Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .

N00b skrev:Jeg holder selv dekon 3 gange om året ca 7-10 dage pr gang, så kroppen kan samle noget energi og det virker rigtigt godt på mig..

The Dane skrev:Nu vi har gang i Dekon snakken. Hvis man nu ikke rigtig må træne vægtløftning i 6-8 uger (Nogle enkelte benøvelser kunne måske godt lade sig gøre) hvad ville så være det bedste for at bibeholde styrke/masse i den tid?
Noget motion kan godt lade sig gøre i den tid (Nok kun cykling dog)
Men hvad ville I sige ville være det mest optimale, for at man ikke skrumper helt ind?

Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .

HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.
Dekon gør en utrlolig forskel for mig.

Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.
Det kan godt være, men igen, det er ikke min mening. Jeg fortæller bare hvad der er blevet bevist.

HommkufH skrev:Jeg kan mærke markant forskel efter en dekon periode. Ikke mindst styrkemæssigt, men også motivationsmæssigt.
HommkufH skrev:At kunne mærke DOMS igen efter en dekon er ret fedt, da jeg aldrig får det, når jeg er i et fast træningsforløb.
HommkufH skrev:- Men da jeg ikke har hørt modargumenterne for, hvorfor dekon ikke skulle have en effekt, kunne det være fedt hvis du kom med nogle referencer, i stedet for, at det "bare" er noget som du har hørt.

HommkufH skrev:Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.
Det kan godt være, men igen, det er ikke min mening. Jeg fortæller bare hvad der er blevet bevist.
Jamen som så meget andet i bodybuilding, så er det også bevist, at dekon har en rigtig positiv effekt.
At det modsatte er "bevist" nu, er ja undskyld, men påstand mod påstand.
Jeg kan mærke markant forskel efter en dekon periode. Ikke mindst styrkemæssigt, men også motivationsmæssigt.
At kunne mærke DOMS igen efter en dekon er ret fedt, da jeg aldrig får det, når jeg er i et fast træningsforløb.
- Men da jeg ikke har hørt modargumenterne for, hvorfor dekon ikke skulle have en effekt, kunne det være fedt hvis du kom med nogle referencer, i stedet for, at det "bare" er noget som du har hørt.

Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.

New Dude skrev:Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.
Har du noget materiale på at det er bevist...?
Fandt i øvrigt fandt jeg det her link hvor det bliver nævnt.
http://bodybuilding.dk/artikler/bodybuilding/the-basics-of-hypertrophy-training.html

Casper.S skrev:HommkufH skrev:Jeg kan mærke markant forskel efter en dekon periode. Ikke mindst styrkemæssigt, men også motivationsmæssigt.
Ja, efter decon er du vel lille, svag og jammerlig?
HommkufH skrev:At kunne mærke DOMS igen efter en dekon er ret fedt, da jeg aldrig får det, når jeg er i et fast træningsforløb.
Fordi DOMS er jo ekstremt vigtige i henhold til at opnå Hypertrohpy/styrke.
HommkufH skrev:- Men da jeg ikke har hørt modargumenterne for, hvorfor dekon ikke skulle have en effekt, kunne det være fedt hvis du kom med nogle referencer, i stedet for, at det "bare" er noget som du har hørt.
Hvis du godt kan lide at holde meget decon, så stop med at træne?

Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:HommkufH skrev:Xiva skrev:Dekon kan IKKE betale sig, ligemeget om du er BB'er, SL'er, VL'er.... Det kan alle der var med til Krop og kraft skrive under på .
Jeg er lodret uenig.
Jamen som så meget andet i bodybuilding, så er det også bevist, at dekon har en rigtig positiv effekt.
At det modsatte er "bevist" nu, er ja undskyld, men påstand mod påstand.
Jeg kan mærke markant forskel efter en dekon periode. Ikke mindst styrkemæssigt, men også motivationsmæssigt.
At kunne mærke DOMS igen efter en dekon er ret fedt, da jeg aldrig får det, når jeg er i et fast træningsforløb.
- Men da jeg ikke har hørt modargumenterne for, hvorfor dekon ikke skulle have en effekt, kunne det være fedt hvis du kom med nogle referencer, i stedet for, at det "bare" er noget som du har hørt.
Ikke at have DOMS, er ikke en faktore, for at du ikke vokser. Den bedste måde at få DOMS på, er ved at træne en gang om ugen, kun
Når du bruger dekon sker følgende:
1. Dine neurale tilpasninger forsvinder.
2. Igår så vi et forsøg, der var blevet lavet på utrænede personer. De trænede i 90 dage. Efter de 90 dage, havde de en øgning på 24% type II fibre og 11% type I fibre. Så stoppede de med at træne (dekon) og allerede efter 10 dages dekon var type II fibrene 11% større, hvilket vil sige et fald på 13%!!!!!, blot på 10 dages dekon.
Det burde være rigeligt argument for at man ikke skal holde dekon, dont you think?

2. Igår så vi et forsøg, der var blevet lavet på utrænede personer. De trænede i 90 dage. Efter de 90 dage, havde de en øgning på 24% type II fibre og 11% type I fibre. Så stoppede de med at træne (dekon) og allerede efter 10 dages dekon var type II fibrene 11% større, hvilket vil sige et fald på 13%!!!!!, blot på 10 dages dekon.

Bone-14 skrev:Dit argument med at det har en psykisk effekt holder ikke, der er sgu ikke noget mere demotiverende end at mærke man har faldet betydeligt i styrke. Det er meget muligt du kan lide at mærke doms efter træning men det er stadig ikke optimalt hvis man vil vokse maksimalt.2. Igår så vi et forsøg, der var blevet lavet på utrænede personer. De trænede i 90 dage. Efter de 90 dage, havde de en øgning på 24% type II fibre og 11% type I fibre. Så stoppede de med at træne (dekon) og allerede efter 10 dages dekon var type II fibrene 11% større, hvilket vil sige et fald på 13%!!!!!, blot på 10 dages dekon.
Hvorfor skulle man gide at miste det pga man vil ligge og lege kartoffel i en uge? Man skal sgu da træne videre.

Med dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
Ved opstart efter dekon er den 11%
Efter endt træningsperiode er den steget til 26%.
uden dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
Efter endt træningsperiode er den steget til 25%.

Bone-14 skrev:Med dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
uden dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
Kilde ønskes.
Der er ingen grund til at blive sur og tvær over at jeg er uenige med dig, jeg siger ikke på noget tidspunkt at de ikke har en positiv psykisk effekt på DIG. Men det du konkludere på den påstand er at dekon er godt for DIG.

Bone-14 skrev:Med dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
uden dekon:
Dit udgangspunkt er 24%
Kilde ønskes.
Der er ingen grund til at blive sur og tvær over at jeg er uenige med dig, jeg siger ikke på noget tidspunkt at de ikke har en positiv psykisk effekt på DIG. Men det du konkludere på den påstand er at dekon er godt for DIG.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster