PROGRAMULADE
Uge 2/Dag 5
Træk
________________________________________________________________________________________________________
Fiktion incoming:
Følesesforkølelser, Del 1/4
Den menneskelige hjerne er igennem mange års evolution blevet utrolig dygtig til at opdage og genkende mønstre. Mønstergenkendelse er da også en vigtig evne i forbindelse med overlevelse. Det giver jo helt vildt god mening, at man er nødt til at genkende fare for at kunne handle på den. Problemet er bare, at man kan blive for god til at se mønstre, og lige præcis dét er vi. Apophenia er en betegnelse for genkendelse af et mønster der ikke eksisterer, med andre ord tillægger man noget en betydning det ikke har. Ja, det er hvad fulde fyre på barer udsætter kvinder for.
Et glimrende eksempel på menneskets mønstergenkendelse er det engelske navn for forkølelse. ”The common cold” hedder sådan fordi der er langt flere der er forkølet om vinteren. Du ved, hvor det er koldere og sådan. Egentlig er det jo ikke kulden der gør dig syg, men virussen. Altså kulden gør det muligvis nemmere, men det er en helt anden historie.
Jeg bliver faktisk stor set aldrig forkølet. Så på sin vis er jeg ikke almindelige. Næsevirussen, ja det hedder den altså, havde stadig ikke fået krammet på mig da jeg var 14. Altså, det endte den jo så med, det siger sig selv.
Jeg oplevede forelskelse for første gang kort efter min fjortenårs fødselsdag. Der var tale om en dreng - hvilket jo ofte er tilfælde for piger - fra parallelklassen. Skywalker, eller Lukas som han reelt hed, var ikke særlig smuk, eller charmerende, eller interessant, han var Star Wars fan. Hans primære karaktertræk var bogstavelig talt hans fascination af Star Wars.
Selvom han gik i parallelklassen havde vi aldrig rigtigt haft så meget at gøre med hinanden før vi startede på det samme keyboardhold. Gud forbyde, at ungdomsskolen skulle udbyde et traditionelt kursus som klaver.
Jeg tror, at jeg begyndte til keyboard fordi jeg kunne mærke den meget menneskelige skabertrang. Trangen der skaber poeter eller folk der kan spille guitar til husbehov. Det er rart at skabe, især noget så smukt som musik. Skywalker begyndte til keyboard fordi han gerne ville lære at spille Imperial March komponeret af John Williams. Darth Vaders tema.
________________________________________________________________________________________________________
Chin-Up, R:180
Opvarmning
8x3 Sek. Excentrisk
8x3 Sek. Excentrisk
8x3 Sek. Excentrisk
7x3 Sek. Excentrisk
T-Bar Row, T21X0, R:120
Opvarmning
8x40 kg
8x40 kg
8x40 kg
8x40 kg