Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1504
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1502

Følg bodybuilding.dk på

Danske reklame film !

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Nu må jeg altså ud med det, jeg er ved at brække mig over dem:

Mænd fremstilles næsten altid som LALLENDE IDIOTER hvorimod kvinder næsten alle er fremad stormende overskudsmennesker med styr på tilværelsen...

Andre der har observeret denne tendens ????
Sidst rettet af Boye 24. jun 2007, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Bondi skrev:Nu må jeg altså ud med det jeg er ved at brække mig over dem:

Mænd fremstilles næsten altid som LALLENDE IDIOTER hvorimod kvinder næsten alle er fremad stormende overskudsmennesker med styr på tilværelsen...

Har du nogen eksempler?
Brugeravatar

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 167.50

jamand skrev:
Bondi skrev:Nu må jeg altså ud med det jeg er ved at brække mig over dem:

Har du nogen eksempler?

Ja, stort set dem alle - ville være nemmere at smide dem op der ikke havde lidt af ovennævnte tendens/vinkel !

Så eksempelvis den med "Hos El salg og service er det bagmanden der er fagmanden". Her står en lallende idiot af en mænd og forsøger at skifte enten en lyspære eller lave opvaske maskinen. Men det kan han SELVFØLGLIG IKKE og så må konen slå i bordet og få fat i Elektrikeren...

Kigger lige et par blokke mere igennem senere så skal du få et par eksempler mere.
Brugeravatar

Synes nu det svinger lidt.. F.eks. en reklame for noget bil forsikring hvor man ser en kvinde vade fortumlet rundt fordi hun er kørt direkte ind i et træ på en landevej.. Og det træ er bare det eneste træ i miles omkreds.. Synes altså der var lidt skjulte budskaber i den.. :lol:
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Haha grineren topic :D Tænk at det er et par reklamefilm der skal få mr Bondi op i det røde felt :lol:

Meeen har ikke rigtig lagt mærke til det, men vil da prøve at holde øje med det ved næste reklame pause :P
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

well..

Det hænger vel sammen med at hele den idé med "Independent women" bare er noget fis!!

Jeg mangler, ligesom Topic Starter, argumentation, men det irriterer mig også grusomt!

Bedste eksempel jeg kan komme på er de klamme øgler i de amerikanske tv serier. Kvinderne i Desperate Housewives er jo snotdumme kællinger, som er afhængige af de penge de kan ligge sig til hos deres mænd.

Men ja... Christ hvor er den her feminisme der hærger for tiden til at brække sig over.
FBI Agent: Most people write letters to movie stars. This Simpson guy writes to movies. "Dear Die Hard. You rock. Especially when that guy was on the roof. P.S: Do you know Mad Max?"
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ved ikke om det er en dansk reklame men "Cillit Bang - BANG! og snavset er væk!". #-o :evil:

Ok - tager lige udgangspunkt i den seneste reklame blok sendt på TV2 her kl. 20:05

Ud af 13 reklamer havde hele 8 budskabet: Mænd= lallende idioter og kvinderne friske karriere og overskuds mennesker. JEG BRÆKKER MIG

Her som den så ud:

1.) Storebælt forbindelsen: 2 Lallende idioter af mænd. Den ene græder fordi han ikke havde fået en "svingtur" som ung

2.) Miele støvsugere: 1 lallende idiot af en mand tror han har støvsuget hunden op

3.) CBB - En lallende idiot af en mand kan IKKE finde ud af at tænde for vandet ude på toilettet

4.) Hatting - Ok, primært produkt orienteret

5.) Dong - Ok, som 4

6.) Codan, Ok, som 4

7.) Synoptik - Igen fremstilles mændene som dumme, der ikke selv kan se hvornår de har brug for briller. Iøvrigt præsenteret af en lallende idiot

8.) Elsalg og service: 1 stk. lallende idiot af en mand forsøger at lave vaskemaskinen og får vand i hovedet

9.) Sun silk. Overskuds kvinde vimser rundt

10.) Expert: Igen 1 stk. lallende idiot, der fatter NUL

11.) Elspare rådet - Ok, som 4

12.) Totempo - Igen, manden bliver fremstille som idiot, men bliver dog alligvel ansat (selvfølgelig af total overskuds karriere kvinde)

ARRRGGGGGGGGGGGG DER, JEG SIGER FRA HER :wink: - HVAD SKER DER LIGE ????????

Er det argumentation nok - eller skal i have mere (Undre mig lidt over i ikke har lagt mærke til det)
Brugeravatar

Også i den punkt 1 reklame er det mændene, som fremstår som meget dumme #-o
Uanset hvad du laver, så altid tænk positivt - Det skaber de bedste resultater!

Støt http://www.Bodyman.dk / http://www.Bodylab.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 155.00

Hehe.. Bondi.. Man er vel bare blevet vant til der der feminisme-halløj.. :wink: Desuden tror jeg lige så meget fordi vi ikke brokker os over det, hvorimod kvinder gør hvis det modsatte kommer på banen.. Hvor mange gange har man ikke hørt kvinder brokke sig over bet&win reklamerne (Der er så meget kvinder ik' forstår) ... spil håndbold fodbold og ishockeybold.. Mange kvinder bliver forærget over sådanne ting, mens vi kan se selvironi bedre og er ligeglade.. Dette betyder lad manden betale og alle er glade.. You know what I mean.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (10)

Danmarks mænd er for alvor kommet under tøflen :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Sniper skrev:Hehe.. Bondi.. Man er vel bare blevet vant til der der feminisme-halløj.. :wink: Desuden tror jeg lige så meget fordi vi ikke brokker os over det, hvorimod kvinder gør hvis det modsatte kommer på banen.. Hvor mange gange har man ikke hørt kvinder brokke sig over bet&win reklamerne (Der er så meget kvinder ik' forstår) ... spil håndbold fodbold og ishockeybold.. Mange kvinder bliver forærget over sådanne ting, mens vi kan se selvironi bedre og er ligeglade.. Dette betyder lad manden betale og alle er glade.. You know what I mean.. :roll:

#-o

Det er 'Danske spil' (Dansk tipstjeneste) der kører de reklamer :D

Mener det er bet&win der kører dem med sokkerne :P
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC skrev:
Sniper skrev:Hehe.. Bondi.. Man er vel bare blevet vant til der der feminisme-halløj.. :wink: Desuden tror jeg lige så meget fordi vi ikke brokker os over det, hvorimod kvinder gør hvis det modsatte kommer på banen.. Hvor mange gange har man ikke hørt kvinder brokke sig over bet&win reklamerne (Der er så meget kvinder ik' forstår) ... spil håndbold fodbold og ishockeybold.. Mange kvinder bliver forærget over sådanne ting, mens vi kan se selvironi bedre og er ligeglade.. Dette betyder lad manden betale og alle er glade.. You know what I mean.. :roll:

#-o

Ooops.. :oops: But you get my point anyway.. :wink:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Sniper skrev:
MC skrev:

#-o

Ooops.. :oops: But you get my point anyway.. :wink:

Jeps, skulle bare lige lave lidt flueknepperi :P
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Det har vel også noget at gøre med at det er nemmere at sælge produkter til kvinder, og derfor må man jo henvende sig til dem ved at få dem til at fremstå som de bedste i reklamen?

Men har ikke selv noget mod det, syntes nu det er meget sjovt.. Hvis reklamen er af god kvalitet :D Dvs. cilit bang, stfu!
One time I squatted so deep, I picked up a smartie with my ass.

logbog anno 2015
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Maribo

Træner her: Rødby Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 240.00

God observering Bondi, men så må du da være virkeligt glad for Carlsberg reklamen, der virkeligt må siges at tage emnet op.
"Vores ØL!"

Geografisk sted: Bramming

Logbog: Ingen logbog

=GalleDalle= skrev:God observering Bondi, men så må du da være virkeligt glad for Carlsberg reklamen, der virkeligt må siges at tage emnet op.
"Vores ØL!"

Jesus christ no. Carlsberg reklamen er da netop den værste. Den er da om nogen den værste til at udstille mænd som en samling mongoler, der kun tænker på at lege og drikke pilsnere.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Karl Æg skrev:
=GalleDalle= skrev:God observering Bondi, men så må du da være virkeligt glad for Carlsberg reklamen, der virkeligt må siges at tage emnet op.
"Vores ØL!"

Jesus christ no. Carlsberg reklamen er da netop den værste. Den er da om nogen den værste til at udstille mænd som en samling mongoler, der kun tænker på at lege og drikke pilsnere.

Ja, der er kvalme barometeret helt i top - Er den nye ikke noget med at mændene er nød til at spise grill pølser så de kan få proteiner og dermed muskler/krafter nok til at åben øl'ene - Velkommen i dagens danmark #-o
Brugeravatar

Der er også den nye Royal reklame hvor det er damen der jager byttet (aligator), og de 3 mænd der er byttet (gamle fede gnuer).

Men synes nu det er en meget fed reklame :D
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

For at komme med et lidt schauvanistisk svar til hvorfor så mange reklamer i stigende grad henvender sig til kvinder, kan det vel have noget at gøre med, at branchen har erkendt at mænd er mindre modtagelige over for deres bras end kvinder er, og derfor bliver kvinder favoriseret. Ved ikke om det har noget på sig, men synes selv det er plausibelt :mrgreen:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Det en win-win situation . :P
Hende damen der i den der øl reklame har altså gode nødder, den er ikke nedladende..

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 76.00

Galleri: Vis galleri (1)

Et andet bevis for kvinderne helt har overtaget magten er reklamer for plæne traktorere. I stort et alle reklamer er der afbildet en kvinde der kommer kørende på sådan en. Men hvor mange af jer ser dette i hverdagen og slår jeres kone græs derhjemme - nej, vel. Ikke nok med at de ikke gider slå græsset, men nu skal de sku også bestemme hvilken en der skal købes, da annonceren nu klart henvender sig til tøserne. De er de egentlige beslutnings tagere - Manden er blot deres værktøj til at få tingene gjort som de ikke selv gider udføre...Fuck hvor er vi dumme og ikke havde set det her komme...
Brugeravatar

Bondi skrev:Et andet bevis for kvinderne helt har overtaget magten er reklamer for plæne traktorere. I stort et alle reklamer er der afbildet en kvinde der kommer kørende på sådan en. Men hvor mange af jer ser dette i hverdagen og slår jeres kone græs derhjemme - nej, vel. Ikke nok med at de ikke gider slå græsset, men nu skal de sku også bestemme hvilken en der skal købes, da annonceren nu klart henvender sig til tøserne. De er de egentlige beslutnings tagere - Manden er blot deres værktøj til at få tingene gjort som de ikke selv gider udføre...Fuck hvor er vi dumme og ikke havde set det her komme...

Lol, min mor slår faktisk græsset hjemme hos mine forældre til trods for at de ikke har nogen traktor. Min far laver så til gengæld alt andet hårdere fysisk arbejde, men stadigvæk :mrgreen:
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Bondi skrev:Et andet bevis for kvinderne helt har overtaget magten er reklamer for plæne traktorere. I stort et alle reklamer er der afbildet en kvinde der kommer kørende på sådan en. Men hvor mange af jer ser dette i hverdagen og slår jeres kone græs derhjemme - nej, vel. Ikke nok med at de ikke gider slå græsset, men nu skal de sku også bestemme hvilken en der skal købes, da annonceren nu klart henvender sig til tøserne. De er de egentlige beslutnings tagere - Manden er blot deres værktøj til at få tingene gjort som de ikke selv gider udføre...Fuck hvor er vi dumme og ikke havde set det her komme...

Hehe.. Og hvem støvsuger huset hjemme hos dig bondi.. Jeg synes jeg kan huske noget om at du havde tøflerne på den anden dag.. :wink: :lol:
Billede

Brugeravatar

Styrkeliste

Bondi skrev:Nu må jeg altså ud med det, jeg er ved at brække mig over dem:

Wow svedigt!!! :o Jeg troede at det bare var mig der var blevet totalt manschauvanist! :?
Det får man jo fanme smidt i hovedet lige fra barns ben.

Hele folkeskolen har for mig været et helvede, styret af krakilske kvindfolk, der enten har været i overgangsalderen eller i teenageårene og derfor har kæftet og teoriseret. Ærlig talt, mit kvindesyn er totalt fucked up beyond og jeg har mega store problemer med at forholde mig til piger seksuelt. Jeg arbejder dog på det, men tænk hvis jeg ikke gjorde? tænk hvis jeg ikke havde haft det drive til at se fremad, træningen har givet mig? så havde jeg måske siddet og revet den af til jeg blev gammel - hvor mange tror I der egentlig ender sådan?

Det er helt utroligt, jeg ser ikke andet end damer der vimser rundt nede i Irma fra morgen til aften, som om de ikke har andet at lave end at shoppe. Hvor er mændene henne? - på arbejde, så kvinderne kan shoppe.
Prøv at tage en gåtur inde på strøget kl 12-14 på en hverdag og tæl hvor mange mænd vs. kvinder du ser.

Den eneste reklame jeg kan forholde mig til er Coca Cola Zero, den er fanme fed synes jeg.

Jeg er totalt enig i at feminismen er fuldkommen overstyret. Der er ikke tale om ligestilling, der er tale om et totalt forskruet syn på kønsroller og seksualitet. Mænd skal være kvinder og omvendt.
Men læg også mærke til at fordi kvinder bliver så dominante, har de også brug for, eller lyst til en dominant mand, der kan give modspil. Det tror jeg mange herindefra kan, især dem der benytter sig af The Game - det er vel opstået udfra denne problematik/tendens?

Tjek f.eks. Nillepigens indlæg:
Nillepige skrev:Kim er en flinkefyr, og en af hans gode sider er at JEG føler mig ufattelig lille når man står ved siden af ham... :D (elsker det ved mænd) *LOOL*

Sorry, lidt stomach acid fra mig, men det er ret få chancer man får for at snakke om disse ting tak for det Bondi :wink: :D

Damerne går jo bare berserk :roll:
- Æd noget chokolade.. :hihi:
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Svedigt indlæg Bjørn =D> - lad os lave en sortstrømpe bevægelse :D
Brugeravatar

Bjørnen skrev:Den eneste reklame jeg kan forholde mig til er Coca Cola Zero, den er fanme fed synes jeg.
Tja den er jo fin nok ved første øjekast, men tænk over den..
"A taste of life as it should be"

Pigen har fundet en ny fyr, drengen er næsten nede med nakken MEN SÅ kommer Zero ind i billedet og en lækker dulle kommer ind og så er han pludselig in control.. Yir, al magt til fyrene!!

Men men men men... As it SHOULD be.. ;) dvs. undertonen i den er jo at sådan er det aldrig i virkeligheden.. Og at det bare er fiktion, at det skulle ske at drengen var oven på i en sådan situation..

Hvis man vælger at tolke den sådan selvfølgelig.. :wink:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Bondi skrev:Svedigt indlæg Bjørn =D> - lad os lave en sortstrømpe bevægelse :D

Yessø mand! Let's do it! Squats and milk!!! :twisted: :twisted: :twisted:
Synes bare det er lidt fedt at jeg ikke er den eneste der har fornemmet denne tåbelige tendens! :D

Dingo skrev:
Bjørnen skrev:Den eneste reklame jeg kan forholde mig til er Coca Cola Zero, den er fanme fed synes jeg.
Tja den er jo fin nok ved første øjekast, men tænk over den..
"A taste of life as it should be"

Pigen har fundet en ny fyr, drengen er næsten nede med nakken MEN SÅ kommer Zero ind i billedet og en lækker dulle kommer ind og så er han pludselig in control.. Yir, al magt til fyrene!!

Men men men men... As it SHOULD be.. ;) dvs. undertonen i den er jo at sådan er det aldrig i virkeligheden.. Og at det bare er fiktion, at det skulle ske at drengen var oven på i en sådan situation..

Hvis man vælger at tolke den sådan selvfølgelig.. :wink:

Ja sådan kan og skal den måske tolkes, men jeg tolker den som i: (I'm) "living life as it should be!" :D
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 130.00

Bjørnen skrev:Ja sådan kan og skal den måske tolkes, men jeg tolker den som i: (I'm) "living life as it should be!" :D
Sådan kan det også være, men man kan jo tolke alt næsten som man vil.. ;)

Hvis man tager nogle af bondis og flytter fokus.. :)

3.) CBB - En lallende idiot af en mand kan IKKE finde ud af at tænde for vandet ude på toilettet
I CBB reklamerne er der tit også kvinder med som fremstilles som dumme. Reklamerne er jo rettet mod hverdagens små besværligheder, kvinde som mand.. Det skifter jo også i deres reklamer.

7.) 8.) Elsalg og service: 1 stk. lallende idiot af en mand forsøger at lave vaskemaskinen og får vand i hovedet

Manden bibeholder sin rolle i huset og forsøger at fixe det der ikke virker. Han fejler, men frygt ikke, en anden mand kommer blot og hjælper ;) Det er næppe en kvinde der kommer fra el-service og laver vaskemaskinen.. ;)

Men havde det været for Gilette eller Hugo Boss/Axe/Armani code eller andet til mænd, havde manden været i centrum, på toppen og forført en kvinde grundet hans maskuline udstråling (og utrolig tætte barbering... :D )

Du VILLE da heller aldrig sende konen ind og vælge din fladskærm :shock: :shock: :shock: !!!

12.) Totempo - Igen, manden bliver fremstille som idiot, men bliver dog alligvel ansat (selvfølgelig af total overskuds karriere kvinde)

Er det den hvor man ser hans tidligere stillinger hvor han snakker vildt hurtigt?
Det kan det også tolkes som at manden har styr på det hele og er mega god til sine jobs og tilpasser sig hurtigt. En god arbejdsmand.

christofferj skrev:Også i den punkt 1 reklame er det mændene, som fremstår som meget dumme #-o

Ja nu er det, men hele serien før det med hende Diana eller hvad hun hed der sang "luk punkt 1", var det første klasses dumme blondine.. Så der var den 100% omvendt..

Det er hvor man sætter fokus.. ;)

Rolig nu drenge, der skal ikke gå for meget testeosteron i den :D
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Bjørnen skrev:Ja sådan kan og skal den måske tolkes, men jeg tolker den som i: (I'm) "living life as it should be!" :D
Sådan kan det også være, men man kan jo tolke alt næsten som man vil.. ;)

Hvis man tager nogle af bondis og flytter fokus.. :)

I CBB reklamerne er der tit også kvinder med som fremstilles som dumme. Reklamerne er jo rettet mod hverdagens små besværligheder, kvinde som mand.. Det skifter jo også i deres reklamer.

7.) 8.) Elsalg og service: 1 stk. lallende idiot af en mand forsøger at lave vaskemaskinen og får vand i hovedet

Manden bibeholder sin rolle i huset og forsøger at fixe det der ikke virker. Han fejler, men frygt ikke, en anden mand kommer blot og hjælper ;) Det er næppe en kvinde der kommer fra el-service og laver vaskemaskinen.. ;)

Men havde det været for Gilette eller Hugo Boss/Axe/Armani code eller andet til mænd, havde manden været i centrum, på toppen og forført en kvinde grundet hans maskuline udstråling (og utrolig tætte barbering... :D )

Du VILLE da heller aldrig sende konen ind og vælge din fladskærm :shock: :shock: :shock: !!!

Er det den hvor man ser hans tidligere stillinger hvor han snakker vildt hurtigt?
Det kan det også tolkes som at manden har styr på det hele og er mega god til sine jobs og tilpasser sig hurtigt. En god arbejdsmand.

christofferj skrev:Også i den punkt 1 reklame er det mændene, som fremstår som meget dumme #-o

Ja nu er det, men hele serien før det med hende Diana eller hvad hun hed der sang "luk punkt 1", var det første klasses dumme blondine.. Så der var den 100% omvendt..

Det er hvor man sætter fokus.. ;)

Rolig nu drenge, der skal ikke gå for meget testeosteron i den :D

FEMINIST !
Brugeravatar

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster