Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Ioxer skrev:rackpulls skulle jeg mene
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

vJacques skrev:Ioxer skrev:rackpulls skulle jeg mene
Ye, den ser faktisk rigtig god ud. Har bare ikke mulighed for at køre den i FitnessWorld

Bone-14 skrev:vJacques skrev:Ioxer skrev:rackpulls skulle jeg mene
Ye, den ser faktisk rigtig god ud. Har bare ikke mulighed for at køre den i FitnessWorld
Havde noget taget rumænsk dødløft så.

vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
Eneste mulighed for at køre rackpulls, er at slæbe en kasse jeg kan stå på med til træning, og så køre den på worlds squatrack eller hvad den nu hedder...

vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
Eneste mulighed for at køre rackpulls, er at slæbe en kasse jeg kan stå på med til træning, og så køre den på worlds squatrack eller hvad den nu hedder...

flamingopikken skrev:vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
I har vel stepbænke i FW? Dem kan du bruge til at hæve stangen.

StefanM skrev:vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
Der er mange gode, der træner lænden.
Konventionel dødløft
RDLs
Backraises
Goodmornings
Stivbenet dødløft
Rackpulls
Etc.
Og der findes sådan cirka 15000 afarter og variationer at benytte for sjov og spas - men du undgår ikke at få noget arbejde ind til hofter og baglår. Det er dog heller ikke noget du skal være ked af.
alwin skrev:flamingopikken skrev:vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
Jeg tror ikke at stepbænke kan holde til mange kg.

alwin skrev:flamingopikken skrev:vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.

vJacques skrev:Haha, kunne se godt ud hvis jeg pludselig røg igennem sådan en stepbænk

mikkel_baech skrev:alwin skrev:Jeg tror ikke at stepbænke kan holde til mange kg.
de kan nu sagtens tage 250 kg. hvor meget mere har du brug for?

Friche skrev:vJacques skrev:Haha, kunne se godt ud hvis jeg pludselig røg igennem sådan en stepbænk
Jeg tror du har misforstået øvelsen:) Det er stangen der skal op på bænkene så der kommer kortere vandring, det er ikke dig der skal op på bænkene. Men hvis du endelig beslutter dig for at falde igennem en stepbænk så film det lige og smid det herind
mikkel_baech skrev:alwin skrev:flamingopikken skrev:vJacques skrev:Det er bare fordi jeg på ryg/ben/biceps-dagen kører øvelser der rammer forlår (squat), baglår (glue/ham-raises), hoftebøjer og læg, så jeg har i princippet ikke brug for "ben"-delen i dødløft, og tænkte der måtte være en der kunne ramme lænden sådan specifikt, hvis i forstår.
de kan nu sagtens tage 250 kg. hvor meget mere har du brug for?

mikkel_baech skrev:Det er selvfølgeligt 250kg pr sæt. Jeg ville ikke begynde at rackpulle ret meget over det fra alm stepbænke.

A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.
.. stepbænke er ubehagelige at rackpulle fra, efter min mening. De har en tendens til at give efter og bøje når man kommer over de 200kg. - dårligere kraftformidling, end skiver.
Er det ikke stangen der skal ligge på noget eller er det så du kan rackpulle fra et squat racks safty bar ting ?
Gaxe skrev:A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.
.. stepbænke er ubehagelige at rackpulle fra, efter min mening. De har en tendens til at give efter og bøje når man kommer over de 200kg. - dårligere kraftformidling, end skiver.
Hvorfor stiller du dig på noget når du rack puller ?Er det ikke stangen der skal ligge på noget eller er det så du kan rackpulle fra et squat racks safty bar ting ?

A Menace To Chicken skrev:Gaxe skrev:A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.
Hvorfor stiller du dig på noget når du rack puller ?Er det ikke stangen der skal ligge på noget eller er det så du kan rackpulle fra et squat racks safty bar ting ?
I Fnatness World kan man ikke indstille safetystængerne i squatracket, som derfor er for høje at rackpulle fra hvis man bare står på gulvet og trækker. Jeg plejer at lægge 2x3 10'ere imellem stængerne ved siden af hinanden, og stå på dem og trække. Det passer med at stangen (teh barbell, that is) ligger lige under mine knæ - som er min foretrukne højde at køre fra, da denne højde tager det meste af benarbejdet ud af ligningen så man kan fokusere på rygdelen af trækket.

A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.

vJacques skrev:A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.
Og så bare nakke halvdelen af skiverne i centret???ej, det vil jeg så prøve til træningen imorgen.

A Menace To Chicken skrev:vJacques skrev:A Menace To Chicken skrev:Stil dig på nogle skiver, mand. Jeg har kørt masser af rackpulls i FW - tre 10'er skiver til hver fod fungerer glimrende.
Og så bare nakke halvdelen af skiverne i centret???ej, det vil jeg så prøve til træningen imorgen.
.. der skulle gerne være skiver nok, til at du kan bogarte seks 10'ere til at bygge en platform af, uden at andre skulle stå og mangle. Ellers er det sgu' centeret der skal tage sig sammen, og oppe deres service!

A Menace To Chicken skrev::?
.. jeg har aldrig haft problemer, hverken med discountskiverne i FW ell. med Cassal-skiverne i mit andet center. Der kan da højst være nogle uregelmæssigheder i overfladen på et par millimeter - men det har aldrig generet mig. Giv det et skud, det er en meget almindelig praksis.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster