Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1420
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1418

Følg bodybuilding.dk på

Forarbejdet kød = kræft

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

http://www.cancer.dk/Nyheder/nyhedsarti ... ereliv.htm

Hvad tænker i når i læser sådan en artikel? Skifter i den daglige potion oksekød ud med kylling, fisk eller lignende, eller fortsætter i med det røde, forarbejdede kød?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

alexanderd skrev:http://www.cancer.dk/Nyheder/nyhedsartikler/2012kv1/megetkoedkortereliv.htm

Hvad tænker i når i læser sådan en artikel? Skifter i den daglige potion oksekød ud med kylling, fisk eller lignende, eller fortsætter i med det røde, forarbejdede kød?

http://www.smith-nutrition.dk/2012/05/r ... a-farligt/

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Surprise.. Og det er ikke kun rødt kød, men alt kød.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00

for et par år siden var det også fremme at kylling skulle give kræft...

men hvis vi så helt skulle droppe kød, så hedder den grøntsager der er sprøjtet med pesticider og/eller vandet med afføringsvand...tror sgu ikke man kan undgå at udsætte sig selv for kræftrisiko medmindre man lever af isterninger lavet af kogt vand, og så dør man nok af sult istedet..;-)
Brugeravatar

Reputation point: 714

Træner her: Fitness One Kolding

Kostplan: Ingen kostplan

SienZ skrev:
alexanderd skrev:http://www.cancer.dk/Nyheder/nyhedsartikler/2012kv1/megetkoedkortereliv.htm

http://www.smith-nutrition.dk/2012/05/r ... a-farligt/

Touché

steveowe skrev:Surprise.. Og det er ikke kun rødt kød, men alt kød.

Ifølge artiklen skulle det være muligt at undgå øget risiko for de forskellige sygdomme, hvis man spiste kylling og fisk.

Så jeg går ikke ud fra at du ændrer kosten?
Brugeravatar

Styrkeliste

awesome skrev:for et par år siden var det også fremme at kylling skulle give kræft...

men hvis vi så helt skulle droppe kød, så hedder den grøntsager der er sprøjtet med pesticider og/eller vandet med afføringsvand...tror sgu ikke man kan undgå at udsætte sig selv for kræftrisiko medmindre man lever af isterninger lavet af kogt vand, og så dør man nok af sult istedet..;-)

nej. Grøntsager indeholder nitrit, der er kræftfremkaldende. Det må vi heller ikke spise :D
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Ioxer skrev:
awesome skrev:for et par år siden var det også fremme at kylling skulle give kræft...

nej. Grøntsager indeholder nitrit, der er kræftfremkaldende. Det må vi heller ikke spise :D

Prøv eventuelt med økologi. Grønsager er sygdomsforebyggende, mens kød er sygdomsfremkaldende.
Brugeravatar

Styrkeliste

Steveowe, stop nu din vrøvlen. It's getting old.

Du var på den tyndeste is i mættet fedt tråden og du bevæger dig derud igen.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

http://www.sygeforsikring.dk/default.aspx?ID=287

synes det virker sådan lidt både og....ifølge linket(som måske ikke er verdens bedste kilde) kan der være andre faktorer der spiller ind....(scroll ned til sidste del af artiklen...:-))
Brugeravatar

Dingo skrev:Steveowe, stop nu din vrøvlen. It's getting old.

Hehe jeg er sådan set ligeglad. Folk kan bare vælge at ignorere det, så længe det altså er muligt. Mine statements er åbenbart et halvt århundred foran. Vi snakkes om 50 år, Dingo :)
Brugeravatar

Styrkeliste

steveowe skrev:

Hehe jeg er sådan set ligeglad. Folk kan bare vælge at ignorere det, så længe det altså er muligt. Mine statements er åbenbart et halvt århundred foran. Vi snakkes om 50 år, Dingo :)

Okay. Bare ærgerlgt at mennesket har levet af kød siden jægerstenalderen og det er unaturligt ikke at spise det.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Hvad bygger du dine statements på? Tilfældigt fundne studier uden relevans, ligesom du gjorde i fedt tråden?
Hvilken enorm akademisk baggrund har du til at understøtte dine mærkelige påstande? Hvorfor er du 50 år længere fremme end diverse cancer forskere?

Forarbejdet kød er ganske korreleret med ancer, især colorektal cancer. Grøntsager har en masse gvnlige virkninger, og især fibeene menes at binde carcinogener mv, det er sandt nok. Men der er intet der rammer så sporadisk som cancer. Der er sp mange der har gode bud på hvad der øger eller hæmmer, men da stort set alt er bygget på observationsstudier og andet i den dur, så ved man reelt næsten ingenting. Du kan ikke lave RCT studier in vivo på det. Du kan lave in vitro (celle) studier, men der er en verden til forskel på de to ting.

Alder er desuden den største risikomarkør for cancer. Man ser ikke meget cancer i udviklingslande. Why? Fordi de dør af underernæring og infektioner før de når at udvikle canceren. Diverse cancersuppresserende gener som p53, p16, APC mv. mister stille og roligt deres funktion som alderen går fremad. Især efter 60 år går det nedad.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

steveowe skrev:

Anyways. Spis dit græs, så er der mere kød til os andre.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

BB.dk giver kræft lol, synes at alt er kræft fremkaldende, IMO tror jeg at en sund livsstil med en god og fornuftig kost, samt masser at motion/træning. Er vejen frem til et bedre helbred, og et liv uden kræft, dog er jeg kun en ung knægt med en mening.

"On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero."

Just saying....selvfølgelig skal man ikke spise asbest til morgenmad og rulle sig i atom-affald....

Kald det bro-science, men jeg tror at selv hvis man opfandt evigt liv(nogen har prøvet, med gode resultater http://ing.dk/artikel/forskere-finder-k ... tein-93865), ville vi sgu nok dø af kræft alligevel...eller atombombe...men nok kræft først....
Brugeravatar

boosie skrev:BB.dk giver kræft lol, synes at alt er kræft fremkaldende, IMO tror jeg at en sund livsstil med en god og fornuftig kost, samt masser at motion/træning. Er vejen frem til et bedre helbred, og et liv uden kræft, dog er jeg kun en ung knægt med en mening.

True. IMO prøver mange medier at lave artiklers rubrikker så groteske som overhovedet muligt, for at få stort muligt blikfang, og flere læsere/seere.

Men måske er der fact nok i det, hvem ved. Spørgsmålet er vel bare om vi vælger at ændre vores vaner, eller fortsætter med livet som vi plejer.

awesome skrev:"On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero."

Just saying....selvfølgelig skal man ikke spise asbest til morgenmad og rulle sig i atom-affald....

Kald det bro-science, men jeg tror at selv hvis man opfandt evigt liv(nogen har prøvet, med gode resultater http://ing.dk/artikel/forskere-finder-k ... tein-93865), ville vi sgu nok dø af kræft alligevel...eller atombombe...men nok kræft først....

Ja, og alle der drikker vand har 100% chance for at dø.

Men derfor vil den individuelle person som regel gerne have et længere liv. Hvis jeg dør af kræft, vil jeg da hellere dø af det som 60 årig, fremfor som 30 årig.
Brugeravatar

Styrkeliste

awesome skrev:"On a long enough time line, the survival rate for everyone drops to zero."

Alle mennesker vil udvikle kræft, hvis de lever længe nok, så din hypotese er korrekt :)

Faktum er dog at vi stadig bliver ældre og ældre, på trods af at vi spiser mere forarbejdet kød.

Reputation point: 5

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Selvfølgelig vil vil alle gerne blive ældre, min pointe druknede måske lidt i min hypotese og forsøg på at være vittig(atomaffald)....mener bare at uanset hvad vi gør, så dør vi alle og hvis nogen sagde jeg ville få evigt liv af grøntsager ville jeg da æde løs...men så længe der er så mange andre faktorer der også spiller ind så tør jeg godt tage chancen med kød...
Brugeravatar

steveowe skrev:

Jamen, hurra. Så ti dog stille, mand. Ti stille.

Stille nu, ti helt stille.

shhh...

Billede
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster