Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1432
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1430

Følg bodybuilding.dk på

Elsker/hader bodybuilding

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg har dyrket clean bodybuilding i mange år, og på den ene side elsker jeg sporten, på den anden side hader jeg den.

Jeg elsker at løfte tunge vægte, se min krop vokse og mærke min styrke blive forøget. På den anden side hader jeg bodybuilding. Jeg hader, at man ikke i denne sport kan konkurrere med mindre man tager doping.
At de der i ens center er stærkest og størst, er dem der har taget mest doping. Mange af dem ved stort set intet om anatomi, fysiologi, kost og ernæring osv., måske har de endda ikke engang trænet i særlig mange år, alligevel er det dem der har de bedste resultater. Det pisser mig af.

Har I det på samme måde?
Sidst rettet af jensagv 13. maj 2012, 12:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

/flyttet
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

jensagv skrev:Jeg har dyrket clean bodybuilding i mange år, og på den ene side elsker jeg sporten, på den anden side hader jeg den.

Jeg elsker at løfte tunge vægte, se min krop vokse og mærke min styrke blive forøget. På den anden side hader jeg bodybuilding. Jeg hader, at man ikke i denne sport kan konkurrere med mindre man tager doping.
At de der i ens center er stærkest og størst, er den der har taget mest doping. Mange af dem ved stort set intet om anatomi, fysiologi, kost og ernæring osv., måske har de endda ikke engang trænet i særlig mange år, alligevel er det dem der har de bedste resultater. Det pisser mig af.

Har I det på samme måde?

Nej. Jeg er faktisk ret uenig i din betragtning og konklusion.
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

På ingen måde, lad dem om at tage deres steroider og bruge penge på det, og så lader jeg mig selv nyde mine resultater velvidende at jeg har gjort det uden at snyde. Det er motivation nok for mig.
Brugeravatar

Ja.

Men selvfølgelig kan du konkurrere uden doping. Du er heldig med at træne i et af de bedste centre i Nordjylland ;)

Galleri: Vis galleri (1)

Hvis man lader sin træning påvirke negativt af, hvilke resultater andre mennesker opnår med eller uden steroider, skal man nok overveje at finde en anden mental tilgang til bodybuilding.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Jeg elsker/elsker bodybuilding.

På den ene side elsker jeg dem, der vælger at tage den clean vej og se hvor langt de kan nå. De giver den gas med kost og træning hver eneste dag, og har valgt bodybuilding som livsstil og ikke blot som hobby. De bruger timer hver eneste dag på at tilberede kost og går ind til hver træning med 100% fokus. Tag en fyr som Grundt, der allerede i en ung alder har hevet 2 bronzemedaljer og en guldmedalje hjem til DM i athletic fitness.

På den anden elsker jeg dem, der har valgt at gå hele vejen og tage de nødvendige skridt for at realisere deres drøm om at stå øverst på skamlen i bodybuilding. Og tro mig, de bedste bodybuildere i landet går mindst ligeså meget op i kost og træning, som de bedste clean atleter gør. Der findes uden tvivl masser af folk rundt omkring i landet, der krudter den og bare slacker ved siden af, men deres resultater bliver også herefter. Du kan være helt sikker på, at du ikke kan lære folk som Søren Møller, Kenneth Robert, Patrick Johnson og Lars Risum noget om kost og træning. Du når ikke til tops uden at have 100% styr på, hvad du laver. Og nej, den tilgang de har valgt til bodybuilding er ikke nødvendigvis den samme, som vil være optimal til dig.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Alex4049 skrev:Men selvfølgelig kan du konkurrere uden doping.

Er du sikker på det? Jeg havde samme holdning engang, i dag mener jeg det er en naiv tanke. Sød men naiv.

Selv har jeg trænet clean i rigtig mange år efterhånden, og er stadig milevidt fra en konkurrenceform. Det samme er alle dem, som jeg ved er clean.

Alex4049 skrev:Du er heldig med at træne i et af de bedste centre i Nordjylland ;)

Tak. Du burde blive medlem, det er et super center.
Brugeravatar

tvivler på at man kan være med i 100+ kg klassen clean uden er være 3 m. høj

Men lettere klasser kan du sagtens konkure i.

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

The Juice skrev:Hvis man lader sin træning påvirke negativt af, hvilke resultater andre mennesker opnår med eller uden steroider, skal man nok overveje at finde en anden mental tilgang til bodybuilding.

Du har helt ret i, at det ikke burde påvirke mig. Det gør det måske også værre, at jeg træner i et center med en ret liberal/afslappet holdning til doping.

Min træning har gjort, at jeg løfter 160 max i bænk, hvilke jeg selv synes er rimelig godt gået 100 % clean. Men det regnes ikke for meget i mit center, da mange ligger mellem 180-220, og er fuldstændig åben omkring deres misbrug. Det er de forkerte (de der snyder), der får respekt og anerkendelse for deres form og styrke. Ikke dem der er kommet naturligt til deres resultater. Det kan man vel ikke være uenig i, er principielt forkert.
Brugeravatar

jensagv skrev:
Alex4049 skrev:Men selvfølgelig kan du konkurrere uden doping.

Er du sikker på det? Jeg havde samme holdning engang, i dag mener jeg det er en naiv tanke. Sød men naiv.

Selv har jeg trænet clean i rigtig mange år efterhånden, og er stadig milevidt fra en konkurrenceform. Det samme er alle dem, som jeg ved er clean.

Alex4049 skrev:Du er heldig med at træne i et af de bedste centre i Nordjylland ;)

Tak. Du burde blive medlem, det er et super center.

Hvis du kun VIL stille op til Loaded Cup, ser jeg dit problem. Ellers synes jeg ikke selv min tanke er naiv.

Jeg træner der nogengange, da min far var medejer i sin tid. Han kom bla. nr. 4 i DM i 80'erne og han tog aldrig noget.

Hvis du kun VIL stille op til Loaded Cup, ser jeg dit problem. Ellers synes jeg ikke selv min tanke er naiv.

Så du mener fx, at nogen af dem der stiller og klarer sig godt til eksempelvis mr.fitness er clean?

Jeg træner der nogen gange, da min far var medejer i sin tid. Han kom bla. nr. 4 i DM i 80'erne og han tog aldrig noget.

Måske det var lettere i 1980´erne. I dag tror jeg ikke der er mange eksempler på det.
Brugeravatar

Tja, man høster vel som man sår. Hvor krudtede resultater giver stor umiddelbar anerkendelse, giver de samtidig også mange langsigtede og potentielt livsfarlige problemer. Hvis du alligevel ved at folk er krudtede, ser jeg ingen grund til at sammenligne dig med dem.

Jeg forstår i det hele taget ikke, hvorfor man skulle være så optaget omkring, hvad andre laver. Det er 100 % ligegyldigt, hvis du ikke skal konkurrere. Pointen med de filosofiske aspekter af at dyrke bodybuilding på hobbyplan er jo netop at, det er noget man gør for sig selv. Det er en sport, hvor man uden noget nærmere formål kæmper en daglig kamp for hele tiden at flytte sig blot for at flytte sig. Det handler om personlig udvikling i langt højere grad end anerkendelse.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

jensagv skrev:Jeg har dyrket clean bodybuilding i mange år, og på den ene side elsker jeg sporten, på den anden side hader jeg den.

At de der i ens center er stærkest og størst, er den der har taget mest doping. Mange af dem ved stort set intet om anatomi, fysiologi, kost og ernæring osv., måske har de endda ikke engang trænet i særlig mange år, alligevel er det dem der har de bedste resultater. Det pisser mig af.

Har I det på samme måde?

Ja
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kan sagtens følge tråd-starter et langt stykke af vejen, bodybuilding bliver ALDRIG en anerkendt sport, da den er total til grin for størstedelen af befolkningen. For den almene person er Mr.O bare et freakshow. Sad but true. :(

Men jeg synes ikke du skal lade dig gå på hvad andre gør, så længe du er tro mod dig selv, kan det være total ligegyldigt hvad andre gør. :)
Brugeravatar

jensagv skrev:

Så du mener fx, at nogen af dem der stiller og klarer sig godt til eksempelvis mr.fitness er clean?

Jeg træner der nogen gange, da min far var medejer i sin tid. Han kom bla. nr. 4 i DM i 80'erne og han tog aldrig noget.

Måske det var lettere i 1980´erne. I dag tror jeg ikke der er mange eksempler på det.

Har vilkårene for naturlig bodybuilding ændret sig? Naturliges vilkår er stadig de samme.

Folk i fx. i Athletic fitness er da ikke krudtede. Jeg tror nærmere at du bare stempler alle i bedre form end dig som krudtede.

Alex4049 skrev:Folk i fx. i Athletic fitness er da ikke krudtede.

lol, come on..
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Billede
Roids. Roids everywhere.

Wtf

At de der i ens center er stærkest og størst, er dem der har taget mest doping. Mange af dem ved stort set intet om anatomi, fysiologi, kost og ernæring osv., måske har de endda ikke engang trænet i særlig mange år, alligevel er det dem der har de bedste resultater. Det pisser mig af.

Har I det på samme måde?

Alle ting her i livet har 'pros and cons', så det må man lære at leve med, hvilket også gælder brugen af doping. Men AS-brugere skal på ingen måde tude over de følger brugen af AS medfører sig på længere sigt, det er et valg de tager, derfor må de også stå ved det!

Men jeg synes virkelig du generalisere på det groveste og har et unuanceret syn på folk der vælger at bruge doping - og nej jeg føler mig ikke truffet her.
Dette er måske en ekstrem sammenligning, men du skal ikke komme og sige til mig at Kai Greene, Jay Cutler, Phil Heath etc. ikke har styr på deres træning, kost, anatomi, fysiologi, og du skal heller ikke komme og sige de ikke har trænet i mange år!
Self. vil der være folk der bingo-krudter den, men der er også folk som dedikere sig 110% til træningen og kosten, hvorfra de self. må få en vis viden om dette. De folk jeg kender som er på scenen ved til fulde hvad de gør med deres træning og kost, der er virkelig ikke noget der er efterladt til tilfældighederne. Men når du er kommet op på det 'niveau' så ser jeg personligt doping som 'the finishing touch', der kan/vil give dig den sidste fordel på scenen, og dette er jo bredt accepteret i BB-kredse, så at tro folk i fitness klasserne ikke gør brug af AS i vist omfang er direkte stupid.
Kan heller ikke forstå hvorfor du sammenligner dig selv med folk på AS når du selv er naty? ..
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00

Cloud skrev:

Har I det på samme måde?

Kan heller ikke forstå hvorfor du sammenligner dig selv med folk på AS når du selv er naty? ..

Det gør man som menneske. Jeg tror generelt bodybuildere er særligt disponible for komparativ tænkning, da mange begynder at træne pga. mindreværd.

Geografisk sted: Aalborg

ptormx skrev:
Cloud skrev:

Har I det på samme måde?

Det gør man som menneske. Jeg tror generelt bodybuildere er særligt disponible for komparativ tænkning, da mange begynder at træne pga. mindreværd.

Det kan du have ret i, har også selv overbegloet andre i centeret for at sammenligne mig selv med det, det skal jeg ikke kunne sige mig selv fri fra. Men et godt råd jeg engang fik var "stop med at konkurrere med alle andre, og konkurre mod dig selv", det tvinger dit fokus indad fremfor udad, hvilket sparer dig selv for brugen af en masse unødvendig energi.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 140.00

Cloud skrev:
ptormx skrev:
Cloud skrev:

Har I det på samme måde?

Det kan du have ret i, har også selv overbegloet andre i centeret for at sammenligne mig selv med det, det skal jeg ikke kunne sige mig selv fri fra. Men et godt råd jeg engang fik var "stop med at konkurrere med alle andre, og konkurre mod dig selv", det tvinger dit fokus indad fremfor udad, hvilket sparer dig selv for brugen af en masse unødvendig energi.

Det er nemlig en rigtig god idé, men selvaccept er også essentielt, for f.eks. at undgå misundelse.

Geografisk sted: Aalborg

Jeg elsker clean bodybuilding. For mig er der en kæmpe stor selvtilfredsstillelse i at vide at man har bedre resultater end mange der har krudtet den op over begge ører.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

så længe jeg selv ser en fremgang i min egen træning og gør mit for at træne,spise og hvile så optimalt så muligt, så er jeg sku ligeglad med hvad og hvormeget kemi de andre bruger.. det er deres eget valg, og kommer ikke mig en skid ved.. det eneste jeg synes er træls er når man bliver beskyldt for selv at have brugt kemi, når man aldrig har rørt det.. men det er jo ikke deres skyld..
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Nders skrev:Jeg elsker clean bodybuilding. For mig er der en kæmpe stor selvtilfredsstillelse i at vide at man har bedre resultater end mange der har krudtet den op over begge ører.

Problemet er bare at en person på krudt, som æder McD hver dag, drikker og får en ringe søvn, næsten altid vil vinde over en clean person der gør alt rigtigt. Fact.
Brugeravatar

Muscle Shark skrev:
Nders skrev:Jeg elsker clean bodybuilding. For mig er der en kæmpe stor selvtilfredsstillelse i at vide at man har bedre resultater end mange der har krudtet den op over begge ører.

Problemet er bare at en person på krudt, som æder McD hver dag, drikker og får en ringe søvn, næsten altid vil vinde over en clean person der gør alt rigtigt. Fact.

tilgengæld er rollefordelingen en helt anden når begge to er gamle, og roidhovedet er ved at falde sammen, og den naturlige stadig træner og har en velfungerende krop
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Lenned skrev:
Muscle Shark skrev:

tilgengæld er rollefordelingen en helt anden når begge to er gamle, og roidhovedet er ved at falde sammen, og den naturlige stadig træner og har en velfungerende krop

Ja, det har du ret i. Men de fleste mennesker tænker kun på nuet. :wink:
Brugeravatar

Alex4049 skrev:Roids. Roids everywhere.

Wtf

Billede
Somewhere roids :wink:
Nyt koldt billede 07. marts 2011: > KLIK HER <
Brugeravatar