Jeg er helt enig med den t-nation artikel. Sålænge man får sin søvn og sine kalorie, proteiner etc., så betyder det stort set ingenting at man får lidt alkohol engang imellem. Jeg drikker tit en flaske rødvin både fredag og lørdag aften, og der er absolut ikke noget at mærke overhovedet på mine træningspas dagen efter.
Jeg er måske svagt uenig i at en decideret hardcore druktur er at anbefale. Det kan godt være det går når man er ung, men hvis jeg har været på decideret druk, så er jeg godt nok noget ødelagt dagen efter. Måske er jeg bare blevet for gammel til den slags. Who knows
Men jeg synes bestemt ikke man skal sige nej til at gå ud med vennerne og få et par øl eller dets lige. Vi er sgu ikke proffesionelle bodybuildere, så selv man går meget op i det, så betyder det altså så lidt at man får lidt alkohol engang imellem, at det ikke er noget man bør bekymre sig om.
Kan iøvrigt huske Bill Starr engang skrev en artikel om alkhol og træning. Han sagde at han ikke accepterede at hans atleter som skulle komme ind og træne om søndagen meldte fra fordi de havde været på druk lørdag. Hans argument: "alkohol er bare en dyr og mere energi-rig form for kulhydrater, og man har det altid bedre efter man har trænet". Tjaaa, ikke skudt helt ved siden af
Jeg kan huske dengang jeg selv var fanatisk med den slags. Jeg undrede mig over hvorfor min kammerat alt satte nye PR's i bænkpres dagen efter en druktur. Måske har Bill Starr ret alligevel