Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

Bulke/Cutte

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Jeg vil gerne igang med noget seriøs træning, så jeg kan få en bedre krop til sommer. Har læst lidt rundt , men jeg forstår ikke helt denne bulke/cutte del.

Jeg bliver nød til at tjekke, at jeg har forstået det rigtigt:

Hvis man som i mit tilfælde ikke har noget muskelmasse, skal man starte med at bulke. Spise som man vil, og træne igennem. Når man har gjort dette i et stykke tid, skal man cutte, hvor man skal ligge i energiundeskud.

Men skal også lige siges, at jeg i forvejen har mange unødvendige kg på. 77 kg og 1.80 høj.

Så jeg skal igang med at bulke, men hvornår ved jeg, at jeg har fået nok muskelmasse til at begynde på at cutte?

Jeg vil kun have strandformen, ikke blive stærkere nødvendigvis. Strandform.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Barcelona2100 skrev:Jeg vil gerne igang med noget seriøs træning, så jeg kan få en bedre krop til sommer. Har læst lidt rundt , men jeg forstår ikke helt denne bulke/cutte del.

Hvis man som i mit tilfælde ikke har noget muskelmasse, skal man starte med at bulke. Spise som man vil, og træne igennem. Når man har gjort dette i et stykke tid, skal man cutte, hvor man skal ligge i energiundeskud.

Så jeg skal igang med at bulke, men hvornår ved jeg, at jeg har fået nok muskelmasse til at begynde på at cutte?

Under bulk er det nok ikke så smart bare at spise som du vil, brug noget tid og få sammensat et fornuftigt kostprogram, du er vel ikke interesseret i for stor forøgelse af fedtprocenten.

Hvornår du har opnået den muskel masse du ønsker er jo subjektivt, du kunne jo bruge spejlet , og badevægten som rettesnor, evt kan du jo få det målt i dit fitness center, eller via fedttang.

Prøv at bulk stille og roligt derved følger der ikke så meget fedt med.

Du kunne jo prøve at bulke frem til 1/11 2011 og derefter lave et lille prøve cut.

Mvh august

Geografisk sted: københavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Barcelona2100 skrev:Jeg vil gerne igang med noget seriøs træning, så jeg kan få en bedre krop til sommer. Har læst lidt rundt , men jeg forstår ikke helt denne bulke/cutte del.

Men skal også lige siges, at jeg i forvejen har mange unødvendige kg på. 77 kg og 1.80 høj.

Lol. 23,8 BMI er altså helt normalt vil ikke sige at du har "mange unødvendige kg" du har "lidt unødvendige kg", i princippet kunne du begynde med at cutte, men det afhænger sådan set af hvor stor du gerne vil være med markeret muskler. Du kan være 180/70kg cut eller 180/90kg cut. Så alt efter hvor stor du vil være cut skal du tilpasse dit program, og bulking spiser du ikke bare hvad du har lyst til, under bulking skal du modsat cutting ligge i kalorieoverskud 500-1000kcal helst.

Cutting er 'kalorieunderskud' dvs det er din kost der skal tilrettelægges efter hvor mange kg du skal af med. Og du bestemmer selv hvornår du synes du har nok muskelmasse til at cutte det er individuelt og forskelligt fra person til person, selv har jeg bulket siden juni 2010 fordi jeg ikke gad være slap da jeg skulle cutte og ligger nu på 181/99,8kg og bevæger mig op imod de 105 til jul og så cutter jeg.

Så der er mange forskellige målsætninger for folk, og du siger selv at du ikke vil nødvendigvis går efter styrken og den eneste grund til at bulke højt op ville være for at kunne lave nogle imponerende løft, men hvis det ikke interesserer dig kan du jo bare springe det over og køre bulk/cut indtil du har fundet en vægt/fysik der passer til dine behov.
Train animal or go home
Loggen: viewtopic.php?f=21&t=44277
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Jeg vil blot være semi stor med en flot sixpack, udmærkede brystmuskler og flotte overarme. Ikke overdrevent stort. Altså en slags model sixpack, da jeg synes, som er det, der er flottest. Kan ikke lige finde et billed, men måske lidt ligesom francisco lachowski: Billede

Hvad vil i så anbefale mig at gøre? Bulke eller cutte?

EDIT: Måske lidt større og stærkere end ham, men ikke meget.
Sidst rettet af Barcelona2100 28. aug 2011, 14:44, rettet i alt 2 gange.

Barcelona2100 skrev:Jeg vil blot være semi stor med en flot sixpack, udmærkede brystmuskler og flotte overarme. Ikke overdrevent stort. Altså en slags model sixpack, da jeg synes, som er det, der er flottest. Kan ikke lige finde et billed, men måske lidt ligesom francisco lachowski: http://www.google.dk/imgres?imgurl=http ... elebs/lach

Jeg ville bulke. Sommeren er slut og vi skal alligevel til at gå med store jakker og bluser snart. Så er det nemmere at skjule, at man har lidt ekstra fedt på kroppen. :D

Også ha et plus på 300 - 500 kalorier, så du ikk får for meget unødigt fedt..

Men når jeg bulker, gør jeg det netop for at få noget muskelmasse, men det ligner ikke, at franciso low har den største muskelmasse, men blot har cuttet. Ved absolut ikke, hvad jeg taler om, men ligner det ikke en smule?

En skrev, at det afhang af den form, jeg gerne ville have. Vil gerne have en form som ham, så vil ikke tror, jeg skal tage mere på, når jeg vejer 78 og 180 høj.

Barcelona2100 skrev:Jeg vil blot være semi stor med en flot sixpack, udmærkede brystmuskler og flotte overarme. Ikke overdrevent stort. Altså en slags model sixpack, da jeg synes, som er det, der er flottest. Kan ikke lige finde et billed, men måske lidt ligesom francisco lachowski:

Hvor på det billede ser du en flot sixpack, udemærkede brystmuskler og flotte overarme?
Ham der er en tynd, utrænet teenager med en lille 4-pack som følge af sin tynde krop, og så er han tilmed bleg.

Og at bulke betyder ikke at æde hvad man vil, eller æde en masse lort. Ej heller at blive fed. At bulke betyder blot at du spiser med henblik på at øge din kropsvægt og muskelmasse.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
Barcelona2100 skrev:Jeg vil blot være semi stor med en flot sixpack, udmærkede brystmuskler og flotte overarme. Ikke overdrevent stort. Altså en slags model sixpack, da jeg synes, som er det, der er flottest. Kan ikke lige finde et billed, men måske lidt ligesom francisco lachowski:

Hvor på det billede ser du en flot sixpack, udemærkede brystmuskler og flotte overarme?
Ham der er en tynd, utrænet teenager med en lille 4-pack som følge af sin tynde krop, og så er han tilmed bleg.

Og at bulke betyder ikke at æde hvad man vil, eller æde en masse lort. Ej heller at blive fed. At bulke betyder blot at du spiser med henblik på at øge din kropsvægt og muskelmasse.

Som sagt er jeg ikke inde i emnet. For mig og alle i min omgangskreds er det en god mave(16-17 år), og jeg vil også gerne have sådan en. Måske lidt større. Skal jeg så bulke eller cutte?

Barcelona2100 skrev:
Dingo skrev:

Som sagt er jeg ikke inde i emnet. For mig og alle i min omgangskreds er det en god mave(16-17 år), og jeg vil også gerne have sådan en. Måske lidt større. Skal jeg så bulke eller cutte?

Tab dig og så vil du få samme "flotte" mave som ham på billedet :-#

Geografisk sted: Aalborg

ThueK skrev:
Barcelona2100 skrev:
Dingo skrev:

Tab dig og så vil du få samme "flotte" mave som ham på billedet :-#

Hvis det blot er det, som skal til, så skal jeg igang med at finde mit ligevægtindtag og derefter laver en kostplan efter det.

Hvor meget skal jeg ned på i fedtprocent, før den kommer til at se sådan ud? Min ligger på 17-18 nu.

Det er lidt forskelligt fra person til person, men for at kunne begynde at se six-packen skal du højst sandsynligt under de 10 %

..dog vil dette, uden nogen form for muskelmasse, mere få dig til at ligne en udsultet teenager

"Razor abs on a skinny guy is like big boobs on a fat woman"

:wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:Det er lidt forskelligt fra person til person, men for at kunne begynde at se six-packen skal du højst sandsynligt under de 10 %

..dog vil dette, uden nogen form for muskelmasse, mere få dig til at ligne en udsultet teenager

Kan den muskelmasse opbygges af diverse maveøvelser, som man kan foretage i hjemmet(meget hyppigt og intensivt) eller skal der noget seriøst træning i det gym til?

Barcelona2100 skrev:
Jok skrev:Det er lidt forskelligt fra person til person, men for at kunne begynde at se six-packen skal du højst sandsynligt under de 10 %

Kan den muskelmasse opbygges af diverse maveøvelser, som man kan foretage i hjemmet(meget hyppigt og intensivt) eller skal der noget seriøst træning i det gym til?

Kan du sagtens gøre hjemme, hvis du spiser nok
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Jeg har i øvrigt et andet spørgsmål, som jeg har undret mig over ret længe.

Jeg vejer 78 og er 180 cm høj. Hvor mange Kg skal jeg cirka tabe for at få den kropsform. Jeg ved godt, at det er forskelligt fra person til person og at der er andre faktorer der spiller ind, men sådan cirka.

Har tænkt mig at tabe mig ordentligt. Ellers på den rigtige måde ved at læse mange artikler.

Ved også godt, at fedtprocenten skal være under 10.

Men bare sådan et cirka tal, som jeg nogenlunde kan arbejde udfra eller få en fornemmelse af.

Små 10 kg vil jeg tro.

Men det kommer til at se forfærdeligt ud, som det allerede er nævnt.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:Små 10 kg vil jeg tro.

Hvad skal jeg gøre for, at det nogenlunde kommer til at ligne på billedet? Skal der bulkes først eller er det et hemmeligt trick, som jeg ikke er bekendt med?

det sådan en six pack skal se ud voldsom og brutal http://www.google.dk/imgres?q=jay+cutle ... 52&bih=668

Træner her: Power Gym

Barcelona2100 skrev:

Hvad skal jeg gøre for, at det nogenlunde kommer til at ligne på billedet? Skal der bulkes først eller er det et hemmeligt trick, som jeg ikke er bekendt med?

Det er ikke til at sige. En stor del af udseende er jo genetisk bestemt. Så hvis din kropsbygning er meget som den udsultede teenager på billedet skal du nok ikke gøre alverden, udover at tabe dig, for at se sådan ud. Hvis du har en helt anden kropsbygning skal der meget mere arbejde til. Hvis det da er muligt.

ThueK skrev:
Barcelona2100 skrev:

Det er ikke til at sige. En stor del af udseende er jo genetisk bestemt. Så hvis din kropsbygning er meget som den udsultede teenager på billedet skal du nok ikke gøre alverden, udover at tabe dig, for at se sådan ud. Hvis du har en helt anden kropsbygning skal der meget mere arbejde til. Hvis det da er muligt.

Umiddelbart tror jeg, at min kropsbygning ikke minder om hans.

Men er der nogle, der kan svare på, hvad jeg skal gøre til at starte med, hvis jeg gerne vil ligne ham sådan nogenlunde? Hvad havde I gjort?

Har ikke så meget muskelmasse, da jeg ikke har trænet før, kun mavebøjninger.

Du bekymrer dig for meget.

Styrketræn med et fornuftigt program mens du cutter. Sørg for at få godt med proteiner osv. (som artiklerne du har læst nævner)

Når du har cuttet færdig se på resultatet. Er du tilfreds? Fortsæt med et sundt madindtag + træningen, hvis du vil være større - så op indtaget og træn til du synes det er nok.

Punktum

New thread please

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster