Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JoxBax skrev:Jeg kedet mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Mit spørgsmål er så, er nogen født til at have en grundlæggende større styrke end andre?

Active skrev:Ja nogle har bare 'bedre' gener end andre. Lidt ligesom det hurtigste menneske i verden: Usain Bolt.. han har bare bedre gener end sine modstandere. (:

essensen skrev:Arhhh! Ja, han har gode gener, ingen tvivl om det, men det er ikke "bare" et spørgsmål om gode gener. Det er også mange andre ting der spiller ind - der skal trods alt være et minimum af faktisk træning og målrettethed involveret.

Bob Harris skrev:Dave Tate-vid

Active skrev:Nu bryder jeg mig ikke om flueknepperi, men det er ikke bare gode gener manden besider.. De er noget for sig selv.. nu brugte jeg Usain Bolt, som eksempel da han tro det eller ej, aldrig har været særlig ambitiøs omkring sprint. Han kan finde på at spise chicken mcnuggets 2 gange dagligt(i forholdsvis store mængder), også er hans sprinttræning startet i en forholdsvis sen alder, taget i betragtning af så mange andre topsprintere.
- På den måde mener jeg at nogle bare har bedre gener end andre, og ikke behøver at kæmpe og arbejde så meget for det som andre.
Et lille argument for hans overlegenhed: http://www.youtube.com/watch?v=qd4xoR6rLgg

Anker skrev:Men du får det nemt til at fremstå som om det er generne der gør halvdelen af arbejdet. Man kan være nok så genetisk disponeret, men hvis man ikke træner hårdt (hvilket man sagtens kan gøre selvom man spiser nuggets to gange dagligt) bliver man aldrig til noget.

Active skrev:Anker skrev:Men du får det nemt til at fremstå som om det er generne der gør halvdelen af arbejdet. Man kan være nok så genetisk disponeret, men hvis man ikke træner hårdt (hvilket man sagtens kan gøre selvom man spiser nuggets to gange dagligt) bliver man aldrig til noget.
Jeg tør godt sige at generne gør 50 % af arbejdet, det er jeg faktisk overbevist om! (-:
- Har aldrig sagt at manden ikke træner hårdt og fokuseret, selvfølgelig gør han det! Det er mere budskabet om at, generne er alfa og omega.. ihvertfald indenfor atletik (nok også styrketræning)
FKBS skrev:Træning er alfa og omega.

Anker skrev:Quote Will Smith:
“The separation of talent and skill is one of the greatest misunderstood concepts for people who are trying to excel, who have dreams, who want to do things. Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours and hours of beating on your craft.
I’ve never really viewed myself as particularly talented. Where I excel is ridiculous, sickening work ethic. You know, while the other guy’s sleeping, I’m working. While the other guys’ eating, I’m working.
There’s no easy way around it. No matter how talented you are, your talent is going to fail you if you’re not skilled. If you don’t study, if you don’t work really hard and dedicate yourself to being better every single day, you’ll never be able to communicate with people - with your artistry - the way that you want….
The only thing that I see that is distinctly different about me is: I’m not afraid to die on a treadmill. You might have more talent than me; you might be smarter than me. But if we get on a treadmill together, there’s two things: you’re getting off first, or I’m gonna die.
It’s really that simple."

Active skrev:Anker skrev:Quote Will Smith:
“The separation of talent and skill is one of the greatest misunderstood concepts for people who are trying to excel, who have dreams, who want to do things. Talent you have naturally. Skill is only developed by hours and hours and hours of beating on your craft.
I’ve never really viewed myself as particularly talented. Where I excel is ridiculous, sickening work ethic. You know, while the other guy’s sleeping, I’m working. While the other guys’ eating, I’m working.
There’s no easy way around it. No matter how talented you are, your talent is going to fail you if you’re not skilled. If you don’t study, if you don’t work really hard and dedicate yourself to being better every single day, you’ll never be able to communicate with people - with your artistry - the way that you want….
The only thing that I see that is distinctly different about me is: I’m not afraid to die on a treadmill. You might have more talent than me; you might be smarter than me. But if we get on a treadmill together, there’s two things: you’re getting off first, or I’m gonna die.
It’s really that simple."
+1
JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Mit spørgsmål er så, er nogen født til at have en grundlæggende større styrke end andre?

Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Det ved du af gode grunde ikke, før du har givet det et seriøst forsøg, jeg bænker da 5-8 reps med 200kg i bænkpres nu, og jeg ikke lagt så meget vægt i det løft de sidste 2 år .. kom nu i gang med at stille undskyldninger for sig selv..

StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Det ved du af gode grunde ikke, før du har givet det et seriøst forsøg, jeg bænker da 5-8 reps med 200kg i bænkpres nu, og jeg ikke lagt så meget vægt i det løft de sidste 2 år .. kom nu i gang med at stille undskyldninger for sig selv..
Mikkel FFS. Du virker som en flink gut, men kan du ikke selv se hvor langt ude det er, når du skriver sådan noget?
synes det er lidt ringe det med altid at sige "jamen mine gener er ikke til det", eller "jeg har ikke tid" eller hvad undskyldningen nu må være..

Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Mikkel FFS. Du virker som en flink gut, men kan du ikke selv se hvor langt ude det er, når du skriver sådan noget?
Hvis jeg kan gøre det, hvorfor skulle han så ikke også kunne?synes det er lidt ringe det med altid at sige "jamen mine gener er ikke til det", eller "jeg har ikke tid" eller hvad undskyldningen nu må være..

FKBS skrev:Hvordan kan du være enig med ovenstående, når du i tidligere indlæg har sagt at generne er alfa og omega? Det er jo direkte modstridende..
) ...Er stadig ikke enig. 

StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Hvis jeg kan gøre det, hvorfor skulle han så ikke også kunne?synes det er lidt ringe det med altid at sige "jamen mine gener er ikke til det", eller "jeg har ikke tid" eller hvad undskyldningen nu må være..
Jeg er enig i at det for nogle bliver en dårlig undskyldning, men lige så meget af uvidenhed og manglende vejledning. På den anden side giver det et virkeligt dårligt billede når en 130 kgs gut på kradt siger "Hvis jeg kan, så kan ALLE".

Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
EDIT: prof

Active skrev:FKBS skrev:Hvordan kan du være enig med ovenstående, når du i tidligere indlæg har sagt at generne er alfa og omega? Det er jo direkte modstridende..
I min verden betyder +1 ikke at være enig, men at det var et godt post.. (Kan være jeg har mistolket det) ...Er stadig ikke enig.

Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Jeg er enig i at det for nogle bliver en dårlig undskyldning, men lige så meget af uvidenhed og manglende vejledning. På den anden side giver det et virkeligt dårligt billede når en 130 kgs gut på kradt siger "Hvis jeg kan, så kan ALLE".
Uanset hvad så det jo ikke noget han ikke også kan (gider ikke starte en dopingdebat, igen igen) men hvis en person kan, hvorfor så ikke også ham? uanset om man sammenligner med mig eller en anden..
så mit statement holder ved.. Igen se vid fra Dave tate om human potential evt
EDIT: desuden er din udtalelser om at jeg skulle tage noget også et postulat, bar så folk ikke for det forkerte indtrykigen gider ikke en dopingdebat..

Asomugha skrev:Du sejler bare længere og længere ud i denne tråd.

Thomas Jagd skrev:Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Jeg er helt enig med pointen i dit indlæg Mikkel. Men du ved jo udmærket godt hvad Stefan snakker om. Du har nogle "forudsætninger" som trådstarter nok IKKE har.

Mikkel leicht skrev:Thomas Jagd skrev:Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Jeg er helt enig med pointen i dit indlæg Mikkel. Men du ved jo udmærket godt hvad Stefan snakker om. Du har nogle "forudsætninger" som trådstarter nok IKKE har.
Forstår udemærket godt med Stefan mener, mener bar ikke at den grund er valid.. Bar for at komme med et eksempel alle kan relatere til, så må der da være nogen IPF powerliftere som kan bænke mere end jeg..![]()
Pointen er, istedet for at sige til sig selv, jeg kan aldrig nå 200kg bænk for reps, så hellere spørge, hvordan kommer jeg til at bænke 200kg for reps? ikke stille en masse mentale barriere op så man ikke kan nå sine mål..om det så er træning, karrieren, eller noget helt tredje..

Thomas Jagd skrev:Mikkel leicht skrev:Thomas Jagd skrev:Mikkel leicht skrev:StefanM skrev:Mikkel leicht skrev:JoxBax skrev:Jeg kedede mig lidt her i går hvor jeg så så en video på youtube hvor en person tog 200 kg i bænkpres med 6 reps. Om jeg så trænede på den mest effektive måde resten af mit liv, ved jeg at jeg aldrig kommer til at kunne bænke så meget.
Forstår udemærket godt med Stefan mener, mener bar ikke at den grund er valid.. Bar for at komme med et eksempel alle kan relatere til, så må der da være nogen IPF powerliftere som kan bænke mere end jeg..![]()
Pointen er, istedet for at sige til sig selv, jeg kan aldrig nå 200kg bænk for reps, så hellere spørge, hvordan kommer jeg til at bænke 200kg for reps? ikke stille en masse mentale barriere op så man ikke kan nå sine mål..om det så er træning, karrieren, eller noget helt tredje..
Hvis man bare tager herhjemme, så kan jeg ikke komme i tanke om ret mange licensløftere som kan køre reps med 200 kg i bænkpres RAW.
Men jeg kan sagtens forstå din pointe. Alt for mange stiller grænser op for sig selv, i stedet for bare at træne hårdt og målrettet, og se hvor langt det kan tage en.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster