Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1537
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1536

Følg bodybuilding.dk på

Bodylab - Fiskeolie

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Godaften

På nuværende tidspunkt er Kontant ved at sende et program om fiskeolie og produktionen af denne. Det er meget foruroligende optagelser, der bl.a. afslører at hovedparten af verdens fiskeolie (der bl.a. bruges i fiskeoliepiller) produceres i Peru, der har store problemer med opbevaringen af denne (bl.a. eksempler på at olien opbevares 30-60 dages ved 28 grader). Af denne årsag vil jeg gerne spørge JER Bodylab.dk - Hvor får i jeres fiskeolie fra? Jeg indtager jeres produkt dagligt og har ret til at vide hvordan denne er produceret, behandlet og oprinder fra.

DaPump

Reputation point: 5

Geografisk sted: 2000 Frederiksberg

Styrkeliste
- Bænkpres: 64.00
- Squat: 128.00
- Dødløft: 256.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

DaPump skrev:Godaften

På nuværende tidspunkt er Kontant ved at sende et program om fiskeolie og produktionen af denne. Det er meget foruroligende optagelser, der bl.a. afslører at hovedparten af verdens fiskeolie (der bl.a. bruges i fiskeoliepiller) produceres i Peru, der har store problemer med opbevaringen af denne (bl.a. eksempler på at olien opbevares 30-60 dages ved 28 grader). Af denne årsag vil jeg gerne spørge JER Bodylab.dk - Hvor får i jeres fiskeolie fra? Jeg indtager jeres produkt dagligt og har ret til at vide hvordan denne er produceret, behandlet og oprinder fra.

DaPump

+100

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 140.00

Jeg drikker Lysi Islandsk Fiskeolie men ved ikke hvor det kommer fra, der står jo det kommer fra Island men kan jo være misvisende...

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2012/11/13150104.htm

Hvis der ikke er nogen der sidder og ser DR, så er her net versionen, det der bekymrer mig mest er i artiklen hvor at han nævner det negative/neutrale effekt af den dårlige olie. Smagen er hvad det er, men hvis man ikke får DHA og EHA så er det rimelig skod.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Logbog: Vis logbog

Bump

Styrkeliste

Det ville være rart at vide, ja.

Til en start kunne man jo prøve at tygge hul på en kapsel og smage og lugte til indholdet. Lugter det harsk og af gammel fisk og smager forfærdeligt så er der noget om snakken iflg. Kontants undersøgelse.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/11/13/140559.htm

Reputation point: 100

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Følger lige med :o
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Den her kommer BL ikke udenom. Jeg synker ikke en eneste kapsel mere før jeg har hørt nærmere
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

I kan ikke forvente de sidder og kigger med her.

info@bodylab.dk
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Er der mon en der har skrevet på vegne af mængden på bb.dk? :)

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00

Måske skulle jeg poste et link med proteinpulver fra en konkurrent. Så plejer de at være her på 0,5.

Styrkeliste

Jeg valgte at offer mig lidt, mine skulle afprøves :lol:
Det er Lysi Islandsk Fiskeolie er benytter
Lagde ud med at skære en op og lugtede til den, lugtede meget svagt af fisk, smed så en ny i kæften og tykkede, og ja synes ikke fisk er det der smager allerbedst, men kunne uden problemer køre olie rundt i kæften, mens jeg tænkte over om den smagte dårligt eller meget af fisk, og kom til konklusionen at efter jeg havde kunne køre den sådan rundt og i forvejen ikke bryder mig om smagen af fisk, plus jeg ikke havde behov for at skylde efter med vand efter jeg havde spyttede det ud igen.
Så vil mene at Lysi Islandsk Fiskeolie har bestået :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Det var da dejligt, men det har intet med Bodylabs produkt at gøre.

Styrkeliste

DaPump skrev:Måske skulle jeg poste et link med proteinpulver fra en konkurrent. Så plejer de at være her på 0,5.

Haha nej, det gør de ikke. Men det gør sidens "censur-funktion" til gengæld :wink:

Derudover, så smid dem en mail næste gang? Så er jeg sikker på, de nok skal svare :)

(Jeg sender dette link til dem, så de selv kan forholde sig til det - derfor behøver I ikke gøre det)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Sakin skrev:Jeg valgte at offer mig lidt, mine skulle afprøves :lol:
Det er Lysi Islandsk Fiskeolie er benytter
Lagde ud med at skære en op og lugtede til den, lugtede meget svagt af fisk, smed så en ny i kæften og tykkede, og ja synes ikke fisk er det der smager allerbedst, men kunne uden problemer køre olie rundt i kæften, mens jeg tænkte over om den smagte dårligt eller meget af fisk, og kom til konklusionen at efter jeg havde kunne køre den sådan rundt og i forvejen ikke bryder mig om smagen af fisk, plus jeg ikke havde behov for at skylde efter med vand efter jeg havde spyttede det ud igen.
Så vil mene at Lysi Islandsk Fiskeolie har bestået :)

Lol grineren :)

Jeg drikker Lysols fiskeolie med citrus smag og er faktisk blevet vant til smagen og så smøre det halsen godt hvis man er forkølet.

Kasper1983 skrev:Den her kommer BL ikke udenom. Jeg synker ikke en eneste kapsel mere før jeg har hørt nærmere

Rolig nu....vi prøver ikke at 'komme udenom noget', men jeg sidder ikke personligt på bb.dk hver eneste time :) Sent i nat kom jeg hjem fra fødevaremesse i Tyskland og har slet ikke set udsendelsen. Så vidt jeg kan forstå har dette tema dog været oppe i medierne tidligere.

Vi får vores fiskeolie produceret fra en dansk producent. Jeg vil senere i dag se udsendelsen og derefter tage en dialog med vores leverandør om, hvorvidt der kunne være nogle problemer med vores fiskeolie alligevel.
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Brugeravatar
Administrator

Reklamefilm får man ikke meget ud af. Hvis man læser på Pikasol's hjemmeside, så lyder det også som om de går vældig meget op i kvalitet, men alligevel klarer de sig elendigt i både laboratorier- og smagstest. Jeg vil gerne se nogle TOTOX værdier på Bodylab's produkt :)
Also: er der ingen derude, som kan tygge hul på en kapsel og komme med en tilbagemelding ift. smag og lugt? ^^
Brugeravatar

Jeg har lavet tyggetesten på mine fiskeolier, der kostede 27.99£ for 900stk. De klarede sig helt fint. <3
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Jeg tyggede én af bodylabs kapsler over igår, og jeg kunne godt spise olien uden at skylle efter med vand osv. Det smagte lidt af havvand og dåsen lugtede en anelse af fisk (lyder lidt forkert :wink: ), men ikke grimt på nogen måde. Jeg havde lillemor til at lugte efter også, og hun var af samme mening som mig - hun nægtede dog at bide én midt over! :)
Men altså, jeg har jo ingen kompetencer på området - det eneste jeg kan sammenligne med er de medvirkende i udsendelsens reaktion! Og så slemt synes jeg ikke det var :) Så indtil videre fortsætter jeg med at sluge mine!
You don't get what you wish for, you get what you work for!
Follow my way to get armed:
http://www.bodybuilding.dk/my-way-to-get-armed-t42643.html
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Rødekro, Sønderjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 202.50
- Dødløft: 260.00

Kasper1983 skrev:Den her kommer BL ikke udenom. Jeg synker ikke en eneste kapsel mere før jeg har hørt nærmere

Rolig nu fætter guf.
Brugeravatar

Reputation point: 105

Træner her: VK49

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00

Jeg prøvede fra Brugsens Xtra fiskeolie. Den smagte nu heller ikke af noget specielt. Ikke en vidunderlig smag, men jeg behøvede ikke at skylle munden bagefter.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Dødløft: 155.00

et lille input til diskusionen. artikel skrevet efter dr program i går der siger vi roligt kan fortsætte vores fiskeolie indtag har også lagt en henvisning til kilden der har lavet den.

artikel: http://foedevarer.di.dk/Nyheder/Pages/F ... ekrav.aspx

kilde: http://foedevarer.di.dk/Nyheder/Pages/F ... ekrav.aspx

håber det kan belyse sagen lidt. mener jo ikke at dr kontant er nogen pålidlig kilde mere et lorte program med dårlige undersøgelser og hang til at prøve at finde skandaler der ikke er der.

Geografisk sted: kbh

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

thesaint skrev:et lille input til diskusionen. artikel skrevet efter dr program i går der siger vi roligt kan fortsætte vores fiskeolie indtag har også lagt en henvisning til kilden der har lavet den.

artikel: http://foedevarer.di.dk/Nyheder/Pages/F ... ekrav.aspx

kilde: http://foedevarer.di.dk/Nyheder/Pages/F ... ekrav.aspx

håber det kan belyse sagen lidt. mener jo ikke at dr kontant er nogen pålidlig kilde mere et lorte program med dårlige undersøgelser og hang til at prøve at finde skandaler der ikke er der.

Så vidt jeg ved så nævner de i Kontant, at alle produkterne overholder kravene. Præcis som der nævnes i dit link. De siger heller ikke i Kontant, at olien er sundhedsskadelig når totox tallet er højt. Så i den optik kan man vel roligt æde videre af pillerne som du siger. Det er jo ikke det, det handler om. Det handler jo om at forbrugerne ikke vil betale i dyre domme for halvfordærvet fiskeolie, der stinker, smager af lort og muligvis har mistet al sundhedsmæssig effekt. Kan ikke se hvordan dit link belyser sagen overhovedet.
Brugeravatar

Jeg har benyttet mig af bodylabs fiskeolie for 2 år siden og kan sige at jeg har snittet et par stykker op og smagt og duftet til dem. De var ret neutrale i smag og duft, hvilket er et rigtig godt tegn;-) Hvad interessant er hvilken TOTOX værdi de har det kan Rasmus måske opklare:-) Efter smag og duft vil det komme meget bag på mig hvis de ligger ret højere end 10 :-)

/Spiderman
Brugeravatar

Rasmus Thorup skrev:

Rolig nu....vi prøver ikke at 'komme udenom noget', men jeg sidder ikke personligt på bb.dk hver eneste time :) Sent i nat kom jeg hjem fra fødevaremesse i Tyskland og har slet ikke set udsendelsen. Så vidt jeg kan forstå har dette tema dog været oppe i medierne tidligere.

Vi får vores fiskeolie produceret fra en dansk producent. Jeg vil senere i dag se udsendelsen og derefter tage en dialog med vores leverandør om, hvorvidt der kunne være nogle problemer med vores fiskeolie alligevel.

Hvad sagde leverandøren, om hvorvidt der kunne være problemer med jeres fiskolie alligevel så?
Brugeravatar

Allright skrev:
Rasmus Thorup skrev:

Hvad sagde leverandøren, om hvorvidt der kunne være problemer med jeres fiskolie alligevel så?

At der ikke var problemer. Vi har selv lavet smagstesten på vores omega 3 og den smager ikke af harsk på nogen måde. Vi undersøger dog nærmere.

Vores nye Krill olie har derimod en lidt mere tydelig fiskelugt. Vi har derfor spugt AkerBiomarine om en forklaring på dette, samt oplysninger om TOTOX værdien for partiet. Vi er stadig i dialog med producenten, men her er deres første svar:

---------------

I can understand the customers question regarding the smell of the product. TOTOX value is a well-known method to assess oxidation level in the final product. The calculation uses peroxide value (PV) and anisidine value (AV), two chemical analysis, to calculate the result.

TOTOX = PV x 2 + AV

For krill this method is not applicable as the anisidine method does not work. Description on why is below in Norwegian and attached in English. We are trying to exclude this parameter from krill oil assessment and rather use other methods that are validated for krill or develop a new method for anisidine value in krill oil.

The smell in krill oil usually comes from TriMethylAmine (TMA). Sea food contains TMAO which is used by the fish to control the osmotic pressure internally, among other salts. These salts is the main contribution to smell and taste in krill. We are working on production methods to remove these compounds and we will hopefully be able to in the near future. The smell is not caused by oxidative degradation. Krill is protected from oxidation by Astaxanthin and stability data shows it is very stable even at higher temperatures.

I hope this helps, let me know if you need more info

_________________________________________________________________________________________________
Beskrivelse på norsk:
Det er viktig å understreke at når det gjelder metoden for sekundære oksydasjonsmetabolitter (den såkalte anisidin metoden) så er de eksakte numeriske verdiene KUN relevante når metoden anvendes på substanser (matrix) metode er validert for.
Metoden er empirisk og meget sensitiv for selv den minste endring i forsøksbetingelsene. Det oppgitte tallene refererer direkte til konsentrasjonen av et farget kompleks som estimeres ved hjelp av en enkel kolorimetrisk metode. Dette innebærer at andre substanser i oljen/blandingen som absorberer i samme bølgelengdeområde lett influerer resultatene. Dete er et velkjent problem for svært mange fiskeoljer der forskjellig farge og tilsetting av smaksstoffer (f.eks. sitronsmak) gir sterkt avvikende resultater. NOFIMA som nylig undersøkte oksidativ kvalitet av et stort antall oljer på det Norske marked konkluderte med at kun ca 50% lot seg analysere med den offisielle anisidin metoden.

Den metoden vi benytter er således modifisert for bruk i Krill olje og for å unngå fotometrisk interferens. Det må i denne sammenhengen understrekes at metoden er ment for intern sammenligning mellom våre krilloljer og enkeltoljer over tid. De absolutte tallene kan IKKE sammenlignes med tall fra fiskeoljer eller andre triglyceridoljer som analyseres ved standardmetoden.
ALTSÅ: Verdiene kan ikke kryss-refereres.

Når det gjelder PV så benytter vi her den offisielle AOCS metoden ned til minste opprinnelige detalj. Dette betyr at endepunktbestemmelsen skjer ved stivelse-jod titrering. Dette setter klare grenser for metodens nedre sensitivitet, men det sikrer derimot at verdiene vi måler er til å stole på. Dette innebærer blant annet at vi selv når verdien oppgis til <1 så måler vi en reell verdi. Det er også vår oppfatning at hverken PV eller anisidinmetoden er egnet til høy-sensitivitets testing av hhv primær eller sekundær oksidasjon. Da må det benyttes andre metoder.
Det er fro eksempel velkjent at det er nokså enkelt å “lufte ut” en olje slik at peroksider evaporeres. Dette gir da en lav verdi uten at dette reflekterer oljens oksidative status. PV verdier langt under 1 er etter slik vi ser det en meningsløs øvelse. Det er for eksempel meget sannsynlig at verdier langt under 1 skyldes at metoden ikke fungerer enn at det reelle nivået er så lavt.
----------------------------
Brugeravatar
Administrator

Har lige åbnet en ny dåse omega3 fra bodylab, og syntes godt nok de smagte skidt. At skylle munden bagefter fjernede heller ikke smagen!
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

På guideskolen så jeg netop er hjemvendt fra, var der Bodylab fiskeolie til fri afbenyttelse, hvilket var mega awesome! Jeg bed også en af dem over, og den smagte godt nok ringe og lugten var mindst ligeså ringe. Ved dog ikke hvilken effekt det reelt har på produktet...
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud