Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1463
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

Erik Rasmussen overholder ikke købeloven

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Som en hver anden kunde, der har haft en dårlig oplevelse, ser jeg det som min pligt at informere andre potentielle kunder på dette forum om følgende:

I forbindelse med køb af Titan knævarmere hos Erik Rasmussen (den eneste forhandler af Titan udstyr i DK) gjorde jeg krav på nogle nye, da de var gået i stykker inden for garantiperioden.
Som købeloven foreskriver, er der særregler, som tilgodeser kunden i de første 6 måneder. Dette er Erik Rasmussen fuldstændig ligeglad med. Jeg har kontaktet Forbrugerstyrelsen og har deres ord for ovenstående. Den eneste grund til, at jeg ikke har kørt sagen hos styrelsen er, at jeg betalte 400kr. (De tar kun sager +500kr. Nu koster titan bind +500kr.)

Jeg har ligeledes kontaktet Titan i USA 4 gange og forklaret dem problematikken. Jeg har aldrig oplevet en så elendig behandling. De gider ikke engang at svare på mine mails.

Hele forløbet har været meget uprofessionelt og amatøragtigt. Det klæder på ingen måde Erik Rasmussen og hans forretning. End ikke en trussel om at skrive på dette indlæg på nettet kunne få Erik til at overveje at smide et par gratis knæbind efter mig. Han vil hellere have dårlig omtale af sin forretning. Det går over min forstand.

POINTE:
Vær på vagt når I handler hos Erik! Man skal give kunden svar inden for 2 uger, hvorfor man ikke kan sende ting til USA og lade kunden vente i mere end 4 uger. Alle hans julemandshistorier holder ikke. Den danske købelov gælder ved køb af varer i Danmark.

Daniel

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mine er også gået i stykker... De kunne ikke tåle at blive tørretumblet - men det var min egen skyld så det har jeg selvfølgelig ikke gjort noget ved

Hvis produktet har været anvendt korrekt og er gået i stykker fordi det har været fejlbehæftet - så er der jo ikke så meget at spille om, så må Erik hoste op med et par nye eller et tilsvarende produkt - alternativt pengene tilbage

Reputation point: 140

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 1.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Peter Olsen skrev:Mine er også gået i stykker... De kunne ikke tåle at blive tørretumblet - men det var min egen skyld så det har jeg selvfølgelig ikke gjort noget ved

Hvis produktet har været anvendt korrekt og er gået i stykker fordi det har været fejlbehæftet - så er der jo ikke så meget at spille om så må Erik hoste op med et par nye eller et tilsvarende produkt - alternativt pengene tilbage

Jeg kunne ikke drømme om at tørretumble mine. Desuden er det også Erik, der skal bevise, at DU har ødelagt produktet. Der følger jo ikke en folder med til produktet, hvor der står noget om træning. Altså hvad man må bruge dem til osv. Kun om vaske procedure osv. Der er omvendt bevisbyrde i de første 6 måneder. Så hvis han f.eks. vil beskylde mig for at misvedligeholde dem, skal han bevise det. Og det kan han ikke. Det er lige præcis her at filmen knækker for ham i forbindelse med den danske købelov.

Mine er også begyndt at gå i stykker, de er ganske enkelt begyndt at gå op i sømmen bagpå. Jeg har også skrevet en mail for at høre hvorvidt det kan være rigtigt det kan ske med et tilsyneladende kvalitetsprodukt indenfor bare 3 måneders med regelmæssig brug.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Øv. Jeg var ellers lun på deres knækogere, men det dropper jeg da bare så.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Jeg har handlet ved Erik flere gange og har aldrig oplevet problemer af nogen art.

Hvis du har købt et par i den rigtige størrelse burde de selvfølgelig ikke gå i stykker så let - når det er sagt så synes jeg, at knævarmere generelt er alt for dyre.
Sidst rettet af Legkongen 4. sep 2012, 17:22, rettet i alt 1 gang.
No doping, no suits, no straps - just RAW!

"Take your time and do it right – you don’t really need all that fancy stuff as shirts and drugs – you should take your time and do it right (James Henderson)".
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers/Århus

Træner her: AK Frem
Fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 197.50
- Squat: 255.00
- Dødløft: 310.00

Jeg købte den største ledige størrelse, XL, og jeg vil ikke mene jeg har så gigantstore lår at det burde presse syningerne så meget.
Brugeravatar

SPH GYM

Gormez skrev:Jeg købte den største ledige størrelse, XL, og jeg vil ikke mene jeg har så gigantstore lår at det burde presse syningerne så meget.

Og du er sikker på, at du ikke har købt albuebind :dance:
No doping, no suits, no straps - just RAW!

"Take your time and do it right – you don’t really need all that fancy stuff as shirts and drugs – you should take your time and do it right (James Henderson)".
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers/Århus

Træner her: AK Frem
Fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 197.50
- Squat: 255.00
- Dødløft: 310.00

Legkongen skrev:
Gormez skrev:Jeg købte den største ledige størrelse, XL, og jeg vil ikke mene jeg har så gigantstore lår at det burde presse syningerne så meget.

Og du er sikker på, at du ikke har købt albuebind :dance:

Haha jeg har uden tvivl perioder hvor jeg sejler nok til at komme til detm :lol: Men overskriften titan knee sleeves burde umuliggøre det, selv for mig :wink:
Brugeravatar

SPH GYM

Jeg prøvede dem hos Erik/ tog personligt derud. Og han anbefalede den givne størrelse. Jeg ved at andre har problemer med dem, bl.a. flere i min klub. Derfor er det rart at høre for andre, som også har problemer med deres.

Titan har selv lavet en ny model, hvorfor de nærmest på Armstrong vis har erkendt, at de har lavet et mangelfuldt produkt. Jeg har set folk træne med det samme par Rehband i 5-10 år uden de er gået i stykker i syningerne og neopren-'stoffet'.

Vil også tilføje at neopren stoffet på bagsiden af mine XL sleeves er sprunget halvvejs op.
Sidst rettet af Mekster 4. sep 2012, 18:40, rettet i alt 1 gang.
Limits like fears is often just an illusion.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Træner her: Unifitness
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 152.50
- Squat: 237.50
- Dødløft: 270.00

Jeg synes det er godt su skriver om det, nu køber jeg ikke noget derfra.
The Earth slowly rots into a malignant tumor
Breeding no life for the future of the world
Brugeravatar

Geografisk sted: Forskelligt

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 150.00

Flyttet
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 185

Geografisk sted: Danmark

Fed information. Overvejede også selv at smide penge efter nogle.

Hvilke vil folk så anbefale? Og hvilke kan accepteres til eventuelle SL konkurrencer hvis de ikke skal hedde Titan?
Brugeravatar

Reputation point: 85

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 200.00

Vetö skrev:Som en hver anden kunde, der har haft en dårlig oplevelse, ser jeg det som min pligt at informere andre potentielle kunder på dette forum om følgende:

I forbindelse med køb af Titan knævarmere hos Erik Rasmussen (den eneste forhandler af Titan udstyr i DK) gjorde jeg krav på nogle nye, da de var gået i stykker inden for garantiperioden.
Som købeloven foreskriver, er der særregler, som tilgodeser kunden i de første 6 måneder. Dette er Erik Rasmussen fuldstændig ligeglad med. Jeg har kontaktet Forbrugerstyrelsen og har deres ord for ovenstående. Den eneste grund til, at jeg ikke har kørt sagen hos styrelsen er, at jeg betalte 400kr. (De tar kun sager +500kr. Nu koster titan bind +500kr.)

Jeg har ligeledes kontaktet Titan i USA 4 gange og forklaret dem problematikken. Jeg har aldrig oplevet en så elendig behandling. De gider ikke engang at svare på mine mails.

Hele forløbet har været meget uprofessionelt og amatøragtigt. Det klæder på ingen måde Erik Rasmussen og hans forretning. End ikke en trussel om at skrive på dette indlæg på nettet kunne få Erik til at overveje at smide et par gratis knæbind efter mig. Han vil hellere have dårlig omtale af sin forretning. Det går over min forstand.

POINTE:
Vær på vagt når I handler hos Erik! Man skal give kunden svar inden for 2 uger, hvorfor man ikke kan sende ting til USA og lade kunden vente i mere end 4 uger. Alle hans julemandshistorier holder ikke. Den danske købelov gælder ved køb af varer i Danmark.

Daniel

Med mindre Erik har indestået for en garanti, hvilket jeg tvivler på, så reklamerer du ikke inden garantifristens udløb men inden for reklamationsfristens udløb. Dit indlæg kan være potentielt injurierende - uanset om din sag er legitim eller ej så ville den fremstå mere legitim om du knyttede flere detaljer og dokumentation til den mangel som ER efter sigende ikke vil anerkende varen har. Er det fordi han ikke anerkender der er en mangel? Eller er det fordi han mener du har forårsaget skaden? Det burde oplyses.
Uanset USA og snik snak så er aftalen gået mellem køber og sælger og må afklares sådan. Titan er givetvis i deres gode ret rent juridisk til at ignorere dig. Sagen er mellem dig og ER, ingen andre.
Hvad mener du med "Man skal give kunden svar inden for 2 uger, hvorfor man ikke kan sende ting til USA "?
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Vetö skrev:Som en hver anden kunde, der har haft en dårlig oplevelse, ser jeg det som min pligt at informere andre potentielle kunder på dette forum om følgende:

POINTE:

Daniel

Med mindre Erik har indestået for en garanti, hvilket jeg tvivler på, så reklamerer du ikke inden garantifristens udløb men inden for reklamationsfristens udløb. Dit indlæg kan være potentielt injurierende - uanset om din sag er legitim eller ej så ville den fremstå mere legitim om du knyttede flere detaljer og dokumentation til den mangel som ER efter sigende ikke vil anerkende varen har. Er det fordi han ikke anerkender der er en mangel? Eller er det fordi han mener du har forårsaget skaden? Det burde oplyses.
Uanset USA og snik snak så er aftalen gået mellem køber og sælger og må afklares sådan. Titan er givetvis i deres gode ret rent juridisk til at ignorere dig. Sagen er mellem dig og ER, ingen andre.
Hvad mener du med "Man skal give kunden svar inden for 2 uger, hvorfor man ikke kan sende ting til USA "?

Jeg synes det er imponerende, hvis du har bedre styr på det end Forbrugerstyrelsen. Og jeg tør godt citere Erik for: "Jeg er fuldstændig ligeglad med Købeloven. Du kan bare ringe eller skrive til Forbrugerstyrelsen. Det er jeg ligeglad med".

Det er neopren den er gal med. Den er gået op, stoffet er gået i stykker.

Se bl.a. nedenstående artikel.

Hvad er ”rimelig tid”, når en vare skal repareres eller ombyttes?

Hvis en vare har en mangel, skal problemet løses inden for ”rimelig tid”. Hvor lang tid, ”rimelig tid” er, afhænger af flere ting. Fx hvilken vare der er tale om, hvad der er galt med den, hvor besværligt det er for dig at undvære den, og om sælger har lånt dig en anden vare.

De

Som udgangspunkt er ”rimelig tid” op til nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid.
En ombytning til en ny vare, vil typisk kunne klares meget hurtigt, medmindre varen skal skaffes hjem. En reparation vil som regel tage lidt længere tid.
Nogle typiske eksempler på, hvornår sælger kan bruge mere end et par uger på afhjælpning eller ombytning:

Hvis der er tale om en vare, du ikke bruger hver dag og kan undvære uden de store problemer, fx en ud af otte spisebordsstole eller ski om sommeren.
Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl som kun viser sig af og til.
Hvis det er en vare, der er lavet specielt til dig, fx skræddersyet tøj.
Hvis en ny vare skal bestilles hjem.
Hvis der er tale om teknisk kompliceret produkt, som er vanskeligt at undersøge og reparere.
Hvis sælger har lånt dig en anden vare i mellemtiden.
Hvis du på trods af manglen stadig kan bruge varen, fx mens du venter på reservedele.

Vetö skrev:
SandyFrink skrev:

POINTE:

Daniel

Jeg synes det er imponerende, hvis du har bedre styr på det end Forbrugerstyrelsen. Dette er ikke ment som en juridisk diskussion men blot en som en vennelig information til fremtidig købere. Se det som en forbrugeroplysning og ikke som. Nu skal jeg være Kloge-Åge og belære mig om dit og dat. Du har sikkert bedre styr på det end mig. Men jeg tager Forbrugerstyrelsens ord for gode varer og kunne aldrig drømme om at påstå/fremstå utroværdig på et udokumenteret grundlag.

Og jeg tør godt citere Erik for: "Jeg er fuldstændig ligeglad med Købeloven. Du kan bare ringe eller skrive til Forbrugerstyrelsen. Det er jeg ligeglad med".

Se bl.a. nedenstående artikel.

Hvad er ”rimelig tid”, når en vare skal repareres eller ombyttes?

Hvis en vare har en mangel, skal problemet løses inden for ”rimelig tid”. Hvor lang tid, ”rimelig tid” er, afhænger af flere ting. Fx hvilken vare der er tale om, hvad der er galt med den, hvor besværligt det er for dig at undvære den, og om sælger har lånt dig en anden vare.

De

Som udgangspunkt er ”rimelig tid” op til nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid.
En ombytning til en ny vare, vil typisk kunne klares meget hurtigt, medmindre varen skal skaffes hjem. En reparation vil som regel tage lidt længere tid.
Nogle typiske eksempler på, hvornår sælger kan bruge mere end et par uger på afhjælpning eller ombytning:

Hvis der er tale om en vare, du ikke bruger hver dag og kan undvære uden de store problemer, fx en ud af otte spisebordsstole eller ski om sommeren.
Hvis der er tale om en periodisk fejl, altså en fejl som kun viser sig af og til.
Hvis det er en vare, der er lavet specielt til dig, fx skræddersyet tøj.
Hvis en ny vare skal bestilles hjem.
Hvis der er tale om teknisk kompliceret produkt, som er vanskeligt at undersøge og reparere.
Hvis sælger har lånt dig en anden vare i mellemtiden.
Hvis du på trods af manglen stadig kan bruge varen, fx mens du venter på reservedele.

I mit tilfælde vurderede Forbrugerstyrelsen, at jeg var i min gode ret til at få et nyt par eller pengene tilbage ud fra de oplysninger, som jeg gav dem.

Mere info

Bevisregler:
0-6 måneder: formodningsreglen gælder
6-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at fejlen, der klages over, var til stede på leveringstidspunktet.
Formodningsreglen 0-6 måneder
Når en fejl eller mangel viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, gælder der efter købeloven en ”formodning” om, at fejlen eller årsagen til den allerede var til stede da varen blev leveret til forbrugeren. Denne regel kaldes ”formodningsreglen”. Du skal - som forbruger - derfor ikke bevise andet, end at varen har den fejl eller mangel, som du nu klager over.

Vetö skrev:Jeg synes det er imponerende, hvis du har bedre styr på det end Forbrugerstyrelsen. Og jeg tør godt citere Erik for: "Jeg er fuldstændig ligeglad med Købeloven. Du kan bare ringe eller skrive til Forbrugerstyrelsen. Det er jeg ligeglad med".

Bedre styr på hvad? Jeg bad dig uddybe nogle forskellige forhold som under alle omstændigheder burde uddybes i et opslag som dit. Det har intet at gøre med hvem der har ret men om sagens oplysning. Jeg er orienteret om obligationsretten som den kommer til udtryk ved forbrugerkøb, du behøver ikke copy-paste fra andre kilder. Jeg præciserede dit udsagn om garanti vs reklamation. En garanti er objektiv, og hvis ER har givet en garanti ville hans sag være svagere. Jeg tvivler på at han har givet en garanti. Så der er tale om reklamation efter købeloven. Kontraktens parter er dig og ER, hvorfor han ikke kan sende dig videre til USA. Du gjorde det ikke klart om det var dig der selv tog initiativ til kontakt til USA, eller om ER havde sagt det var det eneste du kunne gøre, eller om han blot havde nævnt det som en mulighed - hvilket skal på plads. Der manglede facts i dit indlæg, og ved et opslag som det skal facts på plads.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

MadPanda skrev:Fed information. Overvejede også selv at smide penge efter nogle.

Hvilke vil folk så anbefale? Og hvilke kan accepteres til eventuelle SL konkurrencer hvis de ikke skal hedde Titan?

Jeg bruger mine til SL. De er fra Netto og har kostet 30 kr. De holder selvfølgelig ikke vildt godt ift. de fancy (som dog så åbenbart heller ikke holder særlig godt), men de er så billige, at man bare kan købe en skudefuld, og så skifte dem ud, når de er slidt op.
Store ben er godt.
Brugeravatar

Reputation point: 209

Geografisk sted: Aarhus

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

SandyFrink skrev:
Vetö skrev:Jeg synes det er imponerende, hvis du har bedre styr på det end Forbrugerstyrelsen. Og jeg tør godt citere Erik for: "Jeg er fuldstændig ligeglad med Købeloven. Du kan bare ringe eller skrive til Forbrugerstyrelsen. Det er jeg ligeglad med".

Bedre styr på hvad? Jeg bad dig uddybe nogle forskellige forhold som under alle omstændigheder burde uddybes i et opslag som dit. Det har intet at gøre med hvem der har ret men om sagens oplysning. Jeg er orienteret om obligationsretten som den kommer til udtryk ved forbrugerkøb, du behøver ikke copy-paste fra andre kilder. Jeg præciserede dit udsagn om garanti vs reklamation. En garanti er objektiv, og hvis ER har givet en garanti ville hans sag være svagere. Jeg tvivler på at han har givet en garanti. Så der er tale om reklamation efter købeloven. Kontraktens parter er dig og ER, hvorfor han ikke kan sende dig videre til USA. Du gjorde det ikke klart om det var dig der selv tog initiativ til kontakt til USA, eller om ER havde sagt det var det eneste du kunne gøre, eller om han blot havde nævnt det som en mulighed - hvilket skal på plads. Der manglede facts i dit indlæg, og ved et opslag som det skal facts på plads.

Jeg har reklameret over neopren, eftersom den er gået i stykker. Dvs. stoffet/materialet er gået i stykker. Det påstår Erik, lige så godt kan være min egen skyld. Her medgiver jeg ham, at bevisbyrden er på hans side inden for de første 6 måneder jævnfør min kontakt til Forbrugerrådet.

Jeg nævner Titan, fordi jeg finder det problematisk, at de vælger en sælger, som har valgt at ignorere gældende dansk lov. Da Erik står som éne forhandler af deres produkt vælger jeg at tage kontakt til dem. Du har sikkert ret, de er muligvis ikke forpligtet til noget, men nu har jeg familie i USA, og er der noget som amerikanerne generelt ikke kan lide er det dårlig omtale er et produkt.
Det er ikke ligesom herhjemme hvor "dårlig omtale er bedre end ingen omtale".

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 94 gæster