Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 58076 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Cryptomhtq

Vores medlemmer har i alt skrevet 2041481 indlæg i 98340 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 457
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 454

Følg bodybuilding.dk på

Bodybuilding og fodbold

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hey BB'er

Jeg er for nogle uger siden begyndt at træne for at opnå større masse. Jeg har regnet mit ligevægtsindtag ind, og langt nogle kalorier til, sådan at jeg lægger i overskud hver dag, hvor at opnå mere masse. Indtager omkring 2850 kalorier om dagen.

Der er dog nogle af mine kammerater, som vil have mig med til at spille lidt hygge bold. Må indrømme at jeg savner det venskab man har på sådan en hold, og overvejer at begynde igen. Det bliver max 1-2 gange om ugen. Mit spørgsmål er bare, om jeg skal indtage flere kalorier den 1 kamp og 1 gang træning man får om ugen på 1½ time?? Og i så fald, nogen der har en ide om hvormange så? Hvis man er 171cm 59,5 kilo, og vil stige i masse.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19. jun 2012, 09:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bare kør en måltids erstatnings shake ekstra de dage du træner ekstra.. så er du golden ! og med din vævt/højde kan du med fordel snuppe 2 og smide lidt olie i også !
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 931
Tilmeldt: 12. mar 2008, 14:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



-
Sidst rettet af sunedall 7. jan 2021, 11:31, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. maj 2012, 19:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg benyttede mig af den ligevægtsberegn der er her på sitet under kostplanen. Den lader til at fungere ganske udemærket
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: 19. jun 2012, 09:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



-
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: 2. maj 2012, 19:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvad er din alder?

Nogen knæskader eller lignende?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2029
 
Indlæg: 7015
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Hvad er din alder?

Nogen knæskader eller lignende?



Jeg tror hans alder er hans alder i 2012 + en håndfuld år... Gammel post :lol:
Det kan godt være jeg har små arme, men de er fandme også slappe.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 321
Tilmeldt: 13. nov 2010, 08:43
Geografisk sted: Nordjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Og her går jeg lige og tror der er en aktuel anledning til at fortælle den sandhed at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre.

You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2029
 
Indlæg: 7015
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Og her går jeg lige og tror der er en aktuel anledning til at fortælle den sandhed at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre.



Jeg har efterhånden fulgt dig længe nok til at vide, at du ikke er en tilhænger af løb, og det er nok mild sagt. Men hvis man nu godt kan lide at løbe og kun gør det når man er relativ cuttet, kan det så gøres efter man er 30, uden de store risici? Fx hvis man kun løber en gang i ugen og samtidig varierer mellem løb og svømning.
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:
SandyFrink skrev:Og her går jeg lige og tror der er en aktuel anledning til at fortælle den sandhed at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre.



Jeg har efterhånden fulgt dig længe nok til at vide, at du ikke er en tilhænger af løb, og det er nok mild sagt. Men hvis man nu godt kan lide at løbe og kun gør det når man er relativ cuttet, kan det så gøres efter man er 30, uden de store risici? Fx hvis man kun løber en gang i ugen og samtidig varierer mellem løb og svømning.


Selvfølgelig kan du løbe selvom du er +30. Der er ingen grund til at sætte en masse begrænsninger op for sig selv. Som med al træning gælder det: Byg langsomt op og lad kroppen tilpasse sig belastningen. Og vedligehold evnen til denne belastning gennem konsistent, men ikke overdreven træning. Bliv ikke en af de her: Nu skal jeg træne op til et marathon om 8 mdr. typer. Personligt mangler jeg 1x1 cm brusk i venstre knæ på en ledflade, men trods det er løb fint, 1 gang om ugen. Præferabelt i skovbund, men asfalt går også i gode sko. Hvis man elsker at løbe, og har en krop som fungerer, så løb. Jeg har pænt mange patienter, som ville give deres højre arm for at kunne løbe sig en tur igen, men kronisk sygdom har sat en stopper for al fysisk udfoldelse. Nyd evnen så længe den varer.

Langt mere risikabelt er mountainbike i skov. Jeg talte med en som arbejder på paraplegien i Viborg, hvor de får rygmarvsskadede ind. Det vælter ind med familiefædre +40 som er begyndt at køre på mountainbikebaner i skoven, og de styrter i flæng og brækker nakken og ender i kørestol. Eller dør, som min navnefælle, den tidligere Illustreret Videnskab redaktør og viceadministrerende direktør for Bonnier Jens Henneberg.

Løb giver belastningsskader, hvis man bare knokler på, mens mountainbike som regel giver mere alvorlige og pludselige skader.
Brugeravatar

 
Reputation point: 845
 
Indlæg: 6928
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Selvfølgelig kan du løbe selvom du er +30. Der er ingen grund til at sætte en masse begrænsninger op for sig selv. Som med al træning gælder det: Byg langsomt op og lad kroppen tilpasse sig belastningen. Og vedligehold evnen til denne belastning gennem konsistent, men ikke overdreven træning. Bliv ikke en af de her: Nu skal jeg træne op til et marathon om 8 mdr. typer. Personligt mangler jeg 1x1 cm brusk i venstre knæ på en ledflade, men trods det er løb fint, 1 gang om ugen. Præferabelt i skovbund, men asfalt går også i gode sko. Hvis man elsker at løbe, og har en krop som fungerer, så løb. Jeg har pænt mange patienter, som ville give deres højre arm for at kunne løbe sig en tur igen, men kronisk sygdom har sat en stopper for al fysisk udfoldelse. Nyd evnen så længe den varer.

Langt mere risikabelt er mountainbike i skov. Jeg talte med en som arbejder på paraplegien i Viborg, hvor de får rygmarvsskadede ind. Det vælter ind med familiefædre +40 som er begyndt at køre på mountainbikebaner i skoven, og de styrter i flæng og brækker nakken og ender i kørestol. Eller dør, som min navnefælle, den tidligere Illustreret Videnskab redaktør og viceadministrerende direktør for Bonnier Jens Henneberg.

Løb giver belastningsskader, hvis man bare knokler på, mens mountainbike som regel giver mere alvorlige og pludselige skader.


Tak for dit svar Musse <3 Men når jeg stiller spørgsmålet, så er det særligt med longevity in mente, og altså hvor stor er sammenhængen mellem at løbe og så skulle skifte knæ eller hofte når man bliver gammel. Er risikoen lav, hvis man ikke knokler på for meget? Fordi jeg kan godt lide at løbe, men jeg kan endnu bedre lide at være sund og velfungerende så lang tid som muligt :D

Mountainbike kunne jeg ikke drømme om at dyrke. Jeg hader generelt at cykle.
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 387
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:
Mussetrussen skrev:Selvfølgelig kan du løbe selvom du er +30. Der er ingen grund til at sætte en masse begrænsninger op for sig selv. Som med al træning gælder det: Byg langsomt op og lad kroppen tilpasse sig belastningen. Og vedligehold evnen til denne belastning gennem konsistent, men ikke overdreven træning. Bliv ikke en af de her: Nu skal jeg træne op til et marathon om 8 mdr. typer. Personligt mangler jeg 1x1 cm brusk i venstre knæ på en ledflade, men trods det er løb fint, 1 gang om ugen. Præferabelt i skovbund, men asfalt går også i gode sko. Hvis man elsker at løbe, og har en krop som fungerer, så løb. Jeg har pænt mange patienter, som ville give deres højre arm for at kunne løbe sig en tur igen, men kronisk sygdom har sat en stopper for al fysisk udfoldelse. Nyd evnen så længe den varer.

Langt mere risikabelt er mountainbike i skov. Jeg talte med en som arbejder på paraplegien i Viborg, hvor de får rygmarvsskadede ind. Det vælter ind med familiefædre +40 som er begyndt at køre på mountainbikebaner i skoven, og de styrter i flæng og brækker nakken og ender i kørestol. Eller dør, som min navnefælle, den tidligere Illustreret Videnskab redaktør og viceadministrerende direktør for Bonnier Jens Henneberg.

Løb giver belastningsskader, hvis man bare knokler på, mens mountainbike som regel giver mere alvorlige og pludselige skader.


Tak for dit svar Musse <3 Men når jeg stiller spørgsmålet, så er det særligt med longevity in mente, og altså hvor stor er sammenhængen mellem at løbe og så skulle skifte knæ eller hofte når man bliver gammel. Er risikoen lav, hvis man ikke knokler på for meget? Fordi jeg kan godt lide at løbe, men jeg kan endnu bedre lide at være sund og velfungerende så lang tid som muligt :D

Mountainbike kunne jeg ikke drømme om at dyrke. Jeg hader generelt at cykle.


Lidt sat på spidsen vil jeg sige at der er en omvendt sammenhæng mellem at løbe og at nedslide sine knæ og hofter. Moderat og fornuftig belastning er bedre for knogle, sene, led og muskelsundhed på sigt end mangel på belastning. Især for kvinder. Afbalanceret løb kan være en fin måde at holde knæ og hofter sunde på, og nedslider dem på ingen måde.
Brugeravatar

 
Reputation point: 845
 
Indlæg: 6928
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Enig ned Muzz.

Problemet med løb er netop at de fleste ikke forstår hvor afsindigt belastende mængden af impact er. Folk starter gerne ud med at løbe 5 km 3 gange i ugen, selvom kroppen "liiige skal i gang" og diverse områder ret hurtigt begynder at brokke sig, selvom det bare er "en lille løbetur".

Hvis man er relativt tung (90-100+ kg) eller ikke har styrke og kropskontrol til at lave en god sjat pæne lunges, så er løb i hvert fald noget, der skal planlægges grundigt. Jeg har haft adskillige unge håndboldspillere til behandling og genoptræning grundet skinnebensbetændelse og tendinopati i patella- og achillessene, og fælles for mange af dem var, at trænerne altid satte dem til lige at løbe 5 km som "opvarmning".
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 1305
 
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 19. jan 2012, 16:18
Geografisk sted: Mother Russia
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev:Enig ned Muzz.

Problemet med løb er netop at de fleste ikke forstår hvor afsindigt belastende mængden af impact er. Folk starter gerne ud med at løbe 5 km 3 gange i ugen, selvom kroppen "liiige skal i gang" og diverse områder ret hurtigt begynder at brokke sig, selvom det bare er "en lille løbetur".

Hvis man er relativt tung (90-100+ kg) eller ikke har styrke og kropskontrol til at lave en god sjat pæne lunges, så er løb i hvert fald noget, der skal planlægges grundigt. Jeg har haft adskillige unge håndboldspillere til behandling og genoptræning grundet skinnebensbetændelse og tendinopati i patella- og achillessene, og fælles for mange af dem var, at trænerne altid satte dem til lige at løbe 5 km som "opvarmning".

Er det største problem ikke, at mange simpelthen distribuerer vægten på led forkert ved løb?
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1187
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Og her går jeg lige og tror der er en aktuel anledning til at fortælle den sandhed at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre.


... er det en faktuel sandhed: "at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre."?

Har man ikke evidens for, at det faktisk kan være modsat, at netop ældre holdes i bedre form mht. led osv., når de spiller bold som ældre?
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1187
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:
SandyFrink skrev:Og her går jeg lige og tror der er en aktuel anledning til at fortælle den sandhed at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre.


... er det en faktuel sandhed: "at de eneste der kan slippe af sted med at spille fodbold uden at pådrage sig en flerhed af skader er 20 årige mænd og yngre."?

Har man ikke evidens for, at det faktisk kan være modsat, at netop ældre holdes i bedre form mht. led osv., når de spiller bold som ældre?


KU har lavet en del studier, hvor man ser på effekterne af at sætte ældre mennesker til at dyrke forskellige former for holdsport (f.eks. hockey). Her viser de, ikke overraskende, at de kommer i bedre form og får reduceret eller sænket en række markører for sundhed som blodtryk mv.
Jeg forestiller mig at det Sandy bl.a. referere til er at man ser en del led skader mv. og at der ses en tendens til dette, for folk der vender tilbage for at spille fodbold efter en længere pause. En klassiker er at man lige skal hjælpe på en vens kammerats firma fodbold hold, hvor ingen er i form mere og man derfor vælter rundt på banen. Når det sker kommer der hurtigt mange farlige situationer da folk "kommer for sent", har dårlig timing etc. Har selv været der og det kostede dyrt at hjælpe ved den ene kamp lol
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 21. aug 2006, 17:21
Geografisk sted: København
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jmt skrev: og fælles for mange af dem var, at trænerne altid satte dem til lige at løbe 5 km som "opvarmning".


Men vi er vel alle enige om, at løsningen på alle skavanker og irritationer er at det skal løbes væk?

mvh
Samtlige klubtrænere
i samtlige sportsgrene
i samtlige kommuner
i Danmark
Brugeravatar
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 11. apr 2009, 15:50
Geografisk sted: Vesterbro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis jeg havde en 5'er for hver gang jeg hørte om en halvung fitnessentusiast/BBer/SLer/andet som liiiige skulle spille lidt fodbold med drengene (kardinaleksemplet er polterabendfodbold med en dåseøl i hånden imens), så kunne jeg købe en kasse proteinbarer for pengene.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2029
 
Indlæg: 7015
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster