Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1106
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1104

Følg bodybuilding.dk på

Er du nogensinde blevet chikaneret

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Er du nogensinde blevet chikaneret eller på anden måde intimideret i dit center?

Ja
45
17%
Nej
205
79%
Andet
8
3%

Stemmer i alt : 258

Jeg har bidt mærke i at debatter, artikler mm. omhandlende doping og tunge vægte, ofte indeholder udsagn om at de store gutter skræmmer de andre kunder væk. Bl.a. skulle centrene pga. førnævnte, være utrygge at færdes i.

Jeg har personligt aldrig oplevet decideret at blive chikaneret eller føle mig utryg ved nogen i centeret pga. deres størrelse eller udseende.

Derfor tænker jeg også, at det kunne være interessant at høre om nogen af jer, nogensinde har følt jer utrygge eller er blevet chikaneret af nogen af de famøse (roid?)monstre der tilsyneladende skulle gemme sig i centrenes afkroge.

Uddyb gerne.

"Andet" er til hvis du har oplevet chikane, men ikke noget du opfattede som værende en følge af vedkommendes fysiske størrelse eller indtag af medikamenter.

Håber det giver mening. Kunne jo være sjovt at starte en debat op om den problematik der angiveligt skulle eksistere.
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Chikaneret. JA!!!

De har større muskler end mig!!! :ohno:

Nej, men noget af det jeg oplevede, da jeg startede med at træne (teenage-årene) var nok mest, at de følte at de ejede stedet - at man skulle give dem plads, fordi de er mere værd end en selv. Men det er jo ikke værre end hvad man ser i den generelle befolkning. Så alt i alt, så har jeg ikke rigtigt noget på det.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog

er blevet chikaneret et par gange, men sgu aldrig af nogen der var større end mig, er som regel altid de der vandrende pinde på 1,90m og 65kg kampvægt der chikanerer.. de andre er mere "gentle giants"

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Kostplan: Vis kostplan

skulle have trykket andet sry, kom til at trykke ja

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Squat: 125.00

Har aldrig følt mig truet, men mødte engang brian facetatto, der tydelig havde haft fingrende i kagedåsen.
Han smed med vægtende, og troede han ejede det hele. Råbte "skrid, jeg bruger den", til andre hvis han ville have deres maskine osv.
Det lignede "heldigvis" at hans blodtryk var omkring 180/150, så man kan næsten håbe han har fået sig en lærestreg...

Det var i shitness dk.

Reputation point: 0

biggerisbetter skrev:skulle have trykket andet sry, kom til at trykke ja

Det går nok...:-)...håbede undertitlen var nok til at uddybe hvornår man skulle trykke ja...hehe
Brugeravatar

De fleste der føler behov for at se farlige ud, eller opføre sig som idioter, er de unge drenge med tynde arme.
Folk som har trænet i mange år, og har opnået fornuftige resultater, plejer imo at være ret stille og rolige og fokusere på deres egen træning.
Brugeravatar

Reputation point: 20

awesome skrev:
biggerisbetter skrev:skulle have trykket andet sry, kom til at trykke ja

Det går nok...:-)...håbede undertitlen var nok til at uddybe hvornår man skulle trykke ja...hehe

fik ikke lige læst den, er ikke altid den skarbeste kniv i skuffen :)

Styrkeliste

Wannabe-BB skrev:De fleste der føler behov for at se farlige ud, eller opføre sig som idioter, er de unge drenge med tynde arme.
Folk som har trænet i mange år, og har opnået fornuftige resultater, plejer imo at være ret stille og rolige og fokusere på deres egen træning.

Det er også lidt det jeg tænker....en af de flinkeste gutter jeg kender i centeret, er sgu ham der mener at 60cm er opnåeligt inden sommeren rammer for alvor... :D ...Ikke at han på nogen måde skal være repræsentant, for ALLE der er grande. Men kan vitterligt ikke mindes at de har opført sig meget anderledes end de "almindelige" motionister... :)
Brugeravatar

Jeg er blevet generet af et par gamle koner, de blev ved med at snakke til mig imens jeg løftede, de burde forbydes :lol:

mvh
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Nej - nærmere det modsatte. Jeg blev taget meget godt imod i miljøet, som jeg oplever meget imødekommende overfor nybegyndere.
Vh Johannes
Ejer af Tor Equipment - Magnetiske Bænkpres Boards
Brugeravatar

Reputation point: 50

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 307.50
- Dødløft: 292.50

det er typisk det små, eller fede der har brug for at føle sig hævet over andre og chikanere andre

Styrkeliste

Jeg er aldrig blevet chikaneret i et træningscenter og har aldrig set nogen blive det.

Det undrer mig egentligt, hvordan folk mener, at det er de små og fede som oftest føler sig hævet i et træningscenter. Jeg synes altid, at det er de små og yngste som er mest tilbageholdende i mit center. Kan folk komme med nogle eksempler, hvor de opfører sig upassende overfor andre som de ikke kender? Det kunne jeg godt tænkemig at høre.

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 170.00

De små og fede tør ikke sige noget i mit center (y)

Skal dog siges at størstedelen af de helt store er ret flinke. Det værste der er det pt. er en gruppe 20 årige zyzz'er som kun træner bryst og arme, mens de snakker om deres SERIØSE indtag af PWO og efedrin.

Jeg har oplevet enkelte episoder, som har været ubehagelige. Bl.a. med truende adfærd overfor mig fordi jeg var "respektløs", i en situation hvor jeg ikke gad dele et squat rack, fordi jeg kørte med korte timede pauser. Men altså idioter findes der jo alle steder. Jeg tror ikke, at risikoen for chikane er større i et center, end det er alle mulige andre steder.
The pain you feel today will be the strenght you feel tomorrow.
https://asento.dk/
https://petguide.dk/
https://meremotion.dk/
https://padelfreak.dk/
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 225.00

Ingen chikane her til mig, folk er generelt meget stille og rolige, selv de store og de mere små svansede wanna-be-gansta'

Synes seriøst noget af det fedeste er at træne når alle de store brød er dernede, de træner seriøst, og går til den!
Ingen lasket tilgang til træning, de træner også videre, godt flow i maskineri og vægte.

Tror problemet opstår når de mere usikre typer kommer ned og træner og bliver overvældet af de store, stygge mænds attituder, vi er for satan nede og træne, der kommer lidt "mandfolk" frem i en når man klasker kg rundt..

Jeg er blevet truet med tæsk, fordi jeg gik ind foran en gut der trænede 3 meter væk fra spejlet. i et kommercielt center.

Hvis vi ikke skal hen i den sarte ende, så må det være det.

Jeg har intet ondt oplevet fra nogle af de "farlige tattoveret roid containere".
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:Jeg er blevet truet med tæsk, fordi jeg gik ind foran en gut der trænede 3 meter væk fra spejlet. i et kommercielt center.

Jeg har intet ondt oplevet fra nogle af de "farlige tattoveret roid containere".

vi kender alle det med folk stiller sig lige foran en når man står og træner selvom der er oceaner af plads rundt omkring, det er da pisse træls. men lige frem at true for det :o

Styrkeliste

Jeg er ikke stor nok til at blive "swole shamed".
Men jeg har et par gange blevet 'chikaneret' og blevet fortalt, at squats er farlige

Edit: jeg fattede vist ikke pointen med tråden. Der er meget få, som er stærkere end mig (sørgeligt), så styrkemæssigt er jeg ikke intimideret. Heller ikke på nogen anden måde
Sidst rettet af Borumpas 6. jun 2014, 18:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

biggerisbetter skrev:
Moose skrev:Jeg er blevet truet med tæsk, fordi jeg gik ind foran en gut der trænede 3 meter væk fra spejlet. i et kommercielt center.

vi kender alle det med folk stiller sig lige foran en når man står og træner selvom der er oceaner af plads rundt omkring, det er da pisse træls. men lige frem at true for det :o

han stod bag ved en bænk, 3 meter fra spejlet, i et center der var så overfyldt at man ikke kunne gå på toilettet uden at føle at man sad midt i en biograf "undskyld, undskyld, undskyld".
Jeg manglede et sted at lave side latterals...

Problemet er jo at kommercielle fitnesscentre hovedsageligt er til for at folk kan komme og polere deres egoer.
Og almindelige mænd's egoer kan bare ikke holde til at der kommer mennesker der er større, tyndere eller stærker end dem.
Fik et helt chok da jeg for første gang gik ind i et hardcore center og folk hilste på mig og smilede da jeg kom ind.
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har engang bedt om par hårde typer om at dæmpe sig, da de stod og råbte om deres weekendeskapader. Desværre var jeg lidt for grov i første omgang og de blev meget fornærmet. Jeg undskyldte efterfølgende, og sagde at det fordi jeg var ved at forsøge mig på noget pr. Desværre var the damage done. Heldigvis var de dog mere stille fremover.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

26% (+/- dem der ikke læste undertitlen) er da alligevel en del.

Men spørgsmålet er om det så er nok, til at man vil ønske sig øget dopingkontrol(inklusiv den chikane der følger med fra kontrollørerne) og fravalg af tunge vægte?
Brugeravatar

awesome skrev:26% (+/- dem der ikke læste undertitlen) er da alligevel en del.

Men spørgsmålet er om det så er nok, til at man vil ønske sig øget dopingkontrol(inklusiv den chikane der følger med fra kontrollørerne) og fravalg af tunge vægte?

lige omvendt..
mindre dopingkontrol og større vægte, det vil hindre chikane..
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er aldrig blevet chikaneret af folk jeg med sikkerhed kan sige er krudtet, tværtimod de har alle været meget flinke, hilst på mig og vist hensyn. Jeg har dog oplevet smålighed fra de 17-18 årige drenge som går og spiller macho eller flexer knogler i spejlet efter hvert sæt, man kan godt nok ikke kalde det for chikane men sommetider har jeg rendt ind i en irriterende knejt der ikke syntes man kan deles om tingene, altså være mere end en om at bruge squat rack, et sæt håndvægte eller et kabeltårn af gangen. Af hvad jeg har oplevet så er folks fordomme lige modsat af hvad virkeligheden er.

Reputation point: 70

Styrkeliste
- Squat: 150.00

Nick9000 har spurgt mig om hvor hans karry-ret er!! :(

Jeg har ingen karry-ret.

Men ellers det Johannes skriver!
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 170.00

Synes ikke de store drenge er slemme. Nuvel, der er et par store rockere der råber lidt af folk, men de små teenage-drenge på krudt er sgu langt værre - er både blevet spurgt om jeg vil ned og have en 2 mod 2 på parkeringspladsen, og en der ville give mig håndmadder fordi jeg ikke havde clips på mens jeg squattede, åbenbart fordi at skiverne kunne falde af og ramme ham i ryggen.. Yep..
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 160.00

Jeg er blevet chikaneret et par gange. Kan nævne et par episoder..

Seneste episode: Jeg kommer gående med en vægtstang. Jeg skal forbi preacher curl hvor der sidder en gut. I det jeg går forbi siger han "ey bror, hvad vil du?". Jeg stopper op, kigger på ham, løfter det ene øjnbryn og går så videre hen og laver incline bænk pres. Jeg aner ikke hvordan jeg skulle forstå den. Var det chikane? Var det et reelt spørgsmål? Jeg forstår ikke indvandrer-slang. Under mit 2. sæt incline bænk (Tror jeg det var??), er jeg ved at lave opspænd mens han kommer gående mod mig, hvor jeg så vælger at kigge på ham. Han siger så noget i et negativt toneleje, dog så lavt at jeg ikke kunne høre det. Jeg ligger mig og tager mit sæt, og så var det dét. Jeg har kun set ham den ene gang.

Anden episode: Jeg er ved at lave Straight arm pull down supersetted med standing high cable rows. Jeg fornemmer i min øjnkrog at en gut sidder og kigger på mig (langt sæt på omkring 30 reps). Jeg står lige og får pusten, og han kigger stadig på mig?! Han sidder med et KÆMPE smil over hele femøren. Jeg vælger så at spørge "Hey mester, er der noget galt?". Hans smil forsvinder ganske langsomt, hvorefter han tager hans sæt. Jeg tænkte bare WTF? Jeg ved ikke om der var noget i vejen med ham, han virkede lidt bims. Han sagde ikke så meget som et ord.

Ellers har der været et par små ligegyldige uoverensstemmelser, som egentlig bare var lidt underlige..
Så hvad jeg lige kan huske, har der ikke været noget reel chikane, ud over et par stykker som har udvist mærkelig opførsel, hvoraf jeg ikke kunne vurdere hvorvidt den ene var truende eller ej. Jeg aner ikke om førstnævnte var krudtet, men jeg håber i hvertfald ikke at sidst nævnte var :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

For mig lyder det lidt som om, at det er dig der chikanerede ham den sidste.

LARSLORT skrev:For mig lyder det lidt som om, at det er dig der chikanerede ham den sidste.

Det vil jeg under ingen omstændigheder give dig ret i. Han sad omkring 3 meter fra mig og stirrede fast på mig i langt over et minut. Jeg spurgte hverken på en flabet, nedladende, truende, eller sur måde. Ganske almindeligt, venligt toneleje da jeg var i tvivl om han var sådan "helt rask" eller hvad man nu kan sige. Ulækkert var det ihvertfald, at han sad med så stort et smil på. Havde han givet mig et lille venligt smil var det ok, men jeg følte mig nedstirret.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Jeg svarede nej, da jeg mener det jeg har oplevet ikke kan betegnes som decideret chikane.

Har kun oplevet grupper af små indvandrerdrenge der lige skal vise sig lidt. Men det er også det eneste :hugs:

Reputation point: 255

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 32 gæster