Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JannikB skrev:http://news.bodylab.dk/artikler/908--stenalderkost-paleo-mad
"Overordnet set gælder det om at spise så naturligt som muligt. Tankegangen omkring stenalderkost er god fordi den udelukker de ting, man i hvert fald ikke har godt af, og ikke fordi den nødvendigvis fjerner ting som ”landbruget” har indført. Du har helt sikkert vældig godt af at spise mere som i de helt gamle dage, men basér dit fødevarevalg på fornuft og ikke på diæt-religion. Vælg mad, der er naturlig – og hvis du f.eks. skal ud og løbe et maraton, så bliver det lidt af en udfordring uden kornprodukter."

Danny1506 skrev:Du må vise dem nogle undersøgelser, og ellers blive ved med at presse på, indtil de fatter at det er dit eget liv
Forresten, har stadig ikke forstået behovet for mælk og brød i ens kost, er der nogle der vil gøre det klart for mig?

Adin skrev:Mælk og havre giver desværre også fordøjelse- og acneproblemer...

Danny1506 skrev:Du må vise dem nogle undersøgelser, og ellers blive ved med at presse på, indtil de fatter at det er dit eget liv
Forresten, har stadig ikke forstået behovet for mælk og brød i ens kost, er der nogle der vil gøre det klart for mig?

Pillepinball skrev:Adin skrev:Mælk og havre giver desværre også fordøjelse- og acneproblemer...
Det kan det (i for store mængder).. Ligesom så mange andre ting kan.. Dog tror jeg havre vil gå ganske fri af begge anklager....... Men come on, sådan en skråsikker påstand er kun noget værd, hvis du har gode argumenter, der bakker den op.. Ellers er den ubrugelig..

Adin skrev:Pillepinball skrev:Adin skrev:Mælk og havre giver desværre også fordøjelse- og acneproblemer...
Det kan det (i for store mængder).. Ligesom så mange andre ting kan.. Dog tror jeg havre vil gå ganske fri af begge anklager....... Men come on, sådan en skråsikker påstand er kun noget værd, hvis du har gode argumenter, der bakker den op.. Ellers er den ubrugelig..
Jeg ved at mælk er videnskabeligt kædet sammen med acne pga. hormoner. Havre er i sin forstand både-og. Havre virker anti-inflammatorisk på huden men indeholder samtidig proteinet gluten. Gluten er en kendt acnekilde, men kun i den den af befolkningen som er intolerante over for det. Sidst jeg tjekkede var det 70% af befolkningen.
Så i den forstand giver havre acne i form af dårlig fordøjelse pga. gluten-intolerance.

Milky skrev:Du er teenager. Dine bumser forsvinder næppe lige foreløbig, bare fordi du holder op med at spise bestemte produkter.
Desuden har bl.a. studerende på DTU haft undersøgt mælk i forbindelse med acne, og de kunne ikke finde en sammenhæng, der rent faktisk var valid. Dingo har haft linket til rapporten herinde for relativt længe siden.

Pillepinball skrev:Adin skrev:Pillepinball skrev:Adin skrev:Mælk og havre giver desværre også fordøjelse- og acneproblemer...
Jeg ved at mælk er videnskabeligt kædet sammen med acne pga. hormoner. Havre er i sin forstand både-og. Havre virker anti-inflammatorisk på huden men indeholder samtidig proteinet gluten. Gluten er en kendt acnekilde, men kun i den den af befolkningen som er intolerante over for det. Sidst jeg tjekkede var det 70% af befolkningen.
Så i den forstand giver havre acne i form af dårlig fordøjelse pga. gluten-intolerance.
Havre virker antiinflammatorisk på huden? Hvordan kan det nogensinde give mening????
Gluten intolerans er ikke en skarpt defineret diagnose. Såvidt jeg er orienteret skal du have "celiac disease" for, at de inflammatoriske følger af gluten, der skulle føre til acne, kan gøre sig gældende. 0,5-1% af den vestlige befolkning har celiac disease og man estimerer at 6-7 gange så mange lider af gluten insensitivitet (http://www.expert-reviews.com.ez.statsb ... /egh.11.79).
Generelt bør du forholde dig lidt mere kritisk til hvad du hører/læser...

Adin skrev:Pillepinball skrev:Adin skrev:Pillepinball skrev:Adin skrev:Mælk og havre giver desværre også fordøjelse- og acneproblemer...
Havre virker antiinflammatorisk på huden? Hvordan kan det nogensinde give mening????
Gluten intolerans er ikke en skarpt defineret diagnose. Såvidt jeg er orienteret skal du have "celiac disease" for, at de inflammatoriske følger af gluten, der skulle føre til acne, kan gøre sig gældende. 0,5-1% af den vestlige befolkning har celiac disease og man estimerer at 6-7 gange så mange lider af gluten insensitivitet (http://www.expert-reviews.com.ez.statsb ... /egh.11.79).
Generelt bør du forholde dig lidt mere kritisk til hvad du hører/læser...
Jeg prøver altid at forholde mig kritisk til kilder, specielt i forhold til hvilke personer der står bag. Måske er jeg ikke kritisk nok. Måske har du ret. Jeg vil prøve at hente et link frem, hvis jeg kan finde det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster