode stege osv :) skriv pb hvis det har interresse.

Interessant, har fået et tilbud fra en engros-handel der kan lave 3-7 % til 40 kr kiloet - ved du om han kan komme derned af? evt hvis man bare tager det hakkede kød, så kan han sælge det finere kød til anden side? :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster