Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Den som ikke kan tage på

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg er er 180 og har vejet 67-68 de sidste 3 år. Om jeg har spist meget eller lidt sundt eller usundt. Det eneste jeg har kunne mærke forskel på er min energi. Jeg hærværket lidt rundt og prøve at læse men følger ikke rigtig jeg har kunne finde en løsning til mig. Jeg er lige begyndt at træne men ved også godt at jeg skal mere ind træning til at få bare lidt markeret krop det er bare lidt svært når ens krop sotere alt usundt fra. Er der nogle der har nogle ider eller ved hvem man kan kontakte som kan hjælpe lidt :)

Ps. Er ordblind så sry for diverse stavefejl :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du spiser ikke nok. Det er forklaringen. Spis mere kalorietungt mad, så kommer det helt af sig selv. Du skal være i overskud for at tage på, det er du ikke på nuværende tidspunkt.

EDIT: Der ligge rigtig mange emner omkring dette spørgsmål, alle får samme svar.

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Logbog: Vis logbog

Vesterling skrev:
EDIT: Der ligge rigtig mange emner omkring dette spørgsmål, alle får samme svar.

Og det bliver meere og mere irritirende at svare på dem. Vi burde lave et BB.dk standard-svar til de spørgsmål der forekommer 100gange om måneden.

TS: Spis mere, simpelt og effektivt. Drik 1liter sødmælk om dagen og 50gr olivenolie med hver eneste måltid er en god start.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Mange overvurderer hvor meget de egentlig spiser. Prøv kostplansfunktionen her på siden, og regn ud hvor meget du indtager om dagen.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

BloodJunkie skrev:
Og det bliver meere og mere irritirende at svare på dem. Vi burde lave et BB.dk standard-svar til de spørgsmål der forekommer 100gange om måneden.

TS: Spis mere, simpelt og effektivt. Drik 1liter sødmælk om dagen og 50gr olivenolie med hver eneste måltid er en god start.

Der findes nærmest i overflod af standardsvar. Kosten A-Å, Newbie help file osv
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Har tidligere allerede skrevet til en mod at der burde være en kategori der hed "vægtforøgelse" eller så noget eller en sticky omkring generelle fif og tricks til hvad man burde træne og spise osv. Fik aldrig noget svar... :twisted:
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Hvis du ikke kan tage på, spis mere.
Jeg skal personligt have 1000kcal mere for at tage på end nogen beregner på internettet har fortalt mig.
Hvor meget vi skal spise er 100% individuelt og det handler bare om at øge kalorierne til at du tager på.
Træn tungt og øg kalorierne til at du øger din vægt med ca. 500g om ugen.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Gider ikke til at lave en ny tråd, da jeg tænkte det også har noget med spisning at gøre.

Sagen er jeg arbejder nat og står op hver dag ca kl 13 og ind og træne kl 14.30. Så morgenmad er rimlig vigtig for mig. MEN jeg har bare utrolig svært ved at klemme noget ned om morgen. Spiser normalt havregryn med sødmælk, men er virkelig presset med at få en god portion ned.

Har i nogle gode forslag til hvad der ellers kunne være super til at spise om morgen.

BTw sry hvis det bare er dårlig stil at benytte en anden tråd til mit spg, men tænkte OP havde fået svar på sit spørgsmål.

lukadk skrev:Gider ikke til at lave en ny tråd, da jeg tænkte det også har noget med spisning at gøre.

Sagen er jeg arbejder nat og står op hver dag ca kl 13 og ind og træne kl 14.30. Så morgenmad er rimlig vigtig for mig. MEN jeg har bare utrolig svært ved at klemme noget ned om morgen. Spiser normalt havregryn med sødmælk, men er virkelig presset med at få en god portion ned.

Har i nogle gode forslag til hvad der ellers kunne være super til at spise om morgen.

BTw sry hvis det bare er dårlig stil at benytte en anden tråd til mit spg, men tænkte OP havde fået svar på sit spørgsmål.

Hiv blenderen frem og drik din morgenmad. Du kan f.eks. bruge havregryn, mælk, banan, peanutbutter, bær mv.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

Almond skrev:
lukadk skrev:Gider ikke til at lave en ny tråd, da jeg tænkte det også har noget med spisning at gøre.

Hiv blenderen frem og drik din morgenmad. Du kan f.eks. bruge havregryn, mælk, banan, peanutbutter, bær mv.

Kunne godt være man skulle investere i sådan en satan. Hvad med yoghurt. Er det "fint" eller er der ikke nok energi i det?

Almond skrev:

Som almond skriver er blenderen din ven. Morgenmad for mig har altid været en kamp. Blend havregryn, peanutbutter, sødmælk samt et scoop proteinpulver og du er godt sendt af sted mod vejen på dit dagelige kalorie target!

Du kan også lave det med blåbær, hindbær, solsikkekerner, lidt peanutbutter, gulerod, koldtpresset rapsolie, jordbær proteinpulver og så sødmælk. Evt. havregryn, hvis der ikke er nok kalorier. Så får du en shake fyldt med fibre, beta caroten, antioxidanter, massere af sundt fedt og protein!

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

lukadk skrev:
Almond skrev:

Kunne godt være man skulle investere i sådan en satan. Hvad med yoghurt. Er det "fint" eller er der ikke nok energi i det?

Vælg en variant baseret på sødmælk og med et lavt sukkerindhold. Så skulle det være fint.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.20
- Squat: 4.70
- Dødløft: 9.80

FNG skrev:Har tidligere allerede skrevet til en mod at der burde være en kategori der hed "vægtforøgelse" eller så noget eller en sticky omkring generelle fif og tricks til hvad man burde træne og spise osv. Fik aldrig noget svar... :twisted:

Har du overvejet at det måske er fordi der allerede findes en sådan sticky, og at du derfor selv lige i bedste stil denonstrerede at folk ikke leder ordentligt?

Fra sticky topic i kost subforummet:

Dit ligevægtsindtag er det antal kalorier hvor du hverken tager på eller taber dig i vægt. Det er lige præcis det antal kalorier du skal bruge for at blive på den samme vægt - Man bruger tit ens ligevægtindtag til at regne ud hvor mange kalorier man skal indtage under bulk og cut. Dette gøres ved at man normalt ligger 500 kalorier til ens ligevægtsindtag hvis man bulker eller trækker 500 kalorier fra hvis man cutter.

"Jeg spiser helt vildt men tager ikke på - hvorfor?"
Mange mænd føler de har svært ved at tage på. De er spinkle og starter med at styrketræne. De spiser alt hvad de kan og føler stadig ikke de kan tage på. Svaret er såre simpelt: De spiser stadig mindre end de forbrænder. Nogen er født med en højere forbrænding end andre men det er ikke her at svaret skal findes – for et så signifikant højere stofskifte er et meget sjældent fænomen og medfører en lang række andre komplikationer. Kan man ikke tage på og føler man at man spiser alt hvad man kan skal man prøve at regne ud hvor mange kalorier man indtager. Beregner man dette indtag til eksempelvis 3500 kcal og man i en periode hverken taber sig eller tager på så er 3500 kcal ens ligevægtsindtag. For at tage på skal man ganske simpelthen bare øge sit kalorieindtag med 500 kcal i ugen indtil man begynder at tage på. Dette kan meget nemt gøre ved eksempelvis at spise 125 gram peanuts ekstra om dagen eller drikke ¾ L kakaoskummetmælk. Tager man ikke på af at supplere sin kost med dette må man øge sit indtag med 500 kcal yderligere. På et tidspunkt VIL man starte med at tage på. Der er INGEN undskyldning! Et særligt godt supplement til den meget spinkle atlet kan være weightgainer. Masser af andre fødevarerkilder er ligeså energitætte som weightgainer – men fordelen ved WG er at det kan drikkes og hermed relativt let indtages i forbindelse med eller lige efter et måltid. Tages det mellem måltider kan det for nogen give en mæthedsfornemmelse der påvirker appetitten ved næste måltid. Derfor anbefales det at indtage WG lige efter hvert måltid og eventuelt lige inden sengetid.

Hvad er kalorier?
Kalorier er den energi der er i alle fødevarer – De tre hovedkilder til kalorier er:
• Protein - Indeholder 4 kilo kalorier pr. gram.
• Kulhydrater - Indeholder 4 kilo kalorier pr. gram.
• Fedt - Indeholder 9 kilo kalorier pr. gram.
• Alkohol - Indeholder 7 kilo kalorier pr. gram.

Det samlede antal kalorier i en fødevare afhænger altså af indholdet af protein, kulhydrater og fedt.

Hvad er kalorieoverskud?
Kalorieoverskud er når du indtager flere kalorier end dit ligevægtsindtag. Så ligger dit ligevægtsindtag eksempelvis på 3000 kalorier og du indtager 3300 kalorier, så ligger du i et kalorieoverskud på 300 kalorier.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Selvom der er utallige tråde omkring det, vil jeg personligt ikke mene at den sticky indeholder nok. Hvis det er det eneste der står i den. :-k
Veni, vidi, vici
Brugeravatar

Reputation point: 45

Mr.lego.mand skrev:Hej jeg er er 180 og har vejet 67-68 de sidste 3 år. Om jeg har spist meget eller lidt sundt eller usundt. Det eneste jeg har kunne mærke forskel på er min energi. Jeg hærværket lidt rundt og prøve at læse men følger ikke rigtig jeg har kunne finde en løsning til mig. Jeg er lige begyndt at træne men ved også godt at jeg skal mere ind træning til at få bare lidt markeret krop det er bare lidt svært når ens krop sotere alt usundt fra. Er der nogle der har nogle ider eller ved hvem man kan kontakte som kan hjælpe lidt :)

Ps. Er ordblind så sry for diverse stavefejl :)

Har ikke læst de andre indlæg, men alle kan tage på punktum, du spiser simpelthen bare ikke nok, prøv at spise en masse nødder, peanutbutter, mandelbutter you name it. Bare prøv at spise nogle kalorietunge fødevarer og så vil du pludselig se en forskel :)

Reputation point: 10

Ja det lyder også fint at sige man (bare) skal spise mere. Men det hjælper vel ikke vis jeg spiser vildt usundt for at tage lidt på vis jeg tilgengæld så er total sløv, grundet til jeg vil tage på er for at vokse lidt når jeg træner. Ps er stadig meget ny i det men giver bare ikke så meget mening at (drikke fløde mens du løber) for at tage på og komme i form :)

Mr.lego.mand skrev:Ja det lyder også fint at sige man (bare) skal spise mere. Men det hjælper vel ikke vis jeg spiser vildt usundt for at tage lidt på vis jeg tilgengæld så er total sløv, grundet til jeg vil tage på er for at vokse lidt når jeg træner. Ps er stadig meget ny i det men giver bare ikke så meget mening at (drikke fløde mens du løber) for at tage på og komme i form :)

Har du overhoved læst alle svarene i tråden? Der findes en milliard tråde omkring emnet, og en sticky der omfatter kost og vægtforøgelse som du kan lære meget af.
Jeg forstår ikke helt hvad du forventer, da den eneste vej til at tage på er at spise mere end du forbrænder. Og det kan sagtens lade sig gøre uden at spise usundt.

Kort sagt: beregn dit ligevægtsindtag, og spis flere kalorier end det.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Hvor ofte bliver du sulten i løbet af en dag, og hvor lang tid går der så fra du er blevet sulten til at du får noget at spise?
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

FNG skrev:Selvom der er utallige tråde omkring det, vil jeg personligt ikke mene at den sticky indeholder nok. Hvis det er det eneste der står i den. :-k

Hvad skal der mere stå synes du?

Problem: Jeg tager ikke på. Løsning givet: Spis mere.
Der står endda også forslag til hvad man kan spise. Der står noget om ligevægtsindtag.

Det er en helt passende guide til det niveau folk er på når de ikke forstår hvorfor de ikke tager på.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Tilbage til Begynder forum

Brugere online