Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.

Mathias20 skrev:alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.
Det er også før skat jeg har skrevet (:

alllstar skrev:Mathias20 skrev:alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.
Okay, ville bare gøre dig opmærksom på det hvis du nu ikke vidste det.
Men prøv i første måned - eller de tre første, at skrive ned på et stykke papir hver gang du har været ude og handle. På den måde kan du få et ca. tal på hvor meget du bruger på mad. Angående regninger som husleje afhænger jo af hvor du skal bo henne ad i landet. Men af regninger har jeg: mobil, Internet, Tv + husleje selvfølgelig.

Dingo skrev:Det er de færreste der kan klare sig på SU alene... skal du ik have et job?

alllstar skrev:Mathias20 skrev:alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.
Men prøv i første måned - eller de tre første, at skrive ned på et stykke papir hver gang du har været ude og handle. På den måde kan du få et ca. tal på hvor meget du bruger på mad. Angående regninger som husleje afhænger jo af hvor du skal bo henne ad i landet. Men af regninger har jeg: mobil, Internet, Tv + husleje selvfølgelig.

Milepælen skrev:alllstar skrev:Mathias20 skrev:alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.
Hvad med EL og forsikring?
Eller, du er måske stadig dækket at forældres indbo?![]()
Bor i hybel på 90kvm. til 4800,- sammen med kæresten,
så jeg betaler 2400,- til hver måned, for husleje, vand og varme.
Yderligere ligger jeg 500 kr/md. til øvrige faste på budgetkonto.
Det skal så også siges at der heri er penge til 2x hundeforsikring.
Madbudgettet ligger vel på mellem 1000-1500,-/md. for hele husstanden.
Fast bruger jeg altså om måneden gerne max. 3650,-
Så har jeg så også bil der alt i alt m. forbrug, forsikring og vægtafgift koster mig 2000,-/md.
Så det kan da gøres, hvis ikke du skal ha' bil ..
Og siden du nu flytter hjemmefra for uddannelse, så er det nok også en større by.
Ålborg, Odense, Århus eller KBH?
Så din husleje bliver formentligt også lidt dyrere, tror jeg.![]()
Jeg ville næsten uanset hvad, se om man ikke kunne få et studiejob.
Så slipper du for at stresse, hvis økonomien kommer til at kradse,
fordi der måske liige kommer lidt uventede udgifter.
Mit overslag, så skal ikke kunne sige med sikkerhed,
at SU plus din "opsparing" er nok i det lange løb.
jeg bruger 2500-3000 alene

Bundgaard89 skrev:
Hvordan kan i holde madbudgettet på 1000-1500kr?jeg bruger 2500-3000 alene

Milepælen skrev:alllstar skrev:Mathias20 skrev:alllstar skrev:Husk du får ikke 5300 kr. udbetalt af SU.
Hvad med EL og forsikring?
Eller, du er måske stadig dækket at forældres indbo?![]()

)

Milepælen skrev:Bundgaard89 skrev:
Hvordan kan i holde madbudgettet på 1000-1500kr?jeg bruger 2500-3000 alene
Det lyder også vildt at bruge op til 3000/md på mad ..
Tænk dig en familie på 5?
Skulle de så bruge 12-15000 på mad, med forbehold for at der er børn på 3-13 år?

MC skrev:Jeg har nok faste udgifter for 5000-6500 inkl. mad, træning, telefon og tøjkøb, forsikringer og diverse pr. måned.
Men nu er jeg også så heldig at bo i en ekstrem billig lejlighed. Så det burde kunne løbe rundt hvis jeg starter med at studere igen til sommer.

ChristianR skrev:MC skrev:Jeg har nok faste udgifter for 5000-6500 begin_of_the_skype_highlighting 5000-6500 end_of_the_skype_highlighting inkl. mad, træning, telefon og tøjkøb, forsikringer og diverse pr. måned.
Men nu er jeg også så heldig at bo i en ekstrem billig lejlighed. Så det burde kunne løbe rundt hvis jeg starter med at studere igen til sommer.
Tøj indgår simepelthen som fast udgift i dit budget? Prettyboy

Mr.TopGear skrev:Medielicens?

M - B skrev:ChristianR skrev:MC skrev:Jeg har nok faste udgifter for 5000-6500 begin_of_the_skype_highlighting 5000-6500 end_of_the_skype_highlighting inkl. mad, træning, telefon og tøjkøb, forsikringer og diverse pr. måned.
Tøj indgår simepelthen som fast udgift i dit budget? Prettyboy
Eller måske har han bare stil ?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 54 gæster