Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1139
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1136

Følg bodybuilding.dk på

bodybuilding og løb

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har væddet 2000 kr. med et par venner om at jeg vil kunne:

gennemføre et maraton på mindre end 3 timer
og få en flotere/lige så flot krop som Jay/nik i musikvideoen "tættere på himlen" (http://www.youtube.com/watch?v=pArLmSakOYI) - den langhåret :D
Disse mål skal opnås inden d. 01.juni.2012

Mine nuværende stats er:
alder: 17 år
køn: mand - eller dreng om i vil
højde 182.
vægt 70kg
fedtprocent 7-9%
jeg vil ikke definere mit udgangspunkt som speciel godt eller dårligt. jeg er ganske middelmådig i forhold til kropsudseende. Er ikke specielt muskuløs eller fed.

Min løbe præstationer er heller ikke noget at prale af. Det eneste jeg har at måle efter her er en cooper-test distance på 3100m.

Jeg regner med en slutvægt på omkring 80kg på datoen.

fordelingen af træningen ser således ud. (starter fra på mandag)
mandag: løb -rolig tur
Tirsdag: træning -fullbody
onsdag:løb -tempo
torsdag: træning -fullbody
fredag:løb -restitution/interval
lørdag: træning -fullbody
søndag: løb -langtur

Derudover overvejer jeg også at starte på kampkunsten dai ki haku, med et par venner. Dette er selvfølgelig bare for hyggens skyld. Det vare 2x2timer ugentlig.

Da Mit nuværende aktivitetsniveau er meget lavt vil jeg selvfølgelig gå stille frem, for ikke at få skader. Jeg vil derfor først gå rigtig til den om ca. 5 uger..

Jeg søger selvfølgelig lidt kritik af mine målsætninger, og noget konstruktivt respons på jeres meninger omkring projektet. Er dette muligt?

ps. kosten skal selvfølgelig også spille :)

Mvh. René.
Sidst rettet af pwnstars 10. okt 2010, 20:50, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 10

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

vil egentlig også gerne vide hvor bodybuilding og stor løbemængde modspiller hinanden?

Hvis du "bare" skal ligne ham - så er fullbody ikke nødvendigt... Bare upper body - det giver dig derudover bedre mulighed for at træne løbet, da dine ben ikke vil være lige så mærkede af det :)
Så længe du får nok kcal ind, så kan du sagtens vokse fint, selvom du løber ved siden af...
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Reputation point: 0

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

Kostplan: Ingen kostplan

FAQ Fitness & Bodybuilding
http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=3&t=6263

Går det udover min vægttræning hvis jeg løber ved siden af?

Hvis vi snakker om en mindre mængde løb, som f. eks 3 dage i ugen af 30 minutters varighed, så vil det kun have en minimal negativ effekt på ens vægttræning. Snakker vi derimod om længere distancer, eller decideret træning til maraton eller lignende, så vil det have en negativ effekt på evnen til at blive større eller stærkere.

the-QB skrev:Hvis du "bare" skal ligne ham - så er fullbody ikke nødvendigt... Bare upper body - det giver dig derudover bedre mulighed for at træne løbet, da dine ben ikke vil være lige så mærkede af det :)
Så længe du får nok kcal ind, så kan du sagtens vokse fint, selvom du løber ved siden af...

Til forskel for ham vil jeg også træne trapz, ryg og ben.. :D

pwnstars skrev:
the-QB skrev:Hvis du "bare" skal ligne ham - så er fullbody ikke nødvendigt... Bare upper body - det giver dig derudover bedre mulighed for at træne løbet, da dine ben ikke vil være lige så mærkede af det :)

Til forskel for ham vil jeg også træne trapz, ryg og ben.. :D

Fornuftigt!

Nu ved jeg ikke, hvor stor løbe-træningsmængde du er vant til, men hvis du gennemfører et marathon inden den fastsatte dato på under tre timer, tager jeg sgu hatten af for dig - det er virkelig en præstation, hvis du aldrig har løbet distancen før.

Så du må hellere komme igang med at få nogle kilometer i benene.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

KCAL er virkelig vigtigt, når du skal løbe så meget :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

Logbog: Ingen logbog

regner med en ugentlig distance på omkring 100 km incl. interval og tempoture..

EDIT dette er selvfølgelig i slutningen af perioden..
Sidst rettet af pwnstars 10. okt 2010, 20:09, rettet i alt 1 gang.

pwnstars skrev:regner med en ugentlig distance på omkring 100 km incl. interval og tempoture..

Jeg vil nok mene du skal starte lidt lavere, måske du kan finde råd i en løbeklub eller lignende? Tror ikke der så mange marathon eksperter herinde, og hvis du skal under 3 timer, så skal du nok have hjælp :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 140.00

Hej!

Fedt mål, uden tvivl. Jeg er selv triatlet og har rimelig god erfaring med løbetræning på godt og ondt. Jeg træner frem til mit første marathon næste år og vil mene at jeg med en relativt stabil grundform fra de mange timer i bassinet og på cyklen udover i løbeskoene vil være meget tilfreds med en tid omkring 3.30!

Jeg vil aldrig nogensinde påstå at du ikke kan komme under 3 timer, det vil jeg godt understrege, men du skal virkelig være bygget til langdistanceløb, træne med kvalitet HVERT pas og samtidig undgå enhver form for skader og småskavanker. Dertil hører kosten som er et kapitel i sig selv :)

Angående træningen nævner du omkring 100km pr. uge - Torbjørn Sindballe (tidligere dansk toptriatlet) skriver i sin bog ang. træningsmængde: "På få måneder havde Steffen (red. landstræner) næsten fordoblet min løbemængde til godt over 100 km om ugen, hvilket var for meget for min krop". Det er altså en topprofessionel atlet der har en grundform udover det sædvanlige som ikke engang kan tåle at stige til den intensitet. Han måtte udgå i flere måneder med en skade.

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget positivt og så vil mit bedste råd til dig være at melde dig ind i en klub som kan hjælpe dig til at blive en rigtig dygtig maratonløber!

Geografisk sted: Aalborg

Nu gider jeg ikke at tage hele diskussionen om hvorvidt Nik's form er svær at opnå om igen, men hvis du vil under 3 timer på et marathon, vil jeg ihvertfald mene at dit fokus bør ligge på løbetræningen. Det er væsentlig sværere end at nå nævnte form.
Brugeravatar

Den langhårede i videoen er i øvrigt ikke Jay - det er Nik. Men taget i betragtning at Jay har en betydeligt dårligere fysik end Nik gør det vel bare målet lettere at opnå :wink:

Det er sku ambitiøst det der.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hjørring

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Hvis du allerede nu kan løbe 3100 m. på 12 minutter, uden at du føler du er i god form. Mener jeg at det er realistisk nok at ligge med 4.15 i snit i tre timer om halvandet år.

Der er allerede gode råd om at melde sig ind i en løbeklub. Dette vil jeg også sige er en god idé.
At du vil op på 100+ er heller ikke helt hen i vejret, selvom jeg vil tro mindre også vil kunne gøre det. Alt efter intensitet.
Først og fremmest skal du bare have en masse km. i benene. Byg det roligt op i blokke af fire uger, hvor du stiger hver uge i mængde.
4. uge skal være mildere end 3. Så, tre skridt frem, et tilbage. Get it?
Du bør endvidere ikke stige med mere end ti % per uge. Løber du eksempelvis 50 km. i den ene uge, bør du højst løbe 55 i den efterfølgende.
Dette er bare grundprincipper. Vi er alle forskellige. Men med dette går du ikke helt galt i byen.

Men først og fremmest bør du sikre dig, at du har det rigtige værktøj. Få lavet en løbestilsanalyse og køb sko der passer til dine fødder og din løbestil.

Ang. popkroppen, så ved jeg ikke hvordan fyren ser ud og magter heller ikke at se videoen eller høre musikken lige nu. Men mon ikke det kan lade sig gøre?
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

CChristensen skrev:Hej!

Fedt mål, uden tvivl. Jeg er selv triatlet og har rimelig god erfaring med løbetræning på godt og ondt. Jeg træner frem til mit første marathon næste år og vil mene at jeg med en relativt stabil grundform fra de mange timer i bassinet og på cyklen udover i løbeskoene vil være meget tilfreds med en tid omkring 3.30!

Jeg vil aldrig nogensinde påstå at du ikke kan komme under 3 timer, det vil jeg godt understrege, men du skal virkelig være bygget til langdistanceløb, træne med kvalitet HVERT pas og samtidig undgå enhver form for skader og småskavanker. Dertil hører kosten som er et kapitel i sig selv :)

Angående træningen nævner du omkring 100km pr. uge - Torbjørn Sindballe (tidligere dansk toptriatlet) skriver i sin bog ang. træningsmængde: "På få måneder havde Steffen (red. landstræner) næsten fordoblet min løbemængde til godt over 100 km om ugen, hvilket var for meget for min krop". Det er altså en topprofessionel atlet der har en grundform udover det sædvanlige som ikke engang kan tåle at stige til den intensitet. Han måtte udgå i flere måneder med en skade.

Jeg håber at du kan bruge mit svar til noget positivt og så vil mit bedste råd til dig være at melde dig ind i en klub som kan hjælpe dig til at blive en rigtig dygtig maratonløber!

Selvfølgelig skal man ikke træne kvalitet i hvert pas for at nå 3 timer på en marathon, at man skal nå sådan en hurtig tur, gør ikke at man skal begynde at løbe kvalitet i flere % af ens trænings km end man ellers har gjort.
At Sindballe ikke kunne holde til godt 100km om ugen, skyldes nok mere al hans anden træning på cykel og i svømning + at hans træning blev trappet hurtigt op. 100km ugentligt kan mange komme op på, hvis man øger stille og roligt over en lang periode.
SHUT UP AND SQUAT
Brugeravatar

Reputation point: 5

Old school skrev:
Selvfølgelig skal man ikke træne kvalitet i hvert pas for at nå 3 timer på en marathon, at man skal nå sådan en hurtig tur, gør ikke at man skal begynde at løbe kvalitet i flere % af ens trænings km end man ellers har gjort.
At Sindballe ikke kunne holde til godt 100km om ugen, skyldes nok mere al hans anden træning på cykel og i svømning + at hans træning blev trappet hurtigt op. 100km ugentligt kan mange komme op på, hvis man øger stille og roligt over en lang periode.

Beklager hvis jeg fik formuleret mig forkert. Med kvalitet mener jeg selvfølgelig ikke at man skal køre kroppen derud hvor den er ved at stille træskoene i hvert løbepas, jeg mener at man skal træne velovervejet og at man bør være kritisk overfor sig selv og sine resultater hele tiden. Selv et restitutionspas kan i min optik være sprængfyldt med kvalitet, det mærker man somregl dagen efter :). Jeg håber der var der du ville hen.
Jamen jeg er helt enig, skader er ikke så sort på hvidt. Det tager bare rigtig lang tid før man reelt set får gavn af så mange km om ugen og hvis man træner rigt på bakketræning, intervaltræning og nogle gode lange ture så kan man med fordel godt nøjes med færre km pr. uge.

Geografisk sted: Aalborg

Vil mene at du skal restiture noget mere. Har selv løbet meget, når du kommer op og løber nogle længere træningsdistancer, så skal de krop altså have noget hvile. Ved ikke hvordan du har det med skader, men hvis du har let ved at få skader, skal du passe på dine knæ, og ikke få skinnebensbetændelse. Men held og lykke :D

Geografisk sted: Hedensted

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 95.00

pwnstars skrev:fedtprocent 7-9%
Er ikke specielt muskuløs eller fed.

Nej du er ikke fed med så lav en fedtprocent. Hvad med at poste et billede så vi kan se hvad udgangspunktet er?
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

MFL skrev:

Nej du er ikke fed med så lav en fedtprocent. Hvad med at poste et billede så vi kan se hvad udgangspunktet er?

Jeg tror ærlig talt ikke at han tjekker tråden, den er efterhånden over 1 år gammel :) Slet ikke sikkert hans fedtprocent er det længere :)

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

SienZ skrev:
MFL skrev:

Jeg tror ærlig talt ikke at han tjekker tråden, den er efterhånden over 1 år gammel :) Slet ikke sikkert hans fedtprocent er det længere :)

hehe nej, men om 8 mdr kan det jo være han poster noget her, så skal vædemålet jo stå sin prøve.
Tjek min log

viewtopic.php?t=25174&postorder=asc&start=120#p668994

"Det er godt for dine guns"
Brugeravatar

Geografisk sted: Bælum

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00